[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Fäste till knog-lampa. Vet tyvärr inte till vilken eller vilka modeller.

Sänkes. Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20251228_191227299.webp
    PXL_20251228_191227299.webp
    353.1 KB · Besök: 35
  • PXL_20251228_191243630.webp
    PXL_20251228_191243630.webp
    186 KB · Besök: 26
  • PXL_20251228_191248435.MP.webp
    PXL_20251228_191248435.MP.webp
    174.8 KB · Besök: 28
God fortsättning. Är det någon som råkar ha ett baknav med 135mm qr axel och HG-body (10/11-delat)?

Jag är även på jakt efter fatbike-fälg med "offset" för eker-hålen.

Har provat via köp o sälj i olika omgångar. Givetvis värt ett försök även här.

Söker ett "Specialized Pizza Rack".

om specialized är för dyrt nytt finns det andra pizza-aktiga för typ 400, t ex på aliexpress. billigare än så tror jag blir svårt begagnat. uspen som specialized har är väl pannier-bågar under racket, men det funkar rätt dåligt att få dit en väska där eftersom pizzahyllan sticker ut och är ivägen.

edit: inte en endorsement pga framgooglat på 3 sekunder, men sånt här finns: https://www.aliexpress.com/item/1005009140384726.html

om specialized är för dyrt nytt finns det andra pizza-aktiga för typ 400, t ex på aliexpress. billigare än så tror jag blir svårt begagnat. uspen som specialized har är väl pannier-bågar under racket, men det funkar rätt dåligt att få dit en väska där eftersom pizzahyllan sticker ut och är ivägen.

edit: inte en endorsement pga framgooglat på 3 sekunder, men sånt här finns: https://www.aliexpress.com/item/1005009140384726.html
Spesh ser ut att ha lite stöddigare infästning med.

Jag svetsade ett eget, med fästpunkter som påminner om det där men de som går ner mot gaffeln är vinklade utåt mot korgens kanter. Det är påtagligt ostyvt med tyngre last ex ett flak öl. Men det beror ju på vad man tänkt ha det till om det är ett problem.

Men tror idealiskt att lösningen vore ett V-stag eller liknande ut från fästet i gaffelkronan istället för en rak liten pinne som kan vridas enkelt.

Skänker bort ett par klotsar för fälgbromsar med gammal ogängad infästning. Åtminstone två av paren.

Säkert ganska så hårda vid det här laget, men garanterat oanvända.

Kan skickas till den som betalar för frakten.

Bilagor

• DSC_2481.webp
    DSC_2481.webp
    480.1 KB · Besök: 37
Letar efter en adapter för att montera Post Mount bromsar på en IS Mount-ram liknande :
Shimano SM-MA-R160P/S Adapter for Rear 160mm Rotor
Om någon har liggande i en låda?

Senast ändrad:
Jag söker ett par brifters med korresponderande bak- och framväxel (inte bak-och-framväxel, det är ju dumt).

Kan med fördel vara precis vilken skit som helst så länge de fungerar. Billigaste billiga eller ännu billigare. Skrap och sådant spelar ingen roll - ska sitta på en trainercykel, så skulle av någon anledning bromsfunktionen vara ur funktion, så att säga, är det nemas problemas.

Jag söker ett par brifters med korresponderande bak- och framväxel (inte bak-och-framväxel, det är ju dumt).

Kan med fördel vara precis vilken skit som helst så länge de fungerar. Billigaste billiga eller ännu billigare. Skrap och sådant spelar ingen roll - ska sitta på en trainercykel, så skulle av någon anledning bromsfunktionen vara ur funktion, så att säga, är det nemas problemas.
Jag har gamla Shimano 1055

Är det någon som har en framväxel, gärna Ultegra R8000, för braze-on och kan tänka sig byta den mot en med 34,9mm klämma? Köpte fel... 🙈

Söker en retrosadel, såna där läder/konstläder som satt på var och varannan cykel på 70-talet, typ Selle Italia.

Har ett Ritchey Logic II alustyre, 42cm, om någon vill byta. Annars karma/pengar.

Söker en retrosadel, såna där läder/konstläder som satt på var och varannan cykel på 70-talet, typ Selle Italia.

Har ett Ritchey Logic II alustyre, 42cm, om någon vill byta. Annars karma/pengar.
Tror jag har en Selle San Marco lädersadel nånstans, kan kika om det är nått åt det hållet du vill ha?

Söker trasiga däck i gbg... Jag behöver några grovmönstrade däck. Tänkte ha dom som grepp på min isbräda. Har du nåt snakebiteat bortom räddning så är jag på.

Letar efter en stel 29” gaffel för att bygga 20” framhjuls lastcykel-gaffel.
Jag lyckades köpa en bmx-gaffel med skivbromsfäste här på happy som ska bli del av en lastcykel förr eller senare (dvs jag ska behålla den). Ovanliga med skivbromsfäste, men ska du ha fälgbromsat känns en bmx-gaffel som enklaste vägen istället för att kapa en för 622-hjul. Om jag inte missförstår något..

Jag lyckades köpa en bmx-gaffel med skivbromsfäste här på happy som ska bli del av en lastcykel förr eller senare (dvs jag ska behålla den). Ovanliga med skivbromsfäste, men ska du ha fälgbromsat känns en bmx-gaffel som enklaste vägen istället för att kapa en för 622-hjul. Om jag inte missförstår något..
Min tanke är att bygga något liknande detta för att bibehålla geometri någorlunda.

IMG_7580.webp

Finns det en byggtråd om den?
Var tyvärr för ivrig. Det är ett vanligt framrack där jag kapade av den lilla ryggen eller vad man säger. Stagen är från en slaktad framgaffel. Jag satt nitmuttrar i DJ-gaffeln och fäste med bult. Har skjutsat tjejen till jobbet några gånger och än så länge håller det

Var tyvärr för ivrig. Det är ett vanligt framrack där jag kapade av den lilla ryggen eller vad man säger. Stagen är från en slaktad framgaffel. Jag satt nitmuttrar i DJ-gaffeln och fäste med bult. Har skjutsat tjejen till jobbet några gånger och än så länge håller det
Kreativt och inspirerande!
Du måste lägga bilden i fulmek-tråden om den inte redan varit där.

Fick inte med några skruvar till det nya växelörat och har bara kvar en från förra. Skruven verkar lite svår att hitta på vanlig järnaffär dessutom. 3 mm gänga och cirka 5-6 mm lång gänga plus skalle för försänkning.
Någon som råkar ha en liggandes?

Bilagor

• DSC_0254.webp
    DSC_0254.webp
    231.4 KB · Besök: 43
Fick inte med några skruvar till det nya växelörat och har bara kvar en från förra. Skruven verkar lite svår att hitta på vanlig järnaffär dessutom. 3 mm gänga och cirka 5-6 mm lång gänga plus skalle för försänkning.
Någon som råkar ha en liggandes?

Tillbaka
Topp