[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Edit:
Bortbytt!

Trainer.JPG

Senast ändrad:
Såna där svarta är för nya, har dylika och de passar inte.

Den är till en trainer, vill ha en extra och originalet ser ut såhär och kostar onödigt mycket, närmar sig 300 kr med frakt.

kickr_skewer.png.pagespeed.ce.7-aGz83bFu.png

jomper sa:

Den är till en trainer, vill ha en extra och originalet ser ut såhär och kostar onödigt mycket, närmar sig 300 kr med frakt.

Till hälften silver?

20170209_161759.jpg

De ser ju ut att vara väldigt lika mina med spakarna pekande nedåt/höger i bild. Förutom färgen då.

Apropå det, någon som har ett eller två par svarta XT-snabbkopplingar som jag kan överta mot lämplig valuta?

Önskar byta bort två cykeltröjor till förmån för något mer passande.
Finnes: Två blå, helt enfärgade kortärmade tröjor i fint skick av god kvalitet och känt märke i storlek large.
Gore-tröjan har 3/4-dragkedja och gummikantad fåll baktill, medan Castellin har kort dragkedja.
Önskas: Två enfärgade (eller på annat sätt prydliga och stiliga) kortärmade tröjor av god kvalitet och känt märke i storlek medium eller small, helst blå, men svart eller grått kan också funka.
IMG_0274.jpg

Bakgrund: Jag har bytt storlek det senaste året och fjolårets nyanskaffade tröjor tar lite väl mycket vind och fladdrar i farter över 30, men de är för snygga och älskade för att jag ska kunna sälja dem, då de går att använda vid mindre tävlingsinriktade tillfällen. En mindre storlek skulle dock göra dem lättare att använda i alla situationer. Så har du nyligen ändrat storlek åt andra hållet, kan vi byta.
Jag försöker inte snika åt mig Rapha, men byter heller inte mot Crivit eller dylikt.

Svar med bild i PM för diskretion.

jomper sa:

http://www.wiggle.co.uk/tacx-turbo-trainer-quick-release-rear-skewer/
http://www.wiggle.co.uk/cycleops-trainer-rear-wheel-skewer/
http://www.wiggle.co.uk/kinetic-replacement-skewer/
http://www.wiggle.co.uk/bkool-quick-release-skewer-2015/
Kan inte låta bli att undra varför inte någon annan QR skulle fungera iofs, men det är ju en annan femma.

Jag tänkte inte på att nya hjulen har 6-bult och inte centerlock. Så har någon 180+160-bromsskivor liggandes, gärna i Göteborg?
Alternativt tips på prisvärt köp med snabb leverans? Passande Shimano SLX, men det är väl inte så stor skillnad på själva skivan mellan olika fabrikat?

ol__ sa:
Jag tänkte inte på att nya hjulen har 6-bult och inte centerlock. Så har någon 180+160-bromsskivor liggandes, gärna i Göteborg?
Alternativt tips på prisvärt köp med snabb leverans? Passande Shimano SLX, men det är väl inte så stor skillnad på själva skivan mellan olika fabrikat?

Adapter är ju såklart en annan idé.

AX3L sa:
ol__ sa:

Adapter är ju såklart en annan idé.

Men det går väl bara för andra hållet? Om man har 6-bultskivor och centerbultnav? Jag har 6-bultnav och centerlockskivor.

Bytes emot en styrstam 10 grader. 110 mm lång. Ge och ta några mm i längd.

Skorna är välanvända.
Tyvärr ett hål vid fingret.

Men blir kanon som en cykelsko inomhussko eller liknande.

Storlek: 44

Bilagor

• IMG_9590.JPG
    IMG_9590.JPG
    202.9 KB · Besök: 27
  • IMG_9591.JPG
    IMG_9591.JPG
    222.1 KB · Besök: 28
  • IMG_9592.JPG
    IMG_9592.JPG
    152.6 KB · Besök: 27
Senast ändrad:
fredrick sa:
Bytes emot en styrstam 10 grader. 110 mm lång. Ge och ta några mm i längd.

Skorna är välanvända.
Tyvärr ett hål vid fingret.

Men blir kanon som en cykelsko inomhussko eller liknande.

Du borde nästan lägga till storlek på skorna :p

DSC_2073.JPG

Ett objekt som jag faktiskt tror är i rätt ok skick. Ny kedja är ett måste. 7-delat bak, 20" hjul.

Bytes mot whisky eller gott ekologiskt kaffe eller kontanter, efter vad det är värt för dig.

BB5 ok. 2st med extra belägg. Endast använda något 10-tal mil vad jag minns. Bortskänkes mot avhämtning. Har du en flaska hygglig rosevin du vill bli av med så hjälper jag till med det, men går bra utan också.

