[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tjena!
Är på jakt efter en styrstam till en cannondale med headshock gaffel.
Med andra ord så behöver jag en 1.56” som förmodligen bara är till för en headshok gaffel. Och den ska va för 31.8 styre. Längden får gärna vara 100mm eller kortare.
Skulle jag ha sån tur att någon sitter på en sådan så ska jag rota igen cykellådan ordentligt för byte men kan absolut ge pengar för en med.

kolla gärna längd om du tänkas skicka till sthlm dock ingen brådis ja drar bort så är åter måndag först
DSC_1899.JPG

De var nog lite för långa för dig.. Den kortare ca 100mm.

Söker en 10-delad shimano bakväxel till ett par dura ace 7800 växlar. Allt utom Tiagra 4700 och Shimano GRX är intressant.

Långskott men gör ett försök...

Finnes: Roval instegs-hjul, 29" boost ca 25mm (?) inre bredd, köpta beg på happy, förmodligen avplockade från en Specialized stumpjumper ~2020. Sitter idag Fasttrak och Ground control däck monterade tubeless, ganska mycket mönster kvar men behöver lite påfyllnad av vätska. Bromsskivorna monteras med insex-skruvar. Har både HG- och microspline-body till detta hjulset. 180mm bromsskivor kan följa med. Hade dessa som grus-hjul till min HT men den cykeln är nu ersatt med en gravel. Har inte haft behovet av ett andra hjulset till min nuvarande mtb.

Sökes: hjulset som passar att köra på min gravel med asfalts-däck, 12x100 och 12x142 genomgående axel och bredd som ska funka med 32-37mm däck. Extra plus vore om det är DT Swiss-nav, kan lägga lite pengar mellan om det behövs.

Finns i sthlm.

Senast ändrad:
Köpte en Specialized Pitch till sonen med mekaniska skivbromsar som jag gärna vill uppgradera till hydrauliska. Någon i Skåne som har ett set?

Inser att det inte finns mer än 36t till mina vevar. Behöver större drev eftersom den bara går på asfalt och grus.

Vill någon byta mot vevar med 110 bcd eller landsvägsvevar? Antingen mtb eller landsväg med möjlighet till liten klinga. Gärna låg QR. Men det är bara önskningar. Inte så noga. Kan väl även köpa ett par passande vevar.

IMG_0714.jpeg

Inser att det inte finns mer än 36t till mina vevar. Behöver större drev eftersom den bara går på asfalt och grus.

Vill någon byta mot vevar med 110 bcd eller landsvägsvevar? Antingen mtb eller landsväg med möjlighet till liten klinga. Gärna låg QR. Men det är bara önskningar. Inte så noga. Kan väl även köpa ett par passande vevar.

Visa bilaga 629936
Jag beställde custom drev från gabaruk eller vad de heter när jag befann mig i samma situation. Inte hutlöst dyrt, alls.

Senast ändrad:

Visa bilaga 629936
Ser ut som m8000? Garbaruk har ett nwdrev som passar, upp till 42 eller 44 om ja inte missminner mig. Hade själv ett 40t på min förra.

Visa bilaga 629936
Ser ut som m8000? Garbaruk har ett nwdrev som passar, upp till 42 eller 44 om ja inte missminner mig. Hade själv ett 40t på min förra.

NW funkar inte med 2x.

Det finns dock 38t XT drev:

44-46 hade varit spot on. 38 är för lite och vill köra 2-delat :( men bra tips! Stort tack!

Jag tror inte att det finns större drev om du vill har två drev fram. Jag vet inte om det finns en lösning. En lvg vevparti har större klingor, men kanske går både vevarmen och drev inte fri från kedjestaget.

Jag tror inte att det finns större drev om du vill har två drev fram. Jag vet inte om det finns en lösning. En lvg vevparti har större klingor, men kanske går både vevarmen och drev inte fri från kedjestaget.
Har kört med LVG-vevar och det funkar fint :) finns gott om utrymme som det är nu. Så om ingen har något byte får det bli en garbaruk (kanske till en gammal vintage-vev dock som jag pensionerade pga. Brist på klingor :D

Långskott: söker hydrauliska bromsar till trehjulig lådcykel, alltså där det ena bromshandtaget styr två ok. Typ Tektro Auriga Twin. Finns även ngn från Magura. Betalar såklart för pryl + frakt.

Korg från Biltema
Styre WHITE ControlBar Comp 720mm 31.8
Sadelstolpe WHITE ControlPost 31,6 mm, dämpad.
Båda avplockade från en AX+
Zefal pump från 80/90-tal.
QR kopplingar udda set.
Finnes i Ulvsunda, Stockholm.

Bytes gärna mot handtag, gärna mjuka för 31.8 styre.

