Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kvar finns det på bilden. Slänger det som inte hämtas inom kort!Visa bilaga 716422
Hämtas i Partille.
Från vänster uppifrån, typ:
BORTA! 1. Bromsskivor Shimano centerlock, 160 mm. En ny, en begagnad men i okej skick. BORTA!
2. Reflexer, från barncykel eller dylikt.
3. Växelvajer Torpedonav
4. Snabbkopplingar qr. Fram med stöldskydd (insex med plupp i mitten), bak vanlig.
5. Däck från en Frog, 16 tum
6. Någon form av skärm för diagonalröret.
7. Dia Compe 982 cantibroms, en enda. Som en cantibroms är - fin men värdelös.
Komplett.
8. ITM styre och stam-kombo. Typ ergoböj. Jag tycker det är fräckt! 42 cm cc tror jag.
9. Däck Marathon Supreme 700x32. Håller säkert tusen mil till av fruktansvärd cykling - skulle aldrig få för mig att cykla på dessa själv, men du lär komma långt, och problemfritt dit.
10. Vevlager fyrkant. 118 mm brett. Med muttrar. Från en Miyata, som aldrig var monterad tror jag.
11. Styrstam FSA SL-K 100 mm, för 31,8-styre. Skräp eftersom faceplaten är alu men tejpad med kolfiber som lossnat vid ena skruvhålet. Modernt skräp som sitter på var och varannan cykel som är "premium". Säkert helt funkis.
12. Ställbar quill-styrstam. Lagom lång (?). Fint skick. 25,4-styre. Det är vad det är.
BORTA! 13. 105-reglage, tiodelade. Ser slitna ut men ska fungera. Ingen mer info. BORTA!
14. Sadelstolpe 31,6, 400 lång tror jag. Käck.
15. Fälgar 26-tum för skivbroms. Lite buckliga men funkis. Inte samma sort. Nipplar ingår.
16. Thule-drag för qr-axel.
17. Bromsreglage bmx.
18. Handtag Ritchey. Inga styrändspluggar. Bara provade några turer, inte för mig.
Du kan inte tänka dig att posta bromsarna?
Jodå, nu har jag fått styr på alla tusen saker som skulle bort, så det går att lösa. Skicka mig ett PM så tar vi detaljerna där! Observera att det alltså bara är en enda broms, inte ett par!Du kan inte tänka dig att posta bromsarna?
Du kan inte tänka dig att posta bromsarna?
Jag har ett broms, i sämre skick och annan färg, men om färg och skick inte spelar så stor roll får du gärna komplettera med den om det är av intresse. Bara hojta till i så fall.Jodå, nu har jag fått styr på alla tusen saker som skulle bort, så det går att lösa. Skicka mig ett PM så tar vi detaljerna där! Observera att det alltså bara är en enda broms, inte ett par!
Jag söker ett 380mm bockstyre som inte kostar skjortan! Gärna svart, men silver går självklart bra det med!
Jag finns i Luleå, men betalar för frakt![]()
Wow! Finns dessa kvar? Jag har rätt stora fötter och betalar gärna frakt.Ett par oanvända Kona-strumpor skänkes till den storfotade Kona-fantasten. Storlek XL. Finns i Mölndal.
Visa bilaga 716563Visa bilaga 716564
Var finns den, vad är fel och vad är det för diameter?Trasig dropper post bortskänkes
En Specialized Command Post dropper post m reglage bortskänkes. Lämnade in den till Specialized-butiken, som inte lyckades laga den. Men om någon har lust att själv göra ett försök, eller behöver/vill ha den för att plundra på reservdelar så är det bara att hojta till. Annars åker den till tippen.
Finns: I Göteborg. Felet: Att man var tvungen att trycka något så in i... på reglaget för att stolpen skulle gå med på att röra sig (både uppåt och nedåt) Specializeds verkstad höll med om att det inte borde vara så trögt, men lyckades inte fixa den. Diameter: 31,6 mm.Var finns den, vad är fel och vad är det för diameter?
Om du kan tänka dig att skicka mot fraktbetalning så tar jag den gärna.Finns: I Göteborg. Felet: Att man var tvungen att trycka något så in i... på reglaget för att stolpen skulle gå med på att röra sig (både uppåt och nedåt) Specializeds verkstad höll med om att det inte borde vara så trögt, men lyckades inte fixa den. Diameter: 31,6 mm.
OK. Skicka adress via PM så tar vi detaljerna där.Om du kan tänka dig att skicka mot fraktbetalning så tar jag den gärna.
Älskar! Säg till om den ska säljas ?Någon i Göteborgsområdet som kan tänka sig att byta denna mot en mindre (för barn 130-150 cm ungefär)? Denna passar fint för vuxna skulle jag säga (sadelhöjd typ för mig dom är 184 cm på bild).
