[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

SalkinL sa:
Behöver i princip allt till ett 26" projekt. Har ram men inget annat. Extremt låg budget (gärna gratis) eftersom det i grunden handlar om att jag behöver något att pyssla med under tiden jag har foten i gips. Men visionen är ändå att ha något som passar att cykla och köpa glass med.
Gärna gamla delar runt 2001 så blir det tidstypiskt :)

jag har en del styren och stammar, ev sadelstolpe och kanske v-bromsar liggandes, om det är intressant?

cola sa:
SalkinL sa:
Behöver i princip allt till ett 26" projekt. Har ram men inget annat. Extremt låg budget (gärna gratis) eftersom det i grunden handlar om att jag behöver något att pyssla med under tiden jag har foten i gips. Men visionen är ändå att ha något som passar att cykla och köpa glass med.

jag har en del styren och stammar, ev sadelstolpe och kanske v-bromsar liggandes, om det är intressant?

Absolut intressant! Har bara varit hemma sen i måndags och är redan brutalt uttråkad.

SalkinL sa:
cola sa:
SalkinL sa:

Absolut intressant! Har bara varit hemma sen i måndags och är redan brutalt uttråkad.

Var bor du?

cola sa:
SalkinL sa:
cola sa:
SalkinL sa:

Var bor du?

Ytterby, utanför Kungälv. Kan nog lösa skjuts på förmiddagen denna veckan.

Jag ska ev förbi Ytterby på lördag, kan säkert sladda förbi. Vilken diameter har stolpen?

SalkinL sa:
cola sa:
Jag ska ev förbi Ytterby på lördag, kan säkert sladda förbi. Vilken diameter har stolpen?

Det vore helt grymt. Mäter till 26,9mm, så det är nog 26,8mm.

Jag vill bara flika in att jag är tämligen säker på att det ska vara en 27.0 stolpe, det är jag 95% säker på. Tyvärr har jag inte kvar min gamla stolpe.

Någon som behöver en cykelkartong? Jag har en som (troligen beroende på postnord...) kommer kunna hämtas i morgon i centralt Stockholm.

LesGrossman sa:
Jag vill bara flika in att jag är tämligen säker på att det ska vara en 27.0 stolpe, det är jag 95% säker på. Tyvärr har jag inte kvar min gamla stolpe.

Om det inte löser sig på annat sätt har jag en 27,0-stolpe liggande. Kostar porto. PM:a om intressant.

Någon som sitter på en ordentlig shim 31.8 till 28.6? Fick inte med någon till min framväxel, det funkar inget vidare med min fulmekade shim...

Nedanstående är fortfarande aktuellt, är också på jakt efter ett par lvg-skor i strl 45 (möjl 44,5). Sitter det ett par Look Keo-klossar på är det ingen nackdel.

malaka sa:
On-One Inbred 26” i storlek small bytes mot ram i större storlek. Ramen har horisontella bakgaffeländar (för SS) men även växelöra. Gott bruksskick, svart. Finns utanför Göteborg.

Jag har ett nav som ännu inte kommit till användning, men nu ska det ekras in är det tänkt. Dock fattas några delar, så om nån har nåt liggande så köper jag gärna för rimlig peng.

Navet är ett Nexus 8 red band Sg-8r36, och det som fattas/sökes är:

Rullbromsen, dvs delen på vänstersidan man fäster vajern i.
Växelreglaget, dvs delen på andra sidan där man fäster växelvajern, tillhörande reglage (det på styret) är också av intresse.

Jag behöver en st 30.9 mm sadelstolpe och korta styrstammar (50-70mm, 31mm styre.. ). Är till grabbarnas cyklar!

Söker ett I-spec-II fäste för ett M8000 reglage(vänster).

75693E07-BE86-4FCC-8D22-B3F0C6CB271A.jpeg

Bytesvaluta: Öl, trisslotter eller gåva till valfritt ändamål.

