[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Johan A sa:
Har en Alexrims XX17 någonting 28" fälg i källaren. Helt oanvänd och med 32 hål tror jag. Om någon vill ha den är den din, annars skickar jag den i containern om en fyra dagar.
Skicka PM då jag kommer glömma bort att kolla här.

Johan hade en 32h fälg, jag behövde en 32h fälg. Gött.
Johan hade en fälg för skivbroms, jag behövde en för fälgbroms. Kass.

Så nu har jag en "Alexrims XX17 någonting 28" fälg" för skivbroms i min ägo som jag inte behöver. Någon annan som behöver?

Jag behöver en 28" 32h-fälg till min slitvarg som kommer rulla i slasket. Alternativt ett helt hjul (för Shimano 10delat). Någon som kan hjälpa?

csh sa:
Pulsklocka S710i i bruksskick finnes.

- Pulsklocka Polar S710i. Nytt batteri. Ljudet fungerar ej. Mindre "pixelfel" i displayen, påverkar dock ej läsbarheten.
- Pulsband Polar T61. Resårbandet börjar tappa spänsten, fungerar dock om man vill.
- 3 hastighetssensorer, 1 kadenssensor. Okänd batteristatus. Enkelt att byta batteri själv.
- Ekermagnet
- Bruksanvisningar
- Polar Precision Performance SW 3 datorprogram på CD

Finns i Huddinge. Skickas inte.
Väldigt gärna! Jag kan hoja förbi Huddinge på måndag, om det passar?

Någon som har ett par fälgbromsar (cantilever?) att skänka till en slit-och-släng cykel? Onödigt att den står utan bromsar på balkongen när den kan få agera förskoleskjuts!

Gärna centralt i Göteborg eller Kungälv.

Hej.
Ingen som har ett svart styre i Umeåtrakten?
Behöver till en barncykel så tjocklek bör väl vara 25,4 eller däromkring.

Bilagor

• 53791-a02ff6ec1ddfa5bc6214749990549121-320-0.jpg
    53791-a02ff6ec1ddfa5bc6214749990549121-320-0.jpg
    3.4 KB · Besök: 142
Har ett par nya SKS Hybrid Mudguards - 700c/50mm .... <borta>

Har även kvar en högervev till ett Shimano Alivio vevparti om någon skulle ha nytta av det (dock utan klingorna numera).
se: https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059/3116297#msg-3116297

Är det någon som sitter och håller på ett 29"/700C singlespeed-bakhjul, 135mm QR. för skivbroms? I så fall är jag intresserad av det (om du istället har nytta av ett 29" hjul byggt med ett 12x142 centerlock Deore nav och WTB fälg (i23 tror jag) så kanske vi kan byta).

//j

Senast ändrad:
Söker vänster växelreglage till en gammal KHS mtb. (sitter shimano xtc 3x9 på nu)
Någon som har ett billigt för vinterprojekt?

jesperC sa:
Har ett par nya SKS Hybrid Mudguards - 700c/50mm som jag inte kommer ha nytta av.

Kompletta så när som på att brakeaway-fästena till framhjulsstagen saknas (möjligt att jag har extra liggande någonstans).
Finns i Sundbyberg och bortskänkes eller bytes mot något annat cykelrelaterat.
//j

De skulle sitta fint på vinterhojen, PM! ?

Om nån har ett par gamla 26" hjul till promenadcykel liggande så kan jag förbarma mig över dem.

BYTES

Rockshox remote Oneloc upper left mot en likadan fast en down left. Endast reglaget vill jag byta, så ingen vajer tack. Mitt reglage är i nyskick och vill gärna att bytet skall vara i samma skick.

På jakt efter ett bakhjul för fixed i Stockholm, som någon kan släppa för max några hundralappar.
Lyckades fucka upp det jag har och har inte råd att köpa ett nytt fint =(

Hej,

Är ute efter kombireglage till sambons cykel, hon har just nu 8-delat, men har tänkt uppdatera till 9-delat.
Så är det någon som har 9-delat och 3-delat kombireglage för fälgbroms, gärna i Stockholm?

Har inte så mycket att byta med, men annan valuta finns.
Har visserligen en hydraulisk bakbroms oanvänd, inte av senaste årsmodell... Det kan vara Avid Juicy 3 eller 3,5...

Någon som sitter på en svart Shimano QR för framhjul (dvs 100mm) enligt bild nedan? Det är modellen med "hål" i spaken som brukar/brukade följa med Shimanos billigaste hjul jag är ute efter. Skicket bör vara bra. Har väl lite allt möjligt att byta med, men kan även swisha en symbolisk summa. Jag finns i Uppsala, men det går ju ev att använda postnord-lotteriet...
image.jpg

Dessutom: om nån har ett par utgångna Sidi-skor tar jag gärna över de uppre spännflärparna.

