[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Verkar svårt att få tag på biliga sti med intern dragning för båda kablarna så jag får väll börja leta efter
Efter dom där bara en av kablarna går under lindan!

Shimano 105 sti handtag

allt är välkommet slitet eller fult spelar ingen roll, är ute efter funktionen!

SÖKES - styrstam "kort (50mm)stabbig DHmodell liknande se bild, sökes till DH/FR-projekt.
Allt av intresse! Betalar självklart i kr eller fin/fulöl/vin, whatever :-)

Bilagor

• dh.JPG
    dh.JPG
    19.1 KB · Besök: 38
På min brukscykel har jag Nexus 7 kombireglage för vajerbroms och växel som börjar ta slut. Ett separat växelreglage var jag förutseende att köpa för många år sedan, men nu behöver jag ett passande löst bromsreglage. Det borde finnas massor av sådana i diverse skrotlådor. Någon?

Bor i Tyresö. Jobbar i Sthlm city.

Jag försöker övertyga en kollega att cykla med spd i skogen och söker därmed
billiga pedaler som han han testa med.

Jag behöver ett par gamla räserhjul att pillra in mina NOS Campa åttadelade nav i! Alltså är navens fabrikat och kondition inte så intressant men jag tar hellre hela hjul än lösa fälgar för att jag ska slippa köpa ekrar. Det här är till min gamla-gamla cykel och får inte kosta så mycket alls. I nödfall kan ett par fälgar duga. OBS! 32-håls och kanttråd!

Anders H: Jag har ett hjulpar i gott skick med Campa Chorus åttadelat baknav och CXP 22-fälgar som jag aldrig kommer använda. Vill du byta mot något roligt? Min definition av roligt är dock oklar. Förslag?

Racerdojor, ett par Specialized Comp Road i strl 44.5, den med kolfibersula, dvs förra årets modell eller nåt. Rätt lite använda men det ena spännet har gått av då Atle lånade skorna under tio minuter. Dock kan man hitta ett nytt att sätta dit på SCS eller typ CyCi. Det går att spänna fast det men det finns inte mycket över så det bör nog ersättas.

Och ett par Shimano R086, typ använda två ggr i strl 45.

Båda finns i Hammarby Sjöstad och ersätts med ett par trevliga öl eller nåt.

Skicka PM då jag nästan aldrig kollar i den här tråden.

R skrev:
-------------------------------------------------------
> Anders H: Jag har ett hjulpar i gott skick med
> Campa Chorus åttadelat baknav och CXP 22-fälgar
> som jag aldrig kommer använda. Vill du byta mot
> något roligt? Min definition av roligt är dock
> oklar. Förslag?

Kollar i garaget om jag hittar nåt roligt och återkommer. Var finns dom?

Anders H: Just nu hänger de i taket i en omsättningsmässigt ganska stor cykelaffär på Norra Stationsgatan.

Tänkte kolla om någon har 700c (622mm) fälgar eller hjul av äldre modell som samlar damm?
Behöver nämligen byta ena fägen på fyra hjulpar så både polerade, anodiserade, 32 och 36 håls fälgar är av intresse.
Om du har lösa fälgar skall de helst vara av den äldre låga typen så jag lätt kan byta fälg. Behöver inte heller vara Mavic men några som borde funka är Open4, Module E, MA40, MA2, Wolber STX, Campa, Rigida, Araya mfl. Finns mtb-, lvg- eller fridluftsprylar samt cash att byta med så hör av er med vad ni har!

Rigida36x36700cRims.jpg

MavicRim.jpg

WolberGTX2Clincher.jpg

MavicRims.jpg

Senast ändrad:
Riserstyrkombo bytes mot rakt styre! Nu ryker AM-stuket för XC-spjut, du kanske känner tvärtom?

Söker ett rakt kolfiberstyre av bra eller halvbra modell, minst 580mm bredd och för 31.8mm. Bra skick och mestadels synlig kolfiberväv ett absolut krav, inte så viktigt om det är 12K, 3K, UD eller annan finish bara väven inte är överlackad eller helt täckt av dekaler.

