[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tjipp!

Min bakfälg valde att delaminera sig- högst ouppskattat! Söker därför ett ersättningshjul, är väldigt okräsen så länge det uppfyller följande kriterier:

-Kanttråd
-Fälgbroms
-Qr
-30-65mm profil
-helt och rakt

… och i sånt däringa kolfiber. Kör 10- delat så det mesta lär väl funka. Kina eller vad som helst:)

Har du något udda som ligger och skräpar? Ska ner till Göteborg ganska snart, bor annars lite norr om Uddevalla.

Har lite smått att byta med men även kalla kontanter!

Tjipp!

Min bakfälg valde att delaminera sig- högst ouppskattat! Söker därför ett ersättningshjul, är väldigt okräsen så länge det uppfyller följande kriterier:

-Kanttråd
-Fälgbroms
-Qr
-30-65mm profil
-helt och rakt

… och i sånt däringa kolfiber. Kör 10- delat så det mesta lär väl funka. Kina eller vad som helst:)
Lite förvirrande terminologi, åtminstone för mig: Söker du en fälg eller ett helt hjul?

Hej Kamratposten, jag har många gånger fnissat åt dem som. Köper fel storlek på saker, och nu köpt fel storlek på sadelstolpe själv. Söker därför förlåtelse och en 31.6 - > 34.9mm shim

Hallå hej! Eftersöker med ljus och lykta antingen:

1. Ett bakhjul 26/559 x 17(19 funkar också) med plats för 9-delad s.k "hyperglide" kassett
eller
2. En 559-17 fälg för fälgbroms med 24st ekerhål

🫣

Skänkes: riktigt välanvända hjul med Shimano M505-nav med någon sorts Alex-fälgar, satt en gång i forntiden på en Focuscross, en gång vita, lackade röda, ganska svårt anfrätta av tidens tand. Förvånande nog i princip helt raka, och bara en aning skorr i lagren. Bakhjulet kommer med en XTR-skiva (centerlock) och 10-delad kassett (11-28) med lite mil kvar i sig, båda har blivit ett med navet. Inga QR, reflex på köpet!

Röda.webp

Avhämtas mot några pilsner: DT XR 39, spikraka och rullar tipptopp, riktigt bra pendlarhjul. Inga QR, reflex på köpet! TINGADE!

DT XR 39.webp

Skänkes: Panaracer XX-däck, 700x32, vikbart, mycket åka kvar. Zero Slip Compound!!! TINGADE!

Panaracer.webp

Finns i Hägersten, huvudstaden. TINGAT!

Senast ändrad:
Någon som tröttnat på sin midjeväska och kan tänka sig att låta den gå vidare till en som vill prova konceptet?

Söker någon av nedan modeller:
  • Deuter Pulse 3
  • Ergon – BA Hip Pack
  • Fox Racing Hip Pack
  • Osprey Savu 5 (eller Talon/Seral)
  • Dakine Hot Laps 5L
  • EVOC PRO E-ride 3l
  • Camelbak M.U.L.E 5L Hip pack with Bladder
  • Restrap Utility Hip Pack
  • POC Hip Pack Hydro 4L
Har saker att byta mot men kan även betala en liten slant.

Senast ändrad:
Bytes mot 4st Mega Muffin från Stigberget
Oanvända

Bilagor

• 20250716_142441.webp
    20250716_142441.webp
    129.5 KB · Besök: 70
  • 20250716_142452.webp
    20250716_142452.webp
    156.3 KB · Besök: 73
Köpte en cykel och fick ett DT Swiss 1600 bakhjul med på köpet. Sitter ett Spline 350 nav, men saknas både ratchets och freehub body. Känns värt att få det i brukbart skick, och det verkar som delar folk får över när de uppgraderar till fler tänder eller byter system? Söker därför DT Swiss ratchets, 18T går bra, och en Shimano 11-speed freehub body.

Köpte en cykel och fick ett DT Swiss 1600 bakhjul med på köpet. Sitter ett Spline 350 nav, men saknas både ratchets och freehub body. Känns värt att få det i brukbart skick, och det verkar som delar folk får över när de uppgraderar till fler tänder eller byter system? Söker därför DT Swiss ratchets, 18T går bra, och en Shimano 11-speed freehub body.
IMG_9719.webp
Har två st, tror den ena är för MTB och den andra för Road, med tillhörande end cap for thru axle(osäker om det är för 142 eller 148)
Samt 36T ratchet från ett 240 nav.

Visa bilaga 780824
Har två st, tror den ena är för MTB och den andra för Road, med tillhörande end cap for thru axle(osäker om det är för 142 eller 148)
Samt 36T ratchet från ett 240 nav.
Åh, perfekt ju! Det är 142mm jag behöver. Verkar som att bodyn är kompatibel med båda. Vad ska du har för Road bodyn och ratchet? Du råkar inte ha lite extra special grease också?

