[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
PM!Står lite kartonger i uterummet i Hägersten om du är intresseread
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PM!Står lite kartonger i uterummet i Hägersten om du är intresseread
Finns nav i Eslöv.God fortsättning. Är det någon som råkar ha ett baknav med 135mm qr axel och HG-body (10/11-delat)?
Jag är även på jakt efter fatbike-fälg med "offset" för eker-hålen.
Det fanns ett på K&S alldeles nyligen. Du får väl lägga in bevakning eller kolla oftareHar provat via köp o sälj i olika omgångar. Givetvis värt ett försök även här.
Söker ett "Specialized Pizza Rack".
Så retligt, var övertygad om att jag hade en bevakning. Tack för "påminnelse".Det fanns ett på K&S alldeles nyligen. Du får väl lägga in bevakning eller kolla oftare![]()
Spesh ser ut att ha lite stöddigare infästning med.om specialized är för dyrt nytt finns det andra pizza-aktiga för typ 400, t ex på aliexpress. billigare än så tror jag blir svårt begagnat. uspen som specialized har är väl pannier-bågar under racket, men det funkar rätt dåligt att få dit en väska där eftersom pizzahyllan sticker ut och är ivägen.
edit: inte en endorsement pga framgooglat på 3 sekunder, men sånt här finns: https://www.aliexpress.com/item/1005009140384726.html
Skärmarna skänkta.Nån som vill ha? Finns ett trasigt bakhjul och ett framhjul också.
De är inte lätta att få tag i. Jag hittade en på Ali listat som klämma till Brompton om det kan vara till någon hjälp.Någon som har en 28,6mm framväxelklämma till övers?
Javisst, vad då då?Någon som har en 28,6mm framväxelklämma till övers?
Äsch, jag beställde en...Javisst, vad då då?![]()
Jag har gamla Shimano 1055Jag söker ett par brifters med korresponderande bak- och framväxel (inte bak-och-framväxel, det är ju dumt).
Kan med fördel vara precis vilken skit som helst så länge de fungerar. Billigaste billiga eller ännu billigare. Skrap och sådant spelar ingen roll - ska sitta på en trainercykel, så skulle av någon anledning bromsfunktionen vara ur funktion, så att säga, är det nemas problemas.
Hittade på bikeinnDe är inte lätta att få tag i. Jag hittade en på Ali listat som klämma till Brompton om det kan vara till någon hjälp.
![]()
Front Derailleur Clamp Adapter 28.6mm 29.6mm 31.8mm 34.9mm Braze on Degree For JAVA Minivelo Road Bike Folding Bike 2 Speed - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Det finns flera om du söker på 28,6 mm derailleur clamp.
Kan du avvara dem så tar jag gärna emot.Jag har gamla Shimano 1055
Letar efter en adapter för att montera Post Mount bromsar på en IS Mount-ram liknande :
Shimano SM-MA-R160P/S Adapter for Rear 160mm Rotor
Om någon har liggande i en låda?
Duger R7000 så har jag nog två liggande..Är det någon som har en framväxel, gärna Ultegra R8000, för braze-on och kan tänka sig byta den mot en med 34,9mm klämma? Köpte fel...![]()
Det gör det absolut!Duger R7000 så har jag nog två liggande..
Tror jag har en Selle San Marco lädersadel nånstans, kan kika om det är nått åt det hållet du vill ha?Söker en retrosadel, såna där läder/konstläder som satt på var och varannan cykel på 70-talet, typ Selle Italia.
Har ett Ritchey Logic II alustyre, 42cm, om någon vill byta. Annars karma/pengar.
En äldre San Marco hade nog funkat bra! (=Om du håller till i Stockholm, gillar inte att frakta saker)Tror jag har en Selle San Marco lädersadel nånstans, kan kika om det är nått åt det hållet du vill ha?
Då blir det värre tyvärr, inte i närheten av Stockholm..En äldre San Marco hade nog funkat bra! (=Om du håller till i Stockholm, gillar inte att frakta saker)
Jag lyckades köpa en bmx-gaffel med skivbromsfäste här på happy som ska bli del av en lastcykel förr eller senare (dvs jag ska behålla den). Ovanliga med skivbromsfäste, men ska du ha fälgbromsat känns en bmx-gaffel som enklaste vägen istället för att kapa en för 622-hjul. Om jag inte missförstår något..Letar efter en stel 29” gaffel för att bygga 20” framhjuls lastcykel-gaffel.
Min tanke är att bygga något liknande detta för att bibehålla geometri någorlunda.Jag lyckades köpa en bmx-gaffel med skivbromsfäste här på happy som ska bli del av en lastcykel förr eller senare (dvs jag ska behålla den). Ovanliga med skivbromsfäste, men ska du ha fälgbromsat känns en bmx-gaffel som enklaste vägen istället för att kapa en för 622-hjul. Om jag inte missförstår något..
Bra tips till oss "Cargo Bike-Wannabies"!Min tanke är att bygga något liknande detta för att bibehålla geometri någorlunda.
Visa bilaga 812694
![]()
No.08 Steel Fork - Converting To A Cargo Bike
Transform your bike into a versatile cargo bike with the VELOCI No.08 PICK-UP CR-MO Steel Forkwww.velocicycle.com
Jaha, då förstår jag!Min tanke är att bygga något liknande detta för att bibehålla geometri någorlunda.
Visa bilaga 812694
![]()
Transform your bike into a versatile cargo bike with the VELOCI No.08 PICK-UP CR-MO Steel Forkwww.velocicycle.com
@lflx byggde något liknande med en gaffel från en dirt jumper, han kanske har några bra råd!Min tanke är att bygga något liknande detta för att bibehålla geometri någorlunda.
Visa bilaga 812694
![]()
Det här finnsSöker trasiga däck i gbg... Jag behöver några grovmönstrade däck. Tänkte ha dom som grepp på min isbräda. Har du nåt snakebiteat bortom räddning så är jag på.
Var tyvärr för ivrig. Det är ett vanligt framrack där jag kapade av den lilla ryggen eller vad man säger. Stagen är från en slaktad framgaffel. Jag satt nitmuttrar i DJ-gaffeln och fäste med bult. Har skjutsat tjejen till jobbet några gånger och än så länge håller detFinns det en byggtråd om den?
Kreativt och inspirerande!Var tyvärr för ivrig. Det är ett vanligt framrack där jag kapade av den lilla ryggen eller vad man säger. Stagen är från en slaktad framgaffel. Jag satt nitmuttrar i DJ-gaffeln och fäste med bult. Har skjutsat tjejen till jobbet några gånger och än så länge håller det
Fick inte med några skruvar till det nya växelörat och har bara kvar en från förra. Skruven verkar lite svår att hitta på vanlig järnaffär dessutom. 3 mm gänga och cirka 5-6 mm lång gänga plus skalle för försänkning.
Någon som råkar ha en liggandes?