[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Monark Racer i flygstål
Crescent Racer
Mongoose Iboc (4130)

Finns i Södra Dalarna.
Önskas bytas mot 90-tals GT, Shimano XT, eller större Crescent racers mm

Bilagor

• IMG_8710.webp
    IMG_8710.webp
    532.7 KB · Besök: 58
  • IMG_8717.webp
    IMG_8717.webp
    694.1 KB · Besök: 59
  • IMG_8724.webp
    IMG_8724.webp
    135.5 KB · Besök: 58
Bortskänkes projektcykel - Scott Addict 24".
Avkomman har kastat EN blick åt din cykelpark och detta anser du är NOG INTRESSE för att göra ett gemensamt projekt och kanska på sikt skapa ett livslångt beroende... och i dina lådor så har du ju en bakväxel och ett reglage som skulle passa. Därför bör du hämta denna hoj och göra det enda vettiga, bygga ytterligare en cykel. Kanske dirt-inspirerat, kanske mer CX. Möjligheterna är oändliga!

Funkar:
- Ram
- Styrlager
- Hjul
- Vevar
- Sadel + stolpe

Funkar inte
- Växlar
- Bromsar
- Pedalerna
- Framgaffeln

Vid god stämning och mutning med en mindre mängd fin-öl så kan du även få dyka ned i gott och blandat / reservdelslådorna.

DMa.
//Fiffi

Bilagor

• Scott_Addict_24.webp
    Scott_Addict_24.webp
    437.1 KB · Besök: 33
Någon som har verktyg till övers för att få bort det här eländet?

Bilagor

• PXL_20260414_074746926.webp
    PXL_20260414_074746926.webp
    158 KB · Besök: 41
  • PXL_20260414_074800339.webp
    PXL_20260414_074800339.webp
    196.5 KB · Besök: 42
Om jag köper verktyg så förstör jag gärna inte dom heh. Vevlager ska skrotas. I Borås
Jag blandade ihop tråden med låna-verktyg-tråden. Jag har skruvstäd och mycket olika saker att banka med, men i Gbg och vill inte gärna sälja. Men som @Pfaff säger, den gula skulle jag köra grov skruvmejsel och hammare på, den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen. Men specielt skruvmejsel-o-banka metoden är envägs.

…den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen…
Det är nog enda sättet; höger skål brukar sitta MYCKET hårt och demonterades egentligen aldrig på den tid det begav sig. Fast man kan ju ha tur med klenare metoder.
(-jag såg först nu att det var två olika cyklar…😳)

Bortskänkes projektcykel - Scott Addict 24".
Avkomman har kastat EN blick åt din cykelpark och detta anser du är NOG INTRESSE för att göra ett gemensamt projekt och kanska på sikt skapa ett livslångt beroende... och i dina lådor så har du ju en bakväxel och ett reglage som skulle passa. Därför bör du hämta denna hoj och göra det enda vettiga, bygga ytterligare en cykel. Kanske dirt-inspirerat, kanske mer CX. Möjligheterna är oändliga!

Funkar:
- Ram
- Styrlager
- Hjul
- Vevar
- Sadel + stolpe

Funkar inte
- Växlar
- Bromsar
- Pedalerna
- Framgaffeln

Vid god stämning och mutning med en mindre mängd fin-öl så kan du även få dyka ned i gott och blandat / reservdelslådorna.

DMa.
//Fiffi
Var i landet håller du och projektet hus?

Jag blandade ihop tråden med låna-verktyg-tråden. Jag har skruvstäd och mycket olika saker att banka med, men i Gbg och vill inte gärna sälja. Men som @Pfaff säger, den gula skulle jag köra grov skruvmejsel och hammare på, den röda skulle jag sätta upp i ett skruvstäd och vrida ramen. Men specielt skruvmejsel-o-banka metoden är envägs.
Jag bor ju i Borås, så kanske får komma in och prova grisa någon gång?

Lyckades med konststycket att gå i backen och slog sönder något i höger växelreglage.
Har öppnat upp och kikat, men en liten plastpryl har spruckit så fjädern inte riktigt når

Någon som har en bättre begagnad ST-R8050 liggandes?
Ultegra Di2, 11 växlat.

