[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Var det spaken som gick av? Jag har ett 10-delat rival med det problemet som du kan få om ditt gått sönder någon annan stans
Yes det var spaken, det känns som ett standardfel som förr eller senare inträffar på den typen av komponent. Den vänstra är redan utbytt pga samma fel på den cykeln…
Tack ändå!

SKÄNKES/BYTES

BORTA Ett par Northwaveskor för spd-sl i storlek 48. Cyklats med endast cirka 30 mil men kraschat en gång, så ett par små hål på sidan finns BORTA

BORTA
Ett par (två stycken) Schwalbe x-one allround tle. BORTA

Ett styck continental race King black chilli compound i storlek 27,5x2,2.

Kan skickas mot porto

SÖKES
Trainerdäck. 23-25 mm brett
Pedaler till landsvägscykel, helst Shimano men även Look funkar.

Tar gärna race kingen, grabben har sladdat slut på sitt bakdäck..

Så där Happyride. Då har olyckan vart framme på ett projekt och suget framme på ett annat.

Min trek HT bestämde sig för att mitt i åkningen låta kedjan gå sönder ock skicka upp bakväxeln en Shimano deore rd-m592brakt in i hjulet och skapa smulor av den så fina förningen. Så nu undrar jag om någon sitter på fungerande donator i samma klass eller högre?

Sedan funderar jag på att uppdatera till singeljlinga fram. Någon som har något kompatibelt med trek Marlin 6? Och skulle funka med ovanstående x8 drivare?

Sedan är det ju vår snart och putsa lite på cx hojen. Saknar fortfarande ett bra växel reglage vänster x2 105 5700 serie för att komplettera det så fina högra. Eller om någon sitter på en spännande elkonvertering till 1x10/11/12 komplett drivlina. Cykeln är en Merida cx 300 ca 2017 tror jag.

Bild för uppmärksamhet.

Visa bilaga 676585
No action?

Letar fälgbromsade hjul för räser med aluminium-bromsyta. De ska användas som träningshjul men jag köper gärna finhjul typ Dura Ace C24. Kolfiber-”fasader” typ Mavic går tyvärr bort pga att jag ska hänga hojen i framhjulet. 11-delat och kanttråd är ett krav.

Letar nog framförallt lokal säljare i Sydvästra Skåne. Pga anledningar tar jag mig ibland upp längs E6 till Gbg samt E4 norrut mot Stockholm så det går nog att stanna till på vägen för rätt objekt.

Yello!

Jag är på jakt efter PM adaptrar, 160 -> 180mm, både fram och bak!

Även om någon har grej för att montera XT 8100 reglage (I-Spec EV) på Sram Guide RS broms?

Hade bara en, tror den är för gaffeln. Såg att finnas passande skruvar också. Säg till om du vill ha den.

pm160180.jpg

Hoppas på mycket tur och frågar ifall någon sitter på en kolfiber gaffel till en on-one fatty? Behöver inte vara deras egen utan bara en i kolfiber.
Non tapered och qr snabb fäste. Bytes mot något i lådorna. Öl eller en slant.

Övningsjul för hjulbyggande

Jag söker ett landsvägshjul med 12mm axel. Helst framhjul. Skicket skall vara såpass bra att det går att montera isär hjulet och bygga upp det igen. Så hela nipplar och tillräckligt rak fälg. Gärna 28 ekrar eller mer men hör av dig med vad du har.

Helst i Göteborg och helst rätt billigt. Söker du något i byte kanske jag har det i mina gömmor.

Jag söker efter adaptrar till ett Novatec nav så jag kan köra med qr. Det verkar heta D771SB
IMG_2959.jpeg

Bilagor

• IMG_2956.jpeg
    IMG_2956.jpeg
    591.8 KB · Besök: 40
Senast ändrad:
2 x Continental GP 4 Season, 28 mm
1 x Continental 4000, 25 mm
1 x Vittoria Randonneur Hyper, 35 mm

Samtliga äldre och lite slitna, men har en del mil kvar.

IMG_1982.jpeg

Tingade.

Senast ändrad:
Skruvat ihop en swiftcykel till sonen och det enda som är kvar är pedaler.
Är det någon som har ett par lookpedaler liggandes i gömmorna?

Så där Happyride. Då har olyckan vart framme på ett projekt och suget framme på ett annat.

