[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Jag har ett sånt här: https://pelagobicycles.com/commuter-handlebar/ som jag nyss plockat av. Det är lite väl smalt för mig (550mm), men det kanske passar dig?Dags att ta tag i Projekt Stig. Stig är en fin gammal stålram (nån slags Crescent från 50-talet troligtvis) jag ärvt här i tråden.
Visa bilaga 788212
Stig behöver följande:
- Vevparti med vevlager.
Alt a.
En Fauber (Jag tror att det är Fauber, men är lite osäker nu när jag försöker hitta rätt på BB-Wiki) vevparti med rätt dimensioner. (Innerdiameter gängorna ø45mm, BB-bredd 64mm.) Enligt Wiki ska fauber vara press-fit utan gängor, ø45x68, men det känns skumt. Och det finns inget annat som skulle vara i närheten av M46-47ishx64 där.
Visa bilaga 788204Visa bilaga 788205
Alt b.
En Fauber adapter och nåt standardvevlager + vevparti.
Visa bilaga 788208Visa bilaga 788209
Egentligen borde jag kunna svarva fram ett par såna där, så har du ett bättre begagnat vevlager med ITA eller BSA gängor och tillhörande 1x eller 2x vevparti kan det vara funkis.
- Frambroms.
Nån gammal long reach sak. Gärna centerpull, men absolut inget krav.
- Framhjul
Med navdynamo. Fälgbromsad (obv.), 28''. (622)
- Styre
Nåt liknande:
Visa bilaga 788219
- Växelreglage
Det medföljde ett bakhjul med 3-växlat torpedo-nav med rullbroms. Passande växelreglage är jag ute efter.
En fördel om prylarna är nära Göteborg, men jag betalar gärna frakt för rätt pryl. Det finns gott om cykelprylar att byta med/mot, men finöl eller SEK funkar också.