[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Alexander_kyckling sa:
Söker också ett sånt där CX hjul som konverterar bottom-pull till top-pull för framväxeln.

Ett sånt här

14578718872991058018771.jpg

Pm:a adress så skickar jag

Söker en längre sadelstolpe till dotterns MTB. Mäter 26,7 på sadelstolpen och skulle behöva en åtminstone 350 lång, gärna med setback.

Någon som har en fungerande MTB 8-vxl bakväxel i skrotlådan? Kompatibel med Shimano-reglage. Bytes mot finöl eller annat...

Senast ändrad:
Mini_me sa:
Jimel sa:
Ska fixa iordning en 26"are till dottern och försöka få med henne ut i skogen, någon som har skapliga däck billigt? Sitter typ landsvägsdäck på nu ?

Har ev ett par 26" som satt på min Kona innan jag bytte. Inte helt slut men inte nya. Kollar och pmar. Finns i Stockholm.

Kanon!! Pyntar gärna frakt.

Jag har f.ö. en sproilans Sram x5 direct mount 2x10 framväxel här i lådorna som jag inte behöver.

Senast ändrad:
Dewe sa:
Någon som har en fungerande MTB 8-vxl bakväxel i skrotlådan? Kompatibel med Shimano-reglage. Bytes mot finöl eller annat...

Ganska säker på att du kan använda lite vad som helst 7,8 och 9-delat från Shimano. Delningen sitter ju i reglagen och bredden mellan justeringen på stoppskruvarna. Hur bra bör det vara, alltså vilken grupp, eller är det inte noga så länge det växlar?

Hasse#7 sa:
Dewe sa:

Ganska säker på att du kan använda lite vad som helst 7,8 och 9-delat från Shimano. Delningen sitter ju i reglagen och bredden mellan justeringen på stoppskruvarna. Hur bra bör det vara, alltså vilken grupp, eller är det inte noga så länge det växlar?

7/8 är ju samma-lika, men 9 är gjort för smalare kedja. Gissar att smalare pulleys ger konstig växling, men jag har inte testat. Det kanske funkar.

Intresserad av vad som helst som växlar ok - det ska sitta på skrot-pendlaren där nuvarande bakväxel skurit ihop bortom all räddning.

Senast ändrad:
73mm octalinkvevlager anyone? Eller HT2-vevar utan klingor och vevlager, för det har jag.

Dewe sa:
Hasse#7 sa:
Dewe sa:

7/8 är ju samma-lika, men 9 är gjort för smalare kedja. Gissar att smalare pulleys ger konstig växling, men jag har inte testat. Det kanske funkar.

Intresserad av vad som helst som växlar ok - det ska sitta på skrot-pendlaren där nuvarande bakväxel skurit ihop bortom all räddning.
om vad som funkar kan du ju ta sota-växeln som erbjöds .

fredrik168 sa:
Dewe sa:
Hasse#7 sa:
Dewe sa:

om vad som funkar kan du ju ta sota-växeln som erbjöds .

Indeed. Klarar Sora 11-32?

Dewe sa:
Beror lite på årsmodell och längd på cage.
(Samt vilka klingor du har på veven och hur snabbt kedjan behöver hoppa över med skiten kedja).
Mycket troligt men inte säker är väl det självklara svaret.

Icebug Acceleritas 1 i storlek 45.

Terrängskor i weltklasse men tyvärr har jag för storhålfot, pronerar för mycket och har för klena fötter för att kunna springa med dom. Dom är lätta som fjädrar och suger inte åt sig nån vätska i princip,
Sprungen sträcka är 25km.

DSC_0427.JPG

Icebug acceleritas 2 i storlek 45.5

Terräng skor i weltklasse men tyvärr samma problem som ovan.
Lika fina som dom ovan och är nog tom löpta någon mindre med.

