[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nån som har ett par äldre men fungerande landsvägshjul över? Även enstaka bakhjul kan vara av intresse.
6-delad krans funkar fint, för det har resten av hojen. Tanken är att få plats med lite bredare däck (28-32 mm?) för att få till en hoj som även funkar på grusväg. Resten av hojen är en gammal Miyata 100 med Mixte-ram och blir ett litet eget hopkok med cx/gravelbiketouch.
Idag har cykeln fått låna hjul från min gamla Peugeotracer, men den vill gärna ha tillbaka sina hjul så därför letar jag nåt nytt!

Jag får väl fundera lite då, om jag kan hitta nån som är ute och far och kan plocka med dem åt Örebro/Karlstadhållet. Kommer du på nåt så får du gärna höra av dig också. Norrköping skulle kunna funka med.
Och jag kan ju kolla vad det skulle kosta att skicka dem med t ex bussgods.

boson sa:
Jag har nog nå't som skulle passa, fast i Enköping. Kanske inte blir så ekonomiskt att skicka hjul; de är ju lite skrymmande.

frippegubben sa:
Nån som har ett par äldre men fungerande landsvägshjul över? Även enstaka bakhjul kan vara av intresse.
6-delad krans funkar fint, för det har resten av hojen. Tanken är att få plats med lite bredare däck (28-32 mm?) för att få till en hoj som även funkar på grusväg. Resten av hojen är en gammal Miyata 100 med Mixte-ram och blir ett litet eget hopkok med cx/gravelbiketouch.
Idag har cykeln fått låna hjul från min gamla Peugeotracer, men den vill gärna ha tillbaka sina hjul så därför letar jag nåt nytt!

Annars borde Biltemas bakhjul för gängad frikrans 270032 funka:
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyk...l-for-gangad-frikrans-1821-vaxlar-2000021379/
Har du friktionreglage kan du byta till 7-delat (samma kedja):
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Reservdelar/Vaxlar-och-reglage/Kassett-gangad-2000021006/

Ingen som sitter på ett par 170mm bb30 vevar och vill byta mot ett par Raceface Aeffect AL175mm (30t/BB30)?

Senast ändrad:
Har ett par nästan nya allrounddäck Schwalbe Durano 25-622, vikbara, färg röd/svart. Rullat 5 mil. Någon som vill byta mot ett par snabba, lättrullande däck lämpliga för träningspass och VR? 23 eller 21 mm kanske.

Bilagor

• IMG_1020.jpg
    IMG_1020.jpg
    198.3 KB · Besök: 116
Dude sa:

Jodå, det skulle säkert funka, men hade tänkt komma billigare undan än så. Det kanske slutar med att jag köper en "slängfärdig" racer för nån hundralapp eller så och snor hjulen därifrån. Billiga racers från 80-talet brukar ju inte ligga så högt i pris precis om det inte är exklusiva grejer.

mao sa:
Jag har en 3T Arx team styrstam 110 mm 6 grader med titanskruvar och allt. Vill helst ha en likadan fast en cm kortare, 100 mm alltså. Är öppen också för andra förslag.

Alternativt byte är en Deda Zero 100, 90mm 8 grader ifall det lockar mer. Inga titanskruvar på den dock.

Snodda bilder på nya stammar men så ser de ut. Båda är fina, nästan nyskick.

Stockholm.

BUMP, nu med egna bilder och nya önskemål.
Det är i första hand 110 mm stammen jag vill byta och söker en 100 mm men eftersom jag nu fått tag på en 3T-stam till mitt 3T-styre så söker jag i första hand en motsvarade Ritchey, 100 mm 6 grader. WCS eller 4-axis comp. Finns i Stockholm men de är ju rätt billiga att skicka också.

Bilder på min 3T Arx Team, några skavanker finns men de är rätt små:

_1060354.jpg

_1060356.jpg

_1060359.jpg

_1060361.jpg

Jag behöver ett par drev till ett gammalt Truvativ/Sram XX gxp vevparti. Bcd 120/80.
Det måste finnas nån som har ett par liggande!

Jag har säkert nåt gammalt elände i förrådet eller att byta mot. I värsta fall finns det ju snus och öl...

Behöver någon reservdäck (tub) på turen så ska jag be att få rekommendera min annons.
(NOT)

Senast ändrad:
Behöver ett vänsterreglage xt m770 Om nån har ett funkis liggandes släng iväg ett pm till mig.

Nån som vill ha en kapad verktygstavla? 40x148cm med en vass kant :)

A811C2A1-C75A-4CFC-9E52-CE9C800F5481.jpeg

Pm’a så styr vi upp nåt.

Det är skänkes men vin/öl uppskattas ?

Behöver pendlarbelägg till V-broms så ska jag be att få rekommendera min annons.
(NOT)

Senast ändrad:
26.0 diameters Cinelli Nerve bortskänkes. Styret är från tidigt 2000-tal men har inte varit använts mer än ca 100-150 mil. Kan även skicka med en Cannondale styrstam 1 1/8" med 1" shims,110 mm +-10 grader.

44 cm står det på styret men är mer 42 cm mätt cc. 241 gram på min våg.

Finns i centrala Göteborg, skickas ej.

PM:a vid intresse.

Bilagor

• DSC_0677.JPG
    DSC_0677.JPG
    132.9 KB · Besök: 99
Gorby sa:
Behöver ett vänsterreglage xt m770 Om nån har ett funkis liggandes släng iväg ett pm till mig.

Rätt säker på att jag har ett xt framväxelreglage, tror det är just m770 faktiskt. Skicka PM så kollar jag, är inte hemma just nu.

