[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Gör det. De kom med min Sentier och beskrevs som Plusdäck, så de är säkert breda.
står 2.6 på det ena. Det är det han vill ha men det är jävligt tungt jämfört med när han lånade cykel av oss. Nu har en en sentier han med.

Så det blir väl same same men har du ingen nytta av dem så sätter jag dem mitt hjulpar så kan han roa sig med det. Får kanske köpa en TPU slang också till stackaren. Kan man köra enduro på det?

står 2.6 på det ena. Det är det han vill ha men det är jävligt tungt jämfört med när han lånade cykel av oss. Nu har en en sentier han med.

Så det blir väl same same men har du ingen nytta av dem så sätter jag dem mitt hjulpar så kan han roa sig med det. Får kanske köpa en TPU slang också till stackaren. Kan man köra enduro på det?
Fråga inte mig om TPU😎
Men om inte finns det annan intressent på däcken.

Försöker hålla utkik efter beggade 27.5 däck men det går trögt. Tar gärna tips.

Främst finare stigdäck rocket ron och uppåt. 2,4 - 2,6 men beroende på pris är allt intressant.
Kan vara annat märke men typ detta
Sitter på lite blandad kompott av mer eller mindre fina däck sedan jag bytte till 29" i fjol.

Däck.webp

I högen finns:
Maxxis ICON 2.2, 560g, inte mycket körda
Continental Mountain King 2.2, 620g, i princip nytt
Continental X-King Race 2.4, 580g, inte mycket körda
WTB Trail Boss 2.4, inte så mycket volym som siffran antyder, 820g, mycket åka kvar i sig
WTB Trail Blazer 2.8, inte heller så mycket volym som siffran antyder, 940g, mycket åka kvar i sig
Schwalbe Nobby Nic 2.8, 980g, i princip nytt
Specialized Fast Track 2.8, 900g, nytt

Varierande pris... Har inte bestämt mig för vilka jag vill spara till frugans 27,5", men hör av dig om du är intresserad av några av dem så löser det sig nog.

Grabben bygger cykel och köper delar för egna pengar, nu behövs det växlar. Helst Shimano Deore 12s bakväxel och reglage. Någon som har? :)

Senast ändrad:
Lite långsökt, men jag lovar att det blir cykelrelaterat så småningom.
Jag behöver få tag i en gammal avdankad Android-platta. Enda kravet är att den ska kunna köra touchDRO-appen, och enligt Google play är det Android 5.0+ som krävs. Batterilivslängd spelar ingen roll, den kommer vara fast monterad och nätmatad. Sunkigt med sprucken skärm är funkis så länge det går att läsa vad som står på skärmen.
Gbg med omnejd, nån öl kan jag bidra med.

Jag behöver få tag i en gammal avdankad Android-platta. Enda kravet är att den ska kunna köra touchDRO-appen, och enligt Google play är det Android 5.0+ som krävs. Batterilivslängd spelar ingen roll, den kommer vara fast monterad och nätmatad. Sunkigt med sprucken skärm är funkis så länge det går att läsa vad som står på skärmen.
Jag kan ha en, kan kolla under dagen.

Sitter på lite blandad kompott av mer eller mindre fina däck sedan jag bytte till 29" i fjol.

Visa bilaga 800194

I högen finns:
WTB Trail Boss 2.4, inte så mycket volym som siffran antyder, 820g, mycket åka kvar i sig
WTB Trail Blazer 2.8, inte heller så mycket volym som siffran antyder, 940g, mycket åka kvar i sig

Varierande pris... Har inte bestämt mig för vilka jag vill spara till frugans 27,5", men hör av dig om du är intresserad av några av dem så löser det sig nog.

Visa bilaga 800194

I högen finns:

Fortfarande ingen säljestråd även om det är kompispris.

Nån i Stockholm som har ett bockstyre cc 40-42 cm, för stam 31,8 cm, de vill bli av med? Ska sitta på dedikerad trainercykel så risighet, skav, m.m. är inte ett problem.

Låter som ett projekt man är intresserad att höra mer om 😁

Nån som sitter på massa 26tumshjul med plats för fler än 8 växlar? Isf köper jag gärna
Har risiga men funkis hjul med 9vxl (11-41?) på just nu. Finns även sunrace bakväxel och reglage till om man vill. Säljer isf växlarna för nån hundring och hjul ingår. Bör passa upp till 11vxl om man vill... Finns både fram o bak. Andra halvan av projektet som aldrig blev av.
Du vet att jag finns på fel ställe 😁

Har risiga men funkis hjul med 9vxl (11-41?) på just nu. Finns även sunrace bakväxel och reglage till om man vill. Säljer isf växlarna för nån hundring och hjul ingår. Bör passa upp till 11vxl om man vill... Finns både fram o bak. Andra halvan av projektet som aldrig blev av.
Du vet att jag finns på fel ställe 😁
Låter intressant! Vadå, vart finns du? 😁

Någon som sitter på ett lager av bushings till Fox dämpare?

