[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

jeppman88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet inte vad siffrorna betyder. Vill du ha
> en/några/alla och kanske har något kul att byta
> mot som istället kan stå ivägen i mitt
> cykelgarage så hör av dig :)

Järnklubbornas nummer är riktlinje på hur långt man kan slå med just den klubban.
Järnklubbor brukar idag vara mellan 4-9 och järn 9 är den du kommer korstast med. Runt 100-150m. Ju lägre nummer på klubban ju längre kommer du. Klubborna med större huvud kommer du längst med då de också har längre skaft vilket ger mer kraft.

By the way!

Någon som vill byta ett par fräscha Nokian W240 mot Schwalbe Marathon Winter 35-622. Mina får inte plats på höjden :/

w240.jpg

swlwinter2.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Söker gamla och slitna shimano vevarmar LX M572 eller rättare sagt det är spindeln/spider jag är ute efter ...

Lägger till är ute efter gamla navhylsor XTR 950 då menar jag om det kanske är någon som har liggande med trasiga lagerbanor eller liknade. Annars är ju självklart hela nav intressant ..

// svein

Jag är på jakt efter Cannondale klistermärken att sätta på min tävlingshjälm. Har du några liggandes eller vet vad jag kan köpa så skicka ett pm.

kan du inte fråga Cannondale? de borde väl kunna skicka klistermärken till sina sponsrade cyklister.

tänkte mest att det var den mest rimliga förklaringen till att man vill ha reklam på sin cykelhjälm...

fredrikw skrev:
> tänkte mest att det var den mest rimliga
> förklaringen till att man vill ha reklam på sin
> cykelhjälm...

Ok. I mitt fall handlar det om att jag är så sjukt nöjd med mina Csnnondales samt den service (och rabatter) jag går av min LBS. LBS loggan finns redan på kläder och hjälm.

Har ett par Schwalbe Snow Stud med 120 dubbisar i. Har gått en vinter men efter att jag köpte nya skärmar så kommer dom inte in under....

Bortskänkes mot att "köparen" pyntar in en hundring till barncancerfonden eller till BRIS eller något annat som kommer till nytta för barn. Skickas inte utan hämtas i Hammarby Slöstad...

28x42mm eller nåt är dom. Kanske 40mm breda men lite för breda för mina skärmar iaf.

Skicka PM då jag kollar här lite för sällan.

En polare undrade om en framgaffel av märket "Zoke" från Cykelringen var lämplig till hans stenålderscykel. Eftersom cykelringen är ett skojarföretag så vill man ju inte sanktionera ett sådant köp. Sedan är ju den "Zoke" de har dessutom en gammal Marzocchisuddgummigaffel från 1996 som Cykelringen måste snott från någon återvinningsstation. Lite åsikter på nätet hävdar att den ärlite sämre än Rock Shoxs gamla Judy.

Därför undrar jag om det är någon som har en gammal Judy eller liknande gaffel med 60-80mm slag liggandes i någon bra att ha-låda. Känns bättre att återvinna på ett ärligt sätt än att gå till Cykelringen. Antar att det är V-bromspinnar som gäller. Under tiden tänker jag rekommendera honom ett par nya fräscha däck till gamcykeln, lär ju göra större skillnad än att byta gaffel.

Söker en Magura Julie 160mm, 4-bults eller ett matchande par 160mm bromsskivor passande 4-bultsnav (Coda mfl). Gärna inkl. bultar. Har några 180mm liggandes som jag kan byta mot, alternativt ngt annat.

Har en en kompletta fram och bakhjul till mtb med bromskivor och kasset som gärna bytes mot dubbade pendlardäck i lagom dimension (35-622) i göteborg.

Har en gammal Manitou Mars med trasiga inälvor. Om någon vill bygga ihop den med en gaffel med trasiga inner-/ytterben, så är det bara att hämta den. Den pajade i samband med att jag skulle skruva isär den för service, så det finns två par oanvända EnduroForkSeals-tätningar att tillgå. Samma tätningar lär passa även till andra gamla Manitou-gafflar.

Jag behöver några cykelhängare av den typen dom hade på fultema förut. Dom hade förstås utgått nu bara för att jag behövde.

