[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

172,5 vänster fyrkant vevarm sökes
172,5 vintage nervar med liten spricka och många mil finnes...

Har länge varit sugen på att testa sätta bockstyre på min gamla mtb. Då jag inte vet om det här med krullstyre är något för mig så tänkte jag försöka göra det så billigt som möjligt.

Är på jakt efter:
*Bockstyre
*Bromshandtag/brifters Shimano 9sp
*Styrstam (kortare än mina 140mm som jag har på idag.)

Mvh
Andreas

Senast ändrad:
Har länge varit sugen på att testa sätta bockstyre på min gamla mtb. Då jag inte vet om det här med krullstyre är något för mig så tänkte jag försöka göra det så billigt som möjligt.

Är på jakt efter:
*Bockstyre
*Styrstam (kortare än mina 140cm som jag har på idag.)

Mvh
Andreas
Jag har styre och stam. Vad är det som är 140cm? om det är stammen så låter det väldigt utsträckt :)

Grejerna finns i Linköping i så fall. kan återkomma med bilder senare i em/kväll.

Jag har styre och stam. Vad är det som är 140cm? om det är stammen så låter det väldigt utsträckt :)

Grejerna finns i Linköping i så fall. kan återkomma med bilder senare i em/kväll.

Haha! lite för snabb på tangenterna, ska vara 140mm på stammen

Grymt! Skulle du i så fall kunna skicka tror du? Bor utanför Uppsala

Jag har en hel cykel.
En singlespeed bockstyrecykel med typ 76växeltum tror jag.
Renyolds 525 rör och storlek L. Fungerar toppen för mig som är 187cm.
Den behöver en del kärlek men borde gå att cykla hem som den står iaf.

Finnes ny kedja, Nya belägg och kanske wirehöljen och linda om man har tur.

Den är din mot donation till mscf eller din organisation of choice. Bara du lovar att inte kränga den, utan faktiskt skall använda den.

Den har gått typ 5000mil så inget är nytt och fräscht.
Finns i Kungsladugård, Göteborg

(Vill du betala några kronor kan du får tillhörande framhjul med novatec nav och sommardäck på.)
Visa bilaga 772329
PM

Är på jakt efter:
*Bockstyre
*Styrstam (kortare än mina 140mm som jag har på idag.)

Mvh
Andreas
Jag tror jag har en uppsättning Sora 3500 2x9 brifters i mer eller mindre uselt skick, jag ska kolla om det är något att ha lite senare

Köpte en singlespeed för att konvertera till växlad. Har nu ett hjulset feta 26"hjul med bakhjul för singlespeed jag inte riktigt behöver. Någon som har ett par 26"hjul med skivbromsfäste och kassett för 9+ växlar att byta mot? Gärna svarta

Bilagor

• PXL_20250603_115540901.webp
    PXL_20250603_115540901.webp
    1.1 MB · Besök: 73
  • PXL_20250603_115544771.webp
    PXL_20250603_115544771.webp
    1.3 MB · Besök: 81
  • PXL_20250603_130113592.webp
    PXL_20250603_130113592.webp
    1.2 MB · Besök: 75
Har 3st hjul liggandes hos farmor i Ängelholm som gärna skulle vilja upp till Göteborg/Borås eller Stockholm. Hon var inte så sugen på skicka och böka så tänkte kika om nån råkar köra den sträckan och har plats? Betalning eller delar från pryllådan kan jag locka med

Köpte en singlespeed för att konvertera till växlad. Har nu ett hjulset feta 26"hjul med bakhjul för singlespeed jag inte riktigt behöver. Någon som har ett par 26"hjul med skivbromsfäste och kassett för 9+ växlar att byta mot? Gärna svarta

Tjena!

Hur tänkte du få dit ett växelöra på en Humuhumu? Det är en synd att svetsa i den ramen, en riktigt klassiker. Har faktiskt försökt att få tag på en sån ett bra tag.

Tjena!

Hur tänkte du få dit ett växelöra på en Humuhumu? Det är en synd att svetsa i den ramen, en riktigt klassiker. Har faktiskt försökt att få tag på en sån ett bra tag.
Svetsa tror jag att jag skiter i for now och kör med vbromsar. Såg i någon tråd en kille som konverterat en humuhumu med en sån här och det verkade funka fint

Bilagor

• CH0910_1000x1000_23c5755f-7f25-43b0-9230-a54d2f03b727.webp
    CH0910_1000x1000_23c5755f-7f25-43b0-9230-a54d2f03b727.webp
    35.7 KB · Besök: 36
Tjena!

