[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

waldner sa:
edlundpeter sa:
När man kommer hem och ser bedrövelsen att ens cykel (och tjejens) har blivit våldtagen av vilt främmande människor...

Är det någon vänlig själ som vet av några extrahjul?

Det här var specen på hjulen som satt på:
FÄLJAR
Araya 32h
HUBBAR
Joy Tech D041DSE / D142DSE
EKRAR
Stainless Steel 15g - Brass niples
DÄCK
Schwalbe X-One 700X33C Preformance

160mm skivor satt även på.

Tack på förhand..

Bor du i Göteborg? Jag har ett par överblivna hjul för snabbkoppling, med tillhörande 160-skivor. Inte särskilt roliga, men tillräckligt väl fungerande för att få en av cyklarna rullande igen. Skicka PM vid intresse!

Har fått tag i ett par prima hjul nu av en vänlig själ! (Läs Waldner)
Det jag nu saknar (och undrar är):
-2x valfritt däck för att få cykeln att rulla nu till uppgradering i vår 28" däck för fälginnerbredd på 17mm. så 700x25 / 700x28.
- Kassett 10-delad (skall passa till tiagra-system). Mätte frihjulet (?) till 35mm. Har tyvärr inte någon benämning på hjul men någorlunda nya med 6-bultsfäste etc.
-2x QR axlar 110/135.

Bor i Göteborg så helst i närområdet.

Så otroligt tacksam för hjälpen här när man blivit bestulen.

Mvh Peter

Jag kan ha lite olika saker som kan passa (ev allt). Men det får bli en låda som skickas till Götet dock.
Kan kolla hemma och skicka PM :)

(Frakt borde landa på 58kr typ med posten)

Söker bättre beg höstdäck, 27,5".

Motionstävlar XC i västgötacupen på en Giant Anthem med RoRo/RaRa under sommarsäsong. Tränar i Delsjön, Gbg.

Någon som har nåt i garaget som kan passa? RoRo (el motsv) som minsta grovhet.

Har lite grejer över, typ några damsadlar, 105-reglage, gpx-vevar 175mm (inkl nytt lager), bland annat.

någon i skåne (gärna malmö/lund-ish) som har och kan avvara ett främre landsvägshjul för fälgbroms i bra skick? standard QR 9mm. öl, vin eller kontanter i blygsam mängd erbjudes som betalning.

Någon i sthlm som sitter på ett par plattformspedaler, gärna med lite piggar, och straps till dessa?

Pm:a gärna då jag ofta missar när jag blir citerad i trådar.

Jag har en Silvalampa liggandes med diverse tillbehör. Fint skick men batterieacket har nog gett upp.

9300C0F8-9855-47F4-8FF8-232BBA7C2B3C.jpeg

7FDFC1EA-7AA8-4ED0-8C1E-C71EFD464ACA.jpeg

Skänkes:

Vä pedalarm Shimano Sora med SPD/plattformspedal och crankboot. 170 mm. Det enda tjuven inte tog. Hämtas i Hägersten, Sthlm. Svara i pm.

Lars

Bilagor

• 863C8DF5-1AB8-4B56-B30A-E44558BE1048.jpeg
    863C8DF5-1AB8-4B56-B30A-E44558BE1048.jpeg
    318.7 KB · Besök: 85
Problemet löst :)

Söker en framgaffel (eller bakänden på en ram) för att bygga ett ställ för att rikta samt använda vid limning av tubdäck, är det någon som har någon ”skräp” liggandes för en billig peng?

Senast ändrad:
Då så.. jag ska tydligen bli med fatbike.
Jag har slängt ut en köpes-annons. Men lägger även en post här för att se vad ni har i lådorna. Jag behöver typ allt för att bygga ihop cykeln. Hjul har jag köpt, men bakhjulet måste byggas om till 170mm. Någon som har ett sådant nav över? Alternativt bakhjul, alternativt hjulpar (135/170).
Vevparti för 100mm BSA?
Däck och slang?
Resten är vanliga mtb-prylar som styre, stolpe, bromsar, växlar etc.

