[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nån kanske vill ha en pakethållare? Lite ytrost som är enkelt att putsa bort. Från en 80-talare sportmodell med 28 tums hjul. På den tiden var det kvalitet i cykeldelarna. Finns i Bromma / Solna.

Bilagor

• IMG_7324.JPG
    IMG_7324.JPG
    147.4 KB · Besök: 170
karher sa:
Är på jakt efter ett shimano 7-delat tumväxelreglage till pojkens cykel. Han orkar inte vrida på det revoshift reglaget som sitter på idag, tyvärr gjorde det ingen större skillnad med ny vajer.
En förutsättning är att det finns i Göteborgsområdet. Pengar finns i byte.

Tjena!

Det funkar med åttadelat också, bara att spärra växeln så inte sista går att trycka i. Bara ett tips.
Kanske har ett i garaget och ska till GBG när som helst, ska kolla. Om det inte är akut vill säga.

Monterade mina nya silikon-grepp men lyckades paja ena pluggen. Någon som vill skicka en styrändsplugg åt mitt håll? Är den normal/tråkig nöjer jag mig med en, har du ett snyggt par så är det ännu mer intressant. Kan ge en slant oavsett, skickas det imorgon är jag ännu lyckligare.

Hej och tack kneecap men det blev en beställning på Wiggle. Måste ha det till helgen och vågade inte chansa.

Om någon behöver ett shimano nexus 7 reglage har jag ett nytt felköp som skänkes/bytes till behövande.

Alfakrull sa:
Monterade mina nya silikon-grepp men lyckades paja ena pluggen. Någon som vill skicka en styrändsplugg åt mitt håll? Är den normal/tråkig nöjer jag mig med en, har du ett snyggt par så är det ännu mer intressant. Kan ge en slant oavsett, skickas det imorgon är jag ännu lyckligare.

Kan skramla fram två esi pluggar tror jag. Skickas dock först i eftermiddag.
Pma mig om det är intressant.

JojjeM sa:
Paco sa:
Ingen som har en sån här liggandes? För ISCG 05.

Har en del skrot att byta med....annars så finns det öl, trisslotter eller dyl.

Inte omöjligt att jag har en sån som bara ligger och skräpar. Det tar dock ett par dagar innan jag är hemma och kan kolla. Återkommer om jag hittar den och kollar om det fortfarande är av intresse.

/Johan

Det sket sig. Den jag hade visade sig vara ISCG OLD (inte 05) så jag rekommenderar att du hugger på fredrik168:s istället :)

Skänkes: BB-adapter för ISCG OLD :)
20170727_132245.jpg

/Johan

marr sa:
Alfakrull sa:

Kan skramla fram två esi pluggar tror jag. Skickas dock först i eftermiddag.
Pma mig om det är intressant.
Lyckades få tag på nya pluggar i trakterna, tack ändå!

I första hand gäller byten +/- ev. mellanskillnad.

Sökes:
Styrstam 45mm lång, 35mm diameter och svart.
Styre 9 grader backsweep och 5 grader upsweep. Min 760mm brett och skall vara svart.

Finnes:
Renthal Fatbar 760mm, 31,8mm diameter. 10 eller 20mm rise, lite osäker på vilket.

Race Face Aeffect 50mm lång, 35mm diameter.
IMG_20170728_163516.jpg

Spank Spike 35mm lång, 31,8mm diameter.
IMG_20170728_163532.jpg

Race Face Aeffect, 720mm brett 35mm diameter.
IMG_20170728_163626.jpg

Hope klämma, 34,9mm.
IMG_20170728_163557.jpg

Senast ändrad:
Slänger ut en liten fråga här.
Är lite sugen på att slänga ihop en "cykla till affären" cykel, med främst lite äldre delar som kanske ingen har användning för. Tanken är någon racerram med bockstyre o.s.v. Har i dagsläget ingenting så jag kollar med er här. Finns det någon här som har lite prylar över? Antingen som ni vill ge bort eller sälja för en mindre symbolisk summa.
?

