[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Rattnalle sa:
Någon i Göteborg som sitter på en uppsättning med spacers till HT2-vevlager?

Jag hade dem i handen häromdagen men nu är de spårlöst försvunna...

Eller är de som man får med till GXP-lager likadana så att de går att använda även till HT2-lager?

Inte omöljigt att jag har något kvar sedan jag bytte vevlager. Kan kolla i veckan.

Någon som sitter på en gamal racer/ram typ med Reynolds 531 rör eller liknande? (Gärna ganska lätt)
Har thight budget så vill inte ge mycket mer än 800kr för en ram (1500kr vid en komplett)

Jag finns i Stockholm

oxr:s Raleigh har nu intagit sitt nya hem tackar för en riktigt cool cykel oxr

20160426_205844.jpg

Jag upprepar min efterlysning av ett 26-tums framhjul för 15mm through axel (gammal hederlig XC, inte DH eller nåt sånt).
Situationen blev lite mer desperat idag då paketet med ett nytt nav kom från Rose, dels kändes lagret så illa att jag nog övervägt att skicka tillbaka det bara av den orsaken, men sen var ekerdiametern för liten så jag kan inte ekra över det på fälgen ändå. Så nu sitter jag lite på pottkanten och vet varken ut eller in och med en framgaffel jag inte kan testa fast jag vill så det värker...

mawa sa:
Rattnalle sa:

Eller är de som man får med till GXP-lager likadana så att de går att använda även till HT2-lager?

Inte omöljigt att jag har något kvar sedan jag bytte vevlager. Kan kolla i veckan.
Jag ska leta ett varv till i verkstaden också. Två uppsättningar kan jag ju inte gärna ha slarvat bort helt på ganska kort tid.. Soppåsen är inte utburen sedan jag tappade bort senaste uppsättningen så det finns hopp :)

Rattnalle sa:
mawa sa:
Rattnalle sa:

Jag ska leta ett varv till i verkstaden också. Två uppsättningar kan jag ju inte gärna ha slarvat bort helt på ganska kort tid.. Soppåsen är inte utburen sedan jag tappade bort senaste uppsättningen så det finns hopp :)

5 mm spacer går ju att fixa med 5 st "shimsringar" från Shimanos 10-delade kassetter. Just sayin'

Stumpy sa:
Finnes:
* Skevt 24" framhjul som inte gått många mil.
* Fälgbromsade 622-hjul (fram+bak != par). Fula men fungerande.
* Massa annat junk.
(Kan ordna bilder och spec.)

Sökes:
?

Eftersom att PappaF bangade på hjulen så testar jag. Skicka gärna PM med bild på hur fula de är, och om du i ditt massa andra junk råkar ha en vajerguide som sitter under vevlagret så skulle det passa finfint.

NLC sa:
Rattnalle sa:
mawa sa:
Rattnalle sa:

5 mm spacer går ju att fixa med 5 st "shimsringar" från Shimanos 10-delade kassetter. Just sayin'

Och har man distanser från en GPX-lagring liggande så kan man ju ta sig en öl och en rejäl fundera på om det skiljer mycket på gängorna i ramen beroende på om det är GPX eller HT2 man skruvar dit... Bäst att ta en öl till och fundera lite till... Kan ramen ändra sig? kanske... En öl till...

emmer sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
mawa sa:
Rattnalle sa:

Och har man distanser från en GPX-lagring liggande så kan man ju ta sig en öl och en rejäl fundera på om det skiljer mycket på gängorna i ramen beroende på om det är GPX eller HT2 man skruvar dit... Bäst att ta en öl till och fundera lite till... Kan ramen ändra sig? kanske... En öl till...
Jag har inte några GXP-liggande* än så kan inte kolla och konstigare saker har ju hänt med cykeldelar än att till synes likvärdiga delar inte passar ihop :-)

Har jag också lyckats förlägga en uppsättning senaste veckorna.

Rattnalle sa:
emmer sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
mawa sa:
Rattnalle sa:

Jag har inte några GXP-liggande* än så kan inte kolla och konstigare saker har ju hänt med cykeldelar än att till synes likvärdiga delar inte passar ihop :-)

Har jag också lyckats förlägga en uppsättning senaste veckorna.

Hörni, det här hör hemma i raderingstråden.

Rattnalle sa:

Hittade lite grejer igår när jag rotade i verkstaden. Du får själv avgöra om det är vad du söker. :-) Det var det jag fick med mitt HT2-lager och GPX-adaptern.

