[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Växelvajerhölje sökes (gärna) i Göteborg (frakt funkar också) för Shimano.
Gärna i skojig färg. Rosa vore mums, lila funkar också kanon. Gul är också kul!
Kolla vad ni har i lådorna, stumpar kanske räcker fint. Stopphylsor får gärna följa med.
Öppen för allt, hit me!
Cykelrelaterat bytesgods, välgörande ändamål och pengar erbjuds.

Sökes: styre men ganska mycket sweep, 30 grader eller mer kanske? Behöver rymma handtag + reglage. 25.4mm vid klämman och helst silverfärgat. Jag har lite gamla saker att byta bort, men förmodligen inget någon vill ha. Jag finns i Karlskoga men kan betala för frakt

Kolla vad ni har i lådorna, stumpar kanske räcker fint. Stopphylsor får gärna följa med.
Öppen för allt, hit me!
https://www.tradera.com/item/343868/632724853/grona-orange-vaxelvajer-holjen <- dom kanske inte räknas som gula? (inte min annons)

Glasögon av märket.....Radar? med inte matchande fodral. Hämtas gratis vid lumaparken.
Glajjorna är ganska så små så passar kanske inte tjocka skallar.

Bilagor

• 2024-05-11 12-05-22.jpeg
    2024-05-11 12-05-22.jpeg
    831.6 KB · Besök: 65
Skänkes (eller bytes mot valfri öl):

Kona Dr Dew utan framhjul. Tror att det är storlek 60 cm, dvs ganska stor. Kan bli en bra vinterpendlare om man byter ut lite slitagedelar. Sönderrostade bromsok (Tackar Sopsaltarn på Bergslagsvägen för det) och rätta kassa växlar om jag inte minns fel. Skickar med dubbdäck. Finns i Vällingby.

20240507_141735.jpg

Bilagor

• 20240507_141741.jpg
    20240507_141741.jpg
    1.6 MB · Besök: 99
  • 20240507_141752.jpg
    20240507_141752.jpg
    1 MB · Besök: 90
  • 20240507_141809.jpg
    20240507_141809.jpg
    1.6 MB · Besök: 90
  • 20240507_141913.jpg
    20240507_141913.jpg
    1.9 MB · Besök: 93

Kona Dr Dew utan framhjul. Tror att det är storlek 60 cm, dvs ganska stor. Kan bli en bra vinterpendlare om man byter ut lite slitagedelar. Sönderrostade bromsok (Tackar Sopsaltarn på Bergslagsvägen för det) och rätta kassa växlar om jag inte minns fel. Skickar med dubbdäck. Finns i Vällingby.

Visa bilaga 698552
Det där ser ju intressant ut! Pm:ar!
Hojta till om den inte blir tingad av någon ?

Hjulkartong för ett par 28” hjul sökes i Göteborg!
Bytes, köpes, öppen för förslag. Hojta om du har en till övers eller tipsa gärna någon du känner som har.

Allt gott!

Söker ett par lagom slitna, relativt lättrullade däck i storlek 26 x 2,0 - 2,25 i Göteborg! Hojta om du har något. Prylar eller pengar finnes.

Nån som håller till i Falun och hade kunnat tänka sig att hämta och skicka ett riktställ till mig? Säljaren är mitt i flytt och vill inte skicka nämligen. Hade varit guld, vi kan komma överens om rimlig kompensation :)

Visa bilaga 698552
finns den kvar bor jag i bromma och kan slänga på ett hjul och trampa hem den. förhoppningsvis trampa hem den.

annan fråga någon som sitter på en CX ram typ merida 300 600 silex med discbromsfästen? min ram håller på att ge upp, men man kan ju alltid köra parts. har en gaffel. storlek 47-51 cm typ. jag gillar små ramar.

Öppen för allt, hit me!

Det här är ett sådant va? Är det av intresse? :)

IMG20240512140902.jpgIMG20240512140915.jpg

Senast ändrad:
Hej!
Köpte nyligen ett flipflophjul och tänkte börja öva på att köra fixed, men skulle behöva straps. Har någon ett par begagnade att avvara? Tänkte försöka hitta begagnat först för att se om det är något jag kan lära mig innan jag shoppar loss. Jag har tyvärr bara skrot i min delar-låda i förrådet så har bara pengar att byta med.

Hej!
Köpte nyligen ett flipflophjul och tänkte börja öva på att köra fixed, men skulle behöva straps. Har någon ett par begagnade att avvara? Tänkte försöka hitta begagnat först för att se om det är något jag kan lära mig innan jag shoppar loss. Jag har tyvärr bara skrot i min delar-låda i förrådet så har bara pengar att byta med.

Jag brukar köra fastnav med ett par hårt spända spd - funkar fint. Å andra sidan kör jag den cykeln mest i avfolkningsbygd; behöver sällan panikbromsa.

Jag brukar köra fastnav med ett par hårt spända spd - funkar fint. Å andra sidan kör jag den cykeln mest i avfolkningsbygd; behöver sällan panikbromsa.
Ja det funkar säkert, har spd-pedaler men då måste jag hitta nytt vevparti till den cykeln till ett med "moderna" pedalgängor och vore skönt slippa det.

Skänkes / eller mot bidrag till Blågula Bilen, Expo eller liknande.

1 st 559 mm hjul med 6-håls nav.
1st hjul 305 mm med nytt Schwalbe Big Apple.