Finnes titangrått Answer ProTaper XC alustyre, 645mm brett, 1" rise, 25.4mm infästning samt svart Azonic Equalizer styrstam, 40mm längd och 0 rise. Kan eventuellt slänga med nästan nya PRO lock-on handtag, vita med svart lockring. Allt i absolut superskick.

Finns även annat att byta med, har stora högar, allt från alla typer av bromsar, racerstyren, etc till BMX- och pendlarramar, berätta vad du behöver ;)

ENDAST BYTE I STOCKHOLM! Bilder ordnas gladeligen för den intresserade.

Senast ändrad:
R skrev:
> Anders H: Jag har ett hjulpar i gott skick med
> Campa Chorus åttadelat baknav och CXP 22-fälgar
> som jag aldrig kommer använda. Vill du byta mot
> något roligt?

Hjulena blev helt perfekta! Hoppas att vinet smakade!

Anders H skrev:
> R skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Anders H: Jag har ett hjulpar i gott skick med
> > Campa Chorus åttadelat baknav och CXP
> 22-fälgar
> > som jag aldrig kommer använda. Vill du byta
> mot
> > något roligt?
>
> Hjulena blev helt perfekta! Hoppas att vinet
> smakade!

Låter bra! Har inte provat vinet ännu men att dömma av etiketten kommer det bli bra.

Söker kort styrstam för 1"-gaffel. (A-head.)
Eller shims från 1" till 1 1/8.
Eller någon som ska beställa något någonstans ifrån snart.
Eller ett bra tips på var man hittar det i gbg.

Borta

Grobianerna på CRC har skickat mig en M771 kassett (shimano XT 10speed 11-32), har tyvärr bara 9delat...
Bytes mot M770kassett eller barends(järna kolfiber)eller en flaska whisky.
Finns i Bålsta eller Hallonbergen(STHLM) alt skickas...
PM eller mail, Anderssons.Foto[a]gmail.com

Senast ändrad:
Hej. Jag vill bygga en tränings MTB till hustrun.
Har du en enkel ram, helst med v broms fäste i liten storlek liggandes?

Skicka pm isf.

söker gammalt hjulset, campagnolo shamal, zonda, Atlanta eller liknande. Silver fälg som är för kanttråd önskas. Tack

Hejsan, jag söker en racerram till min fru eftersom hennes har en spricka i sadelröret.
Storlek 53 +- 1cm blir bra.

Massvis med skrot finns att byta till. Svara gärna på pm om jag missar att läsa i tråden.

Söker din utslitna/kraschade 6-skruvsbromsskiva. Skall bara använda "navet" så övrigt skick är helt ointressant. Ett plus om det är alunav från en exvis Hopeskiva. Extra plus om skruvar hänger med.

Pyntar max 20:- (40:- med skruvar) + ev porto (eller ekvivalent dryck/skrot).

PM om du har något drällande!

Senast ändrad:
Söker nytt vevparti/armar. 175mm, fyrkant. Ska användas som singelspeed, men behöver inte vara specifika singelspeedvevar. Nuvarande kedjelinje är perfekt på den inre av två klingor, ca 41mm om jag mäter rätt. Medföljer drev är 42-44 lagom.

Jag har två-tre ramar att byta mot vin.

En jättegammal Specialized Stump Jumper med gaffel och fastrostad sadelstolpe. Retro deluxe, projekt som aldrig kommer avslutas av mig. Gissningsvis 18-19" ram. Bytes mot http://www.systembolaget.se/5123

En Echo trialram som endast har skivbromsfäste bak. Sprucken och svetsad, kommer säkert gå sönder igen. Bytes mot: http://www.systembolaget.se/29002

En Inbred-ram storl 18" (de är dock långa, har funkat bra för mig som är 190+ med 100mm stam, rekommenderar den till en kortare person med kortare styrstam). Hemmalackad i silverfärgad hammarlack, hemmagjord men väl fungerande intern vajerdragning, v- eller skivbroms. Tidigare sprucken i kedjestaget men svetsad. FSA The Pig styrlager medföljer. Bytes mot: http://www.systembolaget.se/16632

Först till kvarn men mina kompisar har förtur. Skicka PM. 75cl-flaskor gäller, inget fusk med halvflaskor men 150cl kan till nöds fungera :-)

Postade ju i skänkestråden fast jag i första hand vill byta...

