bogii
Medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De tar @miyatafarfar helt säkert väldigt gärna hand om!![]()
Det beror på. Vill du återanvända dem sen? Var i landet?Någon som har verktyg till övers för att få bort det här eländet?
Hammare, dorn och en rejäl vattenrörstång eller skiftnyckel. Om du inte ska återanvända lagret.Någon som har verktyg till övers för att få bort det här eländet?
Om jag köper verktyg så förstör jag gärna inte dom heh. Vevlager ska skrotas. I BoråsDet beror på. Vill du återanvända dem sen? Var i landet?
Nä lagren ska skrotas. Är dessa inte gängade på samma sätt som hollowtech/fyrkant?Hammare, dorn och en rejäl vattenrörstång eller skiftnyckel. Om du inte ska återanvända lagret.
(- kom ihåg att skruva åt rätt håll bara…)
BSANä lagren ska skrotas. Är dessa inte gängade på samma sätt som hollowtech/fyrkant?
Jag blandade ihop tråden med låna-verktyg-tråden. Jag har skruvstäd och mycket olika saker att banka med, men i Gbg och vill inte gärna sälja. Men som @Pfaff säger, den gula skulle jag köra grov skruvmejsel och hammare på, den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen. Men specielt skruvmejsel-o-banka metoden är envägs.Om jag köper verktyg så förstör jag gärna inte dom heh. Vevlager ska skrotas. I Borås
Det är nog enda sättet; höger skål brukar sitta MYCKET hårt och demonterades egentligen aldrig på den tid det begav sig. Fast man kan ju ha tur med klenare metoder.…den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen…
Var i landet håller du och projektet hus?Bortskänkes projektcykel - Scott Addict 24".
Avkomman har kastat EN blick åt din cykelpark och detta anser du är NOG INTRESSE för att göra ett gemensamt projekt och kanska på sikt skapa ett livslångt beroende... och i dina lådor så har du ju en bakväxel och ett reglage som skulle passa. Därför bör du hämta denna hoj och göra det enda vettiga, bygga ytterligare en cykel. Kanske dirt-inspirerat, kanske mer CX. Möjligheterna är oändliga!
Funkar:
- Ram
- Styrlager
- Hjul
- Vevar
- Sadel + stolpe
Funkar inte
- Växlar
- Bromsar
- Pedalerna
- Framgaffeln
Vid god stämning och mutning med en mindre mängd fin-öl så kan du även få dyka ned i gott och blandat / reservdelslådorna.
DMa.
//Fiffi
Jag bor ju i Borås, så kanske får komma in och prova grisa någon gång?Jag blandade ihop tråden med låna-verktyg-tråden. Jag har skruvstäd och mycket olika saker att banka med, men i Gbg och vill inte gärna sälja. Men som @Pfaff säger, den gula skulle jag köra grov skruvmejsel och hammare på, den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen. Men specielt skruvmejsel-o-banka metoden är envägs.
Var i landet håller du och projektet hus?
Du är välkommen till Kungsbacka också. Här finns skruvstäd och en autistiskt sorterad verktygsvägg.Jag bor ju i Borås, så kanske får komma in och prova grisa någon gång?
Läste akustisk och blev lite bortskrämd. Tack!Du är välkommen till Kungsbacka också. Här finns skruvstäd och en autistiskt sorterad verktygsvägg.
Läste akustisk och blev lite bortskämd. Tack!
Om du påminner mig så kan jag ta med gasolbrännare och nycklar när vi ses 25/4, så kan vi ge det en duvning.Någon som har verktyg till övers för att få bort det här eländet?
Om du orkar hålla den ifrån containerdöden till 25 april så förbarmar jag mig gärna över den då.Stadig tandem bortskänkes. Hämtas i Gamlestan i Gbg. Om två veckor blir den containermat. Rullade senast 25 år sen. Inga garantier. Vill du skruva loss något är du välkommen, men hämtas helst hel.
Visa bilaga 824416
Bromma.Var i landet håller du och projektet hus?
Strålande, den är din. Det är just den 25:e vi har städdag, men jag ser till att du slipper rota i containern. :-)Om du orkar hålla den ifrån containerdöden till 25 april så förbarmar jag mig gärna över den då.
jag har ett som jag tänkte ta lite delar från. Vilka delar behöver från det?Lyckades med konststycket att gå i backen och slog sönder något i höger växelreglage.
Har öppnat upp och kikat, men en liten plastpryl har spruckit så fjädern inte riktigt når
Någon som har en bättre begagnad ST-R8050 liggandes?
Ultegra Di2, 11 växlat.
Visa bilaga 825067
Hej,Visa bilaga 825080
Riktig gammal finram från Canyon. Cf Ultimate. Kolfiber och rätt liten, så den väger ingenting. Tyvärr har den ett skavt hål från vattenflaska och sletna flaskhållargängor. En spricka vilket jag tror är i lacken. Förra ägaren hade dock tävlat på den i skicket den är i framgångsrikt under två år sade han. Styrlager, tråkigt vevlager och en BB-mount Shimano XT-växel sitter på. Någon som vill ge sig på den? Byter gärna mot nå sköj. Typ en 10 eller 11växlad kassett. Eller nåt annat. Inget akustiskt
Den finns i Borås the city of dreams. Ska in på ett retro mountainbike gear swap meet på lördag och kan ta med den?Hej,
Jag är intresserad om cykeln finns i närheten av Göteborg altenativt Uppsala.
Mvh
Erik
Hjälte!jag har ett som jag tänkte ta lite delar från. Vilka delar behöver från det?
Det är nog precis den delen jag behöver för att laga mitt reglage.Hjälte!
Jag märkte att det var lite plast löst först som hindrade knappen. Nu lossnar stora och lilla fjädern i den.
Så jag tror MINST handtag och plastprylen:
Går det att lossa bara växelhandtaget enkelt?
Visa bilaga 825118
Sen denna plastpryl:
Visa bilaga 825119
Alla fjädrar har jag. Men i handtaget så har pluggen i botten på handtaget lossnat som fjädern ska sitta fast på.
Jag hann paketera en höger skivbroms innan "köparen" insåg att den inte behövdes. Shimano m395. Någon som vill ha?Har en komplett m395 om det är intressant?
Gör ingenting, gulligt ställ ändå.Edit: fel tråd.
Jag kan ha!Långskott, men det råkar inte vara någon som har en slx-broms liggande, bl m675. Har en men inser att det skulle kunna vara trevligt med ett matchande bromspar på någon cykel...
Nu tror jag att det önskades ett handtag men är oket ok? Jag har ett 395 ok som verkar läcka lite och skulle kunna vara intresserad om den finns kvarJag hann paketera en höger skivbroms innan "köparen" insåg att den inte behövdes. Shimano m395. Någon som vill ha?
Det ska funka fint!Nu tror jag att det önskades ett handtag men är oket ok? Jag har ett 395 ok som verkar läcka lite och skulle kunna vara intresserad om den finns kvar