Wiciman sa:
någon i skåne (gärna malmö/lund-ish) som har och kan avvara ett främre landsvägshjul för fälgbroms i bra skick? standard QR 9mm. öl, vin eller kontanter i blygsam mängd erbjudes som betalning.

Kanske ett antikt Mavic Crossride kan funka? Silverfärgade nav, ekrar & fälg. Finns mellan Malmö och Lund men kan hemtransporteras mot en god öl.

Rensar och gör min av med projekt. Denna klassiska ram har kastats ihop med grejer som låg och ser just nu mycket stöldsäker ut! Skön känsla i den faktiskt. Hade ingen ny linda så vajrarna blev inte bytta (och hoodsen inte flyttade) och tjurar lite.. Hittade även ett par Nokian dubbdäck med en miljard dubbar som skulle göra denna hoj till ett monster!

Vill helst byta mot något och allra helst en bmx (eller en dirt i liten storlek, till 160 cm cyklist) om någon har en! Eller mot något annat cykelrelaterat, cykelskor (har 44 så ofta 45 på shimano..). Finns timmen norr om Göteborg!
5F0B0C13-33CE-4E75-AE6A-77ED304BDF24.jpeg

086916D3-980A-48DC-A15F-EF8112BBE77D.jpeg
6BE05ACB-8374-4665-8531-5C143A3B7C4E.jpeg
c-c

Senast ändrad:
cola sa:
Rensar och gör min av med projekt. Denna klassiska ram har kastats ihop med grejer som låg och ser just nu mycket stöldsäker ut! Skön känsla i den faktiskt. Hade ingen ny linda så vajrarna blev inte bytta (och hoodsen inte flyttade) och tjurar lite.. Hittade även ett par Nokian dubbdäck med en miljard dubbar som skulle göra denna hoj till ett monster!

Vill helst byta mot något och allra helst en bmx (eller en dirt i liten storlek, till 160 cm cyklist) om någon har en! Eller mot något annat cykelrelaterat, cykelskor (har 44 så ofta 45 på shimano..). Finns timmen norr om Göteborg!

Har en vit kona stuf-ram med styre och totalkvaddad bomber-gaffel som du kan få om du hämtar den. Vevar och framdrev i fint skick. Finns i Helgered (nära korsningen Norrleden-Björlandavägen).

MVH
Gabbe

Om det är någon i Göteborg som sitter på en 10-delad shimanobakväxel de inte behöver så köper jag gärna den.

Är även intresserad av DT comp ekrar 288mm-290mm med j-bend.
Hade lite otur i skogen idag....

Godkväll!

Jag fick denna Univegan här för ett tag sedan och monterade ihop den. Den var lite för liten för mig men funkade bra tills jag fick tag på en större. Den finns att hämta i Utby, Göteborg. De flesta delarna från bilden blev tyvärr flyttade. Det som finns är.

Vevpartiet
Vevlager (nytt)
Den är rengjord + linoljeskyddad helt på insidan
Hjul med kraftiga dubbar och ok 7-delad kassett
Styre + styrstam (ej de på bilden men rakt MTB-styre)
Framväxel
Sadelstolpe

Någon sugen?

Jag har börjat en liten rensning och det finns lite mer saker tex Cantibromsar och växel+broms-reglage som skulle funka på den. Även ett par schwalbe-slicks. Ska försöka fota det imorgon.

Bilagor

• 3_20180819_IMG_20180819_111057011.jpg
    3_20180819_IMG_20180819_111057011.jpg
    147.8 KB · Besök: 68
  • 1_20180618_image1.jpg
    1_20180618_image1.jpg
    82.1 KB · Besök: 76
  • 2_20180618_image2.jpg
    2_20180618_image2.jpg
    77 KB · Besök: 54
olaola sa:
Godkväll!

Jag fick denna Univegan här för ett tag sedan och monterade ihop den. Den var lite för liten för mig men funkade bra tills jag fick tag på en större. Den finns att hämta i Utby, Göteborg. De flesta delarna från bilden blev tyvärr flyttade. Det som finns är.

