Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel.
Paxad
PaxadRockshox Recon solo air skänkes mot fraktkostnad.
Gaffelrör 180mm.
100mm slag.
Läcker luft.
qr-axel.
Retro eller bara gammalt? Har ett Shimano nånting med ovala klingor från en Miyata.Söker ett trippel-vevparti som ska passa på fyrkantsaxel på en äldre mtb eller touring-cykel! Jag kan gott betala men har en hel del grejer att byta mot, bl.a. fram och bakväxel Deore LX M560, en del NW-klingor, en GT-corrado ram, blandade NW-klingor, KCNC thru-axle och sadelklämma.
Spelar ingen roll om retro eller gammalt! Gärna silvrigt dock? Skicka gärna PM!Retro eller bara gammalt? Har ett Shimano nånting med ovala klingor från en Miyata.
Hojta till om det inte löser sig för dig.Spelar ingen roll om retro eller gammalt! Gärna silvrigt dock? Skicka gärna PM!
Hojt! Vad har du för nåt? Jag är på jakt efter något snyggt, de svinsnygga gamla stronglight-vevarna jag köpte passade inteHojta till om det inte löser sig för dig.
Första bilden stulen på nätet.Hojt! Vad har du för nåt? Jag är på jakt efter något snyggt, de svinsnygga gamla stronglight-vevarna jag köpte passade inte
Var i landet är du? Testa https://www.steffencykel.se/ om du inte har gjort det än, han har hjälpt mig med liknande spörsmål.Jag skulle behöva lite delar till en torpedoväxel.
En växelkedja
En rulle för växelkedja (return pulley)
Ett passade växelreglage, Gärna vridreglage, men inte nödvändigt.
Vardera del är inte speciellt dyr, men det verkar som om jag måste beställa dem från tre olika ställen med vardera högre porto än vad delen kostar. Någon som sitter på ett billigare alternativ, eller bara ett tips om varifrån jag kan köpa.
Det är något i stil med det @Scaramanga skickade bild på jag har liggandes.Hojt! Vad har du för nåt? Jag är på jakt efter något snyggt, de svinsnygga gamla stronglight-vevarna jag köpte passade inte
Vill mer än gärna ha. Skickar pmSkänkes. Annars åker det till återvinning. Finns i Vänersborg
Tack för tips. Jag håller till i Skåne.Var i landet är du? Testa https://www.steffencykel.se/ om du inte har gjort det än, han har hjälpt mig med liknande spörsmål.
Jag skulle behöva lite delar till en torpedoväxel.
En växelkedja
Vardera del är inte speciellt dyr, men det verkar som om jag måste beställa dem från tre olika ställen med vardera högre porto än vad delen kostar. Någon som sitter på ett billigare alternativ, eller bara ett tips om varifrån jag kan köpa.
Edit: I Skåne
Aha, tack för tips! Jag kanske beställer från cykelkraft då. Men visst är det växelkedja för höger som jag behöver till ett treväxlat nav?Är inte särdeles förtjust i Cykelkraft men de ser ut att ha de tre detaljer du söker.
Rulle: https://www.cykelkraft.se/sram-return-pulley-set-for-igh-t3
Växelkedja: https://www.cykelkraft.se/vaxelkedja-torpedo-3-5-vaxlar-vanster-nya-modellen
Tumreglage: https://www.cykelkraft.se/vaxelreglage-sram-t3-hoger-3-vaxlar-svart
Annars, om du är beredd att beställa från en kul tysk sajt (som enbart accepterar banköverföring och checkar) så kan jag varmt rekommendera https://www.retrobikefranken.de/en/
De har 3-växlade vridreglage och i princip alla andra tänkbara reservdelar och tillbehör till Sachs Torpedos (och senare SRAMs) gamla vävelnav. Lycka till!
Ja, sorry. Läste visst lite slarvigt. Du har helt rätt, det är höger du ska ha!Aha, tack för tips! Jag kanske beställer från cykelkraft då. Men visst är det växelkedja för höger som jag behöver till ett treväxlat nav?
Ågrens i Lund hade samtliga delar hemma och lånade dessutom ut en insexa för vevarmen, som jag höll på att tappa. Ibland är det fint med en (någotsånär) lokal bike shop.Jag skulle behöva lite delar till en torpedoväxel.
En växelkedja
Edit: I Skåne
Tack snälla! Jag har fått tag i ett sugino xd2 som är silvrigt och kommer att passa kanon.
Hojta till om du inte får tag på något ur någons finlåda. En mer eller mindre sliten standardvariant kan jag skaka fram och skicka till dig.Halloj gänget!
Jag är en QR axel kort efter en del hjulsälj.
Sökes: QR axel till bakhjul, skivbroms, gärna i GBG eller skickas
Får gärna vara något fint, but beggers can't be choosers
Kan erbjuda donationer, flytande valuta eller klassiska pecetas
Jag tog en testrunda på en av mina projekt och insåg att jag behöver lite bromsar, så köper en axel på nätet när jag ändå är igång. Men tack för det snabba svaret!Hojta till om du inte får tag på något ur någons finlåda. En mer eller mindre sliten standardvariant kan jag skaka fram och skicka till dig.
Haha åh vilken tur!Jag tog en testrunda på en av mina projekt och insåg att jag behöver lite bromsar, så köper en axel på nätet när jag ändå är igång. Men tack för det snabba svaret!