DSC_0426.JPG

Jag ser helst att vi byter. Cykelrelaterat(lvg och mtb funkar), viltkött, köttkvarn, en medelstor yxa, en kökskniv eller annat.

Skorna finns i 15min utanför gbg.

PMa gärna!

Senast ändrad:
Konkret sa:

Terrängskor i weltklasse men tyvärr har jag för storhålfot, pronerar för mycket och har för klena fötter för att kunna springa med dom. Dom är lätta som fjädrar och suger inte åt sig nån vätska i princip,

Jag ser helst att vi byter. Cykelrelaterat(lvg och mtb funkar), viltkött, köttkvarn, en medelstor yxa, en kökskniv eller annat.

PMa gärna!

Innan du skänker dem, har du testat Ice Bugs iläggssulor?

Funkar kanon för mig!

http://icebug.com/se/icebug-insoles/

Behöver växelreglage 3/7 till mitt å grabbens projekt. Äldre trigger eller nyare passar bra. Sitter gripshift på idag å dom är inte toppen.
Vad har ni alla i "bra å ha" lådorna hemma. Betalar gärna för mig.

Lite prylar jag letar, bakhub och bakväxel, är i första hand ute efter XT

GlAfcGO.jpg

Shimano Parallax Rear Hub, 32H, 135mm OLD, 8 Speed
XT FH-M737
XT FH-M737A
STX-RC FH-MC33?
STX-RC FH-MC38

O11uRGW.jpg

Shimano Rear Derailleur
XT RD-M737
XT RD-M739
XTR RD-M900
XTR RD-M950

fhloston sa:
Konkret sa:

PMa gärna!

Innan du skänker dem, har du testat Ice Bugs iläggssulor?

Funkar kanon för mig!

http://icebug.com/se/icebug-insoles/

Bra tips men pjucken är även för smala för mig.

Ärade människor!
Söker bockstyre 44cm, till gammal stålracer. Tippar på 27mm tjockt.

Har liknande bockar 36/38/38 cm till skänks till någon eller för byte.
Finns även PRO bockstyre 44cm, 31,8mm tjockt för byte.
Finns även lite annat att byta med eller någon god Ale/Stout.

Undrar även ödmjukast om det finns STI för 2x6 vxl?? Har ej sett detta men det finns mycket konstigt i världen...
Tanken är att de ska sättas på gammal racer för att likna vardagen på kolfiberracern.

Bor i Uppsala

// Fredrik

En liten hög med blandad skit.

Centerlock låsring
*skänkt* Gammal Control Tech styrstam
*arkiverat i binge* Framväxel SLX E-type
*arkiverat i binge* Div lager samt växelöra till Rose Root Miller 2013-2014
*skänkt* Kedjelås 9-del
*skänkt* Pumpmunstycke SKS

Skänkes eller bytes, alternativt slänges.

Finns strax utanför Kungälv.

Bilagor

• DSC_0039.JPG
    DSC_0039.JPG
    185.8 KB · Besök: 45
Senast ändrad:
Har tre biljetter till cykelmässan på mail, bytes gärna mot tex en Shimano bakväxel för 10-delat.

Har en takbox som inte kommer användas av mig mer. Mäter ca 200x90cm. Man bör ha ett ganska långt tak (Mazda 6 hade lite för kort tak..)

Kan tänka mig följande i någon slags bytesaffär:
28" hjul för CX, 10-delat
27,5" hjul med lite häftigare innerbredd, båda för 10-delat
Hydrauliska bromsar till MTB, typ Deore, SLX eller Zee
Cykelrygga med plats för laptop
eller ngt annat kul

Avhämtas i Gråbo.

DSC_0460.JPG

DSC_0459.JPG

mawa sa:
Har en takbox som inte kommer användas av mig mer. Mäter ca 200x90cm. Man bör ha ett ganska långt tak (Mazda 6 hade lite för kort tak..)

