[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Inte för att jag direkt förväntar mig att någon skulle vara intresserad av ett gammalt kassettband med träningsprogram för en Monarkcykel, men då det var både en och två personer som funderade på det motsatta lägger jag väl upp ett inlägg här en stund istället för att slänga det. Om intresse finns, skicka ett PM.
Vem skulle inte vara intresserad av detta? Frågan är väl endast var en finner en kassettbandspelare idag.

Odyssey gyro för bmx eller dirtjumping.
Finns I Göteborg

Bilagor

• 20230825_115632.jpg
    20230825_115632.jpg
    565.3 KB · Besök: 60
Oneal nackskydd kudde varianten inte hårdplast.
Finns i Göteborg

Bilagor

• 20230825_124259.jpg
    20230825_124259.jpg
    446.6 KB · Besök: 50
Dartmoor vevparti för bmx eller dirtjumping. 19mm axel
Fick den här på yardsalestråden men andra projekt tog över så det blev inget med den.
Finns i Göteborg

Bilagor

• 20230825_115353.jpg
    20230825_115353.jpg
    524.9 KB · Besök: 68
Senast ändrad:
Har en 31,6x367 Thomson Elite med setback över. Spår av användning men bra bruksskick. (dock utan tygpåse ?)

20231024_150940.JPG

Skulle gärna byta den mot en 30,9 (med eller utan setback, längre och silver funkar också).

/Johan

Kommer aldrig ta mig för att fixa i ordning min gamla Nishiki, vill någon ha är det bara att ta den!
Vill man bli av med ett par kombipedalar med spd tackar jag inte nej till bytet, annars är det OK ändå.
Fina däck, Continental Gator gjorda i Tyskland!
(Låset följer inte med!)
IMG_0418 (1).jpeg

Var
Kommer aldrig ta mig för att fixa i ordning min gamla Nishiki, vill någon ha är det bara att ta den!
Vill man bli av med ett par kombipedalar med spd tackar jag inte nej till bytet, annars är det OK ändå.
(Låset följer inte med!)Visa bilaga 662126

Var håller den hus? :)

Intressant! Var i världen och vad behöver fixas i ordning?

Vilken storlek är det? Har ett par nya XLC PD-S01 kombipedaler att byta mot om ingen annan hunnit före..

Åtminstone tvåa på bollen här men som ofrivilligt skild från min tidigare pendlarcykel är jag väldigt intresserad. Har inga kombipedaler att byta med men kan tänka mig att köpa ett par till dig som tack! Hisingsbo här så det bör inte vara svårt att komma förbi :)

Någon som behöver?
Pro-Max V-bromsar ifrån '98.
Shimano rd-m330 Acera bakväxel, 7/8 speed.
Hämtas i Uppsala eller skickas mot fraktkostnaden.

Bilagor

• 20231025_221835.jpg
    20231025_221835.jpg
    507.2 KB · Besök: 83
  • 20231025_221437.jpg
    20231025_221437.jpg
    661.8 KB · Besök: 72
Hallå! Har någon en framgaffel till min gröna problemcykel (som jag beklagat mig över i andra trådar). Framgaffeln har för kort gaffelrör så jag får inte plats med en låsmutter ovanpå lagerkoppen (tror jag det heter). Det är en äldre cykel så diametern på röret är en tum, jag har 28tumshjul. Gaffelröret som jag har nu är ca 17 centimeter långt så skulle behöva en gaffel med rör som är minst 18 centimeter om jag förstått det rätt. Bor i Stockholm.

Ett stycke Hollywood Racks bakmonterad cykelhållare till bil bortskänkes mot valfri Happyvaluta. Borde vara komplett trotts sin tålder
Hämtas helst, gärna snart men kan skickas vid tvång.
Finns i Ulvsunda, Stockholm.
tempImageaxu2FZ.jpg

Nån som tjuvhåller på en distans M10,5X5 mm, gärna i nåt rostfritt material. Dock inte plast.

Någon som har en is to pm adapter för 180-skivor bak? Hade en uppsjö adaptrar i lådorna, men saknade uppenbarligen den rätta...
Edit: löste sig hos min lbs

Senast ändrad:
Sökes: sadel till fruns stå-i-stan-cykel. Krav: relativt bekväm och framförallt hel, så den inte tar in vatten.
Finnes: gott om gamla mtb-grejer, flytande valuta etc.
Letar också efter en svart pakethållare kom jag på!

Är det någon som har ett slut/trasigt Panaracer Gravelking eller liknande i 584-48 eller däromkring? Skulle helst vilja testa så de får plats innan jag köper ett par... [Löst!]

Senast ändrad:
Sökes: sadel till fruns stå-i-stan-cykel. Krav: relativt bekväm och framförallt hel, så den inte tar in vatten.
Finnes: gott om gamla mtb-grejer, flytande valuta etc.
Letar också efter en svart pakethållare kom jag på!
Har en Biltema-sadel liggande, osäker på hur bekväm den är, men hel och noll stöldbegärlig. Gratis.

Bilagor

• 20230814_204415.jpg
    20230814_204415.jpg
    517.8 KB · Besök: 68
Wahoo ELEMNT mini bytes mot nåt cykelrelaterat, hör av dig i pm om du har nåt

Bilagor

• 02462F3B-A994-4195-B4A2-E0844C94C0DA.jpeg
    02462F3B-A994-4195-B4A2-E0844C94C0DA.jpeg
    920.6 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Söker ett bakhjul för 6-delat (antar jag? Har 5-växlat + spacers på nuvarande) som INTE vobblar.

Kan byta mot
a. En nishiki-stålram strl 58 med böjd växelöra som duger för singelspeed. Tar 33-35mm däck.
b. Hjulpar skivbromsar (160mm skiva + QR) för 10-delat i OK skick.
c. en 500-lapp

Hallå!

Är på jakt efter ett framrack till min touring/bickpacking cykel. Thorn nomad med 26" hjul. Har nog tänkt mig något stabilare i stål för att palla tyngre packning.

Hojta till om ni har nått att sälja!
Bor i Halmstad!

Jag är på jakt efter en enkel rammonterad pakethållare bak för ett hybridcykelbygge i Malmö/Lund. Den bör ta några kg last i form av en sidohängd pendlarcykelväska uran att kollapsa men behöver inte vara vidare snygg. Anpassningsbara infästningar är önskvärt.

Tillbaka
Topp