Sökes:

2 st 26" däck, lättrullade sådana i ok till bra skick, gärna Race King eller liknande, tänkte försöka få min brors gamla cykel att rulla så att han får motivation till att komma ut igen.

Jag bor i Göteborg, men kan såklart betala frakt eller en flaska vin eller liknande för eventuell hjälp.

Tack. :)

Ett långskott:

Finnes: Vit, nyservad 140 mm Revelation RCT3 Solo Air för 29" hjul. Koniskt rör och 15 mm axel. Årsmodell ca 2013.

Önskas: Stålram typ 45650B eller liknande storlek large-ish. Ska funka med 140-150 mm gaffel.

(om det inte bryter mot trådens regler kan jag även tänka mig att sälja och köpa separat)

/Johan

fredrick sa:
Sökes:

2 st 26" däck, lättrullade sådana i ok till bra skick, gärna Race King eller liknande, tänkte försöka få min brors gamla cykel att rulla så att han får motivation till att komma ut igen.

Jag bor i Göteborg, men kan såklart betala frakt eller en flaska vin eller liknande för eventuell hjälp.

Har (nog) ett par antika Twister 26" (i ok skick) om intresse finnes. PMa isf.

Jag söker efter en smidd vevarm till crescent från 72. Allt är helt förutom att ena armen blivit böjd på nått märkligt sätt.

1_2017-07-2321.17.26.jpg

Ett treväxlat torpedo 28" bakhjul vore fantastiskt också :)

Gärna I (östra) Göteborg eller någon som kan skicka

15019179518891938621045.jpg

Aluram strl 16 tum skänkes. Endast v-bromsfäste, i övrigt någorlunda modern standard. Hämtning i Huddinge.

1501919035671375726753.jpg

Två inte särskilt upphetsande gafflar som ser fula ut och vars funktion är synnerligen oklar.

Svart: SR Suntour XCR. 26". Gissar på 120 mm slag, troligen fjädergaffel. Någon slags reglering mellan open och lock. Ca 500 mm a-c.

Silver: RST. 26". Gissar på 80-100 mm slag. Troligen fjäder/elastomer. Ca 460 mm a-c.

Hämtas i Huddinge.

Finnes: ett Continental X-King ProTection 29 x 2,4 i gott skick.

Skänkes till någon som är snäll.

IMG_2197.jpg

/Johan

NLC sa:
fredrick sa:
Sökes:

Har (nog) ett par antika Twister 26" (i ok skick) om intresse finnes. PMa isf.
PM

Någon som har två sådana här fästen till ultegra bromsar liggandes?
20170809_081800.jpg

Samt kanske något som passar i dessa hålen. Misstänker att det ska vara någon form av vajerspännare eller bara en hållare för vajern.
20170809_181027.jpg

Sökes: Kort styrstam (40mm), 31.8mm. Riserstyre (31.8mm) med mycket rise och backsweep. Märke, skick och färg är oviktigt så länge grejerna är hela.

Kan byta mot något i min skrotlåda, öl eller pengar. Jag bor i Stockholm men kan betala frakt.

30.9 sadelstolpe med minst 28 cm utstick sökes. Utan setback. Behöver något som kan ersätta hisspinnar på hushållets cyklar när de falerar eller är på service/garantirep. Antingen något enkelt och gratis/billigt eller något flott som kostar pengar (ie Thomson 30.9 x 410 mm).

jimpstyle sa:

Samt kanske något som passar i dessa hålen. Misstänker att det ska vara någon form av vajerspännare eller bara en hållare för vajern.
Inga reservdelar att erbjuda, men jag undrar om inte vajerspännaren från vilket MTB-växelreglage som helst skulle passa i fästena på ramen.

Fästet till ultegra bromsen kan troligen ersättas med med dito fäste från vilken som helst av shimanos racerbroms modeller.

cubeforce sa:
Ämne till en vinterpendlare?
Crescent Orion strl 53 med acera fram och Deore XT bak 21 vxl. Det sitter Nokian w 106 26x1,9 på med många mil kvar i dubbarna. Noname original framhjul och Mavic X618 bak
Vevparti alt lager behöver ses över/bytas
Vid intresse tycker jag Westmalle är en god bytesvara.
Finns i Stockholmstrakten

Edit; redigerat lite.

