gunnarviking
Medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Hej internet!
Jag är lite på jakt efter mtb-delar till ett bygge jag håller på med. Det jag söker är mer eller mindre allt! Har en ram, gaffel, däck, hjul, sadelstolpe, sadelklämma och vevparti och ett rätt så ruttet styre. Så det jag är mest ute efter är (ingen specifik ordning)
1. Sadel
2. Styrstam, gärna 31.8
3. Styre, har ett 580 mm brett just nu, lite i smallaste laget, så gärna något bredare, vad gäller form så är jag öppen.
4. Pedaler, gärna lite större de med.
5. Skivbromsar, allt som har med det att göra.
Jag kan erbjuda diverse småplock så som
1. 56cm ram med ramväxlar, lätt sandpapprat för att tona ner silverfärgen(27.2 sadelstolpe krävs).
2. Passande gaffel med tillhörande headset och lite spacers.
3. Växlar, 2x7 fram och bakväxel med tillhörande växelspakar.
4. Ett bockstyre, vilket jag tror är 42cm, kan lika gärna vara 44, ska kolla upp hur man mäter bockstyren. Har lindat av styrlindan, men den finns kvar om man vill ha den.
5. Styrstam som passar till bockstyret, tror måtten är 110mm och 25.4.
6. Ett 25.4 high-riser styre.
7. En quill to threaded adapter ( vad det nu kan heta på svenska)
8. En kolfiber sadelstolpe 31.6. (Antingen är jag dålig som inte förstår hur det fungerar, eller så är det smått felkonstruerat av kineserna, min sadel fick inte plats!)
9. Hastighets mätare från cirkus 70-talet skulle jag tro!
Om du vill ha bakhjulet med 7-delad kassett så kan du få det om du kan ge mig ett hjul som passar min cykel det sitter på nu! Gärna ett singelspeed/fixie, men jag är inte omöjlig!
Vill du ha mer specifika bilder/info är det bara att höra av sig!
Jag kan även betala i öl/vin/läsk, high fives, armhävningar, donationer, eller små slantar om mina prylar inte känns lockande!
Hör av dig om du tycker något låter intressant så kan vi säkert komma överens om något! Jag befinner mig i Göteborg och likaså mina saker. Saker kan helt klart skickas, men där får man diskutera mera!
Ha en fortsatt rullande Söndag!
Mvh GunnarViking
Jag är lite på jakt efter mtb-delar till ett bygge jag håller på med. Det jag söker är mer eller mindre allt! Har en ram, gaffel, däck, hjul, sadelstolpe, sadelklämma och vevparti och ett rätt så ruttet styre. Så det jag är mest ute efter är (ingen specifik ordning)
1. Sadel
2. Styrstam, gärna 31.8
3. Styre, har ett 580 mm brett just nu, lite i smallaste laget, så gärna något bredare, vad gäller form så är jag öppen.
4. Pedaler, gärna lite större de med.
5. Skivbromsar, allt som har med det att göra.
Jag kan erbjuda diverse småplock så som
1. 56cm ram med ramväxlar, lätt sandpapprat för att tona ner silverfärgen(27.2 sadelstolpe krävs).
2. Passande gaffel med tillhörande headset och lite spacers.
3. Växlar, 2x7 fram och bakväxel med tillhörande växelspakar.
4. Ett bockstyre, vilket jag tror är 42cm, kan lika gärna vara 44, ska kolla upp hur man mäter bockstyren. Har lindat av styrlindan, men den finns kvar om man vill ha den.
5. Styrstam som passar till bockstyret, tror måtten är 110mm och 25.4.
6. Ett 25.4 high-riser styre.
7. En quill to threaded adapter ( vad det nu kan heta på svenska)
8. En kolfiber sadelstolpe 31.6. (Antingen är jag dålig som inte förstår hur det fungerar, eller så är det smått felkonstruerat av kineserna, min sadel fick inte plats!)
9. Hastighets mätare från cirkus 70-talet skulle jag tro!
Om du vill ha bakhjulet med 7-delad kassett så kan du få det om du kan ge mig ett hjul som passar min cykel det sitter på nu! Gärna ett singelspeed/fixie, men jag är inte omöjlig!
Vill du ha mer specifika bilder/info är det bara att höra av sig!
Jag kan även betala i öl/vin/läsk, high fives, armhävningar, donationer, eller små slantar om mina prylar inte känns lockande!
Hör av dig om du tycker något låter intressant så kan vi säkert komma överens om något! Jag befinner mig i Göteborg och likaså mina saker. Saker kan helt klart skickas, men där får man diskutera mera!
Ha en fortsatt rullande Söndag!
Mvh GunnarViking