Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite förvirrande terminologi, åtminstone för mig: Söker du en fälg eller ett helt hjul?Tjipp!
Min bakfälg valde att delaminera sig- högst ouppskattat! Söker därför ett ersättningshjul, är väldigt okräsen så länge det uppfyller följande kriterier:
-Kanttråd
-Fälgbroms
-Qr
-30-65mm profil
-helt och rakt
… och i sånt däringa kolfiber. Kör 10- delat så det mesta lär väl funka. Kina eller vad som helst:)
Sorry, helt hjul:) är inte så tjenis med att bygga hjul..Lite förvirrande terminologi, åtminstone för mig: Söker du en fälg eller ett helt hjul?
Byta fälg är alternativ 2, löser jag ett nytt hjul har jag ett fint hjul- fälg att donera:)Sorry, helt hjul:) är inte så tjenis med att bygga hjul..
Då anmäler jag intresse för hjul eller bara delaminerad fälg, när det blir aktuellt :)Byta fälg är alternativ 2, löser jag ett nytt hjul har jag ett fint hjul- fälg att donera:)
Jag lägger dig på minnet:)Då anmäler jag intresse för hjul eller bara delaminerad fälg, när det blir aktuellt :)
Tror det ska finnas ett på cykelköket i Bagarmossen. Kan inte vara 100%, men om du vill kollar jag på söndag :)Söker växelöra till en Scott, nån som har ett över?
Denna modell: https://wheelsmfg.com/derailleur-hangers/manufacturers/scott/derailleur-hanger-7.html
Visa bilaga 777240
Tack, men jag kröp till korset och köpte nyttTror det ska finnas ett på cykelköket i Bagarmossen. Kan inte vara 100%, men om du vill kollar jag på söndag :)
Hej! Är det nån som har 110/74-klingor för en trippelvev? Kan byta mot lite olika grejer, narrow-wide klingor, framväxel och bak deore xt gammal, deore Canti osv
PM!Hej! Är det nån som har 110/74-klingor för en trippelvev? Kan byta mot lite olika grejer, narrow-wide klingor, framväxel och bak deore xt gammal, deore Canti osv
Jag ska till den kungliga huvudstaden imorgon. Om det var pedalerna du syftade på.De där skulle jag vilja ha, men tyvärr är jag i den kungliga huvudstaden.
Ja! Jag möter gärna upp!Jag ska till den kungliga huvudstaden imorgon. Om det var pedalerna du syftade på.
Köpte en cykel och fick ett DT Swiss 1600 bakhjul med på köpet. Sitter ett Spline 350 nav, men saknas både ratchets och freehub body. Känns värt att få det i brukbart skick, och det verkar som delar folk får över när de uppgraderar till fler tänder eller byter system? Söker därför DT Swiss ratchets, 18T går bra, och en Shimano 11-speed freehub body.

Om inte OscarMark är intresserad av road-bodyn så är jag det. Kan skicka ett PM också.Visa bilaga 780824
Har två st, tror den ena är för MTB och den andra för Road, med tillhörande end cap for thru axle(osäker om det är för 142 eller 148)
Samt 36T ratchet från ett 240 nav.
Åh, perfekt ju! Det är 142mm jag behöver. Verkar som att bodyn är kompatibel med båda. Vad ska du har för Road bodyn och ratchet? Du råkar inte ha lite extra special grease också?Visa bilaga 780824
Har två st, tror den ena är för MTB och den andra för Road, med tillhörande end cap for thru axle(osäker om det är för 142 eller 148)
Samt 36T ratchet från ett 240 nav.
Kan hända att jag har en liten tub liggande, ska kolla. Men skicka mig ett pm så löser vi detaljerna.Åh, perfekt ju! Det är 142mm jag behöver. Verkar som att bodyn är kompatibel med båda. Vad ska du har för Road bodyn och ratchet? Du råkar inte ha lite extra special grease också?
Road-bodyn är kvar så skicka mig ett pm med din adress så landar den snart i en brevlåda nära dig!Om inte OscarMark är intresserad av road-bodyn så är jag det. Kan skicka ett PM också.
bara växelreglage antar jag då? Jag har ett som sitter ihop med ett v bromsreglage om det är intressant.Söker ett 7 delat växelreglage (trigger shifter) till grabbens MTB. Vill byta ut hans hemska twist shifter.
Jag behöver konvertera ett par nav från Solon av okänd modell från TA12x142 mm resp. TA12x100 mm till QR10x135 mm resp. TA15x100 mm.
End-cap på baknav är båda 19 mm breda och 15 mm innerdiameter, så jag antar att QR ska vara 15,5 mm breda. Höger sida är vänstergängat, vänster har glidpassning.
Fram behöver jag kanske byta båda axel och lager för att få ihop det.
Någon som vet om detta kan vara samma end-caps som något annat nav eller som har tips på var det kan köpas?
Fast det fungerar väl inte bak när OLD ska ned från 142 till 135 mm?En annan lösning är att sätta i TA till QR adapter axlar.
Fast det fungerar väl inte bak när OLD ska ned från 142 till 135 mm?