Fast mina finns i verkligheten;-)

Att de hamnade just under din fråga var en slump, lycklig eller olycklig, som jag icke kunde styra över!

Om ingen vill ha går de till återvinning om en vecka eller två:-)

/Leif

Någon som är lite händig kanske kan fixa den här..

bild3.JPG ht=544

En budväska från bagaboo i strl L som jag fick för mig att jag skulle tvätta idag. När maskinen centrifugerade så låg den antagligen mot luckan och gned sig för det luktade nästan bränt. Det är alltså botten man ser på bilden.

Det är alltså inte hål rakt igenom utan endast i det yttre lagret.

Jag lackade ur och drog till CykelCity och köpte mig en Chrome så nu finns denna för en spottstyver, typ en tvåhundring. Skicka PM om intresse finns..

Bara att den är beställd i bajenfärger borde ju dra upp priset rejält...

Skickas ej utan kan hämtas i Slöstan... Den är i alla fall ren nu.

Tackar Johan A för dubbdäcken och huvudvärken! Gissa vad jag haft för mig i helgen, j@vl% skärmar! ; )

MR hyde skrev:
> Söker gamla och slitna shimano vevarmar LX M572
> eller rättare sagt det är spindeln/spider jag
> är ute efter ...

Eller ett mega slitet stora drevet till xtr 950
>
> ..
>
> // svein

Har en XT M-770 11-34 kasset som bara har finrullat ett par mil, som jag gärna skulle byta till en 11-32 XT då eller mer än gärna XTR som jag då självklart lägger pengar i mellan

//svein

(OT Wanted!) När jag idag såg snön vräka ner kom jag på att mina längdåkningskängor är försvunna och att dom inte tillverkas längre. Så om någon har ett par gamla Salomon SNS Profil/Pilot kängor eller skor ca stl43 som samlar damm vore det en god gärning om ni skickade ett PM!

Byter ram som vinterprojekt och saknar lite delar samt får en del saker över:

Saker jag har över:
* Kona scab ram, stål. 11" tror jag, för 26" hjul. Gaffel i stål är också med, samt stolpe o klämma. Inget styr- eller vevlager.
* Magura hs33 fram och bak hydrauliska fälgbromsar
* Bak och framhjul utan skivfäste
(* Även en massa smådelar; växlar, styren m.m. från ca millenieskiftet)

Saker jag saknar:
* Hjul med skivfäste
* Skivbromsar m skivor - Native: IS fram 160mm, PS bak 206mm (så ev. behövs någon adaptera beroende på vad du har?).
* Sadelstolpe svart 30.0mm
* Bakväxelreglage, shimano 8 del
* Växelvajrar, höljen okapade

Hade hoppats kunna byta ihop saker så rambytet inte kostar något extra, men har du lämpliga saker för en billig peng kan jag nog köpa av dig också.
Vill du ha något av mina saker men inte har det jag söker, så är jag också ute efter en cyclocross och carbonracer där ev. lite pengar emellan.

Jag finns i Lerum & Göteborg.

Bilagor

• scab_2.jpg
    scab_2.jpg
    12.5 KB · Besök: 37
  • magura2.jpg
    magura2.jpg
    17.7 KB · Besök: 45
Pedaler från min fulpeugeot:
DSC04011.JPG ht=450

Bytes helst mot ful-spd-pedaler eller spd-skor, storlek ca 45-46 (44-45 i vanliga skor).

Har också en liten ram som fortfarande ligger och samlar damm.

Projekt för den intresserade, denna har stått här några månader. Ställde upp den vid stolpen för ca en månad sen, no takers (sadel + pedaler har någon tagit dock...)

IMG_5871_.jpg ht=489

IMG_5870_.jpg ht=725

Har en Giant NRS ram blå i strl small tror det är en 05:a. Bytes mot racergrupp, hjul. Behöver annars Campa bakväxel 10-del och ett Mtb vevparti.

/Mats

Finns det nån i stockholmstrakten som har ett par växelreglage för 3/7 delat? Gärna i kombination med bromsreglage för cantilever bromsar. Införskaffade ett stycke rosa (80 tals?) Crescent mtb för vinterns pendling men det visade sig att växelreglagen (alivio) var slut båda två.