DSC_0568.JPG

Sökes: Rise-styre (eller om man kallade dh-styre förr hehe) med 25.4-infästning sökes, svart ca 600mm. 30-50mm rise cirka, eller som bilden. Du får gärna skicka, annars finns jag i Halmstad!

Bilagor

• $_1.JPG
    $_1.JPG
    3.6 KB · Besök: 50
Senast ändrad:
Efterlyser en billig dämpad framgaffel till 26".
Antingen en luftgaffel, eller om det är en annan så ska det vara med klen fjäder så den passar till barn runt 40-50kg.
Rakt gaffelrör och 80-100mm slag duger fint, det är bara för att dämpa lite vid cykling på skogsstigar.
Jag pysslar ihop en liten MTB åt dottern, trots att hon är ointresserad av sån cykling, men skam den som ger sig. Det måste ju vara roligare att köra på en MTB i vettig storlek på stigarna än att försöka ta sig runt med damtrallan hon tjatat till sig nu...
Betalar naturligtvis till säljaren eller till valfri välgörenhet, vilket som önskas!

Hej!

Jag har en "Suntour XCR 32 100mm fork w/ rebound and lock-out 19,5 styrrör, a-c 47,5" att skänka i Göteborg.
Fint skick, satt på sonens cykel, men fick lämna plats för en enklare luftgaffel ganska snart.

Intresserad?

frippegubben sa:
Efterlyser en billig dämpad framgaffel till 26".
Antingen en luftgaffel, eller om det är en annan så ska det vara med klen fjäder så den passar till barn runt 40-50kg.
Rakt gaffelrör och 80-100mm slag duger fint, det är bara för att dämpa lite vid cykling på skogsstigar.
Jag pysslar ihop en liten MTB åt dottern, trots att hon är ointresserad av sån cykling, men skam den som ger sig. Det måste ju vara roligare att köra på en MTB i vettig storlek på stigarna än att försöka ta sig runt med damtrallan hon tjatat till sig nu...
Betalar naturligtvis till säljaren eller till valfri välgörenhet, vilket som önskas!

Det där gick ju hur bra som helst!
Men då inser jag att jag därmed också är i behov av en styrstam till gaffeln. Den gaffel som jag byter bort har inte A-head, så därmed efterlyser jag en sådan, ganska kort tror jag blir bra. Jag har bara groteskt långa (90-talet...) på hyllan...

Bromsbyte SLX/XT mot Saint

Om nån sitter på en Saint M820 frambroms (i bra skick) och vill ha t ex ett set SLX BR-M666 eller en XT BR-M785 bakbroms, så hör av dig!
Vi diskuterar detaljerna om det är nån som har nåt lämpligt.

Finns även annat, lite Shimano 9-delat och ev 10-delat och nåt styre.

Fyra st Geax saguaro 2,2" 27,5", nya.
En st Continental x-king 2,4", 27,5 , någon fulvariant, nytt.
Drickaryggsäck hydrapack flume, liten, begagnad.
Ovan skänkes eller bytes mot sadel eller conti mountainking.
Däcken finns i Göteborg, endast avhämtning.

Senast ändrad:
Sökes: 26" HT passande 155-165cm cyklist.
Önskemål: ram, gaffel och hjul (skivbroms) i fungerade skick. Andra delar kan få ha mer eller mindre renoveringsbehov eller saknas helt.
Skulle den dessutom uppfattas som cool av min 12åriga dotter så är det en stor bonus (försökte få ur henne vad som är coolt men jag vet inte riktigt vad hon kommer fram till. Troligtvis att dirt är coolare än xc men det är typ xc som är tänkt användningsområde)

eketjall sa:
Sökes: 26" HT passande 155-165cm cyklist.
Önskemål: ram, gaffel och hjul (skivbroms) i fungerade skick. Andra delar kan få ha mer eller mindre renoveringsbehov eller saknas helt.
Skulle den dessutom uppfattas som cool av min 12åriga dotter så är det en stor bonus (försökte få ur henne vad som är coolt men jag vet inte riktigt vad hon kommer fram till. Troligtvis att dirt är coolare än xc men det är typ xc som är tänkt användningsområde)
Ingen som har något gammalt litet HT-härke ståendes i förrådet?
Jag kan ju iofs tänka mig att bygga ihop något från helt lösa delar, så en ram är ju isf en bra start naturligtvis.

