[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker lite delar till mitt sjukskrivning/rädda gamla delar från tippen projekt. Nu är jag inte sjukskriven längre men vill ändå få klart cykeln.

Saknar vevparti, vevlager, bakväxel. Det sitter en 7-delad kassett på bakhjulet och reglaget jag har är för 8-delat. Kan ha varit 8-delad kassett och 9-delat reglage... blev lite osäker nu. Detta behöver kompletteras så att allt matchar.

Har lite bytesprylar.

En bild för att visa miraklet:

DSC_0970.JPG

Feldck.jpg

Är det någon som vill ha ett nytt Vittoria Randonneur II, 650x35c? Wiggle skickade fel.

Vill du ha däcket? I så fall får du komma och hämta. Bor i Huddinge. PMa mig

Senast ändrad:
Tjabba. Jag söker ett rakt, brett (58 +/- några centimeter) styre. Helst silvrigt och jag har inga märkespreferenser. Har du några grepp till vore det toppen men de bör ej sitta på redan. 25,4 - 26,00 mm clamp.

Edit: I Stockholm. Helst innerstan.

Senast ändrad:
Crescent herrcykel skänkes! Lite rost men allt fungerar. Obs! Jag behöver hjulen till ett annat projekt så du får den utan hjul. Finns att hämta i Bromma / Stockholm. Skicka PM.

Edit: cykeln har nu en ny lycklig ägare

Senast ändrad:
Är det någon som har en adapter för 183 mm bromsskiva bak liggande? PM till PM. Ramen är 160 mm i grunden. Alternativt kan jag också tänka mig att köpa en 180 mm bromsskiva om den är rak.

Har en 9-delad kassett 11-32 (tror det är en HG-50, köpt på K&S) i fint skick som jag gärna byter mot 9-delad kassett med max 28t som största drev istället. Bakväxeln på mitt budgetbygge pallade inte riktigt 32t...

Två par bromsar (Avid Juicy 7 och Code 7) plus belägg och extra handtag. Ser dock ut som bromsarna läckt eller liknande då påsarna var fuktiga.

Skänkes/bytes mot något valfritt. Finns i Mölndal och skickas ej.

j7.jpg

code7.jpg

belgg.jpg

handtag.jpg

pbeijer sa:
Två par bromsar (Avid Juicy 7 och Code 7) plus belägg och extra handtag. Ser dock ut som bromsarna läckt eller liknande då påsarna var fuktiga.

Dom tar jag gärna!

Söker ett bockstyre med 40 cm C-C vid hoodsen, så billigt som möjligt, även en 120 mm styrstam.

Ska användas för att testköra ny bredd/längd, innan jag köper dyrt kolfiber, så behöver inget särskilt. :)

Finns i Stockholm/Uppsala och möter gärna upp om möjligt!

xyz-saft sa:
pbeijer sa:

Dom tar jag gärna!
Hoppas bromsarna kommer till användning och tack för ölen.

Köper inte alls. Då den är köpt!

Edit: Behövde en bromsoksadapter.

Bilagor

• shimano-bremsscheiben-adapter-tillbehoer-skivbromsar[1].jpg
    shimano-bremsscheiben-adapter-tillbehoer-skivbromsar[1].jpg
    51.5 KB · Besök: 103
Senast ändrad:
pbeijer sa:
xyz-saft sa:
pbeijer sa:

Dom tar jag gärna!
Hoppas bromsarna kommer till användning och tack för ölen.

Det gör de alldeles säkert! Hoppas jag hittade någon sort som faller dig i smaken.

Någon som råkar ha ett 26-tums däck att skänka eller sälja för en symbolisk summa? Skicket kvittar så länge det inte faller sönder. Mönstertyp likaså. Ska bara användas för att se testa hur ett hjulpar fungerar eller om jag måste ha större hjul till ramen. Hämtas gärna i Stockholm dit lokaltrafik når.

cadiremar sa:
Någon som råkar ha ett 26-tums däck att skänka eller sälja för en symbolisk summa? Skicket kvittar så länge det inte faller sönder. Mönstertyp likaså. Ska bara användas för att se testa hur ett hjulpar fungerar eller om jag måste ha större hjul till ramen. Hämtas gärna i Stockholm dit lokaltrafik når.

Har nog ett gratis par äldre däck med bra mönsterdjup i Johanneshov!

Söker ett 8-delat sram reglage, dock inte gripshift.
Detta efter att lite trådarkeologi antyder att de kan fungera till ett Nexusnav!

Har avvecklat ett par gamla treväxlade cyklar och fick lite prylar över:

2 däck 584 mm, ena 44 mm andra smalare, ganska bra skick.
2 hjul som passar till däcken, oklart skick.
Stänkskärmar 46 mm rostfritt
Pakethållare, rostfritt
Växelreglage
2 flaskdynamo
Framlykta till dynamo
Drev

Finns utanför Lund

Sökes: Shimano växelreglage för MTB. Trigger shift för 7-delat i fungerande skick.
Kan hämtas i Uppsala.

