[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Det uppskattas, plinga till om det blir läge så kokar vi ihop en riktig gumbo tillsammans!
Jag har viss förhoppning om att orka med det praktiska under veckan eller möjligen i början av nästa. Hojta gärna till om kan inte hört av mig till dess.

Sökes: ett vevparti, typ exage 300/500 eller liknande, samt ett par 28" silverfärgade hjul i okej skick (Hg).

Har tyvärr inget kul att byta med för tillfället, men betalar så klart gärna en slant. Håller till i Stockholmsområdet

Sökes: ett vevparti, typ exage 300/500 eller liknande, samt ett par 28" silverfärgade hjul i okej skick (Hg).

Har tyvärr inget kul att byta med för tillfället, men betalar så klart gärna en slant. Håller till i Stockholmsområdet
Jag har ett vevparti liggandes på k&s. Hojta till om det kan vara något.

Få se då, exage 300/500 är nån gammal mtb- modell, visst?
Jag har ett Alivio fc-mc10. En lite udda modell med knasig bcd (googla!).
Om du vill ha det så är jag troligtvis i Stockholm den 6-7 oktober.

Är det någon som har nytta av gamla hjul?

Bakhjul
Ett med tubfälg 6-delad krans
två bakhjul utan hubb med Shimano nav och bredare fälgar
Ett med Miche- nav, Rigida fälg där jag inte lyckats lossa bodyn som går trögt

Framhjul
Ett med Miche nav - matchar bakhjulet med trög body
Ett med Shimano RX100 nav och Wolber GTX fälg
har du kvar nått bakhjul?

Inte jättebråttom, vill helst bara inte köpa nytt. Cykeln kommer användas men morsan kommer aldrig slita ut ett par nya däck då hon endast cyklar sporadiskt. Alternativet är Biltema men det känns aptrist av ungefär 1000 anledningar. Därför hittar jag gärna något beggat, och kan vänta.
Fortfarande aktuellt? Jag har ett par som nog kan fungera ok, inte sprillans men ett gäng mil kvar i alla fall. Kommer inte riktigt ihåg bredden nu, 34? 38? Något sådant tror jag. Maxxis.

Kan plockas med till Sjöstan i slutet av oktober.

Fortfarande aktuellt? Jag har ett par som nog kan fungera ok, inte sprillans men ett gäng mil kvar i alla fall. Kommer inte riktigt ihåg bredden nu, 34? 38? Något sådant tror jag. Maxxis.

Kan plockas med till Sjöstan i slutet av oktober.
Hej, ja det är aktuellt. det bör vara i bredden 33-35mm. Har testat med 38 men det blev för tight. Skicka gärna ett PM med bild. Tack!

Skulle behöva ett par oliver + stift till shimano, någon som vet var man kan köpa om inte annat där man inte behöver lägga på frakt för 100 kr?

Någon som har en Isis-vevarm (vänster) till övers i Stockholmstrakten så min gamla 26-tummare kan leva vidare som beater? Pedalgängan är körd men i övrigt är cykeln helt ok. Betalar gärna men vill inte lägga mkt pengar på åbäket ?

Söker en entumsgaffel till en italiensk vintageracer för 28”, längd på styrrör 14,5cm eller väl tilltagen gänga så man kan kapa om nödvändigt. Skicka ett pm om ni har.

Heyho allesammans! Upptäckte att min End Cap till frihubben hade trasiga gängor. Någon fin själ som har en sådan liggandes och kan tänkas sälja till mig? Det är nr6 på den här sprängskissen. Rear Hub: Formula DHT-148s
Skärmbild 2023-10-02 204530.png

Om du är intresserad så kan jag kanske ha ett gravelstyre liggandes – om jag inte redan skänkt bort det. Kan kolla till helgen när jag är hemma igen.
@IM jag har också ett liggandes, det här.

Thread '[Byggtråd] CyclePro HillRunner, Monstercross Limited Edition™ aka den inofficiella Frukt och Mandel-tråden'
https://happyride.se/forum/threads/...inofficiella-frukt-och-mandel-traden.3686469/

Finns i Mölndal, vilket tyvärr är en bit bort för dig men ändå om du har vägarna förbi.

Om du är intresserad så kan jag kanske ha ett gravelstyre liggandes – om jag inte redan skänkt bort det. Kan kolla till helgen när jag är hemma igen.
Om du har tid och lust får du väldigt gärna slänga ett öga. Jag gav bort det här hade liggandes förra veckan, och insåg först i efterhand att jag faktiskt hade en plan för det...

