[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Mtz sa:
Skänkes:
Rock Shox Tora med lockout, 100 mm slaglängd. Rakt styrrör.
Gaffeln, returinställningen och lockout funkar (men har aldrig servats). För 9 mm axel.

Kompletta 26" hjul, shimano hub (har suttit 10 vxl kassett på). Shimano centerlock med 160 mm skivor, 9 mm axel med QR. Hjulen rullar och fungerar, dock skulle baknavet må bra av översyn (glappar i sidled), kanske räcker med nytt fett och lagerspänning.

Hämtas i Nynäshamn.

Nynäshamn var oxå ett ställe att hålla till på;) yla till om du rullar mot västkusten, hade passat perfa till grabbens hoj!

Har ett par knappt använda Smart Sam 27,5x2.25 med kanttråd. Hämtas i Solna, betala eller byt mot något om ni vill. :)

Salabaladala sa:
Söker vänster vevarm till Shimano hollowtech 2 vevparti, 175mm långt. Färg eller grupp spelar ingen roll.

Jag har en svart

Bilagor

• 15553564110333015969805237214433.jpg
    15553564110333015969805237214433.jpg
    281.9 KB · Besök: 150
Jag söker en sadel till min gamla Crescent världsmästarcykel. Gärna en Racer sadel. Söder om stockholm helst (nacka tyresö farsta haninge hållet).

Någon i Malmö/Lund/Skåne som sitter på ett Shimano 10- eller 11-delat reglage samt tillhörande bakväxel för MTB som man kan tänkas få ta över (eller köpa billigt)?

Nån som har en 26'' stel gaffel med rakt rör o qr liggande? Gärna för skiva.

Billigt

Edit: måste kitta 26an för lite teknik träning för att impa på kidsen.

Senast ändrad:
jonaS-Works sa:
Jag söker en sadel till min gamla Crescent världsmästarcykel. Gärna en Racer sadel. Söder om stockholm helst (nacka tyresö farsta haninge hållet).

Jag har en vit selle italia med lite skavmärken du kan få :) finns vid centrum i Tyresö.

Senast ändrad:
Söker en framgaffel som bara ska funka som hjulhållare till hjul med vanlig 9mm QR. Inget fancy med andra ord. Har någon en i norra Stockholm eller är villig att skicka mot att jag betalar porto så vore det flott.

Jag tror jag har en Suntourgaffel som väntar på tippen, du får den om du vill ha den. Finns i Täby Kyrkby.

Tack, någon i Åkersberga (närmare för mig) hade troligen. Återkommer annars och ser om du hunnit till tippen.

Söker shimanoreglage till ett gravelbike - projekt
Gärna Sora eller 105.
Jag finns i mellersta Skåne.

Någon som vill byta stam? På bikefiten kom vi fram till att jag behövde en 120mm och jag var säker på att jag hade en men tre st 100mm gör inte en 120mm..

Har:
En specialized 8/16 grader+ styre 40cm c-c
En kolfiber som jag tror är trimmad med 3t badge
En white från ny cykel

Alla som sagt 100mm

Byte?

Bilagor

• 0A01407A-3E07-4B58-A4A7-EA8EA5BD51F9.jpeg
    0A01407A-3E07-4B58-A4A7-EA8EA5BD51F9.jpeg
    257.4 KB · Besök: 158
Jag tänkte sparka liv i en gammal hoj som bara står. Söker således antingen ett Shimanoframväxelreglage för tredelat, ett bakväxelreglage och bakväxel för 8-delat också det Shimano.

Alternativt delar som gör att hojen går att bygga om till 1x8/1x9 eller 1x10 (dvs bakväxel, reglage och kassett).

Finnes: tacksamhet, pengar eller annat.

cola sa:
Någon som vill byta stam? På bikefiten kom vi fram till att jag behövde en 120mm och jag var säker på att jag hade en men tre st 100mm gör inte en 120mm..

Har:
En specialized 8/16 grader+ styre 40cm c-c
En kolfiber som jag tror är trimmad med 3t badge
En white från ny cykel

Alla som sagt 100mm

Byte?

Om ingen vill byta finns även cash såklart:)

Nytt tubdäck. 23 mm. Finns i Sävedalen. Kostar inget, skickas ej.

Om någon har travel spacers för att sänka en gammal revelation dual air så är jag intresserad.