Har en Gary Fisher Joshua X1 som jag vill bli av med. Just nu ej komplett men alla delar finns (allt original förutom hjul och sadel). Byten som är intressanta: 29er tubeless däck (2.3-2.6), bb monterad kedjestyrare, svart sadel, retro landsvägsdelar, mm.

20180312_134858.jpg

Senast ändrad:
aribr sa:
Har en Gary Fisher Joshua X1 som jag vill bli av med. Just nu ej komplett men alla delar finns (allt original förutom hjul och sadel). Byten som är intressanta: 29er tubeless däck (2.3-2.6), bb monterad kedjestyrare, svart sadel, retro landsvägsdelar, mm.

Finns vart?

Någon som har ett par look keo classic pedaler i lådorna? Hela eller defekta.
Jag behöver bara en hel sån här liten justerskruv:

_20180312_204240.JPG

Skänkes
Body för 11-delat i fint skick. Suttit på ett hjulpar från Rose, närmare bestämt DX 1850. Kan skickas mot porto.

Edit: Det gick snabbt, bodyn på väg mot nya äventyr.

Bilagor

• IMG_20180314_164836.jpg
    IMG_20180314_164836.jpg
    288.5 KB · Besök: 110
  • IMG_20180314_164846.jpg
    IMG_20180314_164846.jpg
    250.9 KB · Besök: 116
Senast ändrad:
Är det någon som har en tämligen frisk Ultegra BR-6700 bakbroms "till salu" för några pilsner(motsv) eller byte mot något som jag har på hyllorna?

Någon som vill ha mina gamla vinterhjul? Mavic Crossone, gått några slaskvintrar, oklar funktion i frihjulet.
20180315_070241.jpg

lundatok sa:
Någon som vill ha mina gamla vinterhjul? Mavic Crossone, gått några slaskvintrar, oklar funktion i frihjulet.

Intresse finns!
Men jag vill inte "gama" bara för att.
Men blir du inte av med dem hämtar jag dem gärna.

Jag ska inte göra anspråk på något jag inte behöver mer än i spekulation . Så jag backar ner ett steg på kölistan.

INGET FINNS KVAR!

Följande bortskänkes:
En Selle Italia sadel med titanrälsar 253 gram. Satt originalutrustad på en Cannondale från tidigt 2000-tal därav står det Coda på den.
Ett framnav QR White Industries med fräscha lager 130 gram.
Ett 135 mm QR baknav Coda Expert (Shimano 8,9,10) i fint skick, 354 gram

Finns i Göteborg. Pm:a vid intresse.

//Calle

Bilagor

• DSC_0674.JPG
    DSC_0674.JPG
    238.4 KB · Besök: 106
Senast ändrad:
Ingen som sitter på ett par shimanobromsar för runt 500kr?
Ska sitta på en enkel helstel xc hoj. Har inga problem med skav eller sånt, sålänge bromsarna funkar

Är det någon som har ett par Shimano rapidfire växelreglage, för 3x7 liggandes. Funkar bra med typ Altus eller Acera. Jag har egentligen inget att byta med men vi kan alltid komma överens om något.
Gärna i Stockholmstrakten.

Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:
Någon har en bakväxel för 5 delat liggandes? Gärna reglage också. Mvh

Baffatt förtydliga, Shimano Positron?
Ett vanlig BT växel och ett friktionshandtag borde fungera.

Ja det är positron idag som jag tänkte att en vanligt bakväxel för 5 delat borde kunna ersätta?
har jag fel?
har du nåt att erbjuda?
mvh

cubeforce sa:
Är det någon som har ett par Shimano rapidfire växelreglage, för 3x7 liggandes. Funkar bra med typ Altus eller Acera. Jag har egentligen inget att byta med men vi kan alltid komma överens om något.
Gärna i Stockholmstrakten.

Bump.

Någon som har en mojäng som möjliggör lvgväxel med mtbkassett? Tror det heter roadlink/goatlink?

Alternativt 9-delad mtbväxel (Shimano) till övers?

Finns en 160 mm bromsskiva, cx70 framväxel, fl syncross sadel och öl.

MIGHTYnoob sa:
Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:

Ja det är positron idag som jag tänkte att en vanligt bakväxel för 5 delat borde kunna ersätta?
har jag fel?
har du nåt att erbjuda?
mvh

Inget att erbjuda men med positron sitter indexet i växeln. Ska du köra index med samma reglage är det positron som gäller, med friktion kan du i princip använda vilken växel som helst.
Men sök på Cykelhistoriska föreningens pryltorg. Finns på Facebook.

Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:
Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:

har jag fel?
har du nåt att erbjuda?
mvh

Inget att erbjuda men med positron sitter indexet i växeln. Ska du köra index med samma reglage är det positron som gäller, med friktion kan du i princip använda vilken växel som helst.

Byter du bort Positron-växeln måste du även byta reglage eftersom det inte har vajer utan pianotråd.

oxr sa:
Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:
Pfaff sa:
MIGHTYnoob sa:

har jag fel?
har du nåt att erbjuda?
mvh

Byter du bort Positron-växeln måste du även byta reglage eftersom det inte har vajer utan pianotråd.

Ja så långt är jag med där av frågan om någon vill bli av med en växel och gärna ett reglage också. Gärna ett som skall sitta på styret. Position är inte intressant. Mvh

Finnes:
Lätt använd 36t XTR klinga från 2017

Sökes:
32 dito. Även 34t går bra.

Bild från min egna som även ligger på k&s
IMG_20180228_194919.jpg

Tillbaka
Topp