[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

darkforce sa:
nån som vill ha ett projekt? har för många själv så om ingen vill ha den närmaste veckan så åker de på tippen är en flying finn den finska sisu kvalitetscykeln ram o gaffel är för 630 hjul
bortskänkes eller bytes mot nyare modell av bakbroms till racer

då har dessa prylar fått ny ägare tack Bech för att jag blev av me lite prylar

Har ett par flång nya Shimano SD-R540 (SPD-SL av 105-klass) med klossar och skruvar i en påse.
Eftersom de väger apa (Shimano säger 330gr paret men det tror jag inte på) så byter jag mot något.
Finge jag önska skulle jag vilja byta mot Look Kéo med klossar...
...men nu får man inte önska så det är väl upp till intresserad att föreslå något som jag vill ha i byte :-)
Å GBG är det det är.

Senast ändrad:
darkforce sa:
darkforce sa:
nån som vill ha ett projekt? har för många själv så om ingen vill ha den närmaste veckan så åker de på tippen är en flying finn den finska sisu kvalitetscykeln ram o gaffel är för 630 hjul
bortskänkes eller bytes mot nyare modell av bakbroms till racer

då har dessa prylar fått ny ägare tack Bech för att jag blev av me lite prylar

Jag tackar hjärtligt för delarna och söker härmed hjulpar 630 eller 622, gärna SS/Fixie. [Stockholm]

Senast ändrad:
Kneecap sa:
Nibbe sa:
Inte så inne med 24" men gör ett försök:
24" hjulpar bytes mot ett 26" framhjul för skiva och bred fälg vanligt 9mm QR axel.
Bakfälgen är Sun DoubleWide 36ekrar med XT nav och Nokian Gazzalodi däck 24x2.6. Framfälgen är en Planet-X 32ekrar med Diatech nav och Arrow racing prime bite däck 24x2.75.

Tjena!

Kalle TL fixar säkert det bytet!

Kan du kolla med honom? :)

Är det nån i Gbg med omnejd som har ett lvg-bakhjul för shimano 10-delat över (för fälgbromsar). Det behöver inte vara tokfint/lätt/snyggt, men gärna hyfsat rakt och med livslängd kvar i fälg/lager. Jag har en del cykelpryttlar, en del finöl + ANNAT att byta mot.

Jag söker 26" (559) däck för vägbruk i Gbg. Behöver inte vara något fint alls, men hyfsat lättrullade är ett plus.
Det borde väl finnas i drivor?!

Hämtar gärna och betalar i lämplig valuta.

Audioholic sa:
Jag söker 26" (559) däck för vägbruk i Gbg. Behöver inte vara något fint alls, men hyfsat lättrullade är ett plus.
Det borde väl finnas i drivor?!

Hämtar gärna och betalar i lämplig valuta.

Har ett par Michelin wild run'r (slicks) i 26x1,4 som jag inte lär använda om det kan vara intressant. Aldrig varit monterade.

Sjudelad krans till barcykel sökes.
Gärna med typ 32 eller 34 som största drev.
Har sett att det finns typ 14-32.
Jag finns i Stockholmstrakten

Söker 26" bakhjul till min ss. För fälgbroms och behöver inte vara i superskick, men gärna rakt. Har allt möjligt i lådorna, annars karma, finöl eller ANNAT. I Sthlm alt. Nyköpingstrakten.

Söker en GAMMAL 26" SID som är tänkt att användas till en 24" barncykel. Skall vara för skivbroms.
Till samma cykel söker jag en short cage (endast cagen) för Shadow+ bakväxel och ett Deore vevparti med 24mm axel. Vevpartiet skall kapas och få nya hål så skicket är sekundärt.

Jag söker 36hålssnav med body för 7delat.
Behöver inte vara för skivbroms, ska sitta på tjejens 24"are!

Ska precis skruva ihop en Pinarello från 90-talet och stötte på patrull… Ergostyret jag (av ren snålhet) tänkt använda går omöjligen att trä igenom den 3T-styrstam som sitter på. Jag behöver alltså ett styre med normalböj som lirar med styrstammen.

Någon i Stockholm som har det liggande? Det ska vara till 26 mm klämma, 42-44 cm och helst se fint ut på en sisådär 20 år gammal stålhoj. Åtminstone finare än nyss nämnda ergostyre… :)

Har inte så fasligt mycket att byta med numer. Kommer just nu bara på att det ligger ett On-One Midge-styre och skräpar i förrådet. Annars finns ju alltid öl.

