Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har styre och stam. Vad är det som är 140cm? om det är stammen så låter det väldigt utsträckt :)Har länge varit sugen på att testa sätta bockstyre på min gamla mtb. Då jag inte vet om det här med krullstyre är något för mig så tänkte jag försöka göra det så billigt som möjligt.
Är på jakt efter:
*Bockstyre
*Bromshandtag/brifters Shimano 9sp
*Styrstam (kortare än mina 140cm som jag har på idag.)
Mvh
Andreas
Jag har styre och stam. Vad är det som är 140cm? om det är stammen så låter det väldigt utsträckt :)
Grejerna finns i Linköping i så fall. kan återkomma med bilder senare i em/kväll.
PMJag har en hel cykel.
En singlespeed bockstyrecykel med typ 76växeltum tror jag.
Renyolds 525 rör och storlek L. Fungerar toppen för mig som är 187cm.
Den behöver en del kärlek men borde gå att cykla hem som den står iaf.
Finnes ny kedja, Nya belägg och kanske wirehöljen och linda om man har tur.
Den är din mot donation till mscf eller din organisation of choice. Bara du lovar att inte kränga den, utan faktiskt skall använda den.
Den har gått typ 5000mil så inget är nytt och fräscht.
Finns i Kungsladugård, Göteborg
(Vill du betala några kronor kan du får tillhörande framhjul med novatec nav och sommardäck på.)
Visa bilaga 772329
Jag tror jag har en uppsättning Sora 3500 2x9 brifters i mer eller mindre uselt skick, jag ska kolla om det är något att ha lite senareHar länge varit sugen på att testa sätta bockstyre på min gamla mtb. Då jag inte vet om det här med krullstyre är något för mig så tänkte jag försöka göra det så billigt som möjligt.
Är på jakt efter:
*Bockstyre
*Bromshandtag/brifters Shimano 9sp
*Styrstam (kortare än mina 140mm som jag har på idag.)
Mvh
Andreas
Köpte en singlespeed för att konvertera till växlad. Har nu ett hjulset feta 26"hjul med bakhjul för singlespeed jag inte riktigt behöver. Någon som har ett par 26"hjul med skivbromsfäste och kassett för 9+ växlar att byta mot? Gärna svarta
Vore kanon! Hojta till i så fallJag tror jag har en uppsättning Sora 3500 2x9 brifters i mer eller mindre uselt skick, jag ska kolla om det är något att ha lite senare
Svetsa tror jag att jag skiter i for now och kör med vbromsar. Såg i någon tråd en kille som konverterat en humuhumu med en sån här och det verkade funka fintTjena!
Hur tänkte du få dit ett växelöra på en Humuhumu? Det är en synd att svetsa i den ramen, en riktigt klassiker. Har faktiskt försökt att få tag på en sån ett bra tag.
Svetsa tror jag att jag skiter i for now och kör med vbromsar. Såg i någon tråd en kille som konverterat en humuhumu med en sån här och det verkade funka fint
Tjena!
Hur tänkte du få dit ett växelöra på en Humuhumu? Det är en synd att svetsa i den ramen, en riktigt klassiker. Har faktiskt försökt att få tag på en sån ett bra tag.
Det var värre än jag mindes det. Det saknas bromsvajerändeshållaregrej och själva spänndelen + skruven för att fästa handtaget vid styret saknas på ena. Den andra bromsvajerändeshållaregrejen ser ut att vara i dåligt skick, ska vara nån plastbussning på tror jag. Dom klickar igenom växlarna ok iallafall, dina mot frakten men jag tror inte att dom är värda det.Vore kanon! Hojta till i så fall![]()
Har det i åtankeTjena!
Ja en sån skulle kunna fungera. Om det inte funkar så byter du ramen mot någon av dom i min samling![]()
Är du ute efter en specifik årsmodell (fälgbroms)? Liveforthis sålde sin (som alla fem cyklar han köper varje år) förra året. En riktigt snygg exemplar i blå. Funderade på den, men då har jag redan en ljusblå tvåvaxlad "singlespeed" cykel som pendlare.
Visa bilaga 772663
Någon som har en sadelstolpe med lite mer set-back än denna?
Jag vill flytta bak sadeln ett par centimeter mer än vad som går nu.
Betalar till dig eller gärna till Läkare utan gränser eller liknande organisationer.
Stort tack för att du kollade! Synd att dom var i så dåligt skickDet var värre än jag mindes det. Det saknas bromsvajerändeshållaregrej och själva spänndelen + skruven för att fästa handtaget vid styret saknas på ena. Den andra bromsvajerändeshållaregrejen ser ut att vara i dåligt skick, ska vara nån plastbussning på tror jag. Dom klickar igenom växlarna ok iallafall, dina mot frakten men jag tror inte att dom är värda det.
Vad tänker du dig för form? Jag har nog ett ganska rakt gammalt mtb-styre att undvara. De är inte särskilt breda, mtb-folk var aero på den tiden :)Söker alu styre för 25.4 infästning. Smal-ish, ska sitta på en 20-tums barncykel. Gärna svart och i gbg-området. Någon som har något liknande?
Lite rise hade varit att föredra, men kan tänka mig rakt om inget annat finnsVad tänker du dig för form? Jag har nog ett ganska rakt gammalt mtb-styre att undvara. De är inte särskilt breda, mtb-folk var aero på den tiden :)
Jag tar ett kort ikväll, tar det vidare i PM.Lite rise hade varit att föredra, men kan tänka mig rakt om inget annat finns
Jag hoppas att du hittar här, men om det inte skulle gå finns det gott om cykelhållare att hyra på Hygglo. (Nej, jag har ingen koppling till dem.)Hej! Hyrbilen har dragkrok men jag saknar cykelställe för tre cyklar. Skulle någon kunna låna/hyra ett ställe för några veckor från slutet av juni? En variant där cyklarna hängs av topprör skulle funka utmärkt. Helst i Stockholmsområde. Betalar gärna.