Kan tänka mig följande i någon slags bytesaffär:
28" hjul för CX, 10-delat
27,5" hjul med lite häftigare innerbredd, båda för 10-delat
Hydrauliska bromsar till MTB, typ Deore, SLX eller Zee
Cykelrygga med plats för laptop
eller ngt annat kul

Avhämtas i Gråbo.
Klart intressant om avståndet mellan räckena bara är OK för min bil.

Närmaste jag kommer något av det du söker är en Timbuk2 Especial M med en ficka närmast ryggen där en dator passar bra. Skön väska men jag har konverterat till pakethållarväska.

Rattnalle sa:
Klart intressant om avståndet mellan räckena bara är OK för min bil.

Närmaste jag kommer något av det du söker är en Timbuk2 Especial M med en ficka närmast ryggen där en dator passar bra. Skön väska men jag har konverterat till pakethållarväska.

Mäter ca. 77cm c/c mellan fästbyglarna. Du får väl ta med väskan och komma och provmontera. Jag är inte omöjlig så vi kommer säkert överens om något.

Jag skulle behöva ett framhjul, 28", fälgbroms, kanttrådsdäck. Någon i Göteborgstrakten som kan bespara mej en tripp till Biltema?

Söker en axel för MTB-baknav med 135 mm OLD. Typ som nedan. Konor, muttrar och sån't har jag kvar - men följer det med så gör det inget.

q-r-hub-axle.jpg

Alternativt ett dirt cheap 135 mm baknav enligt:
a) fungerande 32 håls, för skivbroms (6-bultsfäste rockar).
b) kraschat som kan slaktas på delar

PM om du har något som passar!

Senast ändrad:
TBy sa:
Söker en axel för MTB-baknav med 135 mm OLD. Typ som nedan. Konor, muttrar och sån't har jag kvar - men följer det med så gör det inget.
Ska kolla i lådorna.

Alternativt ett dirt cheap 135 mm baknav enligt:
a) fungerande 32 håls, för skivbroms (6-bultsfäste rockar).
b) kraschat som kan slaktas på delar

PM om du har något som passar!

Smala XC-styren, är det någon som har kvar dem i skrotlådorna eller har alla transformerats till självförsvarsvapen? Stockholm.

nån som råkas ha nån gammalt dragkroksmonterat cykelhållare liknande thule rideon euroclasssic etc jula har även en liknande modell oxå

krav är att det är tiltbart så man får ut jyckarna trots cykelstället me cyklar är på o kan ta 2 cyklar

skick e inte så noga rostigt fult trasiga plastdetaljer etc kvittar sånt går modifiera o lacka

då de ska användas nån ggn per år så att köpa nytt för halva bilens värde va inte så där superlockande precis

edit: runt stockholm med omnejd kanske man skulle skriva oxå

Senast ändrad:
Jag har ett gamalt fäste från thule. Jag tror det tar 3 cyklar. Det har någon typ av snabb fäste för kroken. Det ligger på mitt jobb/garage i skarpnäck. Det är billigt. Ring eller smsa för jag läser sällan mina pm. 0704535053

jonaS-Works sa:
Jag har ett gamalt fäste från thule. Jag tror det tar 3 cyklar. Det har någon typ av snabb fäste för kroken. Det ligger på mitt jobb/garage i skarpnäck. Det är billigt. Ring eller smsa för jag läser sällan mina pm. 0704535053

tyvärr var detta en modell där man hänger cyklarna i ramen så letar fortfarande ställ som man ställer cyklarna på typ julas thule rideon euroclassic etc

Peugeot Aubisque bortbytes mot något litet.
Ramen är något rostangripen, bakhjulet är inte särskilt bra och bakväxeln är lite trött. I övrigt fungerar allting ganska bra. Har några slitna Vittoria 23-622 som kan följa med.

Bytes gärna mot ett set Garmin Speed and Cadence sensors, pengar +annat

DSC_0477.JPG

Tillbaka
Topp