Brand-X och storlek large är det på skydden - Hämtade och ölen smakade bra :)

Bilagor

• DSC00017.JPG
    DSC00017.JPG
    103.5 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
Sökes: Babyskydd
Bytes mot: Pengar eller prylar (max 200)

Jag har en lastcykel som jag ämnar använda för transport av mina barn när de nu snart dubbleras till två. Tvååringen sitter i en vanlig cykelstol, men för den nyfödde tänker jag att ett babyskydd måste vara perfekt. Söker därför efter ett billigt babyskydd (helst med bas). Bor på lidingö men jobbar vid kungsträdgården.

(För er som oroar er för barnets säkerhet så kommer jag inte att cykla med ett nyfött barn, men om jag börjar fixa med det nu så kanske det är klart när barnet är 6 månader eller så. Behöver nämligen sy ett kapell, och tänker att jag bör veta hur barnen kommer sitta innan jag börjar med det lilla projektet)

Senast ändrad:
Hejsan!

Jag söker med ljus och lykta efter ett japanskt vevparti med låg BCD, under 130 alltså, gärna 110. Dubbel eller möjligen trippel, 170mm långa vevar. Bör vara JIS, alltså Shimano, Sugino, Suntour, SR/Sakae etc.

Väl mött!

Jaha, när plockade fram det gamla blycellbatteriet var det bara 4V i det och laddaren verkar gett upp. Nej, jag ska inte bygga pannlampa a la happy 2007, utan tänkte använda batteriet till ett annat icke cykelrelaterat projekt. Någon som inte använder sin blycellsutrustning längre? Laddare främst men ett extra batteri kan ju vara bra att ha också. Gärna i gbg.

Behöver byta frambroms och för att få ihop det behöver jag en adapter, IS till PM för 160mm skiva, hoppas det finns en därute!!
Kan hämtas i Göteborg men betalar gärna frakt om det skulle vara så.

Sökes! Vevarmar eller vevparti Shimano STX RC eller mostvarande för fyrkantsvevlager. Skall användas till min gamla pendlare och har ni ngt så PM:a.

Helst i trakterna av Gbg men kan tänka mig fixa frakt om det behövs.

ol__ skrev:
> Någon som inte använder sin
> blycellsutrustning längre? Laddare främst men
> ett extra batteri kan ju vara bra att ha också.
> Gärna i gbg.

Trodde jag skulle napp direkt... ingen? :)

Jag har ev en billig bly-laddare över (från barnens numera döda el-plast-bil). Skall se vad det är för status på den. Finns i så fall i Sthlm.

Nån som vill bli av med ett HollowtechII-kompatibelt kompaktvevparti? Gärna Ultegranivån eller upp, helst billigare än 1000kr.

Edit: Visst är den här HII kompatibel och Ultegra 6600 nivå egentligen?

Senast ändrad:
gabbeon skrev:
> Nån som vill bli av med ett
> HollowtechII-kompatibelt kompaktvevparti? Gärna
> Ultegranivån eller upp, helst billigare än
> 1000kr.
>
> Edit: Visst är den här HII kompatibel och
> Ultegra 6600 nivå egentligen?

Rätt säker på att det är Tiagra-nivå, enda skilnaden mot R550 är snyggare storkaka. Men ingedera har ihågliga vevarmar.

Har två "gatudäck" till MTB i storlek 26 x 1,25. Geax streetrunner. Bytes mot ett par öl eller förslag. Hämtas i Bromma/sthlm

pme skrev:
> Jag har ev en billig bly-laddare över (från
> barnens numera döda el-plast-bil). Skall se vad
> det är för status på den. Finns i så fall i
> Sthlm.

Ok, ska till sthlm om två veckor så det skulle ju vara ett alternativ. Någon annan där kanske?

Har fått ett mycket bra erbjudande på rc-batterier med laddare, men då jag ville att det skulle vara ett nästan-noll-budget projekt så letar jag gamla bly-ack och laddare en stund till.

Jag söker gamla växelreglage friktionsmodellen till racer. Jag är även intresserad av bromsar om det finns nån som har.
Jag betalar givetvis fraktkostnad +ANNAT, om det inte finns i närheten, dvs Östersund.

Tillbaka
Topp