Är du ute efter en specifik årsmodell (fälgbroms)? Liveforthis sålde sin (som alla fem cyklar han köper varje år) förra året. En riktigt snygg exemplar i blå. Funderade på den, men då har jag redan en ljusblå tvåvaxlad "singlespeed" cykel som pendlare.

Vore kanon! Hojta till i så fall 🙂👍
Det var värre än jag mindes det. Det saknas bromsvajerändeshållaregrej och själva spänndelen + skruven för att fästa handtaget vid styret saknas på ena. Den andra bromsvajerändeshållaregrejen ser ut att vara i dåligt skick, ska vara nån plastbussning på tror jag. Dom klickar igenom växlarna ok iallafall, dina mot frakten men jag tror inte att dom är värda det.

Bilagor

• 20250603_184655.webp
    20250603_184655.webp
    237.1 KB · Besök: 46
  • 20250603_184704.webp
    20250603_184704.webp
    209.2 KB · Besök: 48
  • 20250603_184709.webp
    20250603_184709.webp
    202.6 KB · Besök: 43
  • 20250603_184759.webp
    20250603_184759.webp
    266.7 KB · Besök: 43
Är du ute efter en specifik årsmodell (fälgbroms)? Liveforthis sålde sin (som alla fem cyklar han köper varje år) förra året. En riktigt snygg exemplar i blå. Funderade på den, men då har jag redan en ljusblå tvåvaxlad "singlespeed" cykel som pendlare.

Tjena!

Destå äldre destå bättre. Men inte så gammal att den bara är för fotbroms.

IMG_5056.webp

Eftersom ingen verkar vara sugen på vevpartiet så provar jag här:)

Vad jag har: hope evo vevparti 68/70mm 30mm axel helt nya

Vad jag söker: helst stålram med gaffel i L 28” typ nåt touring/gravel aktigt.

Jag finns i Nacka

sadelstolpe.webp
Någon som har en sadelstolpe med lite mer set-back än denna?
Jag vill flytta bak sadeln ett par centimeter mer än vad som går nu.
Betalar till dig eller gärna till Läkare utan gränser eller liknande organisationer.

Visa bilaga 772663
Någon som har en sadelstolpe med lite mer set-back än denna?
Jag vill flytta bak sadeln ett par centimeter mer än vad som går nu.
Betalar till dig eller gärna till Läkare utan gränser eller liknande organisationer.

inte många stolpar som har speciellt mycke mer setback än denna vad har du för diameter?
ett par cm skillnad då kommer ja bara på en o de e https://www.ebay.com/itm/256512270214 dock långt i från gratis då dessa inte riktigt växer på träd numera

Det var värre än jag mindes det. Det saknas bromsvajerändeshållaregrej och själva spänndelen + skruven för att fästa handtaget vid styret saknas på ena. Den andra bromsvajerändeshållaregrejen ser ut att vara i dåligt skick, ska vara nån plastbussning på tror jag. Dom klickar igenom växlarna ok iallafall, dina mot frakten men jag tror inte att dom är värda det.
Stort tack för att du kollade! Synd att dom var i så dåligt skick 😔
Jag får leta vidare 🙂

Söker alu styre för 25.4 infästning. Smal-ish, ska sitta på en 20-tums barncykel. Gärna svart och i gbg-området. Någon som har något liknande?

Söker alu styre för 25.4 infästning. Smal-ish, ska sitta på en 20-tums barncykel. Gärna svart och i gbg-området. Någon som har något liknande?
Vad tänker du dig för form? Jag har nog ett ganska rakt gammalt mtb-styre att undvara. De är inte särskilt breda, mtb-folk var aero på den tiden :)

Frågade för några veckor sedan men saknade ordentligt med info om vad jag behövde. En ersättare till den här vänsterveven letar jag efter. 175 mm lång och utan sprickor helst:

1749041572490.webp

Finnes: En mjuk scott transportväska motsvarande denna:
1749041750582.webp

Edit: väskan finns i hägersten. Jag har flugit med den några gånger. Då med extra kartongpadding

Hej! Hyrbilen har dragkrok men jag saknar cykelställe för tre cyklar. Skulle någon kunna låna/hyra ett ställe för några veckor från slutet av juni? En variant där cyklarna hängs av topprör skulle funka utmärkt. Helst i Stockholmsområde. Betalar gärna.

Hej! Hyrbilen har dragkrok men jag saknar cykelställe för tre cyklar. Skulle någon kunna låna/hyra ett ställe för några veckor från slutet av juni? En variant där cyklarna hängs av topprör skulle funka utmärkt. Helst i Stockholmsområde. Betalar gärna.
Jag hoppas att du hittar här, men om det inte skulle gå finns det gott om cykelhållare att hyra på Hygglo. (Nej, jag har ingen koppling till dem.)