Åh, perfekt ju! Det är 142mm jag behöver. Verkar som att bodyn är kompatibel med båda. Vad ska du har för Road bodyn och ratchet? Du råkar inte ha lite extra special grease också?
Kan hända att jag har en liten tub liggande, ska kolla. Men skicka mig ett pm så löser vi detaljerna.

Då jag inte fick på en 9växlad kassett på mitt hjul är jag ute efter ett 7/8växlat reglage. Eller om någon sitter på ett 26" bakhjul med plats för 9v kassett i Stockholmstraken hade det varit kalas.
Har allt möjligt kul att byta mot. Såna där pengar också

Sökes: Quillstam i aluminium 22,2 upptill 70mm. 25,4 styre.
Sadelstolpe aluminium 25,8mm

Har massa gamla saker att byta med, eller öl, pengar, konstiga bildelar.

Någon som vill byta en 10-delad mtb kassett mot en som inte har riktigt så stor kaka innerst? 😬

IMG_5835.webp
IMG_5834.webp
Alternativt byta växeln mot en bakväxel som klarar 48 kuggar.

Hej kära forum! Jag vill försöka renovera min gamla kära Scott Sportster och byta om den till 1x10ish växlar istället för gamla 3x8. Men då behöver jag först ett nytt vevlager och ev hela vevpartiet eftersom det gamla gett upp. Är det någon som har ett över, som kan passa..?
Tack o heij

Halloj på er!
Hjulstrul har drabbat hushållet med en eker som smällt och vad det verkar, fler på gång att möta samma öde.

Antingen letar jag rätt ekrar och ger mig på en operation själv eller så inser jag att något är snett och helrenovering ändå behövs - något jag inte hinner innan tur till isaberg i slutet på nästa vecka.

Således, sökes : 26" bakhjul för qr fäste och får gärna tåla en 9 delad kassett.

Finnes: mest överblivet mtb skrot men finns dynamik i valutafrågan.

Edit. Finns i kungsbacka +/- några mil

Bilagor

• 20250723_120930.webp
    20250723_120930.webp
    279 KB · Besök: 48
Konstaterar att det jag ev behöver är 7st 254 långa svarta 2mm ekrar (de jag har är bladformade men kan nog va strunt samma) har även behov att byta en 268 eker av samma slag på sonens 27,5"

Jag behöver konvertera ett par nav från Solon av okänd modell från TA12x142 mm resp. TA12x100 mm till QR10x135 mm resp. TA15x100 mm.

End-cap på baknav är båda 19 mm breda och 15 mm innerdiameter, så jag antar att QR ska vara 15,5 mm breda. Höger sida är vänstergängat, vänster har glidpassning.

Fram behöver jag kanske byta båda axel och lager för att få ihop det.

Någon som vet om detta kan vara samma end-caps som något annat nav eller som har tips på var det kan köpas?

Bilagor

• DSC_1792.webp
    DSC_1792.webp
    276 KB · Besök: 30
  • DSC_1800.webp
    DSC_1800.webp
    245.9 KB · Besök: 44
  • DSC_1801.webp
    DSC_1801.webp
    286.6 KB · Besök: 34
  • DSC_1793.webp
    DSC_1793.webp
    610.4 KB · Besök: 34
  • DSC_1795.webp
    DSC_1795.webp
    605 KB · Besök: 30
Jag behöver konvertera ett par nav från Solon av okänd modell från TA12x142 mm resp. TA12x100 mm till QR10x135 mm resp. TA15x100 mm.

End-cap på baknav är båda 19 mm breda och 15 mm innerdiameter, så jag antar att QR ska vara 15,5 mm breda. Höger sida är vänstergängat, vänster har glidpassning.

Fram behöver jag kanske byta båda axel och lager för att få ihop det.

Någon som vet om detta kan vara samma end-caps som något annat nav eller som har tips på var det kan köpas?

En annan lösning är att sätta i TA till QR adapter axlar.

Någon som har ett risigt MTB styre för 35mm sten med typ 15-25mm rise och minst 780mm brett liggande?
Skicket spelar ingen större roll då det bara ska användas för att kapa ner i etapper för att hitta lagom bredd.

Har diverse delar, flytande valuta eller cash att byta med!

Letar efter en sån korg som på bilden, stålhästen sport medium i silver. Jag kan inte övertala mig själv att köpa en cykelkorg för 400kr bara för att den är snygg, så om någon har en för en billigare peng, ge er till känna!

1753646384466.webp

Tillbaka
Topp