Bilagor

• 20181121_092358.jpg
    20181121_092358.jpg
    164.8 KB · Besök: 138
Senast ändrad:
Sökes: bakhjul till klassisk damcykel utan växlar. 28 tum 622 eller 635.

Finnes: framhjul 622 i flera olika dimensioner för landsväg. Har även 3-växlat bakhjul som dock behöver riktas.

Finns i Stockholm. Skicka PM!

Luthman Photography sa:
Jag tänkte sparka liv i en gammal hoj som bara står. Söker således antingen ett Shimanoframväxelreglage för tredelat, ett bakväxelreglage och bakväxel för 8-delat också det Shimano.

Alternativt delar som gör att hojen går att bygga om till 1x8/1x9 eller 1x10 (dvs bakväxel, reglage och kassett).

Finnes: tacksamhet, pengar eller annat.

20190422_110509.jpg

Det saknas ett täcklock på den ena, men du kan nog tejpa över det kanske. 3x8 Finns att hämta i Sollentuna pm skickat

Om det fortf är ngn som använder Garmin Edge 705
så har jag en hållare att skänka
Edge705_holder.jpg

Finns i södra Sthlm, kan skickas, PMa för detaljer

/Håkan

Det svarta hålet som är mitt mekrum har ätit ännu ett offer. Den här gången så är det ispec-ii mojängen till nyare shimano bromsar som man sätter i om man inte vill ha nån växel monterad på bromshandtaget.

Nån i Gbg som sitter på en extra? Resa på fredag så lite brådis :) har andra bromsar men fin-bromsarna är ju fin-bromsarna :)

edvin_m sa:
Det svarta hålet som är mitt mekrum har ätit ännu ett offer. Den här gången så är det ispec-ii mojängen till nyare shimano bromsar som man sätter i om man inte vill ha nån växel monterad på bromshandtaget.

Nån i Gbg som sitter på en extra? Resa på fredag så lite brådis :) har andra bromsar men fin-bromsarna är ju fin-bromsarna :)

Kan lägga en i ett kuvert nu på morgonen åt dig.

Pma adress!

Ram skänkes om den hämtas. Cyclepro Ultralite Pro Series. Stl M. Finns i Nacka.

Bilagor

• DSC_0938.JPG
    DSC_0938.JPG
    160.6 KB · Besök: 116
Hej

Letar en framgaffel till dotterns 20” mtb med aheadset. Styrröret är ca 175-180mm. Stel eller dämpad funkar, v-bromsar.

Har lite saker att byta med eller annars någon lämplig happyvaluta. Helst i Stockholmsområdet.

Med vänlig hälsning, Newline

sonens skolcykel behöver nytt bakhjul o reglage. invändiga eller utanpåliggande växlar.

26”

fälgbroms

skick och antal växlar spelar mindre roll.

någon i malmö/lund som kan tänka sig att donera?

BUMPAR

Hej Hej! Hjälp en cykelbroder i NÖD
Snälla behöver hjälp att få tag på en XT bakväxel 10sp med clutch.
Kontakta mig omgående.
Kan betala för mig eller byta mot nått annat typ Xpedo Mforce TI8 i behov av service..

Köpte en 26-tums cykeltrial igår och den behöver nya däck.
Så om någon i Göteborg har lite halvslitna 26-tums däck att skicka vidare så skulle jag bli glad!
Street, trial, DH eller bara "vanliga" mtb-däck är av intresse, vill testa lite olika innan jag köper ett par nya.
2.2-2.4

BORTA!

Asgamla (Made in Western Germany) Magura hydrauliska fälgbromsar skänkes. Fram och bak. Funkar såtillvida att beläggen går ut när man klämmer på handtaget, men hur bromsprestandan är har jag ingen aning om.

Finns i Sävedalen. Skickas ej, men kan tas med till Franssons ibland.

Bilagor

• 20190429_143933.jpg
    20190429_143933.jpg
    280.9 KB · Besök: 132
Senast ändrad:
Orwar sa:
Asgamla (Made in Western Germany) Magura hydrauliska fälgbromsar skänkes. Fram och bak. Funkar såtillvida att beläggen går ut när man klämmer på handtaget, men hur bromsprestandan är har jag ingen aning om.

Finns i Sävedalen. Skickas ej, men kan tas med till Franssons ibland.

Blir det inget regn i morgon skulle jag kunna tänka mig att nypa dom.

Tillbaka
Topp