// Andreas

Nibbe sa:
Inte så inne med 24" men gör ett försök:
24" hjulpar bytes mot ett 26" framhjul för skiva och bred fälg vanligt 9mm QR axel.
Bakfälgen är Sun DoubleWide 36ekrar med XT nav och Nokian Gazzalodi däck 24x2.6. Framfälgen är en Planet-X 32ekrar med Diatech nav och Arrow racing prime bite däck 24x2.75.

Jag är ju ibland sugen på att bygga ihop en liten bmx/park/lek-liknande grej... så skulle kunna ta hand om dem. Eller är snortunga, byggda för hård köttning? Dock bor jag ju göteborg...

Har en äldre Gary Fisher Tassajara från -96 som jag inte använder längre, hade den som alternativ skogscykel en massa år och sen rullade den en halv vinter för 2 år sen, sen tog jag delar till min Specialized Rockhopper från samma era och så blev det en ram kvar.
Storlek 17".
I den fina färgen ballistic blue.
Buckla i överröret (inte påverkat något vad jag märkt) och sadelstolpen sitter fast.
Kan bytas för några Hoegaarden öl.
Ramen ligger just nu i garaget i Solna.

20160619_170652.jpg

20160619_170624.jpg

Jag söker en ram, hel cykel, halv cykel, med skivbromsfästen för att bygga ihop en dragcykel till barnkärran. Spelar ingen som helst roll hur den ser ut, ålder eller liknande bara ramen är hel. Storlek nånting som passar mig som är 180cm.

Har nog inte så mycket att byta med, om inte diverse 90-tals prylar är intressant (dämpgafflar, nån ram, eventuellt lite broms och växelgrejor). Bör finnas i Skåne, gärna Lundatrakten.

Söker en sådan adapter till skivbromsar bak. Kan bytas mot ett easton monkey xc lite carbon-styre. Lite (1cm ca) sprucket i ena änden pga för hårt dragen bar-end men går att kapa bort om man vill ha ett kortare styre. Lacken är även rätt sliten.

Om ingen vill byta tar jag gärna emot tips på var jag kan köpa adaptern.

PS. Om inte Jomper ska ha styret?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    265.5 KB · Besök: 107
Hej!
Har haft lite osis med pedaler och klossar på senaste. Nu har det lossnat en skruv från mina Time Atac-klossar. Är det någon som har en sån skruv till övers? Kan byta mot en öl :)

m5GYvbB9We030tHTg1hBeIg.jpg

Nån som har nån 27.0mm sadelstolpe av lite finare sort liggandes? Eller en sån där härlig gammal Use stolpe?

Gustav S sa:
Hej!
Har haft lite osis med pedaler och klossar på senaste. Nu har det lossnat en skruv från mina Time Atac-klossar. Är det någon som har en sån skruv till övers? Kan byta mot en öl :)

Tänker att det där borde vara standardskruvar. Ta med dojjorna till Bauhaus, Järnia eller liknande och testa med de skruvar de har. För övrigt är det väl dessutom samma skruvar som fäster cleatsen oavsett märke och modell på cleats och pedaler.

Bortskänkes 12" barncykel. Sliten då den alltid stått ute men funkar i övrigt.

Finns i Göteborg.

Skicka PM vid intresse

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    398.6 KB · Besök: 119
olle/frost sa:
Gustav S sa:
Hej!

Tänker att det där borde vara standardskruvar. Ta med dojjorna till Bauhaus, Järnia eller liknande och testa med de skruvar de har. För övrigt är det väl dessutom samma skruvar som fäster cleatsen oavsett märke och modell på cleats och pedaler.

Funkar med en skruv från skivbromsarna om man har 6-bults, den är lite för lång till shimanocleats så kan behöva kortas lite.

leffo sa:
Söker en sådan adapter till skivbromsar bak. Kan bytas mot ett easton monkey xc lite carbon-styre. Lite (1cm ca) sprucket i ena änden pga för hårt dragen bar-end men går att kapa bort om man vill ha ett kortare styre. Lacken är även rätt sliten.

Om ingen vill byta tar jag gärna emot tips på var jag kan köpa adaptern.

PS. Om inte Jomper ska ha styret?

Skivstorlek? Fram eller bak?

Ingen som sitter på en liten fs ram? 26-27.5 hjul, ska helst passa gaffel med 130-160mm slag.