Bilagor

• 20170213_183858.jpg
    20170213_183858.jpg
    422.6 KB · Besök: 33
Bengt-re sa:
BB5 ok. 2st med extra belägg. Endast använda något 10-tal mil vad jag minns. Bortskänkes mot avhämtning. Har du en flaska hygglig rosevin du vill bli av med så hjälper jag till med det, men går bra utan också.

om ingen annan nappar innan slutet av nästa vecka kan ja nog byta en flaska rose mot dom

darkforce sa:
Bengt-re sa:

om ingen annan nappar innan slutet av nästa vecka kan ja nog byta en flaska rose mot dom

Se dem som bokade. De bor i Västerhaninge.

White_XC_Ultimate_Carbon sa:
ratatosk sa:
Ett objekt som jag faktiskt tror är i rätt ok skick. Ny kedja är ett måste. 7-delat bak, 20" hjul.

Bytes mot whisky eller gott ekologiskt kaffe eller kontanter, efter vad det är värt för dig.
Var denna jag menade ovan. Missade citeringen.

/Kalle

Den är din .

emmer sa:
Någon sorts belägg till någon sorts broms - troligen någon "pendlarShimano" eller så.
Har du användning för dom så går det bra att hämta när jag är hemma (östra centrum GBG).

(Orkar inte försöka ta en bättre bild :-) )

Du har pm

Barnstol i lite udda design, tror att den ska monteras på överröret. Jag har räddat den från förgängligheten o har inte mer info än vad man ser på den.
Edit: Göteborg. Skänkes eller bc- fonden.

Bilagor

• DSC_2067.JPG
    DSC_2067.JPG
    230.3 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
Har ett 34t Garbaruk oval som vill säljas/bytas mot något. Enbart provmonterat på spindeln men tog i kedjestagen.

Bilagor

• IMG_20170212_165409.jpg
    IMG_20170212_165409.jpg
    319.6 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
Söker en vevarmsbult till Shimano Hollowtech FC6600. Namnet på komponenten är Y1G311000 i Shimanos dokument.
Matchande verktyg är också av intresse!

Redigerat: Ramen är borta.

Cruiserram i aluminium som jag bytte till mig i våras med stora planer om elcykelbygge. Inser att jag inte hinner och dessutom har både mer angelägna och roliga projekt att ta tag i så ramen auktioneras ut här igen.

Byter gärna mot bockstyre av klassisk modell med stora djupa böjar alltså ej kompakt eller ergo, 31,8, 42-44mm.
Eller sram bakväxel för 10 delat, lvg. Gärna medium cage men inte nödvändigt.
Eller singlespeedkompatibel 26" ram, typ 90-tals mtb. Bör ha fästen för V-broms och och i storlek runt 19".
Eller 110 mm styrstam, 6 grader 31,8.

Eller annat förslag.

Ramen finns söder om söder
_1050376.jpg

Senast ändrad:
Både styret och sadeln är tingat

Bortskänkes mot avhämtning styre och sadel. Hitta till buskarna för något år sedan styret ser ut som ett track styre 26 millimeter. Sadeln, ja den går väl att ha till något retro bygge kanske. Finns i Sollentuna

Allt hämtat, och vinet uppdrucket, mycket gott. Tackar :-)

Bilagor

• 20170225_090504.jpg
    20170225_090504.jpg
    224.1 KB · Besök: 26
  • 20170225_090454.jpg
    20170225_090454.jpg
    212.7 KB · Besök: 22
  • 20170225_090439.jpg
    20170225_090439.jpg
    196.8 KB · Besök: 30
Senast redigerad av en moderator:
Stewe sa:
Bortskänkes mot avhämtning styre och sadel. Hitta till buskarna för något år sedan styret ser ut som ett track styre 26 millimeter. Sadeln, ja den går väl att ha till något retro bygge kanske. Finns i Sollentuna

Tar gärna sadeln! Pm på väg...

patten sa:
Har ett par vittoria diamante pro radiale 24mm som bara ligger i ett hörn, har rullat max 10 mil. Någon som är i behov av dem får gärna ta över ägarskapet. Om du vill bli av med slang till en pendlar-cross så går det bra som betalning, annars funkar ett glatt tack också :)
Finns i Göteborg!
Intressant :-)
Jag har ett per lite för breda fälgar och en bra pump så det vore kul att prova och se om man vågar svänga utan att sätta hjärtat i halsgropen. Vilken del av gbg?

Kurets sa:
Söker en vevarmsbult till Shimano Hollowtech FC6600. Namnet på komponenten är Y1G311000 i Shimanos dokument.

Har denna men verktyget behöver jag själv....

Bilagor

• IMG_0354.JPG
    IMG_0354.JPG
    170.2 KB · Besök: 36
Paco sa:
Kurets sa:

Räcker det inte med en gammal femkrona för att spänna den? Ganska lågt moment, eller de skiljer på gamla hollowtech?

marr sa:
Paco sa:
Kurets sa:

Räcker det inte med en gammal femkrona för att spänna den? Ganska lågt moment, eller de skiljer på gamla hollowtech?

Har bara mitt vanliga HT verktyg och det behöver jag till mina andra vevpartin.

Tillbaka
Topp