[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
har du resterande delar baktill? ja kan ev tillomed ha ett nytt sram 3vxl vridreglageSöker reglage för tredelat sram navväxel. Bytes mot nåt du behöver. Eller happyvaluta.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
har du resterande delar baktill? ja kan ev tillomed ha ett nytt sram 3vxl vridreglageSöker reglage för tredelat sram navväxel. Bytes mot nåt du behöver. Eller happyvaluta.
Någon som vill ta över ett projekt?
En univega ombyggd till en rolig cruiser.
Hjulen bör riktas/bytas ut, även om vobblandet inte har stört mig. Bromsarna är inte monterade, vajerdragning och justering sen är den done. Utväxlingen 20 bak och 40 fram, har även 16-drev samt v-bromsar (ifall canti inte är önskvärt) som kan följa med.
Söker en large/xl 29" mtb-ram i instegskategorin, typ Vitus Nucleus, till ett budgetbygge. Har en tapered gaffel på väg som ska passa :)
Visa bilaga 465543
Haha! Tro mig, om vädret följde med cykeln hade jag cruisat runt i badbrallor och aldrig skiljt mig från den :)Jag köper hojen om jag får vädret på köpet. ?
Intresserad!! Men vad innebär att det elektiska saknas?Bortskänkes: Alfine Di2 nav 8-växlat. Blev aldrig något av projektet och nu får någon annan gärna göra något kul med det. Helt och fint, men saknar det elektriska. Finns i Majorna, Göteborg
Intresserad!! Men vad innebär att det elektiska saknas?
Okej, låter dyrt!? Jag avstår men grymt att skänka bort det!Att du behöver batteri, reglage, växelbytarmotor och kablage för att det ska funka om jag förstått det rätt. Med reservation för att jag inte kollat upp allt supernoga.
Finns var och är det endast byten som gäller?Någon som vill ta över ett projekt?
Hjulen bör riktas/bytas ut, även om vobblandet inte har stört mig. Bromsarna är inte monterade, vajerdragning och justering sen är den done. Utväxlingen 20 bak och 40 fram, har även 16-drev samt v-bromsar (ifall canti inte är önskvärt) som kan följa med.
Söker en large/xl 29" mtb-ram i instegskategorin, typ Vitus Nucleus, till ett budgetbygge. Har en tapered gaffel på väg som ska passa :)
Visa bilaga 465543
Finns i Tyresö, Sthlm. Roligare med byten men vill man så kan man såklart få lägga ett skambud :) måste dock inte vara en ram, kommer behövas hjul och drivlina så det mesta är av intresse.Finns var och är det endast byten som gäller?
kan du tänkas skicka till 08-land mot porto?Bortskänkes: Alfine Di2 nav 8-växlat. Blev aldrig något av projektet och nu får någon annan gärna göra något kul med det. Helt och fint, men saknar det elektriska. Finns i Majorna, Göteborg
kan du tänkas skicka till 08-land mot porto?
Typ ett sånt här?:Nä det ska va till en treväxlad damtralla. Ursäkta luddigt önskemål.
Precis typ en sån eller det snyggare alternativet som jag hade med på bild. Men de kvittarTyp ett sånt här?:
![]()
SCO:n kommer att få ett nytt hem. Den andra minicykeln finns kvar och längtar efter ett nytt liv.Har ett par minicyklar för mycket, en SCO och en GX 2000.
Skänkes alt. bytes mot LX eller DX bakväxel om någon har för mycket i hyllorna.
Avhämtning i Gbg, Jkpg eller någon av metropolerna längs RV40 (Borås/Ulricehamn).
SCO:n kommer att få ett nytt hem. Den andra minicykeln finns kvar och längtar efter ett nytt liv.
Det låter bra! Skickar PM.Jag tar gärna den! Bor i Borran. Eventuellt har jag en (eller delar av) LX bakväxel i gömmorna
Oanvänd rattkrycka från Kryptonite. Bytes mot en öl från Hop Notch-bryggeriet, ej alkoholfri då det är yrslan man vill åt.
Kolfiberstyre från Kina, med allt det innebär. 120g, 700 brett, för 31,8-stam. Bytes mot en öl från Hop Notch-bryggeriet, ej alkoholfri om det mot förmodan finns det.