Jag har en 14" Scott Zentris ram med dämpad gaffel liggandes (Stockholm, söder om söder), finns plats för skivbromsar på den också. Är väl lite mer åt dirthållet men går använda som XC också. Se bild hur den ser ut, dock är det bara ram, gaffel, sadel/sadelstolpe samt vevparti.

Bilagor

• rower-gorski-scott-voltage-zentris-xl-52cm-nowy-3274122180.jpg
    rower-gorski-scott-voltage-zentris-xl-52cm-nowy-3274122180.jpg
    59.8 KB · Besök: 59
Nibbe sa:
Jag har en 14" Scott Zentris ram med dämpad gaffel liggandes (Stockholm, söder om söder), finns plats för skivbromsar på den också. Är väl lite mer åt dirthållet men går använda som XC också. Se bild hur den ser ut, dock är det bara ram, gaffel, sadel/sadelstolpe samt vevparti.
Hade kanske kunnat varit något att utgå ifrån, men frågan är vad man har för maximal sadelhöjd på en sån där i stl 14" ?!

Bump bump :)

Dottern behöver fortfarande en cykel. Gärna i Göteborgstrakten. Renoveringsobjekt och ej kompletta cyklar är också intressanta så länge det är renoverbart och inom rimliga gränser.

mawa sa:
Bumpar min Pegga.

Efterlyser också en enklare 26" kring storlek small/liten medium med slopeat(?) överrör och dämpgaffel till dottern. Bytes gärna mot pengar eller en Scott Contessa JR 24" som är den nuvarande cykeln (bytes/säljes dock ej innan ny cykel hittats).

Nibbe sa:

Är intresserad om inte eketjall tar den

Halloj! Är det någon som råkar ha ett par "cleat plates" över, alltså delen som du fäster klossarna i på insidan av skon? För SPD/mtb; se bild:
Shimano-Y40N01000-2.jpg

Betalar vad det är värt :) Allt gott!
/Gustav (Stockholm)

Senast ändrad:
Gustav S sa:
Halloj! Är det någon som råkar ha ett par "cleat plates" över, alltså delen som du fäster klossarna i på insidan av skon? För SPD/mtb; se bild:

Betalar vad det är värt :) Allt gott!
/Gustav (Stockholm)

Jajamensan, söder om söder!

DT Tricon 29" 135 mm bakhjul med en trasig eker bortskänkes. Navet är helt okej, så man kan ju alltid ta bodyn om man behöver en sådan. Finns strax söder om söder, i Estocolmo.

Lite blandade grejer. Skicka gärna PM om något är intressant då det är lätt att missa i tråden.

IMG_2698.JPG

- Columbus Pinta ram med trasiga vajerstopp för växel (trasiga gängor). Kolfibergaffel med aluminiumrör. Topprör 55cm. Paxad av Darkforce
- SKS MUDX för montering på diagonalrör. Oanvänd.
- Sadelstolpe Dartmoor för pivot-sadel. 27,2mm. Oanvänd. Paxad av Darkforce
- Shimano spd-kombi-pedaler i stål.
- Shimano Deore reglage 3x10. Paxade av Dude.
- Brooks Styrlinda Honey. Oanvänd. Paxad av Dude
- Brooks "kompislapp" Honey. Oanvänd. En skruv saknas. Paxad av Dude
- Sadelstolpsklämma 34,9mm. Oanvänd.
- Deda Quattro Styrstam. 95(?)mm.
- Topeak flaskställ för större flaskor/pet-flaskor. Oanvänd. Paxad av Dude
- Vitt BBB flaskställ
- Svart Elite Custom Race flaskställ
- X-mission sadelstolpe. 31,6mm.

Vissa saker har väl ett värde.
Jag har två pågående projekt: http://happyride.se/forum/read.php/1/2631920 där jag tex behöver tubdäck, lim för tub, matchande campa-bromsar, italiensk quill-/styrkombo. Eller tidsenliga kanttrådsfälgar.
En retro-stål-mtb i liten storlek (14/15") för att bygga om med bockstyre vore kul.
Lowriders.
Garmin GPS för navigering. Skjuter såklart till pengar om det behövs.
Eller något annat jag inte vet att jag behöver. Eller bara lite god karma.
Och öl.

Edit: Grejerna finns Västberga/Älvsjö, Stockholm.