Senast redigerad av en moderator:
Någon som har ett 26” bakhjul för skiva i Göteborgstrakten? Gärna snorbilligt, gärna runt, gärna helt? Ett helt ser hade funkat oxå såklart...

Jagar även ett par vevar som passar hollowtech II lager...

Komponeter av äldre snitt samt hjul bytes mot öl eller annat! Skicka PM. Finns i Bromma eller Solna Centrum / Stockholm.

Bilagor

• cyk1.jpg
    cyk1.jpg
    347.6 KB · Besök: 50
  • cyk2.jpg
    cyk2.jpg
    350.7 KB · Besök: 56
Kollar intresse innan jag slänger dom. Hjul 29" fun-works nav och sl-fälgar. (20mm inv.)
5-6 år gamla. Lager behövs bytas i båda hjulen. Raka och fina. Väger ca 1600 g

Slitna men funkar kanske om nån orkar byta lager. Finns att beställa från AS.

20180421_091015.jpg

Skänkes/bytes mot några bärs?

Skickas ej, hämtas i Sollentuna

O b s hämtade .

Senast redigerad av en moderator:
Stewe sa:
Kollar intresse innan jag slänger dom. Hjul 29" fun-works nav och sl-fälgar. (20mm inv.)
5-6 år gamla. Lager behövs bytas i båda hjulen. Raka och fina. Väger ca 1600 g

Slitna men funkar kanske om nån orkar byta lager. Finns att beställa från AS.

Skänkes/bytes mot några bärs?

Skickas ej, hämtas i Sollentuna

Skulle passa fint på mitt budjetprojekt. PM!

Nån som råkar ha en sadelstolpe 25.4 diameter? Ska sitta på en bmx, så de enda kraven är att det ska vara svart och kan hålla upp en sadel.

PM:a om ni hittar!
/tack!

Jag har en fin nishiki continental från 1983. Den har 62cm sadelrör vilket tyvärr är lite för stort för mig.

Någon som har något liknande fast 58/60 i götet? Bara ram eller komplett. Båda funkar.

Det låg en peak flatroad -ram ute i hallonbuskarna som bör vara någon centimeter mindre på båda hållen och ha cantifästen.

Senast ändrad:
Någon som sitter på utslitna klingor/drev i stl. 43t-46t med bcd 130 som jag kan använda till en chainguard efter lite jobb med filen.
Tog bort yttre 53t på grabbens Scott med 3×8.

pm :)

Senast ändrad:
Har lite prylar över. De är ju inge större värde i grejerna.. Alltid bättre att någon får någon nytta av det.

Slänger ut en fråga om någon har en 26' dämpad framgaffel liggande gärna lite mjukare.

Bilagor

• 20180424_184951.jpg
    20180424_184951.jpg
    316.9 KB · Besök: 63
gogeli sa:
Har lite prylar över. De är ju inge större värde i grejerna.. Alltid bättre att någon får någon nytta av det.

Slänger ut en fråga om någon har en 26' dämpad framgaffel liggande gärna lite mjukare.

Lägger gärna beslag på det silvriga vevpartiet om det passar hollowtech II och förutsatt att du vill slänga det på lådan? Så länge du inte nor på västkusten..

Har en kartong från nya cykeln om någon vill ha att transportera sin i. Öppnades fint utan skador. Kom lite regn på den, men efter att ha torkat känns den som ny. bytes mot några öl eller en flaska billigt vin.
Finns i Solna.

Slängs på fredag.

Någon i gävlekrokarna som vill byta styre med mig? Jag är ute efter ett mer tidstypiskt silvrigt bockstyre, även styrstam!

Bilagor

• 31168661_10155311114091674_107305600362217472_n.jpg
    31168661_10155311114091674_107305600362217472_n.jpg
    626.1 KB · Besök: 58
Satan i gatan , det var en salig blandning av saker :)

Jag kan ha ett styre , dock i Stockholm. Men vi kan säkert ordna nån slags frakt? Styrstam är osäkert :)

gogeli sa:

Har en nyservad RS Judy xc gaffel liggandes. Den är röd precis som dina magura bromsar.

