[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som kan har kvar ett gammalt FSA MegaExo BB 19mm BSA 68mm vevlager som de troligen aldrig kommer använda? Om bara en sidan fungerar transplanterar jag lagret.

Kom över ett dylikt vevparti till ett bygge. Antog det var 24mm, men det var visst 19mm. Aldrig hört talas om tidigare. 100kr? Stockholm?

Senast ändrad:
Någon i Stockholm som har ett hjälmfäste för Magicshine liggande? Ett sådant som är som Garmin ungefär. Vill inte beställa och betala mer frakt än värdet på produkten...

Hej!
Söker en ”clamp” till en Deore 11s shifter och skruven som fäster bakväxeln i ramen.
Någon som har detta i lådorna?
IMG_2420.webp
IMG_2421.webp

Någon SRAM-fantast som kan undvara ett 3-lägesreglage av typen SRAM X0 / X9 / X7 3-Speed?

Försöker skaka liv i remoten till en Foxdämpare med just tre lägen och saknar OEM-reglaget (som kostar skjortan).

Tydligen ska dessa SRAM framväxelreglage fixa biffen med sitt 21mm dragintervall.

Någon SRAM-fantast som kan undvara ett 3-lägesreglage av typen SRAM X0 / X9 / X7 3-Speed?

Försöker skaka liv i remoten till en Foxdämpare med just tre lägen och saknar OEM-reglaget (som kostar skjortan).

Tydligen ska dessa SRAM framväxelreglage fixa biffen med sitt 21mm dragintervall.
Absolut inga shimanoreglage som funkar? Har en drös såna

26” däck till pendlarhärket?
Finns tre stycken oanvända i Björkhagen, Sthlm. Mot en liten slant till välgörenhet.

Edit: Borta!

Bilagor

• image.webp
    image.webp
    959.7 KB · Besök: 62
  • image.webp
    image.webp
    284.5 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Någon som sitter på en 8-delad bakväxel med tillhörande reglage? De ska på mitt Miyata-bygge. Gärna någon tidstypisk Shimano-växel, men jag är inte kräsen så länge funktionen är okej.
Jag hade en gammal SRAM-växel, men den visade sig vara böjd bortom all räddning.

Bakaxeln på min 80-tals Crescent har gått av. Någon som råkar ha en i gömmorna?

Total length 165mm
OLD 120mm
Thread size 9.5mm(3/8") x26tpi

IMG_73121.webp

EDIT:
Löste sig.

Senast ändrad:
Ute efter följande prylar. Har både kosing och prylar att byta mot
9v kassett med större reach
9v reglage
Powerspline och hollowtech 2 vevlager
31,8, kort MTBstam
180mm post mount skivadapter
MTB-sadel
20"däck. 20x2,2 eller fetare

Ute efter följande prylar. Har både kosing och prylar att byta mot
9v kassett med större reach
9v reglage
Powerspline och hollowtech 2 vevlager
31,8, kort MTBstam
180mm post mount skivadapter
MTB-sadel
20"däck. 20x2,2 eller fetare
Jag har pm 180 adapter och ett vevlager som kan va hollowtech 2 (det är ett sånt med hål istället för axel) jag kan fota det sen

är det nån som har en 27.0 sadelstolpe? Har stålar och prylar. snygg och cool är plus (har inte tune eller thomson-budget) men tar egentligen vilken skit som helst. jag har tydligen gått i samma fälla som många andra insjuknade: bygg cykel > den blir jättefin, massa unobtainium > jätterädd om cykeln > måste bygga annan skitcykel som kan stå i regnet utanför jobbet > den blir jättefin > börja om

1000022429.webp
Bortskänkes, finns i Älvsjö, kan annars skickas mot porto.
12 del GX kassett - oklart skick, har försvunnit en del färg, men har nog en del kvar att ge.
12 del NX kassett - oklart skick, men den funkar nog ett tag till.

Ta över mitt projekt! Monark herrcykel, sent 1930-tal. Fantastiskt fint detaljarbete på den lödda (fillet brazed) ramen. Byggd på den tiden då slarvepellarna i Varberg visste vad de gjorde.