Någon som har en stålram att avverka?
Allt mellan 26-29” är bra.
Gärna med skivbromsinfästning.
Sprucken spelar ingen roll.
Behöver baktriangeln till mitt nästa bygge.

Kravet är stål!
Jag finns i Örebro kan hämta inom typ 10mils radie annars betalar jag gärna frakt!

Någon som sitter på kasserad gaffel typ fox32 Rockshox reba eller liknande (luftgaffel alltså ) skador på innerben mm ingen fara då de skall användas i utbildningssyfte.
Köpes för typ frakt kostnad eller nån hundring.
Kan hämta om det är närheten av stenungsund

Maila på Fredrik@fssupport.se
Eller om.

fred_sv sa:
Någon som sitter på kasserad gaffel typ fox32 Rockshox reba eller liknande (luftgaffel alltså ) skador på innerben mm ingen fara då de skall användas i utbildningssyfte.

Eller om.

Fråga Jenny, jag tror hon har en:

https://happyride.se/forum/read.php/1/3229824

/T

jonpon sa:
Hej,

Är ute efter kombireglage till sambons cykel, hon har just nu 8-delat, men har tänkt uppdatera till 9-delat.
Så är det någon som har 9-delat och 3-delat kombireglage för fälgbroms, gärna i Stockholm?

Har visserligen en hydraulisk bakbroms oanvänd, inte av senaste årsmodell... Det kan vara Avid Juicy 3 eller 3,5...

Tror jag har ett par Deore 3/9 STI-reglage för v-broms. Kan kolla i källarförrådet. Inte använda på många år men funkade klockrent såvitt jag minns, Juicybromsen av intresse.

Jag finns i Uppsala men pendlar dagligen till Kista och kan ta mig inåt stan på lunchen om det skulle kunna vara ett alternativ.

/Johan

Jag har en svart wald giant basket 157 (den största korgen, man får plats med två stora papperskassar från Ica typ. Önskar byta till en mindre korg, gärna en mindre wald på stag. Nån som vill byta i gbg?

tmalm sa:
fred_sv sa:

Eller om.

Fråga Jenny, jag tror hon har en:

https://happyride.se/forum/read.php/1/3229824

/T

Tack för tipset. Skall kolla med henne

Den stora plastgrejen som det står SIDI på. Om du har spännena också som kallas caliper buckles så kan jag ha användning för dem också.

sidi.jpg

NLC sa:
Anders H sa:
Dessutom: om nån har ett par utgångna Sidi-skor tar jag gärna över de uppre spännflärparna.

Vilken modell -
Sidi Soft Instep - Level / Buvel, Instep 2 eller Instep 3 ?

Eller är det själva "Caliper Buckle" som eftersöks ?

Jaha, nu såg jag länken också. Instep 2 måste det vara.

Senast redigerad av en moderator:
JojjeM sa:
jonpon sa:
Hej,

Tror jag har ett par Deore 3/9 STI-reglage för v-broms. Kan kolla i källarförrådet. Inte använda på många år men funkade klockrent såvitt jag minns, Juicybromsen av intresse.

Jag finns i Uppsala men pendlar dagligen till Kista och kan ta mig inåt stan på lunchen om det skulle kunna vara ett alternativ.

/Johan

Var lite seg och såg inte svart förrän nu...
Dom är intressanta!
Ska kolla exakt vad det är för Juicy broms jag har, ligger i garaget, lite för sen att gå ner nu...
Jobbar typ i Bromma och slutar tidigt om dagarna så jag kan komma till Kista typ vid 15 tiden.

/Jon

Söker racerram storlek 52/54 för bygge av trainercykel. BSA vevlagerstandard är önskvärt. Material är inte viktigt.

Tacx Trainer av enklare modell i nyskick skänkes inklusive två st 700x23mm däck som knappt har använts, föredrar att cykla utomhus.

Finns att hämta på Hisingen (Göteborg).

//Andreas

Har två stora projekt som aldrig blir klara. Tänkte lösa det med ett tredje projekt.

Har någon ett drev för skivbromsfäste? Så en kan bygga en fixerad vinterbeater av sitt gamla skiv-hjul.

Är ute efter dubbdäck passande cx i 28”.
Har en äldre stålram univega alpina, diverse reglage för mtb 8-del, äldre dämpgaffel tioga 26” och säkert nåt annat också...
Finns i Gbg Majorna

Letar efter ett par dubbdäck för 26" hjul så om ni har några liggandes för att ni har bytt till större hjul är jag mer än intresserad.

