[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker en framgaffel till sonens 27,5", axel och gaffelrör spelar ingen roll då jag inte har några hjul än.

Någon i Malmö/Lund som sitter på en gammal styrstam 1 1/8"-25.4mm som kan tänkas kastas åt mitt håll?

Gärna längdmässigt i spannet 45-80mm och med 5-20 graders stigning.

20230920_214040.jpg

Har någon några sådana här eller liknande klämmor liggandes?
Gärna svarta men silver går fint också.
Tips om någon bra sida att beställa ifrån tas också tacksamt emot.

Har en ram där det inte finns något sätt att fästa bromsvajern till bakbromsen.

Visa bilaga 655089

Jag har haft någon variant i plast liggandes. Osäker på om de finns kvar eller redan fått nytt hem. Jag skall försöka komma ihåg att se efter.

Visa bilaga 655089

Singlespeedshop har en del:

Tack.
Den sidan har jag missat.

Någon som har en 35mm styrstam med integrerade fästen (typ syncros eller bontrager blendr) runt 60mm eller längre? Köpes eller bytes

Visa bilaga 655089

Jag har även hittat dem på Veloform när jag har behövt. Ofta förvånansvärt bra priser på komponenter tom. jämfört med nätdrakarna.

Skulle behöva bromshandtag för cantileverbromsar, någon som sitter på något kul? Gärna lite nättare modell. Finns lite bytesvaror.

Shimano 3x8, bortplockade från pendlarcykeln.

Någon som behöver? Smutsen ingår, det på bilden är allt som finns. Låsring kassett saknas.

Avhämtas midsommarkransen.

Bilagor

• 16954629225331867426254227920703.jpg
    16954629225331867426254227920703.jpg
    709.4 KB · Besök: 78
Tjena!

Nån som sitter på ekrar eller kanske ett par halvtaskiga hjul där man kan sno ekrar till Exustarhjulen som är på bilden. Behöver ekrar både bak och fram så frun kan få lite roligare hjul på sin racer.

20230822_122438.jpg

Jag har två SRAM-kassetter 11-36 (PG1130 tror jag det är, för vanlig SRAM/Shimano) liggande som skänkes till behövande. De är i utmärkt skick, någon krans i mitten kan evt behöva kaisifieras (@kais01 har beskrivit processen nånstans)
Kan skickas mot portokostnad men överlämnas helst på plats. Platsen är Malmö.
IMG_2356.jpeg

Borta…

Senast ändrad:
Jag har två SRAM-kassetter 11-36 (PG1130 tror jag det är, för vanlig SRAM/Shimano) liggande som skänkes till behövande. De är i utmärkt skick, någon krans i mitten kan evt behöva kaisifieras (@kais01 har beskrivit processen nånstans)
Visa bilaga 655663
Om de är för 10-delat är jag intresserad om någon i Malmö mot förmodan inte plockar upp dem!

Visa bilaga 655663
De där skulle jag gärna få möjlighet att slita ut. Jag skickar ett PM så får vi se om vi kan lösa det praktiska.

Tjena!

Nån som sitter på ekrar eller kanske ett par halvtaskiga hjul där man kan sno ekrar till Exustarhjulen som är på bilden. Behöver ekrar både bak och fram så frun kan få lite roligare hjul på sin racer.

Visa bilaga 655598
Jag har en hjul som näppeligen kommer gå att rädda som kanske kunde erbjuda någotsånär hyfsade ekrar. Men jag har för mig att de är runda. Jag kan titta närmare. Ingen som helst uppfattning om några dimensioner.

Är det någon som har nytta av gamla hjul?

Bakhjul
Ett med tubfälg 6-delad krans
två bakhjul utan hubb med Shimano nav och bredare fälgar
Ett med Miche- nav, Rigida fälg där jag inte lyckats lossa bodyn som går trögt

Framhjul
Ett med Miche nav - matchar bakhjulet med trög body
Ett med Shimano RX100 nav och Wolber GTX fälg

Bilagor

• 20230923_165323.JPG
    20230923_165323.JPG
    647 KB · Besök: 77
Jag har en hjul som näppeligen kommer gå att rädda som kanske kunde erbjuda någotsånär hyfsade ekrar. Men jag har för mig att de är runda. Jag kan titta närmare. Ingen som helst uppfattning om några dimensioner.