IMG_2638.jpeg

Har en 3x8 altus - grupp med mekaniska skivbromsar. Finns i Eslöv.

Bilagor

• 20230605_115113.JPG
    20230605_115113.JPG
    717.5 KB · Besök: 58
Söker en sele till GoPro, deras chesty v2. Någon som har en sådan men vill bli av med den?
Helst i Göteborg.
1685963796073.png

där har jag inte vägarna förbi så ofta. men ska du ändå såga sönder den kan jag göra sågandet så blir det lättare att packa den i ett packet ifall din vän inte ska åt det här hållet inom snar framtid. 26,2 var sadelstolpen när jag mätte en snabbis i morse.
Kom annat emellan. Antar att du redan slängt dom?

Jag gör ett sista försök att bli av med den här. (Trasig 26" fälgbromsad mtb. Det som möjligen går att rädda är ram (trasigt växelöra), sadelstolpe och styrstam).
Finns i Uppsala. Gratis förstås.

Jag kan skicka med ett fungerande bakhjul. Det har nav för skivbroms, men jag är 85% säkert att fälgen är för fälgbroms. Kan dubbelkolla vid intresse.

Edit: Om någon har en framgaffel och ett framhjul att kasta åt mig, så kan ju det också vara ett alternativt sätt att ge skräpet ett nytt liv.

Senast ändrad:
Hej! Är det någon som har en stel gaffel till 26 tums mtb till övers? (Aheadset och minst 20cm styrrör) och vill byta mot ett Miyata Highrunner ramkit som tyvärr är för litet för mig? Ram och gaffel finns i Uppsala.
20230605_215120.jpg

Hej! Är det någon som har en stel gaffel till 26 tums mtb till övers? (Aheadset och minst 20cm styrrör) och vill byta mot ett Miyata Highrunner ramkit som tyvärr är för litet för mig? Ram och gaffel finns i Uppsala.Visa bilaga 630827
Jag har en gaffel från en GT som borde passa. Har den i stugan dock men kan mäta i helgen. Bor i Sthlm så ganska nära Uppsala

Jag har en gaffel från en GT som borde passa. Har den i stugan dock men kan mäta i helgen. Bor i Sthlm så ganska nära Uppsala
Låter kanon! Det är faktiskt en GT gaffeln ska sitta på ? kan eventuellt ordna så att ramkitet hamnar på kungsholmen om det underlättar ev byte. Men vi kan höras på pm när du mätt gaffeln (ta gärna nån bild också)

Söker Scott syncros navhylsa svart för 28st straight-pull ekrar. Den där bodyns/frinavets yttre ring är gängad in i navet.
Behöver bara en navhylsa, alu-gängan i hylsan gav upp.
Tack o bock!

Låter kanon! Det är faktiskt en GT gaffeln ska sitta på ? kan eventuellt ordna så att ramkitet hamnar på kungsholmen om det underlättar ev byte. Men vi kan höras på pm när du mätt gaffeln (ta gärna nån bild också)
aha, magi! Både med Kungsholmen och att det är en GT. Hörs vidare!

Bromsok XTR, BR-M975, se bild. Legat i lådan i garaget i tio år kanske. Oanvänt. Skänkes (men vill någon skänka en öl eller två till mig samtidigt så tas det emot).
Finns i Åkersberga.

Bilagor

• DF6A6EA8-1E56-462F-81CE-3958CCC47665.jpeg
    DF6A6EA8-1E56-462F-81CE-3958CCC47665.jpeg
    719.9 KB · Besök: 64
  • 0BE09724-F91B-459F-89A4-2828C90DE50B.jpeg
    0BE09724-F91B-459F-89A4-2828C90DE50B.jpeg
    568.7 KB · Besök: 68
  • 28749B90-58DF-40CA-9A51-1E0E00245D9A.jpeg
    28749B90-58DF-40CA-9A51-1E0E00245D9A.jpeg
    1.3 MB · Besök: 67
Efter ett inbrott och stöld av majoriteten av mina cyklar letar jag efter en stel gaffel för att kunna bygga något av de jag har kvar i skrotlådan.

Letar efter något med dessa specifikationer:
QR
Discbrake
Styrrör längre än 17.5 cm
Gärna mycket clearance

Material färg spelar ingen roll!
26"-29" spelar ingen roll, men gärna så att man kan få in lite meats!
Koniskt eller rakt styrör spelar ingen roll, adapters finns

Om man inte har något så kanske man vet var man göra ett kap :)

Tack gänget!

438348.jpg

Verkar inte få den såld så det blir skänkes istället, bmx verde 19,5". Finns att hämta i Stockholm/huddinge
Bara skicka ett pm

Tillbaka
Topp