[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Visa bilaga 611445nishiki 401 utan drivlina. Gott skick annars. Sköna bromsar, två (i mitt tycke för breda) sadlae, relativt nya sommardäck (max 50-60mil). Bytes mot något skoj eller 700kr. Originalkvitto från förra ägaren finns. Finns o Uppdala. Går att rulla. Vajrar upptejpade.

Kul projekt för den som vill testa installera en hel drivlina
Denna står kvar i förrådet, skänker om någon vill ha. Synd på en så härlig cykel!

Hängare till cantibromsar, är det något som finns i Stockholm eller som kan skickas i kuvert?

Hängare till cantibromsar, är det något som finns i Stockholm eller som kan skickas i kuvert?
Slå en signal till Anders på Veloform, han brukar ha sådana och skickar paket med finaste handstilen i norra Europa.

Den där hade vart kanon för farsan som fortfarande rockar en 26” MTB från 1995. Skickar PM!
Farsan alltså, fortfarande tuffast! ?

Hej forumet. Jag söker ett klassiskt bockstyre för 25,4-mm stam - men i svart! Mellan 40 och 43 cm brett. Någon som kan ha ett i gömmorna?

Ja, de där lilla krokarna där höljet stannar.
Hmm, du menar typ:
IMG_5486.jpeg

Saknar 2 brickor till vajerns rulltrissa på min XTR M950 växel. Någon som har tips på ett fix eller en kraschad växel att donera/sälja?
PXL_20240702_210318261.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg

PXL_20240702_210328172.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg

Tjena!

Det går att köra utan trissan. Annars är det väl typ samma brickor som till vanliga trissorna?
Jo, jag vet.
Men eftersom det för mig är en renovering av cykelkulturhistoria skulle det vara kul att behålla trissan. Den är rätt cool att behålla, även om den inte är nödvändig.

Hittade kompletta trissor på bayen, men 500:- med frakt känns lite meh...

Det är nog en integrerad bussning i brickorna (eller separat) som saknas på axeln så det är inte helt vanliga brickor.

Uttryckte mig kanske fel när jag specifikt nämnde trissan, det är till fästet för klykan det saknas delar, så som syns på bilden.

Jo, jag vet.
Men eftersom det för mig är en renovering av cykelkulturhistoria skulle det vara kul att behålla trissan. Den är rätt cool att behålla, även om den inte är nödvändig.

Hittade kompletta trissor på bayen, men 500:- med frakt känns lite meh...

Det är nog en integrerad bussning i brickorna (eller separat) som saknas på axeln så det är inte helt vanliga brickor.

Uttryckte mig kanske fel när jag specifikt nämnde trissan, det är till fästet för klykan det saknas delar, så som syns på bilden.

Tjena!

Klart det är rätt att behålla trissan!
Jag har haft en i rätt rassligt skick, men dom bitarna borde ju gå att återanvända. Ska rota i skrotlådan.

Liten försynt fråga. Framgaffel till en klassisk ljusblå Monark 70-tals herrcykel, går det att få tag på i Blekinge/Karlskrona? Svärfars cykel är kraschad, framgaffel kass. ?

Liten försynt fråga. Framgaffel till en klassisk ljusblå Monark 70-tals herrcykel, går det att få tag på i Blekinge/Karlskrona? Svärfars cykel är kraschad, framgaffel kass. ?
Om det finns något cykelkök i närheten så kan de säkert ha det. Kolla bara noga att inte diagonal- resp. överröret är stukat efter kraschen. Lycka till!

Tjena!

@Juhlin tyvärr hittar jag inte den lösa trissan. Bara en komplett backväxel med den biten i bra skick. Resten är mer eller mindre ett lik.

Long shot deluxe här, men skam den som ger sig.
Behöver 1 rulle svart BROOKS styrlinda. Köpte en begagnad Colnago igår och såg redan vid upphämtningen att det var "oh oh!" med lindningen av styrlindan på höger sida men att herren hade skarvat den inte mindre än 4 gånger kunde jag aldrig misstänka ?

Är på jakt efter en lång (ca 110-120 mm) styrstam med 26mm klämma för styre. För 1" gängad gaffel så quill är väl enklast men adapter finns ju också.

Finns lite att byta med

Skor skänkes eller så swishar ni något valfritt till härbärget i Eskilstuna swishnummer: 900 51 17
Hämtas centralt i Eskilstuna eller Strängnäs, skickas ej
, Rapha stl 46, Sidi stl 47, Shimano stl 47

Raphaskor.jpg

Bilagor

• Sidiskor.jpg
    Sidiskor.jpg
    110.3 KB · Besök: 59
  • Shimanoskor.jpg
    Shimanoskor.jpg
    120 KB · Besök: 50
Köpte ett par skor som är för små för mig, strl 40. Använda några turer, men rätt fräscha fortfarande anser jag.
2FO roost clip mtb shoe heter dom.
Bytes mot en öl! Finns i Björkhagen, Sthlm.

Bilagor

• IMG_1892.jpeg
    IMG_1892.jpeg
    1.1 MB · Besök: 54
Nu när vi går mot mörkare tider kanske någon vill ta över dessa kinalampor.
Inte använt på ett tag, Men funkade fint senast. Är flera lampor, fästen, laddare, batterier.
Finns i Tullinge.

Bilagor

• 20240707_162647.jpg
    20240707_162647.jpg
    643.5 KB · Besök: 91
Sommarsolståndet har varit. Igår var första gången jag såg gatlyktorna på någon månad.

Hej,
Söker en remote till en Fox gaffel (Fox 34 FLOAT RYTHM) alltså bara själva reglaget.
Finns en hel del i "bytes-lådan" kan såklart också betala för den.
Om någon är vass på vilka reglage som passar/inte passar så tar jag gärna den infon..

Senast ändrad:
Skor skänkes eller så swishar ni något valfritt till härbärget i Eskilstuna swishnummer: 900 51 17
Hämtas centralt i Eskilstuna eller Strängnäs, skickas ej
, Rapha stl 46, Sidi stl 47, Shimano stl 47

Visa bilaga 710790
Jag tar gärna en sväng förbi Eskilstuna med cykeln och kikar på skorna, om de finns kvar och inte är bortlovade. Jag har normalt strl. 46-47, men det är ju alltid lite kinkigt med passform osv. på fötterna. Jag har t.ex. ett par Shimano strl. 47 som är för trånga i tåboxen. Svar via PM funkar också bra för mig.

Lite delar som bytes mot happyvaluta.

1 nederdel bakswingen bianchi
2 olika framgafflar (se bild)

Bilagor

• IMG_8407.jpeg
    IMG_8407.jpeg
    1.1 MB · Besök: 102
  • IMG_8410.jpeg
    IMG_8410.jpeg
    1.2 MB · Besök: 99
  • IMG_8411.jpeg
    IMG_8411.jpeg