@IM jag har också ett liggandes, det här.

Thread '[Byggtråd] CyclePro HillRunner, Monstercross Limited Edition™ aka den inofficiella Frukt och Mandel-tråden'
https://happyride.se/forum/threads/...inofficiella-frukt-och-mandel-traden.3686469/

Finns i Mölndal, vilket tyvärr är en bit bort för dig men ändå om du har vägarna förbi.
Tack. Det låter som att det kan komma lösa sig, på ett eller annat vis. Jag återkommer gärna om det blir aktuellt. ?

Liten Orange P7-ram enligt bild skänkes. Finns i Göteborg (Björkekärr).

Passar på att söka lite prylar samtidigt, har någon något av följande för en rimlig peng är jag intresserad:
-Vettigt vevparti att köra singelklinga på till ett annat äldre MTB-bygge.
-25,4 mm-riserstyre.

P_20231005_182045.jpgP_20231005_182117.jpg

Passar på att söka lite prylar samtidigt, har någon något av följande för en rimlig peng är jag intresserad:
-25,4 mm-riserstyre.

Visa bilaga 658405Visa bilaga 658406
Drömramen! Kan du skicka den kan jag skicka en slant till nån välgörenhet. :)

Edit: har några GXP-vevar (som borde gå att ta bort en klinga på).

Drömramen! Kan du skicka den kan jag skicka en slant till nån välgörenhet. :)

Edit: har några GXP-vevar (som borde gå att ta bort en klinga på).
Hej!

Det är ju lite bökig att skicka ramar så jag hoppas på att någon vill hämta den, men om ingen dyker upp om ett tag så har du första tjing!

Hej!

Det är ju lite bökig att skicka ramar så jag hoppas på att någon vill hämta den, men om ingen dyker upp om ett tag så har du första tjing!
Jag har faktiskt köpt två ramar från Göteborgstrakten. Såklart enkelt för mig som slapp packa (men inpackningen var inte några konstigheter). Får vänta och hålla tummarna. :)

P7 är fö en hemsk ram, bara idioter vill ha en! Högt bb och gammal geometri. Usch! USCH!

-25,4 mm-riserstyre.

Jag har faktiskt köpt två ramar från Göteborgstrakten. Såklart enkelt för mig som slapp packa (men inpackningen var inte några konstigheter). Får vänta och hålla tummarna. :)

P7 är fö en hemsk ram, bara idioter vill ha en! Högt bb och gammal geometri. Usch! USCH!
Ful är den dessutom. Jag ser inte framför mig att någon skulle vilja ta i den med dubbla tänger och tjocka handskar ens.

@BFS , den kan bo hos mig (som bor i närheten av Orwar) ett litet tag om du har möjlighet att ordna hämtning eller så framöver. Ett par månader eller så är lugnt.?

Kan vi få till någon komplicerad logistiklösning med flera mellanhänder så är det ju alltid kul!

Jag åker förresten till Stockholm då och då i jobbet och har tidigare lämnat över ramar på Stockholm C, den möjligheten finns även här.

Men som sagt, det är ju en helt usel ram. QR-axlar liksom, hallå?

-25,4 mm-riserstyre.

Har ett gammalt 25.4 styre liggandes, klassiskt kort 640mm 20-25mm rise du kan få (finns i Sörmland alt Stockholm)

Kan vi få till någon komplicerad logistiklösning med flera mellanhänder så är det ju alltid kul!

Jag åker förresten till Stockholm då och då i jobbet och har tidigare lämnat över ramar på Stockholm C, den möjligheten finns även här.

Jag åker också till Stockholm lite då och då. Och vad gör man inte för att få bort cyklar med QR (!) från "marknaden"?!

@BFS , den kan bo hos mig (som bor i närheten av Orwar) ett litet tag om du har möjlighet att ordna hämtning eller så framöver. Ett par månader eller så är lugnt.?
Skulle vara väldigt uppskattat! Har inte vägarna förbi Göteborg direkt ofta men nåt ska väl gå att ordna!?

Skulle vara väldigt uppskattat! Har inte vägarna förbi Göteborg direkt ofta men nåt ska väl gå att ordna!?
Jag är på komplicerad logistiklösning! Min del känns ytterst okomplicerad förvisso, men ett strå till stacken är ju alltid något.

Hojta till om det blir aktuellt så bärgar jag ramen i Björkekärr när jag får tillfälle.

Tillbaka
Topp