Bilagor

• DSC_1275 (1).JPG
    DSC_1275 (1).JPG
    324.8 KB · Besök: 156
Hej hopp!

Har 3 cykelhållare för takräcke som man kan få låna mot nån slags säkerhet. Dom finns i Stockholm och används ytterst sällan av mig.

Är 2 äldre Thule och en nyare Mont Blanc.

OBS! Notera att jag skriver LÅNA , dvs jag vill inte ha betalt. Men vill nån sponsra med en gel eller öl/vin så kommer jag inte vara principfast ;)

Senast ändrad:
jimpstyle sa:

Testa om de e m5 eller m4 gämg e de m4 passar justeringen från bakväxlar e de m5 padsar justeringar från antika calipperbromsar

darkforce sa:
jimpstyle sa:
Testa om de e m5 eller m4 gämg e de m4 passar justeringen från bakväxlar e de m5 padsar justeringar från antika calipperbromsar
Det är ingen gänga utan det är ett hål.
Ser såhär ut:
http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-D...6800-Brake-Cable-Adjusting-Unit-/321463025915

emmer sa:
darkforce sa:
jimpstyle sa:
Ser såhär ut:
http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-D...6800-Brake-Cable-Adjusting-Unit-/321463025915

Sorry gömde skriva ja mena fästena på ramen

darkforce sa:
emmer sa:
darkforce sa:
jimpstyle sa:
Ser såhär ut:
Sorry gömde skriva ja mena fästena på ramen
De är M5 https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=117148
Men det ser ut som om även "släta campa https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=117138 " skulle funka.
edit: Och adjusters från växlar funkar inte bra då höljet är tunnare.

Senast ändrad:
Tänkte konvertera dotterns 24" från gripshift till triggerreglage. Sitter 3x7 på cykeln. Någon som har liggandes i en låda och kan tänka sig att skänka mot porto?

Gul och fin, men lite sliten då den använts, Cannondale CAD3-ram i storlek small med Fatty D gaffel, styrstam och styrlager bytes mot en öl av bättre kvalitet. Ej skivfäste. Lockouten på gaffeln funkar fint. Ett par hjul som möjligen kräver lite lagerservice ingår även. Och sadelklämma. Och den OTROLIGT fina byggkvaliteten på ramen då den är made in the USA. Finns söder om söder i Stockholm. Skickas ej.

Styren, styrstammar, sadelstolpar, stöd, pedaler, etc från äldre cyklar bytes mot öl. Finns i Stockholm: Alvik, Solna c eller Fridhemsplan.

Bilagor

• 60265.jpg
    60265.jpg
    313.9 KB · Besök: 165
24" stålram från Vicini bortskänkes mot en öl eller två. Komponenterna behöver kärlek alt bytas men ramen är i fint skick. Finns I Sthlm i Örnsberg.

Bilagor

• FullSizeRender (1).jpg
    FullSizeRender (1).jpg
    597.4 KB · Besök: 162
  • C35AFEDC-D2FC-46E0-B43E-D88F6548BDAB.JPG
    C35AFEDC-D2FC-46E0-B43E-D88F6548BDAB.JPG
    304.4 KB · Besök: 162
Behöver ett rejält bakhjul som jag ska ha till ett projekt. Kan vara singlespeed också, det har ingen betydelse.
Det som är viktigt är att det tål mycket och är 26" och såklar passar mitt bygge (tidigare än 2003 fäste om jag förstod rätt)
Bosatt i Stockholm.

Släng inte dina gamla däck! Jag behöver två däck för racer 700 / 28 tum. Jag bor i Bromma/ Stockholm och kan hämta upp dem i Solna / Sundbyberg / Bromma / Kungsholmen. Skicka PM till mig. Tack på förhand!

Tillbaka
Topp