[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Karlstad är inte mina domäner och jag ligger dessutom en gaffel back på @Taylor Swift (plus att jag nu ser att jag inte ens gjorde någon egentlig intresseanmälan) så vänta inte på mig!

Söker enklare styre med sweep, klämma 25,4mm. Ändar 19 el. 22mm. Behöver vara/gå att kapa till max 480mm och ha ca 130mm rakt styre kvar på ändarna.

Bakhjul till mtb sökes:
29"
148x12 (boost)
6 bulthål för bromsskivan
Micro spline
(31mm innerbredd, vet ej som det spelar någon större roll, men den gamla fälgen hade det.)

Tack på förhand

Skor i strl 41 för pendling och touring. Använda några gånger, men är för stora för mig, är nog ganska stora i storleken. Bontrager mtb ssr women’s multisport heter de. Bytes mot en öl!
IMG_1909.jpeg

Ps. Finns i Björkhagen, Sthlm

Senast ändrad:
Finnes:1 st Bakhjul Mavic Crossride 26 tum (559), Disc, Qr, Bra skick (ngra skarpmäken)
Önskas: 1 st Framhjul, 26 tum (559)svart fälgbana, dubbelbottnad, för fälgbroms (gärna med disc som option), Qr, bra skick

Finns i Järfälla
Hörs
//mejten

Bilagor

• IMG_9850.jpeg
    IMG_9850.jpeg
    1.2 MB · Besök: 51
  • IMG_9851.jpeg
    IMG_9851.jpeg
    528.3 KB · Besök: 52
Inte jag, men såg detta i gruppen Köp sälj och skänkes i Uppsala. Cykelprylar säljer dåligt där så lär finnas något intressant för någon:

1721374427660.png

Håller på att bygga ihop en cykel från tråden till farsan men inser när jag i princip är klar att jag saknar en sadelklämma, någon som råkat sitta på en sådan för 31,8 mm? Bytesvaluta finnes i allehanda former.

Hej, kollar om någon sitter på Fox 36 Van gul fjäder som ska vara den hårda fjädern. Osäker på vilken årsmodell på gaffeln men gissar på 2010-2012.

Samt i samma veva om någon har liggandes Shimano saint vevparti , helst m800 till retro dj cykel men de nyare går bra också (68/73 bb) längd spelar mindre roll men hade varit roligt prova 165mm

Kan t.ex. mötas upp i Vallåsen Bike Park eller om man bor långt från nv Skåne så behöver det skickas. :D

Edit: Gick väldigt smidigt, så nu är bara Vajerbromsarna kvar :)

Finns det intresse för set med SRAM G2R eller Tektro HD-M286, båda är avplockade från cyklar med intern dragning så avklippta vid handtaget och pluggade. Har oliv och barb till G2orna.

Har även SRAM Centerline-skivor 203 och 180, obetydligt använda, plockade från ny cykel.

Har även ett set Tektro vajer-skivbromsar, Tektro Aries ska det vara.

Senast ändrad:
Finns det intresse för set med SRAM G2R eller Tektro HD-M286, båda är avplockade från cyklar med intern dragning så avklippta vid handtaget och pluggade. Har oliv och barb till G2orna.

Har även SRAM Centerline-skivor 203 och 180, obetydligt använda, plockade från ny cykel.

Har även ett set Tektro vajer-skivbromsar, Tektro Aries ska det vara.
priside på g2r? o vart finns dom

Letar efter ett 8delat shimano växelreglage utan display. Displayen är ivägen för att få till duglig placering av bromshandtag på grabbens cykel.
Finns det någon som har en uppsättning med komponenter med annan delning går ju det också bra såklart.

Sökes i Jämtland.

Letar efter ett 8delat shimano växelreglage utan display. Displayen är ivägen för att få till duglig placering av bromshandtag på grabbens cykel.
Finns det någon som har en uppsättning med komponenter med annan delning går ju det också bra såklart.

Sökes i Jämtland.
Tror inte det finns som är kompatibel med shimanos bakväxel.
Ska man byta allt så kan man lika gärna byta till 10s

Sökes i Jämtland.
Har du nått sånt här 8-delat, är det väldigt enkelt att montera bort displaye'n. Sitter med 2 skruvar endbart.

P1060496.JPG

P1060500.JPG

Se'n sätter man en bit tillklippt silvertejp över, så inte den värsta skiten hittar in i reglaget.

Tillbaka
Topp