Vevpartiet
Vevlager (nytt)
Framväxel
Sadelstolpe

Någon sugen?

Jag har börjat en liten rensning och det finns lite mer saker tex Cantibromsar och växel+broms-reglage som skulle funka på den. Även ett par schwalbe-slicks. Ska försöka fota det imorgon.

Vad är det för dimension på slicksen? :)

//peter

Karin_P sa:
Rensade ur lite jox som inte fick plats i lådorna längre. Det mesta slitet och skitigt:
Vanliga pendlarpedaler PAXAT
Tempopinnar PAXAT
RaceFace evolve 170 mm vevar. Med 30t klinga. PAXAT
Vevlager RaceFace X-type team 73 mm. Kanske saknas lite spacers, och spacern med skruv är lite sprucken. PAXAT
FSA 175 mm vevar och nytt pressfit vevlager, BB30.
Fullfejja, XLC. Lite märklig, den har liksom lite mjukt käkskydd, är nog inte tänkt för DH, kanske en BMX-hjälm? Strl M/L 57-61 cm. PAXAT
Ny 44t klinga (SRAM chain only, use with 33t står det på den)
160 mm bromsskiva PAXAT
Carbon grease
100 mm styrstam
Starnut o topcap
RaceFace turbine 170 mm vevar, obs: saknar en plupp vad den nu kan tänkas heta, som ska sitta i hålet på drivsidan. Ska tydligen gå att köpa löst om man letar. PAXAT
Liten pump med fäste
Finns i Solna eller Norrtull. Bärs eller bidrag till Amnesty eller nåt.
edit:
Hittade hjulen till den konstiga bromsskivan. 29" och med 180 mm skiva på framhjulet. Har för mig att de var någorlunda raka sist jag rullade på dem. PAXAT
Och ett däck, 29". Ganska oanvänt. PAXAT

Tack för de fina sakerna!

Bilagor

• ChainHeart.jpg
    ChainHeart.jpg
    88.1 KB · Besök: 59
olaola sa:
Godkväll!

Vevpartiet
Vevlager (nytt)
Framväxel
Sadelstolpe

Någon sugen?

Hej jag är intresserad av cykeln. Skickar pM
/Fredrik

Söker fortfarande lite smått och gått till en 16 år gammal HT.
Detta saknas för att få den rullande:
Bakväxel, kedja, kassett, vevparti, vevlager och v-bromsrören (dom böjda för vajern).

Har en 7 delad och en 10 delad kassett, 10 delad kedja och ett 8 delat reglage liggandes. Ser gärna att något av dom delarna blir använda. Kanske kan hitta något i gömmorna att byta mot.

Jag söker en lvg framväxel för direktmontering. Helst silver.

Finns diverse att byta med, annars pengar/bidrag till välgörenhet

Denna blev bortlovad men aldrig upphämtad så om någon annan vill ha den så är det först till kvarn.

Jag har en Silvalampa liggandes med diverse tillbehör. Fint skick men batteripacket har nog gett upp.

3FAAA7D5-9039-48EF-B916-9164F66AA5EB.jpeg

Idag är min födelsedag och vad är bättre än att köpa ett vinterprojekt till sig själv ;)

Jag är ute efter något roligt att skruva med/skruva ihop under vintern så har du ett projekt (ren ram, halvkomplett eller något i behov av renovering) så hör gärna av dig till mig så jag kan köpa något skoj till mig själv i present. Jag är främst ute efter en XC hoj (HT eller FS, 27,5 eller 29) men allt skoj är av intresse (både väg och skog)!

Jag är 186 cm så det är bara intressant med projekt som passar min längd. Mail, PM eller snabbast via messenger!

Bilagor

• b300_mtbMarqueeImage.jpg
    b300_mtbMarqueeImage.jpg
    190.2 KB · Besök: 55
Ram-kartong-låda bortskänkes. Finns att hämta gratis i Älta. Slängs snart...