De här finns kvar, Göteborg.Skänker två Tektro mekaniska skivbromsok enligt bild.
Kompletta med 8-delade Shimano kombireglage.
De bör inte användas på en cykel man cyklar på speciellt mycket då de äter bromsvajer på löpande band. Justerskruvarna till beläggen ärgade också fast första vintern.
Visa bilaga 770404
Ser ingen längd på vevarna?Visa bilaga 772647
Eftersom ingen verkar vara sugen på vevpartiet så provar jag här:)
Vad jag har: hope evo vevparti 68/70mm 30mm axel helt nya
Vad jag söker: helst stålram med gaffel i L 28” typ nåt touring/gravel aktigt.
Jag finns i Nacka
170mmSer ingen längd på vevarna?
Den vevarm jag postade för någon vecka sedan, var den för ful?Frågade för några veckor sedan men saknade ordentligt med info om vad jag behövde. En ersättare till den här vänsterveven letar jag efter. 175 mm lång och utan sprickor helst:
Visa bilaga 772743
Finnes: En mjuk scott transportväska motsvarande denna:
Visa bilaga 772744
Edit: väskan finns i hägersten. Jag har flugit med den några gånger. Då med extra kartongpadding
Nä. Det var nog bara jag som inte fattade om det var rätt sort... skickar pm.Den vevarm jag postade för någon vecka sedan, var den för ful?![]()
Plattformsstället kommer jag behöva själv, men har även ett stabilt Thule där man kan hänga tre cyklar. Finns i Tyresö.Hej! Hyrbilen har dragkrok men jag saknar cykelställe för tre cyklar. Skulle någon kunna låna/hyra ett ställe för några veckor från slutet av juni? En variant där cyklarna hängs av topprör skulle funka utmärkt. Helst i Stockholmsområde. Betalar gärna.
Fint, precis det jag letar efter! Jag skickar PM.Plattformsstället kommer jag behöva själv, men har även ett stabilt Thule där man kan hänga tre cyklar. Finns i Tyresö.
Har en 27,2cm med 2,5cm setback:Visa bilaga 772663
Någon som har en sadelstolpe med lite mer set-back än denna?
Jag vill flytta bak sadeln ett par centimeter mer än vad som går nu.
Betalar till dig eller gärna till Läkare utan gränser eller liknande organisationer.
Om ingen annan nappar, och du kan tänka dig härbärgera den ytterligare en liten tid, åtar jag mig gärna att rädda den från skroten. Men den kommer hamna en bit ner i priolistan - så den kommer sannolikt snabbare ut på vägarna igen hos någon annan.Min trogna pendlare är pensionerad. Antingen slänger jag den snart, även om det tar emot eller så får någon annan ta över. Ramen är en Cube Cross race disc från 2008 tror jag. Medium. Överrör ca 53 cm c-c. Styr- och vevlager ingår som synes och de funkar ok. Bakhjulet rullar men glappar lite i navet. Har varit så i två år utan att förvärrats. Sitter adaptrar till moderna post mount (?) på ramen.
Spraylackad helt utan finish. Ram eller gaffel är utan funktionella fel vad jag vet.
Den bortskänkes mot upphämtning i Åkersberga.
Kan gärna hämta denna, om ingen annan hunnit före?Min trogna pendlare är pensionerad. Antingen slänger jag den snart, även om det tar emot eller så får någon annan ta över. Ramen är en Cube Cross race disc från 2008 tror jag. Medium. Överrör ca 53 cm c-c. Styr- och vevlager ingår som synes och de funkar ok. Bakhjulet rullar men glappar lite i navet. Har varit så i två år utan att förvärrats. Sitter adaptrar till moderna post mount (?) på ramen.
Spraylackad helt utan finish. Ram eller gaffel är utan funktionella fel vad jag vet.
Den bortskänkes mot upphämtning i Åkersberga.
har du fått tag på vevarm? annars kan ja leta efter helgenFrågade för några veckor sedan men saknade ordentligt med info om vad jag behövde. En ersättare till den här vänsterveven letar jag efter. 175 mm lång och utan sprickor helst:
Visa bilaga 772743
Finnes: En mjuk scott transportväska motsvarande denna:
Visa bilaga 772744
Edit: väskan finns i hägersten. Jag har flugit med den några gånger. Då med extra kartongpadding
Vart finns det? Kan erbjuda styre mot styre? Och vad är det för size på hjulet?Framhjul för QR, 160mm skiva. Behövde nytt fälgband men funkar i övrigt sist jag kollade.
SKS stänkskärm framdel. Man får plats med 38mm däck om jag minns rätt.
Fräsch pakethållare från Crescent. Funkar på deras cyklar där fästet är högre upp på baktriangeln.
Ritchey Logic II alustyre, 42mm. Spår av styrlinda kvar.
Sökes: Sora bakväxel och ett rakt styre som passar äldre Quillstammar
Kan också kanske ha en. En silver antar jaghar du fått tag på vevarm? annars kan ja leta efter helgen
Peth sa att han skulle cykla förbi med en nu i helgen så jag hoppas det fixar sighar du fått tag på vevarm? annars kan ja leta efter helgen
Hoppas att jag sa tisdag, för det är då jag är i Sthlm nästa gång.Peth sa att han skulle cykla förbi med en nu i helgen så jag hoppas det fixar sig