[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det nån som har den där plastbiten under vevpartiet som växel- och bromsvajern går på? Skulle fixa ihop en slit och slängcykel åt grabben men plastbiten fattades på ramen jag började skruva på.

frippegubben sa:
Är det nån som har den där plastbiten under vevpartiet som växel- och bromsvajern går på? Skulle fixa ihop en slit och slängcykel åt grabben men plastbiten fattades på ramen jag började skruva på.
Hittar du ingen är det lätt att fixa en egen.

Hepp!
Chansar lite.....
Jag har en 2014 27.5 160 mm Pike Solo Air som jag skulle vilja byta mot en likadan men med rejält med styrrör kvar. 22 cm eller mer.
Kan bygga om den till 150 mm om det passar bättre.
Liknande gaffel av annat märke (Fox mfl) skulle också kunna funka. Dock helst inte boost.

Skulle det vara någon som sitter på nåt och ett byte är intressant, hör av dig så tar vi detaljer på PM!
Kan tänka mig att lägga pengar mellan också.

Min gaffel helservades i juli (bl a ny Charger-blåsa) och innerben/krona byttes till helt nya i april på garanti. Så skicket är bra.

Nån som råkar ha 5st klingbultar för singlespeed? Gärna i Stockholm, enda som saknas på vinterpendlaren.
Kör med spacers nu på vanliga klingbultar men det slår i ramen, är väldigt lite marginal.

Får man lyfta sitt eget inlägg? Söker fortfarande en 9-delad campa-kassett.

slors sa:
Hej,

Söker en 9-delad Campa-kassett i bra skick. Eller ännu hellre oanvänd. Gärna någon form av lvg-anpassad utväxling (21-25 eller likn) men det var inte så noga.

Hallå allihopa!
Finns det någon som har en gammal stålram liggandes i gömmorna? Storlek är inte så infernaliskt viktigt, den ska ändå byggas om.

Shimano_Dura_Ace_SM-AD91_Umwerfer-Adapter_Schelle_34_9mm1000x700.jpg

Söker en 34,9 klämma till framväxel. Nån som har liggandes? I stockholm? Hämtar såklart!

Nibbe sa:
Nån som råkar ha 5st klingbultar för singlespeed? Gärna i Stockholm, enda som saknas på vinterpendlaren.
Kör med spacers nu på vanliga klingbultar men det slår i ramen, är väldigt lite marginal.

Tror du kan köpa på cykloteket om du inte hittar några här

Det får man säkert men det är ju många många år sedan 9-delad Campa fanns på de billigare cyklarna.
(tom xenon gick väl 10-speed 2007.)
Men Miche 9-speed hittar du nya för £25 inkl frakt på eBay och gamla 10-speed reglage kosta inte mycket de heller.
(Och bakväxeln efter 2001 är likartad på 9 och 10 så den bör funka, och framväxeln brukar lösa sig.)
slors sa:
slors sa:
Hej,
Söker en 9-delad Campa-kassett i bra skick. Eller ännu hellre oanvänd. Gärna någon form av lvg-anpassad utväxling (21-25 eller likn) men det var inte så noga.

slors sa:

slors sa:
Hej,

Tror jag har en oanvänd SRAM som borde passa. Vill du att jag ska kolla?

I Skåne! Har du något trevligt liggandes? Är du inte skåning så pyntar jag naturligtvis frakt, om du pallar prega den i en lådda.

desmo sa:
slors sa:

slors sa:
Hej,

Tror jag har en oanvänd SRAM som borde passa. Vill du att jag ska kolla?

Gör gärna det! Den ska sitta på en pendlare med 9-delad Shimano i övrigt. Jag fick ett par Fulcrum-hjul billigt och jag tänkte inte på att det var campa-body på dem. Men såvitt jag vet ska det funka med 9-delad campa-kassett med shimano-reglage och växel.

slors sa:
Men såvitt jag vet ska det funka med 9-delad campa-kassett med shimano-reglage och växel.
Mnja... Det skiljer två tiondelar från kuggmitt till kuggmitt vilket väl blir nästan en millimeter fel i ytterlägen.
(En Campagnolo 10-delad ligger (i snitt) två tiondelar fel åt andra hållet och borde funka lika "bra" :-) )
Så man får nog ställa växeln med överdrivet mycket luft mellan växelförare och kuggkrans och vara försiktig med ändlägen så man inte kastar av kedjan. SRAM-kassett (som är samma som Shimano) stämmer inte i splinsen så den går inte på. Förr fanns det konverteringskassetter (Miche/Ambrosio/IRC mfl) - i princip en kassett med campagnolo splines och shimano kuggavständ, eller vise versa -
men 9-delat är så gammalt så de är svåra att hitta idag...
Fundera du på om hjulen är så bra så det är idé att kosta på dem en ny body(IMHO).