Små tantcyklar finns ju med 26" men annars är de nog samma storlek mest allihop.Min mamma har återupptäckt cyklingens tjusning på äldre dagar. Nu letar vi tantcykel åt henne. Se inspiration på bilden. Behöver inte vara i nyskick, men helst inget vrak heller. Storlek ganska liten, men de kanske är one size fits all?Visa bilaga 774811
När jag ändå är igång, letar även en finare mixte-ram/hel cykel till syrran, också storlek mindre.
Till sist kan jag även vara intresserad av en gammal mtb-ram med elevated chainstay (S/M). Var uppe några veckor sen, men lite för långt bort.
Grejer hämtas med fördel i Göteborg med omnejd. Finns en hel del att byta med/mot (pengar, dryck, delar) kom med förslag.
Ser att Exvis Karin görs i tre storlekar. Är i chock ;)nej, det finns olika ramstorlekar på damcykel utom den billigaste skiten
Jag har ett mixtie-ramset till övers. Vill minnas det är fransk gänga, men inte helt hundra. Jag skall se om jag kan ordna ett par bilder till dig senare idag.Min mamma har återupptäckt cyklingens tjusning på äldre dagar. Nu letar vi tantcykel åt henne. Se inspiration på bilden. Behöver inte vara i nyskick, men helst inget vrak heller. Storlek ganska liten, men de kanske är one size fits all?Visa bilaga 774811
När jag ändå är igång, letar även en finare mixte-ram/hel cykel till syrran, också storlek mindre.
Till sist kan jag även vara intresserad av en gammal mtb-ram med elevated chainstay (S/M). Var uppe några veckor sen, men lite för långt bort.
Grejer hämtas med fördel i Göteborg med omnejd. Finns en hel del att byta med/mot (pengar, dryck, delar) kom med förslag.
Verkligen inte! Jag köpte iaf två cyklar med mixte-ram till lilla (!) hustrun när det begav sig, den sista en Jaco från Cykelstallet. Den gavs bort vid en flytt men finns kanske kvar? Kan undersökes om intressant.Små tantcyklar finns ju med 26" men annars är de nog samma storlek mest allihop.
Nu pratade vi iofs tantcyklar. Typ monark Karin. Men uppenbarligen kommer de i olika storlekar numer också.Verkligen inte! Jag köpte iaf två cyklar med mixte-ram till lilla (!) hustrun när det begav sig, den sista en Jaco från Cykelstallet. Den gavs bort vid en flytt men finns kanske kvar? Kan undersökes om intressant.
Borde ha en sadelstolpe i lådorna, säg till så kan jag kolla imorgon kväll i så fall. Finns i Bromma.Hejsan ! Söker efter sadelstolpe 31,6 mm samt sadelstolps fäste 34,9 mm. Någon som har i Sthlm området ? Har lite sadlar samt anordning för att hänga upp cykel i tak med trissor att byta med, alt vanliga pengar eller flytande valuta.
Letar också efter racerdäck från 28 mm till max 35/40 som jag gärna kan betala en slant för, alt byte med något av ovan.
Om du inte får napp, fråga på Bauhaus. De hittar ibland lite udda muttrar och ringar på lagret om man frågar som man får ta till lösviktspriset.Söker en låsmutter till en itera bakaxel. Gissar på att det är M8 fingäng.
Visa bilaga 774968
Om du finns i sthlmstrakten rekommenderar jag ett besök påSöker en låsmutter till en itera bakaxel. Gissar på att det är M8 fingäng.
Tyvärr så ligger stockholm 25 mil bort.Om du finns i sthlmstrakten rekommenderar jag ett besök på
Sifvert i Västberga
De har mkt att välja på och säljer det styckvisSifvert Skruv - Sifvert Skruv AB
Sifvert Skruv AB är grossist och lagerhåller ett brett sortiment av fästelement, bultar, skruvar, muttrar och bygginfästningar.www.sifvert-skruv.se
Kan funka, men 100 stycken vill jag inte gärna beställa då jag behöver 1.Annars
![]()
FLM6M FZB DIN 985 - Sifvert Skruv AB
Fingängad låsmutter i blankförzinkat stål med insats i nylon enligt DIN-standarden 985. Den sexkantiga formen förenklar installationen och monteringen.www.sifvert-skruv.se
Tänk på huset länge du kommer kunna förse Yardesaletråden och dess besökare med en lösning på deras Itera-problem.Kan funka, men 100 stycken vill jag inte gärna beställa då jag behöver 1.
Passar det inte från nån annan cykel?Söker en låsmutter till en itera bakaxel. Gissar på att det är M8 fingäng.
Visa bilaga 774968
Vanligare med M10 där. Om det inte är BT för då kan det vara Imperial...Passar det inte från nån annan cykel?
Det var många år sedan vi hade någon riktig järnhandlare i söderhamn och ingen av de större kedjorna som nämnts finns på orten.Vanligare med M10 där. Om det inte är BT för då kan det vara Imperial...
Nå, även Hornbach har väldigt mycket udda grejor på hyllorna. Finns det varken Bauhaus eller Hornbach på orten är det kanske en riktig järnhandlare kvar som ännu inte slagits ut av ovannämnda?