Båda grejerna finns strax söder om Södermalm i Stockholm. Visa bilaga 466103
Fast det har de ju, på sätt och vis: https://www.beernews.se/articles/nordiska-samarbeten-med-alkoholfri-ol/
Och jag blir väldigt sugen på att pröva. Ska man göra alkoholfritt så är Big Drop ingen dålig partner..
Söker ett fungerande höger växelreglage SRAM Apex/Rival/Force/Red 10-delat.
Är ute efter inkromet för att ersätta ett trasigt dito så jag har inga krav på yttre utseende så länge som växelmekanismen är hel.
Sjukt bra deal, och ballt med träsadel. Var tvungen att kolla både en och två gånger på bilden. :)CyclePro HillRunner 26 mtb i strl 18,5 tum i fint men renplockat skick skänkes.
Du har pm!CyclePro HillRunner 26 mtb i strl 18,5 tum i fint men renplockat skick skänkes.
Visa bilaga 466361
Ram, gaffel, styrlager, styrstam och sadelstolpe.
Vevlagerhylsan är planad och vevlagergängorna renskurna av Anders på Veloform, det går åt på en prestandamaskin som denna.
Hämtas i Gbg, Jönköping eller Borås/Ulricehamn.
Priset är en bild eller två på Happy under bygget och användandet av cykeln.
Cykeln tingad av slice me nice, kul!Du har pm!
Tackar, sporadiska bilder från hela bygget finns på Instagram: @hajahoj ?Det där var banne mig något av det finaste jag sett sedan jag konfirmerades.
Kan tyvärr inte bidra med något och misstänker att den ramen inte håller för någon tuffare skogskörning.
(En smäckrare styrstam skulle behövas också.)
Fantastisk! Flexar ramen ungefär lika mycket i sidled som dämparen rör sig? :DLön, nu har man ca 6 timmar på sig att köpa cykel prylar innan räkningarna ska betalas ??
Ja som synes så fungerar det inte, måste ha ett fetare styre!
Har du ett billigt liggandes närmare 80cm så skicka ett PM, behöver inte vara nått värsting... Bara det är ett riserbar och 31,8
Visa bilaga 466620
Ball! Klart du ska ha kolstyre: https://happyride.se/annonser/raceface-chester-maxxis-hr2-och-np-kolstyre.143943/ (inte min annons...)Lön, nu har man ca 6 timmar på sig att köpa cykel prylar innan räkningarna ska betalas ??
Har du ett billigt liggandes närmare 80cm så skicka ett PM, behöver inte vara nått värsting... Bara det är ett riserbar och 31,8
Visa bilaga 466620
Lön, nu har man ca 6 timmar på sig att köpa cykel prylar innan räkningarna ska betalas ??
Visa bilaga 466620
Ja typ, flexar åt alla håll ?Fantastisk! Flexar ramen ungefär lika mycket i sidled som dämparen rör sig? :D
Jo det hade ju vart perfekt, får fundera på vilken faktura jag ska hoppa över den här månaden då... ?Ball! Klart du ska ha kolstyre: https://happyride.se/annonser/raceface-chester-maxxis-hr2-och-np-kolstyre.143943/ (inte min annons...)
Har funderat på det, det blir ca 200kr med avgift och moms ?Finns ju kolstyren på Ebay/Kina för nån hundring,
Har ett sånt på dotterns cykel som känns helt ok.
/T
Hur bråttom e d? Jag har två 20" jag kan tänka mig att avvara billigt. Pma om du e intresserad.Söker 2st 20" och ett 24" däck i gbg!
Någon som sitter på något?
Mvh
Thx, du har pmHur bråttom e d? Jag har två 20" jag kan tänka mig att avvara billigt. Pma om du e intresserad.
Det borde funka med vilken generisk stål qr som helst. Tex från en 80-tals cykel.Ingen som sitter på en Tacx QR-axel till deras wheel-on trainers som de skulle vilja bli av med? Vanlig för räsercykel så inga konstigheter alltså.
Skänker du projektet? vad ska du ha för det annars? och vart finns den?Någon som vill ta över ett projekt?
Visa bilaga 465543