Hämtas i Uppsala.

Bilagor

• IMG_20240514_151731.jpg
    IMG_20240514_151731.jpg
    2.2 MB · Besök: 66
Nu är det så att någon stulit mitt styre/styrstam med bromshandtag, växel och bromsar på min specialized Big Hit 09. Jag köpte cykeln billigt för att testa börja köra stig igen. Jag är inte sugen på att lägga flera tusen på nya delar. Så min fråga är om ni har tips eller sitter på billiga men dugliga delar jag kan köpa? Det sitter kvar en SRAM X-7 derailleur. Tackar för alla tips

En stålmtb skänkes- saknar bakhjul. Altus C10 på mkt, semihorisontella dropouts. Rostig.

Mont Blanc cykelhållare för tak. Saknar nyckel nr 18 för låset annars komplett.

Skänkes mot snabb upphämtning.

Sökes: Ett fotbromsat bakhjul 26”.

Finns i Hindås utanför Göteborg.

Bilagor

• IMG_5941.jpeg
    IMG_5941.jpeg
    1.7 MB · Besök: 72
  • IMG_5947.jpeg
    IMG_5947.jpeg
    1.4 MB · Besök: 51
  • IMG_5944.jpeg
    IMG_5944.jpeg
    1.7 MB · Besök: 52
En stålmtb skänkes- saknar bakhjul. Altus C10 på mkt, semihorisontella dropouts. Rostig.

Mont Blanc cykelhållare för tak. Saknar nyckel nr 18 för låset annars komplett.

Skänkes mot snabb upphämtning.

Sökes: Ett fotbromsat bakhjul 26”.

Finns i Hindås utanför Göteborg.
Cykeln tingad.

Nu är det så att någon stulit mitt styre/styrstam med bromshandtag, växel och bromsar på min specialized Big Hit 09. Jag köpte cykeln billigt för att testa börja köra stig igen. Jag är inte sugen på att lägga flera tusen på nya delar. Så min fråga är om ni har tips eller sitter på billiga men dugliga delar jag kan köpa? Det sitter kvar en SRAM X-7 derailleur. Tackar för alla tips
Tolkar jag dig rätt att du är i behov, bland annat, av ett styre och styrstam? Några närmare önskemål?

Hur ser möjligheterna ur för delar till en springcykel/cykel till en 3 åring som vill börja hoppa/köra i skogen. Han är även intresserad av att få till en specifik utseende med hjälp av målarfärg. Tänkte då att man börjar utan pedaler för att få till sladdarna i nedförsbackarna.

Till en 100cm unge.
Ram
Gaffel
Styre
14 tum hjul
Handbroms bak.

är det möjligt att köpa en så kallad 12 tums cykel o sätta dit 14 tums hjul? Blir geometrin konstigt?
(Han cyklar redan på en 14 tums)

Nån som har en uppsättning fälgbromsade 26”-hjul med body för 9-delat? Finns diverse skrot att byta med, eller en Vipps till välgörenhet. Gärna i norrort, Gävle, Uppsala, Bollnäs.

Mitt framrack sprack i svettsfogarna när jag nu vart påkörd. Söker ett nytt pdw frontrack. Med eller utan påse. Mvh

Bilagor

• PDW_505_2020_1_1080x.jpg
    PDW_505_2020_1_1080x.jpg
    141.4 KB · Besök: 49
(Finns ej kvar) Har en topeak datorväska med snabbfäste för topeak pakethållare, tyvärr blev cykeln med pakethållaren stulen för ett gäng år sedan. Regnskydd finns också, dock lite skadat.
Finns att hämta i Vendelsö, Haninge.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1.1 MB · Besök: 46
  • image.jpg
    image.jpg
    984.7 KB · Besök: 50
  • image.jpg
    image.jpg
    973.9 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
IMG_0008.jpeg

GÖTEBORG!
700c hjul, shimanonav fram/bak för 10-delad kassett. Nästan nya 160 mm skivor på. Raka o fina men framnavet knastrar lite.
Bytes mot ett par 26” hjul. Allt av intresse!
Om ingen vill byta kan jag skänka dem.

IMG_0009.jpeg

Fräscha Schwalbe Marathon liteskin 622-42 mm. Bytes mot ett par fräscha 26” däck. Allt av intresse.
IMG_0010.jpeg

Visa bilaga 700262
GÖTEBORG!
700c hjul, shimanonav fram/bak för 10-delad kassett. Nästan nya 160 mm skivor på. Raka o fina men framnavet knastrar lite.
Bytes mot ett par 26” hjul. Allt av intresse!
Om ingen vill byta kan jag skänka dem.

Visa bilaga 700263

Fräscha Schwalbe Marathon liteskin 622-42 mm. Bytes mot ett par fräscha 26” däck. Allt av intresse. Visa bilaga 700265
Jag har ett par 26" fälgbromsade hjul med frikrans. De får du gärna överta om du vill. De behöver dock skickas.

Bilagor

• PXL_20240517_123723307.jpg
    PXL_20240517_123723307.jpg
    561.3 KB · Besök: 54
  • PXL_20240517_123711165.jpg
    PXL_20240517_123711165.jpg
    1.1 MB · Besök: 58
  • PXL_20240517_123748262.jpg
    PXL_20240517_123748262.jpg
    541.4 KB · Besök: 55
Tillbaka
Topp