Skicka PM vid intresse

Jag söker en cykelbudsväska, en timbuk2 eller motsvarade i strl L.

Väl använd, utsliten eller kanske t.o.m lite trasig, är inget problem.

Skall användas som mall.

Söker styrstam adapter från 1" till 1 1/8 med tillhörande bockstyre minst 42cm brett alternativt bockstyre som passar i 22.2mm stam minst 42cm brett.

Köpte en racer till grabben som visade sig vara för liten i ramen. Är intresserad av att byta mot något motsvarande men större ram ca 44/45 och med 700c hjul. Helst i Malmö/Lund-området. Svar via PM.

Det som finns är denna:
Trek 1000SL i storlek 43 (XS)
Trek1000.JPG

Storleken passar personer mellan 130-150 cm ca, dvs barn/juniorer eller väldigt korta vuxna. WSD betyder att geometrin passar särskilt bra för tjejer. Cykeln är topptestad i flera sammanhang. Bland annat här: https://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/review-trek-sl1000-19927/). Modellen har också utsetts till "Best Beginner Road Bike" av Bicycling Magazine.

Cykeln är mycket sparsamt använd och i fint skick såväl mekaniskt som optiskt med endast några få skav i lacken. Snygg mörkblå färg med gaffel i carbonfinish.

Specifikation:
Ram: Alpha SL Aluminum
Gaffel: Bontrager Approved, carbon
Hjul: Aluminiumnav, Alex aluminiumfälg i storlek 650c (alltså något mindre än standard 700c för att passa mindre förare).
Däck: Bontrager Select, 650x25c
Drivlina: Handtag med integrerade bromsar och växelpaddlar av tummodell (Shimano Sora STI, 8-växlat)
Framväxel: Shimano 2203
Bakväxel: Shimano Tiagra
Vevparti: Bontrager Sport 52/42/30
Kassett: SRAM 850 12-26, 8 speed
Sadel: Bontrager Select FIT CRZ+ Basic
Styre: Bontrager VR FIT, 31.8mm
Headset: Aheadset Slimstak w/semi-cartridge kapslade kullager
Bromsar: Aluminium dual pivot med Shimano Sora STI-handtag

Senast ändrad:
Stag till cykelkorg önskas, gärna i Stockholm.

Bilagor

• 933C7E40-A9C9-4F18-8334-F91029FE9744.png
    933C7E40-A9C9-4F18-8334-F91029FE9744.png
    114.4 KB · Besök: 67
Jag har två Fox Float 36:or för 26" som båda är trasiga på samma sätt, en liten spricka vid dropouten där den kläms runt 20mm-axeln. Den ena har en liten skada på ena innerbenet men har fungerat UA. Båda är servade 2011 och använda en vecka men sedan har de stått.

En R och en RC2. Kanske går det att ha innanmätet till något bra, eller om någon vill ha som utbildningsmaterial eller liknande.

44970338485_c52b1d1254_b.jpg

44066991860_1596334dd1_b.jpg

30944446257_143ddd4b90_b.jpg

44970340945_7247e26cce_b.jpg

jomper sa:
Jag har två Fox Float 36:or för 26" som båda är trasiga på samma sätt, en liten spricka vid dropouten där den kläms runt 20mm-axeln. Den ena har en liten skada på ena innerbenet men har fungerat UA. Båda är servade 2011 och använda en vecka men sedan har de stått.

En R och en RC2. Kanske går det att ha innanmätet till något bra, eller om någon vill ha som utbildningsmaterial eller liknande.

Jag är intreserad av rc2:an. Vad kostar den med frakt till Avesta?

mikipedia_ sa:
Jag är intreserad av rc2:an. Vad kostar den med frakt till Avesta?

Inte så pigg på att skicka egentligen, men jag kör ofta förbi Fagersta och Ludvika till Dala-Järna om det skulle gå att sy ihop något.

Vill mest slippa slänga.. om ingen annan är intresserad så kan du ta båda.

Tillbaka
Topp