Skänkes: ett par punkteringsfria däck, röda, av denna modell: https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/punkteringsfria-cykeldack.html (tror jag, liknande i alla fall, dom satt på en cykel jag köpt). Står 700x23 på. Marginellt slitna. Jag har inte verktyget för att sätta på dom. Dom rullar väl OK men är inte det minsta sköna att cykla på så det är väl mest om man vill ha dom som gimmick :)

I utbyte tar jag gärna en kedjepiska och/eller kedjebrytare av OK kvalitet, eller bromsklossar liknande http://www.cykelkraft.se/bromskloss-tristop-solid-svart .

Bor i Bergshamra, Solna, Stockholm. Det går nog att skicka däcken, om ni betalar porto.

Finnes:
*2st Michelin dynamic classic. 28", 28mm. Smutsiga men annars i fint skick bortsett från två små hål i det ena, inga problem att cykla på.

*Tektro Aurigas. Fräscha belägg. Adaptern för 160->180mm bromsskiva kan följa med.

*Deore 3-delad framväxel och reglage. Bottom pull.

Sökes:
*quill-stam. 90-120 mm lång.

*26,4 mm sadelstolpe, ju längre desto bättre.

*26" stänkskärmar, ju längre desto bättre.

*26" vinterdäck, dubb eller friktion.

Kan tänka mig att betala för sakerna jag söker också. Finns i Stockholm eller Norrköping.
20171116_073853.jpg

20171116_074039.jpg

20171116_075718.jpg

djungelmyran sa:
Finnes:
*2st Michelin dynamic classic. 28", 28mm. Smutsiga men annars i fint skick bortsett från två små hål i det ena, inga problem att cykla på.

*Tektro Aurigas. Fräscha belägg. Adaptern för 160->180mm bromsskiva kan följa med.

Sökes:

Kan tänka mig att betala för sakerna jag söker också. Finns i Stockholm eller Norrköping.
Nu bor ju jag varken i Stockholm eller Norrköping, men är intresserad av bromsarna om dom är fungerande!

Maillard sa:
djungelmyran sa:
Finnes:

Sökes:

Nu bor ju jag varken i Stockholm eller Norrköping, men är intresserad av bromsarna om dom är fungerande!

Har redan en som är intresserad, hör av mig om det inte blir av!

djungelmyran sa:
Maillard sa:
djungelmyran sa:
Finnes:

Sökes:

Har redan en som är intresserad, hör av mig om det inte blir av!

Får hoppas på tur då ;)

djungelmyran sa:
Finnes:

Sökes:

Just det, ett par kombipedaler är av intresse också!

Söker efter lite delar till pågående byggen.
En blank silver styrstam med mycket dropp på, runt 100mm längd
En Lvg frambroms, Dura Ace eller liknande
Sadelstolpe 31.6, ingen spacead mackapär med massa färg eller dekaler. Gärna matt UD kolfiber, alternativt titan
Mekaniska MTB bromshandag av finare variant, svart eller silver
Lätta pedaler för SPD (Ej SL)

Jag har att byta med
Vision team 30 disc hjulpar, bakhjul saknar frihjulsbody, men raka och fina.
Hope RS navpar, 16/20håls 11delad body. Helt nya
11del ultegra bakväxel
11del ultegra höger STI
105 bromspar, frambromsen är använd men bra skick, bakbromsen helt oanvänd
SRAM x.0 carbon 9delad bakväxel (Minns ej årsmodell) Nyskick, har varit monterad men inte använd

Hej,

Söker en 9-delad Campa-kassett i bra skick. Eller ännu hellre oanvänd. Gärna någon form av lvg-anpassad utväxling (21-25 eller likn) men det var inte så noga.

Söker brun styrlinda till en liten specialare..
Begagnad är inget problem sålänge den inte är helt slut..

Jag har en 3T Arx team styrstam 110 mm 6 grader med titanskruvar och allt. Vill helst ha en likadan fast en cm kortare, 100 mm alltså. Är öppen också för andra förslag.
3T.jpg

Alternativt byte är en Deda Zero 100, 90mm 8 grader ifall det lockar mer. Inga titanskruvar på den dock.

Deda.jpg

Snodda bilder på nya stammar men så ser de ut. Båda är fina, nästan nyskick.

Stockholm.

mao sa:
Jag har en 3T Arx team styrstam 110 mm 6 grader med titanskruvar och allt. Vill helst ha en likadan fast en cm kortare, 100 mm alltså. Är öppen också för andra förslag.

Alternativt byte är en Deda Zero 100, 90mm 8 grader ifall det lockar mer. Inga titanskruvar på den dock.

Stockholm.

Haha läste "snodda stammar" ?

Maakus sa:
mao sa:

Stockholm.

Haha läste "snodda stammar" ?

Skall kolla lagret!

Tillbaka
Topp