emmer sa:
slors sa:
Men såvitt jag vet ska det funka med 9-delad campa-kassett med shimano-reglage och växel.
Mnja... Det skiljer två tiondelar från kuggmitt till kuggmitt vilket väl blir nästan en millimeter fel i ytterlägen.
(En Campagnolo 10-delad ligger (i snitt) två tiondelar fel åt andra hållet och borde funka lika "bra" :-) )
Så man får nog ställa växeln med överdrivet mycket luft mellan växelförare och kuggkrans och vara försiktig med ändlägen så man inte kastar av kedjan. SRAM-kassett (som är samma som Shimano) stämmer inte i splinsen så den går inte på. Förr fanns det konverteringskassetter (Miche/Ambrosio/IRC mfl) - i princip en kassett med campagnolo splines och shimano kuggavständ, eller vise versa -
men 9-delat är så gammalt så de är svåra att hitta idag...
Fundera du på om hjulen är så bra så det är idé att kosta på dem en ny body(IMHO).

Nja, så bra att de är värda en ny body är väl tveksamt. Det är ett par helt oanvända men några år gamla Racing 7 som jag fick för en femhundring och en body kostar lika mycket till. Men om någon har ett gammalt Fulcrum-bakhjul med Shimanobody (eller bara bodyn) köper jag det direkt.

Bortskänkes annars hamnar det på tippen till helgen
Finns i Borås att hämta men kan skickas mot portokostnad isch 50:-

Skicka PM om du vill ha grejerna

Framväxel:
XT i-spec framväxelreglage med tillhörande vajer
Deore framväxel 31,8mm
1 st 38T-klinga 104mm BCD
1 st 24T-klinga 64mm BCD

Däck:
Schwalbe Rapid Rob 29"
Tror det är 2.1
Rullat asfalt ca 20 mil

Senast ändrad:
Någon som har en baksving till salu. Gängorna som håller ihop svingen börjar att ge sig och kan släppa när som helst.
Jag har den stora "dropouten"

Mitt vinterprojekt att plocka ihop två touringhojar av gamla mtb ramar/delar har stött på patrull!
Behöver ett par Problem Solver Travel Agent V-broms adaptrar för att montera Shimano landsvägs STI-reglage och racerstyre.

V-brakeadapter2.jpg

Söker även vajerstop fram och bak för cantileverbromsarna på den andra hojen,

Cantileverbrakecablehanger2.jpg

RearCableHanger2.jpg

samt framväxelspacers för 28,6mm stålram!

ShimanoFrontMechReducerShimReducingAdapterSpacerAdaptor34.931.828.6mm.jpg

Belöning erbjuds i form av en inte oansenlig hög med gamla cykeldelar eller valfri Happy-valuta!

Dude sa:
Mitt vinterprojekt att plocka ihop två touringhojar av gamla mtb ramar/delar har stött på patrull!
Behöver ett par Problem Solver Travel Agent V-broms adaptrar för att montera Shimano landsvägs STI-reglage och racerstyre.

Belöning erbjuds i form av en inte oansenlig hög med gamla cykeldelar eller valfri Happy-valuta!

Ett sånt där vajerstopp för cantileverbromsar (fram) kan jag nog rota fram.
Var finns du?

mao sa:
Dude sa:

Ett sånt där vajerstopp för cantileverbromsar (fram) kan jag nog rota fram.
Var finns du?

Söder om söder i Tokholm men betalar gärna för portot. PM!

Tjena,
Letar ett semi-integrerat styrlager för 42mm inv. Diameter. Skall sågas sönder då det behövs som mothåll.

Bytes mot peng, öl, ost eller kex

Pm!

Söker efter ett skivbromsat lvg framhjul i användbart skick.

Jag har att byta med
Vision team 30 disc bakhjul, navet är nog inte mycket att hänga i granen men fälgen och ekrarna är i bra skick och kan lätt användas.
Hope RS navpar, 16/20håls 11delad body. Helt nya
11del ultegra bakväxel
11del ultegra höger STI
105 bromspar, frambromsen är använd men bra skick, bakbromsen helt oanvänd
SRAM x.0 carbon 9delad bakväxel (Minns ej årsmodell) Nyskick, har varit monterad men inte använd
Öl

Dude sa:

Hallå!