1776195545276.webp

PXL_20260410_092717001.webp

Riktig gammal finram från Canyon. Cf Ultimate. Kolfiber och rätt liten, så den väger ingenting. Tyvärr har den ett skavt hål från vattenflaska och sletna flaskhållargängor. En spricka vilket jag tror är i lacken. Förra ägaren hade dock tävlat på den i skicket den är i framgångsrikt under två år sade han. Styrlager, tråkigt vevlager och en BB-mount Shimano XT-växel sitter på. Någon som vill ge sig på den? Byter gärna mot nå sköj. Typ en 10 eller 11växlad kassett. Eller nåt annat. Inget akustiskt

Bilagor

• PXL_20260410_092728494.webp
    PXL_20260410_092728494.webp
    143.1 KB · Besök: 47
  • PXL_20260410_092730797.MP.webp
    PXL_20260410_092730797.MP.webp
    116.4 KB · Besök: 44
Lyckades med konststycket att gå i backen och slog sönder något i höger växelreglage.
Har öppnat upp och kikat, men en liten plastpryl har spruckit så fjädern inte riktigt når

Någon som har en bättre begagnad ST-R8050 liggandes?
Ultegra Di2, 11 växlat.

Visa bilaga 825067
jag har ett som jag tänkte ta lite delar från. Vilka delar behöver från det?

Visa bilaga 825080
Riktig gammal finram från Canyon. Cf Ultimate. Kolfiber och rätt liten, så den väger ingenting. Tyvärr har den ett skavt hål från vattenflaska och sletna flaskhållargängor. En spricka vilket jag tror är i lacken. Förra ägaren hade dock tävlat på den i skicket den är i framgångsrikt under två år sade han. Styrlager, tråkigt vevlager och en BB-mount Shimano XT-växel sitter på. Någon som vill ge sig på den? Byter gärna mot nå sköj. Typ en 10 eller 11växlad kassett. Eller nåt annat. Inget akustiskt
Hej,
Jag är intresserad om cykeln finns i närheten av Göteborg altenativt Uppsala.
Mvh
Erik

jag har ett som jag tänkte ta lite delar från. Vilka delar behöver från det?
Hjälte!

Jag märkte att det var lite plast löst först som hindrade knappen. Nu lossnar stora och lilla fjädern i den.
Så jag tror MINST handtag och plastprylen:
Går det att lossa bara växelhandtaget enkelt?
1776237138216.webp

Sen denna plastpryl:
1776237184504.webp

Alla fjädrar har jag. Men i handtaget så har pluggen i botten på handtaget lossnat som fjädern ska sitta fast på.

Hjälte!

Jag märkte att det var lite plast löst först som hindrade knappen. Nu lossnar stora och lilla fjädern i den.
Så jag tror MINST handtag och plastprylen:
Går det att lossa bara växelhandtaget enkelt?
Visa bilaga 825118

Sen denna plastpryl:
Visa bilaga 825119

Alla fjädrar har jag. Men i handtaget så har pluggen i botten på handtaget lossnat som fjädern ska sitta fast på.
Det är nog precis den delen jag behöver för att laga mitt reglage. :confused:

Men skall dubbelkolla hemma ikväll och se hur läget är. Skicka ett PM och påminn mig om du inte hör av mig under kvällen.

Långskott, men det råkar inte vara någon som har en slx-broms liggande, bl m675. Har en men inser att det skulle kunna vara trevligt med ett matchande bromspar på någon cykel...

Jag hann paketera en höger skivbroms innan "köparen" insåg att den inte behövdes. Shimano m395. Någon som vill ha?
Nu tror jag att det önskades ett handtag men är oket ok? Jag har ett 395 ok som verkar läcka lite och skulle kunna vara intresserad om den finns kvar

Tjena!

Vill byta en Limotec Alpha 170mm dropperpost i 34,9 mot en annan i 31,6 pga felköp.
Helt oanvänd i förpackning. Jag bryr mig inte jättemycket om skick, bara den inte glappar för mycket eller är i behov av service omgående.

Har ett SRAM Guide RE 4-kolvs ok där kolvarna fastnat, troligen läckage och någon korrosion har uppstått. Kolvarna sitter väldigt fast så det verkar bortom räddning (cykeln har tyvärr stått något år så..).

Någon som har ett sram-ok som kan passa? Guide, Guide RE, Code ska väl passa som jag förstår det? Eller passar alla sram som använder dot4 vätska?

Eller någon som sitter på ett reparationskit? Är det värt att försöka renovera?

Antar jag behöver oliv och stift om jag ska byta ok också..

En sådan här broms har jag idag:

Ett sådant här reparationskit skulle ev fungera:

Jag finns i sthlm men ett ok är väl relativt enkelt att skicka..

Skänkes 27.5 hjul med lite glapp på bakhjulet så man behöver nog byta lager för att få ordning på det. Satt på min Merida one-sixty när jag köpte den. Dom är lite slitna utseende mässigt men är raka och fina förutom glapp.

Om man vill kan man skänka valfri peng till någon välgörenhet.

Finns i Gribbylund

Bilagor

• 20260416_092616.webp
    20260416_092616.webp
    728.8 KB · Besök: 34
  • 20260416_092653.webp
    20260416_092653.webp
    218.1 KB · Besök: 35
Tillbaka
Topp