[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Skänkes, mot nån fruktig öl till frugan: Rose-ram, 52 sadelrör, 51 horisontellt överrör, inklusive väl fungerande styrlager och vevlager

Rose-ram.webp

Skänkes: väl använt men fortsatt mycket brukbart skivbromsat hjulpar 100/135 QR

extreme cross.webp

Allt detta godis i Hägersten, Stockholm.

Edit: grejerna har fått ett nytt hem hos IM.

Senast ändrad:
Skänkes, mot nån fruktig öl till frugan: Rose-ram, 52 sadelrör, 51 horisontellt överrör, inklusive väl fungerande styrlager och vevlager

Visa bilaga 758457

Skänkes: väl använt men fortsatt mycket brukbart skivbromsat hjulpar 100/135 QR

Visa bilaga 758458

Allt detta godis i Hägersten, Stockholm.
finns ramen o hjulen kvar hugger ja de gärna

Är nybliven pappa och inser att mina fincyklar är allt annat än praktiska. Dags att komponera en slitvarg av det jag har i mina gömmor. Någon som har en pakethållare för 700 hjul över?

Senast ändrad:
Är nybliven pappa och inser att mina fincyklar är allt annat än praktiska. Dags att komponera en slitvarg av det jag har i mina gömmor. Någon som har en pakethållare för 700 hjul över?
Jag gav bort ett gäng för något litet sedan; osäker på om jag sparade någon. Jag skall försöka komma ihåg att kika imorgon. Påminn mig gärna annars.

Finns i Uppsala

5 däck och ett hjul. Kassetten på hjulet medföljer tyvärr inte. Upptäckte ett behov för den efter att fotot tagits.
Hjulet har 6-bult fäste för skiva. Det ser ut som att fälgen klarar fälgbromsar också. 🤔

Allt är 26"

Det ena ice spiker däcket har fler sten än dubb. Se bild.
Däcken är långt ifrån färska, men har inte riktigt uppnått hockey-puck-stadiet.

Skulle helst byta mot 622mm däck i motsvarande skick. De ska sitta på "standardfälgar" i en ram som har gott om utrymme. Jag skulle tro att allt från ganska smala racer-däck upp till 1.8" mtb-däck kan passa.
Om jag inte hittar någon att byta med skänker jag bort dem.

1000017013.webp
1000017014.webp

Senast ändrad:
Råkade dra sönder gängan i en låsring till shimano kassett (microspline, 12-delad). Någon som har en från en gammal kassett liggandes? Det finns lösa att köpa såg jag, men jag hade tänkt vänta lite till med vårens beställning till tyskarna...

Nu har jag kikat; de flesta gick till lokala cykeluthyraren under vintern. Jag plockade undan den här lille till framtida projekt, om du är hjälpt av den är den din.

Bilagor

• PXL_20250325_072407290.webp
    PXL_20250325_072407290.webp
    489.3 KB · Besök: 75
  • PXL_20250325_072400467.MP.webp
    PXL_20250325_072400467.MP.webp
    749.6 KB · Besök: 78
  • PXL_20250325_072403038.webp
    PXL_20250325_072403038.webp
    642.4 KB · Besök: 74
se bild. Fruktsadel och temposadel, knappt använda. Skänkes eller skickas mot porto. Skicka pm om du vill ha.
Edit: ananassadeln var het! Den är bortskänkt nu.

Bilagor

• IMG_5715.webp
    IMG_5715.webp
    556.4 KB · Besök: 82
Senast ändrad:
Tempohjälm bortskänkes. Knappt använd.
Edit: bortskänkt

Bilagor

• IMG_5716.webp
    IMG_5716.webp
    153 KB · Besök: 66
  • IMG_5717.webp
    IMG_5717.webp
    186 KB · Besök: 55
Senast ändrad:
Bortskänkes en Lidlpump. Saknar munstycke.
Finns i Stockholm och hämtas i Kista dagtid eller Ulvsunda kvällar och helger.
Orkar inte skicka just nu.
IMG_4332.webp

Nån som sitter på för många sadlar? Behöver ett par stycken. Inga större önskemål förutom gärna helsvart.

Bilagor

• 1112763_original_27322-3005.webp
    1112763_original_27322-3005.webp
    17.9 KB · Besök: 39
Nån som sitter på för många sadlar? Behöver ett par stycken. Inga större önskemål förutom gärna helsvart.
Jag har ett par sådana där sadlar som såldes på Lidl för ett par år sedan. Har för mig att det är den här typen:
1742909953356.webp

Vissa verkar gilla dem, men de föll mig inte i smaken så de är knappt använda.

De är väl inte värda just någonting så det är knappast värt att skicka dem, men har du vägarna förbi Örebro så är det bara att komma och hämta.

Klantat mig vid bygge, behövde tydligen wide-grejer i fram.

Någon som råkar sitta på ett Sram Rival 1 DUB Wide 43/30 och vill byta mot Sram Rival DUB 48/35?
Likaså Sram Force Axs Etap D1 FD - mot wide-varianten, kan också vara rival - spelar inte mig så stor roll.

Grejerna är bättre beg, eller nya med mindre färgskrap, kan gå in med pengar mellan om det finns fog!

Löste sig för det mesta.... Bara det att tyskarna skickade fel lås till kedjan, och bara hälften av ett Eagle lås dessutom! Någon i Uppsala/Bålsta trakten som kan tänkas byta ett 12s powerlock mot en pava?

Nu har jag kikat; de flesta gick till lokala cykeluthyraren under vintern. Jag plockade undan den här lille till framtida projekt, om du är hjälpt av den är den din.
Tack för att du tog dig tid. Aldrig sett den varianten innan och är osäker på om den går att montera på cykeln. Vet du om det går att koppla på cykelväskor, exempelvis Vaude?

Tack för att du tog dig tid. Aldrig sett den varianten innan och är osäker på om den går att montera på cykeln. Vet du om det går att koppla på cykelväskor, exempelvis Vaude?
Hmm. Den är ju ganska liten. Jag har någon väska avsedd för pakethållare som jag kan prova med och se hur det tar sig ut.

Vad är det för hoj?

Jag har ett par sådana där sadlar som såldes på Lidl för ett par år sedan. Har för mig att det är den här typen:
Visa bilaga 758990
Vissa verkar gilla dem, men de föll mig inte i smaken så de är knappt använda.

De är väl inte värda just någonting så det är knappast värt att skicka dem, men har du vägarna förbi Örebro så är det bara att komma och hämta.
Tack ska du ha!
Har faktiskt haft en sån och gillade den inte heller. Men tack ändå!

långskott letar efter en 29" stel mtb gaffel qr gärna runt 470mm axle to crown
Om du kan tänka dig att fixa ett nytt framhjul till 15x100-axel så kan jag eventuellt ha en oanvänd kolgaffel som passar. Minns inte A/C-måttet, men kan försöka komma ihåg att mäta ikväll om det är av intresse.

Har någon ett bättre begagnat hjulset som bara tar plats och ni gärna vill bli av med så kan jag vara spekulant.
29" boost, hg-body, gärna centerlock och 30mm-ish breda

Behöver inte vara något fancy utan bara de är raka och billiga

Om du kan tänka dig att fixa ett nytt framhjul till 15x100-axel så kan jag eventuellt ha en oanvänd kolgaffel som passar. Minns inte A/C-måttet, men kan försöka komma ihåg att mäta ikväll om det är av intresse.

Tjena!

Den är jag intresserad av annars, oavsett A-C.

Tillbaka
Topp