Skänker två Tektro mekaniska skivbromsok enligt bild.
Kompletta med 8-delade Shimano kombireglage.

De bör inte användas på en cykel man cyklar på speciellt mycket då de äter bromsvajer på löpande band. Justerskruvarna till beläggen ärgade också fast första vintern.

Visa bilaga 770404
De här finns kvar, Göteborg.

De funkar säkert om man slipar av vassa kanter eller hittar på nåt annat fiffigt. Eller till en cykel som behöver funka men inte används så ofta.

Frågade för några veckor sedan men saknade ordentligt med info om vad jag behövde. En ersättare till den här vänsterveven letar jag efter. 175 mm lång och utan sprickor helst:

Visa bilaga 772743

Visa bilaga 772744
Edit: väskan finns i hägersten. Jag har flugit med den några gånger. Då med extra kartongpadding
Den vevarm jag postade för någon vecka sedan, var den för ful? 😊

Borta.

Bilagor

• PXL_20250604_182848456.webp
    PXL_20250604_182848456.webp
    1.2 MB · Besök: 36
  • PXL_20250604_182856023.webp
    PXL_20250604_182856023.webp
    951.2 KB · Besök: 42
Senast ändrad:
Plattformsstället kommer jag behöva själv, men har även ett stabilt Thule där man kan hänga tre cyklar. Finns i Tyresö.

Min trogna pendlare är pensionerad. Antingen slänger jag den snart, även om det tar emot eller så får någon annan ta över. Ramen är en Cube Cross race disc från 2008 tror jag. Medium. Överrör ca 53 cm c-c. Styr- och vevlager ingår som synes och de funkar ok. Bakhjulet rullar men glappar lite i navet. Har varit så i två år utan att förvärrats. Sitter adaptrar till moderna post mount (?) på ramen.
Spraylackad helt utan finish. Ram eller gaffel är utan funktionella fel vad jag vet.
Den bortskänkes mot upphämtning i Åkersberga.

Edit: bortskänkt. Hoppas den får leva vidare några tusen mil till!

Bilagor

• IMG_6036.webp
    IMG_6036.webp
    732 KB · Besök: 88
Senast ändrad:
Min trogna pendlare är pensionerad. Antingen slänger jag den snart, även om det tar emot eller så får någon annan ta över. Ramen är en Cube Cross race disc från 2008 tror jag. Medium. Överrör ca 53 cm c-c. Styr- och vevlager ingår som synes och de funkar ok. Bakhjulet rullar men glappar lite i navet. Har varit så i två år utan att förvärrats. Sitter adaptrar till moderna post mount (?) på ramen.
Spraylackad helt utan finish. Ram eller gaffel är utan funktionella fel vad jag vet.
Om ingen annan nappar, och du kan tänka dig härbärgera den ytterligare en liten tid, åtar jag mig gärna att rädda den från skroten. Men den kommer hamna en bit ner i priolistan - så den kommer sannolikt snabbare ut på vägarna igen hos någon annan.

Kan gärna hämta denna, om ingen annan hunnit före?

Visa bilaga 772743

Visa bilaga 772744
har du fått tag på vevarm? annars kan ja leta efter helgen

Framhjul för QR, 160mm skiva. Behövde nytt fälgband men funkar i övrigt sist jag kollade.

SKS stänkskärm framdel. Man får plats med 38mm däck om jag minns rätt.

Fräsch pakethållare från Crescent. Funkar på deras cyklar där fästet är högre upp på baktriangeln.

Ritchey Logic II alustyre, 42mm. Spår av styrlinda kvar.

Sökes: Sora bakväxel och ett rakt styre som passar äldre Quillstammar

Bilagor

• IMG_20250606_172225814.webp
    IMG_20250606_172225814.webp
    268.2 KB · Besök: 44
Framhjul för QR, 160mm skiva. Behövde nytt fälgband men funkar i övrigt sist jag kollade.

SKS stänkskärm framdel. Man får plats med 38mm däck om jag minns rätt.

Fräsch pakethållare från Crescent. Funkar på deras cyklar där fästet är högre upp på baktriangeln.

Ritchey Logic II alustyre, 42mm. Spår av styrlinda kvar.

Sökes: Sora bakväxel och ett rakt styre som passar äldre Quillstammar
Vart finns det? Kan erbjuda styre mot styre? Och vad är det för size på hjulet?

Tillbaka
Topp