Senast ändrad:
Färgen har mindre betydelse.. Om inte annat så kan den få en ny färgklick. (Svårare än så är det inte)
Insåg att skivbromsfäste är ett behov.
Så frågan är finns det fästen för ett skivbromsok?
Om det gör det kan det vara riktigt intressant.

Nordic Bike skänkes / bytes / säljes billigt.

Väger lite med aluram, perfekt juniorcykel eller annat. 26”-hjul.

Alternativt sökes fotbromsar 26”bakhjul med växel. Bakfälgen är helt skev pga vandalism.

Finns utanför eller i Göteborg.

Bilagor

• D3D146DA-1E59-4271-901C-2E7096DA9EAA.jpeg
    D3D146DA-1E59-4271-901C-2E7096DA9EAA.jpeg
    566.1 KB · Besök: 56
  • 5E55D19A-1BA7-48FD-AFB4-43AAC85A4468.jpeg
    5E55D19A-1BA7-48FD-AFB4-43AAC85A4468.jpeg
    526.4 KB · Besök: 58
  • F2D3F9CC-1878-447D-8702-4435B9939DDD.jpeg
    F2D3F9CC-1878-447D-8702-4435B9939DDD.jpeg
    179.7 KB · Besök: 64
Godmorgon ! (Sthlm)
Sökes 175mm vänster vevarm zee eller slx eller nån annan som passar htII.
Har swish eller riktiga pengar , ska försöka ta mig till yardsalen om knattarna är samarbetsvilliga och vill följa med.
Mange

Söker 2 st insex eller torx M6x20mm (ish) till en styrstam, har letat i både järnaffär och cykelaffär men skallen är för stor för att passa. Är en Spank Spoon och jag fick inte med några, de jag har är alla M5 :(

Har du dem i Göteborg kan jag byta mot 2st öl!

Jaha, det är tråkigt att vara realist.... Har ett hopkok här hemma som stått och mognat i cykelrummet. Senaste tankarna var att göra om henne till single speed pendlare men när jag inte försöker lura mig själv vet jag att det är på Köp&Sälj jag kommer hitta en pendlare och att hitta tid att stå och skruva bara är en dröm. Så här är hon! Bättre att hon kan bidra som donator till andra projekt än att bara samla damm.

Ser ni något av intresse så skicka PM. Kan byta mot guld, diamanter, single speed, öl, vin eller något annat kul. Hon finns i Sthlm.

// Fredrik

Bilagor

• IMG_0673.jpg
    IMG_0673.jpg
    53.1 KB · Besök: 40
  • IMG_0672.jpg
    IMG_0672.jpg
    53.8 KB · Besök: 46
  • IMG_0674.jpg
    IMG_0674.jpg
    46.8 KB · Besök: 44
  • IMG_0675.jpg
    IMG_0675.jpg
    31.5 KB · Besök: 46
  • IMG_0676.jpg
    IMG_0676.jpg
    51.3 KB · Besök: 58
  • IMG_0677.jpg
    IMG_0677.jpg
    54.5 KB · Besök: 49
  • IMG_0679.jpg
    IMG_0679.jpg
    33.6 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
Jag är fortfarande ett par fyrkantsvevar kort...

och en fjäder till en MZ 888 Bomber - 07 typ. Vilken hårdhet som helst funkar.

revben sa:
Söker 2 st insex eller torx M6x20mm (ish) till en styrstam, har letat i både järnaffär och cykelaffär men skallen är för stor för att passa. Är en Spank Spoon och jag fick inte med några, de jag har är alla M5 :(

Tjena!

Sätt en skruv med för stor skalle i en borrmaskin och svarva sedan ner skallen mot ett vettigt slippapper.

revben sa:

Vad är max diameter på skallen som passar då? Vi är nog många som har ett gäng med skruvar liggandes men just Spank Spoon styrstammar är det nog värre med ute i bra-att-ha-lådorna.

Tillbaka
Topp