Sökes för hjulbygge:
- Riktställ
- Ekertensiometer
- Bra ekernycklar.

Behöver inte alls vara så här flådigt, bara det fungerar hyfsat. Betalar givetvis. Skicka gärna PM eller svara här!

TS-2.2_005.jpg

Jag söker ett 3-delat shimanovevparti med 64/104 mm BCD och 170 mm vevarmslängd. Jag är bara ute efter vevpartiet, inga klingor eller BB.

Sitter någon på en 10-delad bakväxel, Deore, XT (eller bättre) inklusive reglage för MTB till en billig peng (eller några öl :-)? Håller på att ruska liv i 90-talsstånkaren. Gärna i Malmö eller Lund.

Efter Jumbo Jims intåg i mitt liv finns det två Wee H-Billie 4,25 fatbike-däck som söker ny ägare. De är använda och lite slitna på sidoväggarna, men funkar som de ska. Lite styriga som framdäck men gör jobbet som bakdäck.

Kan även skaka fram några Schwalbe 13J fatbike-slang att skicka med.

Hämtas i Linköping mot en skänkt slant till någon eller något som behöver dem.

Jag söker en uppsättning 28" hjul med fotbroms. Alufälg. Typ som Biltemas, fast billigare :-)

I Borås/Gbg trakten.

Jag skulle behöva fyra klingskruvar med hylsa. Jag har lyckats tappa alla fyra...

Företrädelsevis i stål. Jag tror att mjukosten var en bidragande orsak till att jag tappade dem till att börja med.

Har ett 28" biltemahjul med fotbroms och alufärgad fälg och ett28" framhjul med svart alufälg.
Finns i Kållered men kan tas med mot lindholmen eller volvo cars dagtid.

Bytes gärna mot hela bönor av något finkaffe typ "Johan och Nyström"
Pm vid intresse.

Någon i Göteborg som har en frambroms till en gammal gubb/tantcykel liggande? Alt. något vrak som man kan få plocka bromsen från. Gärna komplett med handtag. Ska vara komplement/nödbroms på en gammal fotbromsad Skeppshult.

Rattnalle sa:
Jag skulle behöva fyra klingskruvar med hylsa. Jag har lyckats tappa alla fyra...

Företrädelsevis i stål. Jag tror att mjukosten var en bidragande orsak till att jag tappade dem till att börja med.

Nån speciell längd på hylsan? Har några liggandes....

Mtz sa:
Rensar i garaget, tänkte se om någon har något som matchar min önskelista
prylar.jpg

Diverse:
- Bullhornstyre no name, 25,4 mm, cc 42 cm
- Styrstam no name, 90 mm 7° rise, 25,4 mm (passar bullhornstyret)
- Styrstam Scott 100 mm, 31,8 mm cirka 6° rise
- Styrstam (quill) no name, diameter 21,1, 50 mm, oanvänd
- Styre XLC Trekkingbar 25,4 mm, c:a 55 mm rise, 40° baksvep och 62 cm mellan styrändarna, oanvänt
- Blackspire stinger, kedjestyrare för 2-delat fram, ISCG05, oanvänd
- Shimano ZEE 36t, oanvänd
- Sadelväska Scott - EJ KVAR

ram.jpg

Ram Scott Aspect 10 2011 storlek L, några repor och skrap men fint bruksskick. Växelöra, vevlager och styrlager finns men rekommenderar byte av styrlager och ev. vevlager.

Min önskelista
- taco för 32-34 t med ISCG05-fäste
- vevlagerpress (pf92) och dorn för att slå ut gamla press-fitlager
- momentnyckel
- riktverktyg för växelöron
- Luftdämpad framgaffel (vit), 1 1/8”, 100-120mm slag, QR
- debonair luftburk till monarch 190x51

Allt kan förstås bytas mot pengar också, PM:a. Finns i Nynäshamn, kan tas med till Haninge dagtid.

Bumpar denna, hoppas att de kan komma till användning för någon istället för att samla damm i garaget.

Lägger även till i önskelistan: kylbox för 12V

Någon som är sugen på att åka inlines? Storlek 44/10, Rollerblade Edwards Chocolate från 1996. Bra skick på hjul/lager.

chocolate1.JPG

chocolate2.JPG

Har även en äkta smal plastig åttitals skateboard om någon är intresserad.

Kan tänka mig oortodoxt byte mot bmx styrstam och mx/klunker styre :)

Tillbaka
Topp