Är på jakt efter ett i formatet 8x25 eller snarlikt därkring (exempelvis 25.15 eller 24.89).

1761565023850.webp

Finns det intresse? Det mesta i fint skick. Nitade vevar, men dreven är rätt fräscha. Cantis tyvärr sålda

Bilagor

• PXL_20251028_072637204.webp
    PXL_20251028_072637204.webp
    533.2 KB · Besök: 59
  • PXL_20251028_072632746.webp
    PXL_20251028_072632746.webp
    897.7 KB · Besök: 64
  • PXL_20251028_072627396.webp
    PXL_20251028_072627396.webp
    918.5 KB · Besök: 60
Funderar på att köpa en fulldämpad aluram från Kina (eBay) och över tid bygga cykel med begagnat och nytt.

Tänkte att jag kan ju kolla här först om nån har en fulldämpad ram att sälja. Inte kinkig med skicket alls (ju fulare/sämre desto billigare?) men geometri ska vara "modern stigcykel" och storleken passa 180cm.
Som första meningen antyder så är detta ett budgetbygge 😁

Någon som har en äldre en mtb med 26" hjul storlek small med stel gaffel som samlar damm? Komplett eller ram spelar mindre roll. Tjejen vill hänga med på utflykter i Nackaskogen så tänkte bygga ihop något med skärmar. Kan erbjuda lite olika ramar i medium/large, delar eller kash i utbyte.

har du fått napp på nån ram? har en gammal cyclepro ambush ram med gaffel vill minnas den va 51cm vevlager till sadelklämma kan mäta lite mer o ta foto om den kan va intressant?

Verkar ha skickat iväg en pryl för mycket för första gången. Nu saknar jag lite saker istället till ett fulbygge för att få ihop liggande skrot till en hel cykel 😁.

Någon som har något av följande i sina högar, helst i Stockholmstrakten:

Framhjul, QR, skivbroms, dynamo(bonus)

Bakhjul, 12mm genomgående, skivbroms, 135mm, HG body helst.

Skivbromsadapter Bak, flatmount till postmount, 160mm skiva.

25,4mm styre för stadscykel med redigt backsweep och lite rise.

Pengar, öl och tacksamhet finns.

Tjena!

Det där är en oerhört dålig lösning på en kolfibergaffel.

Dessutom är den för gängade gafflar så jag vet inte hur du tänkt att få till spänningen på styrlagret.
”Kompatibelt med både gängade och ogängade headset.” står det iofs.

Men du har säkert rätt. Har alla kolgafflar per definition gaffelrör i samma material? Trodde det fanns både och.

Edit:
Denna ska lira med kolfibergafflar:

Senast ändrad:
”Kompatibelt med både gängade och ogängade headset.” står det iofs.

Men du har säkert rätt. Har alla kolgafflar per definition gaffelrör i samma material? Trodde det fanns både och.

Edit:
Denna ska lira med kolfibergafflar:

De kan absolut ha alu-styrör men den som är bild på här har det inte, så som jag ser den iaf.

Den där prylen hjälper nog inte tyvärr. Den är lång för att fördela trycket, inte för att kunna hänga i luften ovanför ett kort styrör.

1000011150.webp

Skänkes....

Tre fälgbromsar
Reservdelsaxlar, ena konan på varje sida är trött
1/8 kedjelås
Skivbromsadapter märkt U3 F180
20T drev
Pedaler från en spinningcykel, korgar och spd, ena lagret behöver nog spännas om.

Stockholm, Telefonplan

Senast ändrad:
Visa bilaga 801638
Skänkes....

Tre fälgbromsar
Reservdelsaxlar, ena konan på varje sida är trött
1/8 kedjelås
Skivbromsadapter märkt U3 F180
20T drev
Pedaler från en spinningcykel, korgar och spd, ena lagret behöver nog spännas om.

Stockholm, Telefonplan
Om du kan tänka dig skicka tar jag gärna 20t drevet och den bromsen som har längst reach.

Visa bilaga 800194

I högen finns:

Bra grej till de som är dyng fattiga

Nyfiken fråga har du testat nobby Nic utav scwalbe ? Ser att du har en där i högen ..

Bra grej till de som är dyng fattiga

Nyfiken fråga har du testat nobby Nic utav scwalbe ? Ser att du har en där i högen ..
Japp, tycker de har varit de bästa av de tjockare ostarna. Grepp och följsamhet uppväger (hihi) den avsevärda vikten. Det enda jag inte är tycker är tipptopp med 2,6"-2,8" breda (samtliga jag testat) är att de flyter ovanpå ganska obehagligt när det är lerigt.

Tillbaka
Topp