Tjena!

Problemet är att det är deras egna ekrar i alu. Så inget annat passar.
Hjulen är i princip oanvända så det hade varit kul att få dom till liv igen

Hej! Söker vevlager till ett hittegods-projekt, bsa fyrkant 68 mm eller lösa skålar, 126-130 mm axellängd. Om nån har skrotande i Stockholm blir jag överlycklig!

Skänkes en styck Deuter Attack 20, ryggsäck med skyddsplatta. Utan vätskeblåsa och utan det lösa hjälmnätet. Har använt den flitigt i 10 år men den är fortfarande hel, om än sliten. Det som kan sägas är väl framförallt att passformen inte är lika gjuten som när den var ny. Skyddsplattan är viscoelastiskt skum och inte av sorten som förbrukas vid vurpa. Den har räddat min rygg ordentligt en gång vad jag minns.
Maskintvättad senast i våras. Plattan kan tas ur vid tvätt.

Hämtas i Göteborg.

https://info.freeride-mountain.com/produkt/deuter-attack-20-bikerucksack-black/

Skänkes en styck Deuter Attack 20, ryggsäck med skyddsplatta. Utan vätskeblåsa och utan det lösa hjälmnätet. Har använt den flitigt i 10 år men den är fortfarande hel, om än sliten. Det som kan sägas är väl framförallt att passformen inte är lika gjuten som när den var ny. Skyddsplattan är viscoelastiskt skum och inte av sorten som förbrukas vid vurpa. Den har räddat min rygg ordentligt en gång vad jag minns.
Maskintvättad senast i våras. Plattan kan tas ur vid tvätt.

Hämtas i Göteborg.

https://info.freeride-mountain.com/produkt/deuter-attack-20-bikerucksack-black/
Tar gärna hand om denna! Skickar PM strax.

Jag har råkat bli med cykel i Stockholm och söker därför hjälp med transport av densamma från Tyresö till Jönköping. Upphämtningen kan förmodligen även ske kring Karlaplan/Stadion.

Det är en cykel till grabben, så det är viss filantropi inblandad.

Jag kan erbjuda jordkällarlagrad stout och suröl eller en peng till Ukraina, samt förstås evig tacksamhet och ett hedersomnämnande i Miyatatråden.

31680F85-360D-45EA-9228-2594C6E400F5.jpeg

Er ödmjuke tjänare,
LWB.

Jag har råkat bli med cykel i Stockholm och söker därför hjälp med transport av densamma från Tyresö till Jönköping. Upphämtningen kan förmodligen även ske kring Karlaplan/Stadion.

Det är en cykel till grabben, så det är viss filantropi inblandad.

Jag kan erbjuda jordkällarlagrad stout och suröl eller en peng till Ukraina, samt förstås evig tacksamhet och ett hedersomnämnande i Miyatatråden.

Visa bilaga 656472

Er ödmjuke tjänare,
LWB.
Hur pass brådis är det?

Vad grabben och hans tillväxtkurva beträffar så bör det helst inte dröja längre än ett år eller två. Min otålighet och nyfikenhet däremot…

Dvs. inte alls bråttom egentligen.
Min dagsform tillåter mig dessvärre inte att sväva ut i några komiska formuleringar, trots ovanstående fina upplägg.

Om jag bara lyckas boka en tandläkartid någon gång i slutet av oktober kan jag lösa frakten åt dig då.

Min dagsform tillåter mig dessvärre inte att sväva ut i några komiska formuleringar, trots ovanstående fina upplägg.

Om jag bara lyckas boka en tandläkartid någon gång i slutet av oktober kan jag lösa frakten åt dig då.
Det uppskattas, plinga till om det blir läge så kokar vi ihop en riktig gumbo tillsammans!

Tillbaka
Topp