Lång och låg: 52 x 59 CC. Gjord för att användas med ett bakåtsvept styre förstås, ett albatross skulle fungera perfekt.

Faubergängor i vevhuset.

Ram och gaffel är blästrade, våtslipade och färdiga för lack. Kedjeskyddet är iordninggjort. Medföljer gör original pakethållare och fälgar (635).

Byts mot ett tack eller valfri valuta.

IMG_9961.webp
IMG_9962.webp
IMG_9963.webp
IMG_9964.webp
IMG_9965.webp
IMG_9966.webp

Någon som har en långskaftad (hög) kort styrstam till damtralla? Mamma lyckades kröka sin. Den behöver som synes ca 13 cm utstick och bara 30-40mm längd. Med kilfäste.
1763935510609.webp

Söker även svart kedjeskydd till samma hoj, den lyckades jag kvadda tyvärr.
1763935717167.webp

Gärna Göteborg med omnejd, gängse valuta eller bytesobjekt finnes.

Nån som sitter på ett sånt här? Gängorna på mitt växelöra är kört

Bilagor

• 220891-00-c-420917.webp
    220891-00-c-420917.webp
    9.3 KB · Besök: 22
Någon som har en långskaftad (hög) kort styrstam till damtralla? Mamma lyckades kröka sin. Den behöver som synes ca 13 cm utstick och bara 30-40mm längd. Med kilfäste.
Visa bilaga 805053

Söker även svart kedjeskydd till samma hoj, den lyckades jag kvadda tyvärr.
Visa bilaga 805054
Gärna Göteborg med omnejd, gängse valuta eller bytesobjekt finnes.
Ser ut som styrstammen har klammer av gjuten aluminium och skaft av stål. Om skaftet är aningen skevt kan man utan problem rikta upp stålröret.

Hej, jag är eventuellt på jakt efter ett Albatross styre för att vara testa hur det känns. Någon i Gbg som har ett man skulle få kunna låna bara för att se?

Någon längs vägen Ulricehamn - Borås - Göteborg som har ett 26" framhjul med QR.
Navet på det gamla börjar ge upp.
Betalar gärna med pengar till något välgörande ändamål (eller till dig).

Fick hem ett styre som inte riktigt mötte mina önskemål. 690mm brett, mkt rise, backsweep om 31.8 klämma. Bytes gärna mot nåt liknande fast bredare. Och gärna för 35 klämma

Bilagor

• PXL_20251125_191411295.webp
    PXL_20251125_191411295.webp
    1.1 MB · Besök: 60
  • PXL_20251125_191418921.webp
    PXL_20251125_191418921.webp
    135.8 KB · Besök: 57
  • PXL_20251125_191429555.webp
    PXL_20251125_191429555.webp
    162.5 KB · Besök: 63
Sram Red 10-delat vevparti 130 BCD 53/39 172,5 vevarmslängd. Byter mot motsvarande kompakt, 50/34 eller 52/36 170-172,5 mm.

Någon som har en 180mm bromsskiva för centerlock över? Kan vara lövtunn och oljig, jag ska främst testa om en storlek större skiva kan hjälpa mig få plats med bromsoket innan jag börjar tillverka min egen adapter 😜.

Helst Stockholm/söderort.

Någon som har en 180mm bromsskiva för centerlock över? Kan vara lövtunn och oljig, jag ska främst testa om en storlek större skiva kan hjälpa mig få plats med bromsoket innan jag börjar tillverka min egen adapter 😜.

Helst Stockholm/söderort.
Om det bara handlar om att testa passform, kan du då inte testa med en papp- eller plastskiva?

Om det bara handlar om att testa passform, kan du då inte testa med en papp- eller plastskiva?
Jo det var nog min egentliga plan, klicka på en extra kant på min 160 skiva. Men tänkte att det inte skadar att fråga, folk brukar ha fyllda skrotlådor likt mig själv. Den här gången hade jag bara fyra vanliga 160 skivor på lager 😵.

Tillbaka
Topp