Inte exakt vad du letar efter, men jag har ju dessa ute på annons: https://happyride.se/annonser/ad.php?id=44496
Men då får du ju köra med barends-reglage eller på diagonalröret. Så det beror ju på hur mkt grejer du redan har.

hej

söker ett reservframhjul till min lvg / racer, gärna i malmö/lund-trakten eller, lite mindre gärna, i övriga Skåne :-).

kan erbjuda några fin-öl för besväret.

söker fram o bakhjul 29” mtb.

9mm QR.

gärna med skivor 160mm.

Raka och fina tack!

kan byta mot pengar, öl eller en barn-hoj (Crescent mtb 24” eller Crescent 26” flickcykel).

Tänkte undersöka om någon är intresserad av att byta Quarq med mig. Jag har ett S975 med 172,5 vevar, BB30 och bcd 130 och önskar ett lika dant fast GXP.

6BA2A7E8-0869-4D5B-BED0-F1152EB3BF45.jpeg

Söker en Cane Creek 40 eller 110 ZS56 styrlagerkopp. Bara lagerkoppen alltså, har lager och crown race själv.
Nån som har en liggandes?

En sån här alltså:
Skrmavbild2017-12-18kl.14.32.11.png

Senast ändrad:
Cykeln borta
DSC_0508.jpg

Annars är jag intresserad av 10/11-delat SLX/XT (baxväxel och reglage).
Eller andra saker för att köra 1x10/11, typ narrow wide-klinga 32-34 eller wide range-kassett.

Senast ändrad:
Audioholic sa:
Pendlarhärk finnes i Göteborg (östra centrum) för avhämtning.

Inte bästa skick, men den rullade för inte så länge sedan. Som den står på bilderna.
Styrstammen är lång och för smalt styre.. Geometrin kan kallas låg och lång.

Har också reglage och växlar, 8-delat. Bakväxel har suttit på den här cykeln.
Fram passar inte helt utan kräver ev modifikation/byte av vevlager...
(kan nog rota fram ett beg vevparti med helt nytt GPX-lager om det är intressant)

Saknas väl vajrar, höljen och kedja (och kassett) för att få den rullande.
Tänkte mig kanske 500kr totalt.

Annars är jag intresserad av 10/11-delat SLX/XT (baxväxel och reglage).
Eller andra saker för att köra 1x10/11, typ narrow wide-klinga 32-34 eller wide range-kassett.

Har inget av det du söker men kan vara intresserad av den. Finns sett möjlighet att komma och kolla på den?

/Kalle

Cannondale jekyl 1000 sa:
Tubelesventiler söker ny ägare.
Ventilerna borta.

Två nya däck söker ny ägare.
Jag försökte kränga på ett däck innan jag uppmärksammade mitt misstag(fälgen var 584 och inte 559).

Själv söker jag en styrmonterad framlampa och en 100mm Styrstam.

Bilagor

• A08EA19C-0A72-4F15-B346-63FAA3839754.jpeg
    A08EA19C-0A72-4F15-B346-63FAA3839754.jpeg
    337.4 KB · Besök: 74
  • 613263A9-C8BA-431F-90A0-5F2FC20A8642.jpeg
    613263A9-C8BA-431F-90A0-5F2FC20A8642.jpeg
    230.1 KB · Besök: 105
Johan A sa:
Letar efter ett par dubbdäck för 26" hjul så om ni har några liggandes för att ni har bytt till större hjul är jag mer än intresserad.

Däcken hämtade av emigus ?
Han kommer få mycket motion, det är inga lättrullade rackare det där...

Jag har ett par, finns för avhämtning i Sollentuna.

20171231_105449.jpg

20171231_105412.jpg

Helt ok skick, många år på nacken men knappt använda.
Scwalbe ice spiker (inte pro) 26x2.1

Senast redigerad av en moderator:
Stewe sa:
Johan A sa:
Letar efter ett par dubbdäck för 26" hjul så om ni har några liggandes för att ni har bytt till större hjul är jag mer än intresserad.

Jag är intresserad av däcken ifall Johan inte skulle vilja ha dom!
/Emil

emigus sa:
Stewe sa:
Johan A sa:

3:a på bollen/däcken!

Jag är intresserad av däcken ifall Johan inte skulle vilja ha dom!
/Emil

Tillbaka
Topp