Bytes mot 12 oanvända blå-eloxerade skruvar för bromsskiva. Eller en öl eller två.

Någon som behöver en takbox? Den bara ligger där så bättre att någon som behöver den tar den.
Tar gärna några öl i byte.
Finns i Strängnäs.
7703EC86-D488-4669-AEA5-BFCDFD247230.jpeg

Grävde i lådorna och hittade lite prylar:

1AA8AEC4-B673-4739-AF90-D9D1FEA9C18F.jpeg

Två par glasögon, de ena är Northwave och de andra verkar heta Dolce Vita.
Northwavebrillorna har två extra linser och ser ut att vara använda någon enstaka gång.
De andra är helt oanvända och har tre par linser utöver de som nu sitter på.

Hittade även en Lezyne Caddy Sack stl S. Sist jag använde den hade jag Iphone 4, men nyare smartphones får inte plats. Funkar förstås fint som vattentät plånka ändå.

Värmeväxlaren är hämtad.

Hämtas i Stockholm. Brillorna bytes mot en öl, resten är bara att ta. Skicka PM.

Senast ändrad:
Nån som har ett par foam rings till en 36:a till övers?
Även intresserad av wiper seals om det råkar finnas.

36foamring.jpg

Senast ändrad:
frippegubben sa:
Detta efter att lite trådarkeologi antyder att de kan fungera till ett Nexusnav!

Har precis fått ett 8-delat SRAM X4 över. Åker dock bort en sväng i morgon och kommer nog inte hem förrän framåt nästa helg.

Ropa till om det är av intresse.

Absolut!
Hör av dig när det passar!

Bonzo sa:
frippegubben sa:

Har precis fått ett 8-delat SRAM X4 över. Åker dock bort en sväng i morgon och kommer nog inte hem förrän framåt nästa helg.

AndreasVH sa:
Grävde i lådorna och hittade lite prylar:

Två par glasögon, de ena är Northwave och de andra verkar heta Dolce Vita.
Northwavebrillorna har två extra linser och ser ut att vara använda någon enstaka gång.
De andra är helt oanvända och har tre par linser utöver de som nu sitter på.

En sån där värmeväxlare man använder på vintern. Två olika filter, aldrig använd.

Hittade även en Lezyne Caddy Sack stl S. Sist jag använde den hade jag Iphone 4, men nyare smartphones får inte plats. Funkar förstås fint som vattentät plånka ändå.

Hämtas i Stockholm. Brillorna bytes mot en öl, resten är bara att ta. Skicka PM.

Intresserad av värmeväxlaren. PM kommer strax. /Bele

frippegubben sa:
Absolut!
Hör av dig när det passar!

Bonzo sa:
frippegubben sa:

Var bor du? Jag finns i Örebro, men kan såklart skicka det om du PM’ar din adress.

Nån som behöver nya fälgdekaler?

Hann sälja hjulen innan dekalerna byttes.

23E9A8FA-7BE0-41E1-B44A-29E313C71C3B.jpeg

Söker en frihjulsbody för campa. Ska passa ett dt350 nav för landsväg (ingen skivor). Happy valuta eller en slant? Finns även någon sadel eller enklare landsvägs bromsar alt en 10 delad rival bakväxel.

Någon som har såna liggande? Shimano Deore XT SL-M8000-I I-Spec II Bracket - Right

Bilagor

• bracket.jpg
    bracket.jpg
    29.2 KB · Besök: 113
Skulle behöva några distanser/travel spacers för att sänka en gammal Revelation dual air. Det är händelsevis ingen som har några sådana?

Jimel sa:
Någon som behöver en takbox? Den bara ligger där så bättre att någon som behöver den tar den.
Tar gärna några öl i byte.
Finns i Strängnäs.

Jag har en likadan fast vit och utan dekaler i Nynäshamn som också skänkes bort. Lite moddad för att funka med moderna breda takräcken (typ thule wingbar/whispbar) men funkar med vanliga med.

Montana78 sa:
Hej såg ditt eftersökande. Jag har en specialiced hardrock 17,5 ram åt dig om det är intresan för dig. Har 3delat vevparti med ett hollowtec vevlager med till. Ja jag har i dtort sätt en komplett mtb till dig fast inte ihopsatt.du kan få info på alla komponenter om du vill. Du kan få den för ett bra pris om du vill. Bor vid hallandsåse med så inte så längt mellam oss heller. Mitt nr0765904169. Mvh Tonie

Har du kvar grejerna?

Örjan Lax sa:
Montana78 sa:
Hej såg ditt eftersökande. Jag har en specialiced hardrock 17,5 ram åt dig om det är intresan för dig. Har 3delat vevparti med ett hollowtec vevlager med till. Ja jag har i dtort sätt en komplett mtb till dig fast inte ihopsatt.du kan få info på alla komponenter om du vill. Du kan få den för ett bra pris om du vill. Bor vid hallandsåse med så inte så längt mellam oss heller. Mitt nr0765904169. Mvh Tonie

Har du kvar grejerna?

https://happyride.se/forum/read.php/1/3385811/3387113#msg-3387113

Tillbaka
Topp