Senast ändrad:
desmo sa:
Lite blandade grejer. Skicka gärna PM om något är intressant då det är lätt att missa i tråden.

- Columbus Pinta ram med trasiga vajerstopp för växel (trasiga gängor). Kolfibergaffel med aluminiumrör. Topprör 55cm.
- Sadelstolpe Dartmoor för pivot-sadel. 27,2mm. Oanvänd.
- Shimano Deore reglage 3x10.
- Brooks Styrlinda Honey. Oanvänd.
- Brooks "kompislapp" Honey. Oanvänd. En skruv saknas.
- Topeak flaskställ för större flaskor/pet-flaskor. Oanvänd.
- Vitt BBB flaskställ

Jag har två pågående projekt: http://happyride.se/forum/read.php/1/2631920 där jag tex behöver tubdäck, lim för tub, matchande campa-bromsar, italiensk quill-/styrkombo. Eller tidsenliga kanttrådsfälgar.
En retro-stål-mtb i liten storlek (14/15") för att bygga om med bockstyre vore kul.
Lowriders.
Och öl.

vad vill du ha för ramen gaffeln och dartmoorstolpen o vart finns grejjerna ?

darkforce sa:
desmo sa:

- Columbus Pinta ram med trasiga vajerstopp för växel (trasiga gängor). Kolfibergaffel med aluminiumrör. Topprör 55cm.
- Sadelstolpe Dartmoor för pivot-sadel. 27,2mm. Oanvänd.
- Shimano Deore reglage 3x10.
- Brooks Styrlinda Honey. Oanvänd.
- Brooks "kompislapp" Honey. Oanvänd. En skruv saknas.
- Topeak flaskställ för större flaskor/pet-flaskor. Oanvänd.
- Vitt BBB flaskställ

Lowriders.
Och öl.

vad vill du ha för ramen gaffeln och dartmoorstolpen o vart finns grejjerna ?

Sorry. Stockholm (Västberga/Älvsjö).
50-lapp för stolpen?
Ramen är gratis/öl om du har användning av den och inget du vill byta bort.

Hej!
Söker ett lätt och lättrullande MTB däck 29", typ Renegade S-Works eller liknande under 500g. Jag ska bara använda det under en dag, därför känns det lite trist att köpa ett nytt, där jag normalt cyklar behövs lite biffigare däck.

Jonas

darkforce sa:
texastommi sa:
SÖKES/KÖPES: Ett stycke dustcap (heter det så?) till smått antik pedal, Atom 700. Någon happyit som kan tänkas ha något dylikt i gömmorna?

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=73b22e42-2b05-46a2-b03c-6c3843cba996

kanske kan ha nått liknande i lådorna i farsgubbens lada kan kolla slutet av nästa vecka då ja åker upp till hemtrakterna

Det får du gärna göra om du har tid! Kostade på pedalerna några nya lagerkulor och fett idag - de blev som nya! Skulle vara kul att få dem kompletta.

1460227538449-1903432316.jpg
oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Efter allt för lång tid (ledsen för att jag inte fick tummen ur och kom och hämtade den tidigare) är cruisern nu hos mig. Tack oxr!
Kanske blir den en elpendlare såsmåningom. Eller något annat konstigt, men nu behöver jag en gaffel. Stel och helst med cantileverfästen.
Byter exempelvis mot ett par fina Look Keo pedaler. Har mest gammalt skräp i lådorna så annan valuta funkar också.

Cykelkärra enl bild skänkes.
Fullt fungerande, solblekt.
Med två hållare för cykel.

Finns i Uppsala

Edit: hämtad.

Bilagor

• 20160505_152918.jpg
    20160505_152918.jpg
    370.3 KB · Besök: 38
Senast ändrad:
mao sa:
oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Efter allt för lång tid (ledsen för att jag inte fick tummen ur och kom och hämtade den tidigare) är cruisern nu hos mig. Tack oxr!
Kanske blir den en elpendlare såsmåningom. Eller något annat konstigt, men nu behöver jag en gaffel. Stel och helst med cantileverfästen.
Byter exempelvis mot ett par fina Look Keo pedaler. Har mest gammalt skräp i lådorna så annan valuta funkar också.

Har en lila stålgaffel för 26-tumshjul med cantifästen från en gammal 90-tals mountainbike. Kan finnas lite rost, länge sen jag kollade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp