[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Idag lärde jag mig att det finns fälgar av storlek 630. Då kassetten på mitt nuvarande bakhjul har dömts ut som nästintill obytbar av Veloform är jag nu på jakt efter ett nytt 630 bakhjul, någon som vill bli av med ett?
Behöver du absolut 630 då? Du får in mer däck (om du skulle vilja) med ett 622 istället. Plus det där med att det är en mycket vanligare standard då. Bromsarna kan med lite tur gå att justeras så att du inte behöver byta ut dem heller.

Jag körde 622 i en ram gjord för 630 ett tag och tyckte det var toppen med 40 mm slicks i 😀

Idag lärde jag mig att det finns fälgar av storlek 630. Då kassetten på mitt nuvarande bakhjul har dömts ut som nästintill obytbar av Veloform är jag nu på jakt efter ett nytt 630 bakhjul, någon som vill bli av med ett?
Vill du inte lyssna på rim och reson (aka @slice me nice ) har jag en bild av jag sett ett på Tradera nyligen. Vågar dock inte ta gift på det.

Tjena!

Någon som har 4 bultar till shimano postmount bromsok att sälja?

Söker även 2st ”brake lever hose cover”. Nummer 7 i bilden alltså.

Bilder för uppmärksamhet :)

Bilagor

• IMG_7932.png
    IMG_7932.png
    31.6 KB · Besök: 57
Gammal Merida Dakar 670 skänkes.
Finns för avhämtning i Järfälla, Stockholm.

Bilagor

• IMG_1113.jpeg
    IMG_1113.jpeg
    2.3 MB · Besök: 82
  • IMG_1114.jpeg
    IMG_1114.jpeg
    2.3 MB · Besök: 94
  • IMG_1116.jpeg
    IMG_1116.jpeg
    1.2 MB · Besök: 91
  • IMG_1117.jpeg
    IMG_1117.jpeg
    983.2 KB · Besök: 87
Behöver du absolut 630 då? Du får in mer däck (om du skulle vilja) med ett 622 istället. Plus det där med att det är en mycket vanligare standard då. Bromsarna kan med lite tur gå att justeras så att du inte behöver byta ut dem heller.

Jag körde 622 i en ram gjord för 630 ett tag och tyckte det var toppen med 40 mm slicks i 😀
Låter ju som en dröm, får väl ta och anstränga mig lite och lösa bromssituationen isåfall

Rullar den någorlunda som den står?
Slangarna håller inte luften, men pumpar man så håller det någon dag.

Växlarna justerade jag in för typ 3 år sedan, äldsta grabben använde den fram till förra sommaren. Sedan har den stått i förrådet.
Men de borde växla igenom korrekt.

Bromsarna tar, men de är aldrig bytta sedan jag köpte den begagnad kring 2004/2005.

Har för mig att jag bytt vajrar någon gång 🤔

Låter ju som en dröm, får väl ta och anstränga mig lite och lösa bromssituationen isåfall
Det kan ju vara så att man har en annan navbredd på en cykel som använder 630 hjul. Bak kan det vara 126 istället för 130mm om jag minns rätt. Ibland går det bra att få i hjulet ändå men ibland fungerar det sämre...

Efter att ha kommit till insikt i frågor-du-inte-vågar-ställa-tråden inser jag att jag behöver en dereilluer till 11-delat (och egentligen en kedja också, men det kanske får lösas på annat håll). Någon som har nått i gömmorna? Finns allehanda bytesvaluta i form av Brookssadel, xt-dereilleurs för 8-del eller annat från bra-att-ha-lådan/lådorna. Eller pengar/dryck såklart. Jag finns i Sthlm.

Efter att ha kommit till insikt i frågor-du-inte-vågar-ställa-tråden inser jag att jag behöver en dereilluer till 11-delat (och egentligen en kedja också, men det kanske får lösas på annat håll). Någon som har nått i gömmorna? Finns allehanda bytesvaluta i form av Brookssadel, xt-dereilleurs för 8-del eller annat från bra-att-ha-lådan/lådorna. Eller pengar/dryck såklart. Jag finns i Sthlm.
Jag har en 11-delad kedja som är helt ny. Dock ej i förpackning men det kanske spelar mindre roll?

Hallå.

Är det någon som har en styrstam som antingen är ställbar eller med hyfsad vinkel? Jag har en 80mm med 7 grader nu men behöver lite kortare och/eller brantare.

Efterlyser Ultegra reglage för fälgbroms, om någon sitter på ett par och går i sälj/byt tankar skicka gärna ett PM

Framdrev SR Suntour. Oanvänt. 42-32-22. Kan skickas men lokala köpare har förtur. Rensning pågår så mer saker kommer inom kort. 🙂
Finns på Hisingen.

Bilagor

• 20241006_150339.jpg
    20241006_150339.jpg
    1.1 MB · Besök: 42
  • 20241006_150351.jpg
    20241006_150351.jpg
    942.4 KB · Besök: 39
Vevparti för fyrkantsaxel. 175 mm vevar. Finns på Hisingen. Kan skickas men lokala köpare har förtur.

Bilagor

• 20241006_150850.jpg
    20241006_150850.jpg
    796.8 KB · Besök: 75
  • 20241006_150910.jpg
    20241006_150910.jpg
    913.5 KB · Besök: 51
Vevlager för fyrkantsaxel. För 68 mm vevlagerhylsa. Axelbredd 127 mm.
Hämtas på Hisingen eller i Johanneberg. Kan även skickas men hämtare har förtur.

Bilagor

• 20241006_151333.jpg
    20241006_151333.jpg
    537.8 KB · Besök: 47
Hyppu.jpg

Odödlig genomgående axel för 135X10. Hjulet den satt i har ramlat i bitar för länge sen men den här lilla spjuvern har minst 50-100 år kvar i sig. Skicka PM den som behöver en sån.

Framväxel (FD-M510) med tillhörande reglage (SL-M530). Hämtas på Hisingen eller i Johanneberg. Kan även skickas men hämtare har förtur.

Bilagor

• 20241006_154124.jpg
    20241006_154124.jpg
    798.3 KB · Besök: 52
  • 20241006_154145.jpg
    20241006_154145.jpg
    350 KB · Besök: 53
  • 20241006_154219.jpg
    20241006_154219.jpg
    671.4 KB · Besök: 57
Verktyg för demontering av klassisk fyrkantsarm och tillhörande vevlager. Fick dessa i ett kit från AliExpress där jag endast behövde en liten del, så antagligen typ Biltema-nivå på grejorna. Skänkes om någon behöver, annars åker de i skroten vid nästa tur till tippen. Finns i Järla Sjö/Nacka.

Bilagor

• IMG_1691.jpeg
    IMG_1691.jpeg
    1.1 MB · Besök: 79
Bonussonen har hoppat sönder bakhjulet på sin 26-tums dirtjumper. Skivbroms.
Någon som har ett liggande i Stockholmsregionen?

Senast ändrad:
IMG_20241008_153235.jpg

Bortskänkes:

Sadel Selle Royal Rio. Max bredd ca 185 mm, längd ca 250 mm. Alldeles hel, inga hål eller skrapmärken, annat än på railsen. Det är en riktig tant-/gubbsadel, men den är gjord i Italien i alla fall!

Flaskhållare Elite. Har ingen våg, men den är lätt.

Finns i Göteborg. Annars skänks de till Cykelköket, måste bara ta mig dit...

Sökes 1.
Jag söker ett mekställ. Närmare bestämt detta:

1728401648418.png
Jag skall montera det längs en hylla i garaget så jag behöver inte benen på det. Någon i Göteborgsområdet som har ett till övers?

Jag har hittat ett i Borås som lämpligt nog är lite trasigt just på de delarna jag ändå tänkte montera bort. Men säljaren skall inte hit i närtid och jag skall inte till Borås.

Sökes 2.
Någon som kan tänka sig att plocka med ett mekställ från Borås till Göteborg mot en ringa ersättning?

Sökes 1.
Jag söker ett mekställ. Närmare bestämt detta:

Visa bilaga 731260
Jag skall montera det längs en hylla i garaget så jag behöver inte benen på det. Någon i Göteborgsområdet som har ett till övers?

Jag har hittat ett i Borås som lämpligt nog är lite trasigt just på de delarna jag ändå tänkte montera bort. Men säljaren skall inte hit i närtid och jag skall inte till Borås.

Sökes 2.
Någon som kan tänka sig att plocka med ett mekställ från Borås till Göteborg mot en ringa ersättning?
Jag har fått mängder med frågor hur jag skall montera det. Så här har jag tänkt. Fästa det längs med stommen på en Ivarhylla. Just därför blir det svårt med de ställen som har rattar och grejer på baksidan av stället, framför allt uppe vid knutpunkten.

Så andra ställ kan funka med men det får inte avvika speciellt mycket från den här modellen.

1728402763710.png

Två klingor skänkes. Finns nog rätt mycket liv kvar i dem. Kommer från ett SRAM vevparti.

Finns i Göteborg men kan skickas mot porto.
IMG_6395.jpeg

Söker korg men gärna två för montering fram typ Wald eller liknande och skärmar för 28", ska passa 45mm breda däck..

Söker dragkrok monterad cykelhållare alternativt schyssta för takräcke för 3+ cyklar att köpa eller hyra i Göteborgsområdet. Behöver hämta idag eller imorgon och har behov fram till mitten av december. Har en plattformshållare för 2 cyklar från mft, ej fällbar, som jag kan ge som delbetalning eller pant.

Halloj!
Söker en 28,6 mm braze on adapter till framväxel. Gärna kring Göteborg men lär ju inte vara dyrt att skicka heller.

Likaså sökes en 10s kedja.

Har du nåt liggande hojta!

//Marco

Sitter på ett par 37 mm breda Conti Contact Spike 240 som inte kommer till användning då de är lite för feta för att passa under stänkskärmarna. Har gått en vinter och är i bra skick.

Söker en uppsättning svarta V-bromsar och/eller bromshandtag av något bättre sort.

Stockholm/Uppsala/Gävle/Bollnäs

Sitter på ett par 37 mm breda Conti Contact Spike 240 som inte kommer till användning då de är lite för feta för att passa under stänkskärmarna. Har gått en vinter och är i bra skick.

Söker en uppsättning svarta V-bromsar och/eller bromshandtag av något bättre sort.

Stockholm/Uppsala/Gävle/Bollnäs
Ett par olika modeller bromshandtag kan jag rota fram. Om de uppfyller dina krav på bättre sort skall jag låta vara osagt och upp till dig att bedöma. Jag skall försöka hinna ordna en bild eller två till dig imorgon, annars får du gärna påminna mig.

Tillbaka
Topp