/erik

Jag försöker igen, fula nav och helt fungerande vevlager bytes mot vad som helst eller ingenting.

PB265364.JPG ht=544

plaatis skrev:
> Finns det nån i stockholmstrakten som har ett par
> växelreglage för 3/7 delat? Gärna i kombination
> med bromsreglage för cantilever bromsar.
> Införskaffade ett stycke rosa (80 tals?) Crescent
> mtb för vinterns pendling men det visade sig att
> växelreglagen (alivio) var slut båda två.
>
> /erik

PM på väg!

Anders H skrev:
> Jag försöker igen, fula nav och helt fungerande
> vevlager bytes mot vad som helst eller ingenting.
>
>
PM i röret!

Nu kör vi en riktigt vansinnig longshot. Någon i stockholms-området (slipper gärna fraktkostnader) som sitter och trycker på en vevarm, drivsida, 175mm, för fyrkantsaxel (JIS) och 5-bults drev med 94mm BCD? Behöver alltså egentligen bara drivsidan, men har du en matchande vänster-vev så är längden inte så viktig.

Det kan vara hur fult, slitet, begagnat och förbrukat som helst. Men det får högst kosta tvåsiffrigt. Jag behöver något till vinterhärket och tänkte låta de slitna fin-klingorna från MTB'n gå i pension på snötjänst...

Betalar i fasta valörer, drickbara valörer eller natura ;-)

Skulle vilja byta min sadelstolpe, den jag har är:

1 st Da Bomb Hellfire XC, 400 mm, 27,2 mm, helt rak, alltså denna:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34521

Stolpen är i princip ny, suttit på endast några turer.

vill byta mot:

1 st liknande stolpe fast med lite setback.

Enklast är väl om du bor i Stockholm så vi slipper skicka sakerna.

/Freddan

Billigt vevparti fyrkants till vintercykeln sökes. Gärna kedja & 9-delad kassett också.

Finnes 2 uppsättningar racerbromsar (Tektro)
2 uppsättningar bromshandtag (smutsvita & svarta hoods)

Bilder kommer!

Skänkes:
Påse med sladdar - audio/video/CAT5 + annat smått och gott
Tangentbord - old school, mycket fint skick (nära nytt), perfekt till retro pc:n
VHS-spelare
Kassettdäck

Hämtas i Södertälje senast fredag 17/12 - annars åker de till återvinning.

P1000289.jpg ht=427

P1000290.jpg ht=427

P1000291.jpg ht=427

Byter ett stycke däck nokia hakkapeliitta w106 47x559(1,75x26). det är använt men knappt slitet, gick på fulpendlaren feb-mars förra året.

mot något motsvarande men i 622(28").

finns i göteborg.

Lyckades knäcka bakväxeln i går. Någon som har en niodelad räserbakväxel (Shimano) över, typ 105/Ultegra/DA? Bör fungera ok, utseendet är sekundärt men inte helt oviktigt :)

ostkaka skrev:
> Lyckades knäcka bakväxeln i går. Någon som har
> en niodelad räserbakväxel (Shimano) över, typ
> 105/Ultegra/DA? Bör fungera ok, utseendet är
> sekundärt men inte helt oviktigt :)

Aj fan, nya crossen?
Jag har en gammal xt-växel över som du kan få, det kommer funka men det är ju ajabaja für stilpolizein.

Ubu skrev:
> Aj fan, nya crossen?
> Jag har en gammal xt-växel över som du kan få, det kommer funka men det är ju ajabaja für stilpolizein.

Just den :) Jag har ett SS-kit liggandes som ska skruvas på, det får duga tills vidare. Växelörat fick sig ju en känga också, så innan jag fått tag i ett nytt sådant är det inte superakut med växel heller. Tack ändå Erik!

Skänkas bort.

Gamla hjul, en kaffebryggare, en mängd bokstyren och lite MTB däck.

Finns hos Norvelo på Vanadisvägen 44, Stockholm

(var god att inte PM:a. Kom förbi istället)

004.JPG ht=725

005.JPG ht=544

006.JPG ht=544

God fortsättning önskar Paul och Jan

Styrlagerpress taken
Downhill däck taken

Tillbaka
Topp