Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PM!Jag har ett gäng bockstyren liggandes som gärna får komma till användning.
Kostar ett tack, eller en öl. Om någon vill byta mot en svart styrlinda går det också bra. Men som sagt, ett tack räcker gott. ?
Kan skickas mot att mottagaren betalar fraktkostnaden (runt 100:- via postens skicka direkt).
Om det är mindre bråttom kan jag, så småningom, ordna med frakt till Sthlm; hämtas i det fallet i Hammarby Sjöstad.
Hör av er om ni vill ha mått eller andra uppgifter.
Jag vet inte om du anser att någon av dessa fallet inom ramen för "helt rent och inte dödsfult" men om så är fallet får du gärna ta en av dom. Bara att söka till i så fall. Sadelstolpe kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.Söker sadel och sadelstolpe som passar en Giant Terrago från 1997. Borde vara 30.8. Är ej kräsen, men helt och rent och gärna inte dödsfult står på önskelistan. Kan ersätta med ett par finöl eller en pava vin eller något annat som önskas i prisklassen upp till 100 kronor. Finns i Stockholmsområdet fram till nästa vecka sedan är jag i Dalarna.
Klart godkända! Både den översta och mittensadeln ser fina ut. Tar den som känns i bäst skick, välj du! Tack!Jag vet inte om du anser att någon av dessa fallet inom ramen för "helt rent och inte dödsfult" men om så är fallet får du gärna ta en av dom. Bara att söka till i så fall. Sadelstolpe kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.
Jag fixar. ?Klart godkända! Både den översta och mittensadeln ser fina ut. Tar den som känns i bäst skick, välj du! Tack!
Hittade tyvärr ingen LX 3x7 växelreglagen i förrådet (måste har såld dom för mer än 15 år sen). Men hittade Deore LX 3x9 M570 växelreglagen och en XT M737 bakväxel, om någon är intresserad.
Tjena,
Har du kvar ditt 9-delade reglage? Jag är intresserad av det i så fall.
Är du säker på att den funkar upp till 34.9? Normalt brukar dessa funka 28.6>31.8Tjena!
Skall på grund av önskemål konvertera farsans gamla stål-pegga till 2x10. Finns det någon som har en band-on adapter 28.6 -> 34.9 i någon gömma?
Typ denna:
Shimano Ultegra FD-6800 Clamp Band Adapter Unit
Shimano Ultegra FD-6800 double front derailleur Clamp Band Adapter. The following are an 'A' match which indicates that the parts are the same in materials, appearance, finish & size etc. - Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9250 - Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9150 - Shimano Dura-Ace FD-R9100 - Shimano...www.sjscycles.co.uk
En hel del annat skall beställas och då är kanske inte SJS-cycles den mest kostnadseffektiva butiken
Nope. Inte alls säker. :) Det är obruten mark för mig det här, då jag aldrig stått inför det här problemet med mina egna cyklar, men bike discount verkar i alla fall ha en som fungerar mellan 28.2 och 34.9 (som jag är rätt säker på att framväxeln har). Får ta och mäta ordentligt på klämman och ramen en gång till innan beställning.. Bikediscount fungerar för resten av sakerna som behövs också, så efterlysningen kan härmed avblåsas.Är du säker på att den funkar upp till 34.9? Normalt brukar dessa funka 28.6>31.8
Men om du ändå ska ha den, och även annat, skulle jag kolla med bike-components.de. De har nån gång ordnat fram en Shimano-del som inte fanns i webbshoppen åt mig. Jag mailade helt enkelt och frågade om de kunde få fram den och till vilket pris,![]()
Shimano Ultegra FD-6800 Front Derailleur Clamp Shim (Reduces 31.8mm to 28.6mm)
Shimano Front Derailleur Seat Tube Shims Features: Derailleur = the size of the clamp on the front derailleur you have Frame = the size of the seat... Y5P198030www.amaincycling.com
Har du gängpaj eller har du tappat?Sökes: "rebound adjuster knob" till en pike 2018, gärna en som har gängorna kvar...
Mycket möjligt att andra modeller funkar.Visa bilaga 424992
Gängpaj, ska kika på jobbet ifall jag kan hitta något i rätt storlek att gänga om med.Har du gängpaj eller har du tappat?
Nu frågade du inte det, men jag shimsade ut med avklippta slangar. Funkade bra.Tjena!
Skall på grund av önskemål konvertera farsans gamla stål-pegga till 2x10. Finns det någon som har en band-on adapter 28.6 -> 34.9 i någon gömma?
Typ denna:
Shimano Ultegra FD-6800 Clamp Band Adapter Unit
Shimano Ultegra FD-6800 double front derailleur Clamp Band Adapter. The following are an 'A' match which indicates that the parts are the same in materials, appearance, finish & size etc. - Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9250 - Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9150 - Shimano Dura-Ace FD-R9100 - Shimano...www.sjscycles.co.uk
En hel del annat skall beställas och då är kanske inte SJS-cycles den mest kostnadseffektiva butiken
www.bicyclepartsdirect.com
En snabb googling, lite enklare och snabbare med england än usa.Jag ska hjälpa en kompis att reparera hennes cykel.
Är det någon som antingen har, eller kan bekräfta att jag gissar rätt?
Cykeln är en Merida big seven striker troligen 2014.
Det jag söker är
Växelöra, jag tror att det är "no 25"
Växelförare shimano till 8-delat. (alivo monterat nu, men spelar inte så stor roll vad jag sätter dit)
Befintligt öra:
Visa bilaga 425280
Visa bilaga 425281
Jag tror jag hittat ett på nätet, men i USA, så det vore bra om någon har, eller vet var man kan få tag på ett sådant.
![]()
Derailleur Hanger 25 - Bicycle Parts Direct
All Wheels Manufacturing replacement derailleur hangers are manufactured in Louisville, Colorado to exacting tolerances. CNC machined 6061 aluminum Black anodized finish Includes (1) M8 Chainring Boltwww.bicyclepartsdirect.com
Växelförare finns ju på biltema.
En snabb googling, lite enklare och snabbare med england än usa.
![]()
OEM Gear Mech Derailleur Hanger Dropout 25 / GH-011
Derailleur Hanger DROPOUT-25 / GH-011 for many different bikes, from the Derailleur Hanger Store in the UK! Highest quality replacement derailleur hanger to replace OEM hangers.derailleurhangerstore.co.uk
Inga andra ideer än att gå upp en storlek på skruven. Men man lär väl behöva svarva ner spetsens diameter då misstänker jag.Gängpaj, ska kika på jobbet ifall jag kan hitta något i rätt storlek att gänga om med.
Du kanske har någon idé?
Nu frågade du inte det, men jag shimsade ut med avklippta slangar. Funkade bra.
Du har PM.Hittade mera grejor: En kasse kläder, strl m-l. En del slitet, annat nästan nytt. Ta allt, släng det som inte funkar.Visa bilaga 425893
PM, plockar gärna upp allt! Alternativt om @IM inte vill ha allt så tar jag gärna en del av det! :)Hittade mera grejor: En kasse kläder, strl m-l. En del slitet, annat nästan nytt. Ta allt, släng det som inte funkar. Paxade!Visa bilaga 425893