Visa bilaga 717286
Är en Nimbus 24-tummare. I princip oanvänd. Fet!?
Skicka PM! Priset kan inte vara ohederligt när du får se det hoppas jag!?Älskar! Säg till om den ska säljas ?
Lite putsning på ramen, så är den inte väl helt värdelös. Skön patina!Söker följande till en 90-tals mtb som ska bli pendlarcykel:
•Vevparti, det mesta som går att bygga om till singelklinga duger
•Kort 25.4mm Aheadset styrstam alternativt 22.2mm bmx-styrstam
•26” mtbdäck
•Crosstyre
Kommer under helgen åka från Västmanland till Linköping och kan plocka upp prylar längs vägen.
Om någon känner sig sugen på en utmaning finns det en muffad Crescentracer i Tange Mangaloy med lite Suntourprylar. Den är jättedålig och gratis:
Visa bilaga 717857Visa bilaga 717856
Absolut, det går att bygga något av den ramen om man vill. Men jag har insett att jag inte är personen som kommer göra detLite putsning på ramen, så är den inte väl helt värdelös. Skön patina!
Och bra storlek, ramarna var ju så stora förr i tiden normalt sett.
Hittade den här trötta saken i skrotlådan med lite skön ytrost på:Någon som har en hållare för downtube-shifters liknande bilden. Ska väl vara för cirka 28.6mm rör och shimano-spakar. Kan se ut hur som helst.
Den blir nog toppen. :) PM.Hittade den här trötta saken i skrotlådan med lite skön ytrost på:
Visa bilaga 717870
Hojta till om du mot förmodan vill ha den.
Självklart. Skicka pm vid intresse.Någon som har en hållare för downtube-shifters liknande bilden. Ska väl vara för cirka 28.6mm rör och shimano-spakar. Kan se ut hur som helst.
Jag verkar ha något, som eventuellt passar. Dock 175 mm, men femarmat och tydligen BCD = 110. Tre klingor, största bra skick, de två andra slitna.Om någon har ett par 165 mm vevar för fyrkantsaxel är jag intresserad av att köpa. Helst femarmat med BCD 110 (touring) men även BCD 130 (road).
Måste vara 165 mm, har 170 nu vill testa kortare vevar.Jag verkar ha något, som eventuellt passar. Dock 175 mm, men femarmat och tydligen BCD = 110. Tre klingor, största bra skick, de två andra slitna.
Ok, jag får dumpa den på Tradera!Måste vara 165 mm, har 170 nu vill testa kortare vevar.
Är det 3x7? I så fall är jag intresserad. Köpte precis nya 3x6 till min budgethybrid och upptäckte sedan att det sitter en 7-delad frikrans bak. ?Jisses vad prylar man kan hitta i gömmorna...
Sram gripshift + bromshandtag.
Det är bara att hojta till om nån vill ha dom...
Visa bilaga 718082
Asså jag har ju det omvända problemet; jag har en enkel enhjuling som är för liten för en vuxen. Den är nog inte värd lika mycket som din dock. Dessutom finns den på östkusten men har du vägarna förbi kan jag lägga en slant emellan.Någon i Göteborgsområdet som kan tänka sig att byta denna mot en mindre (för barn 130-150 cm ungefär)? Denna passar fint för vuxna skulle jag säga (sadelhöjd typ för mig dom är 184 cm på bild).
Visa bilaga 717286
Är en Nimbus 24-tummare. I princip oanvänd. Fet!?
Det är sånt som händer, hade cyklat bra många hundra mil på min cykel när jag upptäckte att jag hade ytterligare en lägre växel bak :)Är det 3x7? I så fall är jag intresserad. Köpte precis nya 3x6 till min budgethybrid och upptäckte sedan att det sitter en 7-delad frikrans bak. ?
Förstår inte hur det gått till. De gamla trasiga reglagen var 3x6. Det måste ha skett nåt misstag när jag bytte bakhjul för 10 år sen.
Nä, det verkar vara 3x9 vad jag kan se.Är det 3x7? I så fall är jag intresserad. Köpte precis nya 3x6 till min budgethybrid och upptäckte sedan att det sitter en 7-delad frikrans bak. ?
Förstår inte hur det gått till. De gamla trasiga reglagen var 3x6. Det måste ha skett nåt misstag när jag bytte bakhjul för 10 år sen.
Lika gott så. Jag har alltid trott att du fanns i Solna med tanke på din avatar, men det verkar ju som att du är från Växjö. Nu så slipper jag besvära dig med att stå i kö på posten och köpa frimärken och allt.Nä, det verkar vara 3x9 vad jag kan se.