Min trek HT bestämde sig för att mitt i åkningen låta kedjan gå sönder ock skicka upp bakväxeln en Shimano deore rd-m592brakt in i hjulet och skapa smulor av den så fina förningen. Så nu undrar jag om någon sitter på fungerande donator i samma klass eller högre?

Sedan funderar jag på att uppdatera till singeljlinga fram. Någon som har något kompatibelt med trek Marlin 6? Och skulle funka med ovanstående x8 drivare?

Sedan är det ju vår snart och putsa lite på cx hojen. Saknar fortfarande ett bra växel reglage vänster x2 105 5700 serie för att komplettera det så fina högra. Eller om någon sitter på en spännande elkonvertering till 1x10/11/12 komplett drivlina. Cykeln är en Merida cx 300 ca 2017 tror jag.

Bild för uppmärksamhet.

Visa bilaga 676585
Inga härliga nyheter att bjuda på?

Någon som sitter på ett par 27.5" eller (och) 29" hjul med QR och bredare fälgar"

Eller ett 9 delat växelreglage till shimano (utan indikator)

Borde ha pengar och mkt random saker att byta med

9-delat är ju inte supervanligt så det kan nog ta tid innan en dyker upp här. En ny kostar 35 ävrosar på bike-discount.de (tex) så det är ju hyfsat pris för en ny bakväxel.
Kostar 35 vad? Tror förvisso frakten äter upp det mesta där. Poängen är att testa att bygga med singelklinga fram och det borde funka ändå.

Trött efter andra punkan på kort tid och börjar misstänka att det beror på ett uberdåligt framdäck.

Någon som har ett däck till övers? 700x 43-45c i hyggligt skick? Enklaste möjligast duger gott.

Ska sitta på ställa-på-stan-cykeln som inte är värd ett nytt däck. Det mesta ramlar samman på den så den borde egentligen kasseras.

Gärna söderort, sthlm! Tack!

Hejsan
Någon som har en shimano dropout adapter (växelöra) och kan tänka sig att skicka isf? Söker även en SHIMANO Center Lock Ring (låsring, låsmutter?)..
shimano dropout adapter.jpg
SHIMANO Center Lock Ring.jpg

har två uppsättningar av de här i gult efter felleverans.

skänkes mot porto, kan hämtas dagtid på textilgatan 31 i hammarby sjöstad också.

Trött efter andra punkan på kort tid och börjar misstänka att det beror på ett uberdåligt framdäck.

Någon som har ett däck till övers? 700x 43-45c i hyggligt skick? Enklaste möjligast duger gott.

Ska sitta på ställa-på-stan-cykeln som inte är värd ett nytt däck. Det mesta ramlar samman på den så den borde egentligen kasseras.

Gärna söderort, sthlm! Tack!
Har ev ett par Schwalbe marathon green guard i förrådet, finns i Bromma i så fall, PM vid intresse.

Jag behöver en fungerande 26” gaffel till sonens cykel. Helst en reba eller liknande. Jag är van att serva rockshox så jag föredrar det framför ex suntour.

Siden jag satte på idag är fruktansvärt dålig.

24” cykel så det gör inget om det är kort slaglängd på dämparen.

Qr, 1 1/8 och skivbroms

Hör av dig om du har något!
IMG_4769.jpeg

Är det någon som råkar sitta på ett 26"hjul för fälgbroms med en body som tar 10-delat?
Bytesvaluta finnes i alla tänkbara former.

Söker en Quillstamm för lvg.

-17deg, 110mm lång, 26mm klämma, silver alt svart.
Jag skall försöka komma ihåg att slänga ett öga. Tveksamt om jag har någon i den längden och med den vinkeln men värt att kolla ändå. Påminn mig gärna om du inte hör något från mig.

Jag har skiftat vevparti på ena allt-i-allon, från Sora till GRX. Nu glappar vevpartiet en aning gentemot vevlagret.

Jag jag förstår är jag antagligen i behov av en shim eller två. Är det någon som sitter inne med det och kan tänka sig avvara ett par? Det kan inte vara många mm det rör sig om.

IMG_6905.jpeg

Hel men kanske inte jättespännande brun sadel i låtsasläder och en oanvänd slang för 650B skänkes.
Finns i Mölndal men kan tas med till Göteborg dagtid.

Köpes: Fulcrum 5/7 racing frihjulsbody 17 mm(inte 12 mm). Min tanke är att modifiera så bodyn passar ett Shimano WH6600 nav. Bodyn kan få vara sliten eller till och med trasig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp