Storskogsfilmer

olle/frost

Aktiv medlem
Storskogsfilmer
Finska stigcyklister från storskogen som gör precis såna moutainbikefilmer jag vill se. Utan Red Bull-vingar men med cykling som man känner igen sig i.

Måsste erkänna, jag är lite uttråkad på de flesta mountainbikefilmerna. Visst, alla de där våghalsiga typerna som gör alla dessa dödsföraktande stunsten och massiva dropsen är ganska imponerande. Men jag kan inte relatera till dem. Jag känner inte igen mig. Jag är ingen dirt jumper, jag bär inte fullkropsrustning och cyklar på en motocrosshoj utan motor. Jag vill se filmer som visar mer den typ av cykling jag håller på med; episka turer med vackra vyer, långa vindlande stigar i skogen. Kort sagt: jag vill ha mountainbikefilmer som Mint Suace kunde vara med i.

Storskogsfilmer
Instämmer! De där filmerna är verkligen kanon:-) Och visst är det tröttsamt att 99% av allt MTB-relaterat på Youtube handlar om downhill. I synnerhet amerikaner verkar inte ens känna till att man kan cykla på stökiga stigar som inte lutar nedåt, vilket också märks på många utländska forum.

Jag startade en liknande tråd om stökcykling: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2245857
Kanske inte riktigt vad du söker efter, men åt det hållet...

Storskogsfilmer
Åååhhh......DÄR fick jag något att sträva mot. Klarar att hoppa över att kvastskaft, men inte mycket mer. Jag VILL kunna cykla som dom! Ut och träna.......!

Storskogsfilmer
Håller med om att det där känns mera relevant det är ju så det är i skogen typ. Fallna träd osv. Körde med ht.n 29 a igår & va mycket lättare det var å komma över fallna träd med den. Vill med se mera sån film känns som att man lätt skulle kunna få ihop flera såna bra här om nån orkade filma nåt annat än pov.

Storskogsfilmer
Jag kikade igen de flesta av deras filmer efter Maktens tips för ett tag sedan. Den dagen jag kan cykla över en stock på det viset kommer jag att vara rätt nöjd med mig själv!

Storskogsfilmer
... Och för er som till äventyrs inte kan finska och missat signifikansen av trådens rubrik så är suurmetsä = storskog på ärans och hjältarnas språk!

Storskogsfilmer
Sköna filmer! Instämmer med andra i tråden att det är roligt att se videor som man kan relatera mer till men jag tycker också att det är kul att se de där riktigt sjuka och häftiga videorna som finns på t.ex. Pinkbike, dock de som är mest inriktade på AM/Enduro då downhill videor känns så uttjatade och inte ger mig något att relatera till alls.

Jag och min polare tycker den här kombinationen med mtb och kameror är rätt rolig så vi gjorde en film i oktober. En som inriktar sig mer till just cross country åkare och som vi blev mycket nöjda med. Kolla gärna in den:
Min polare gjorde en tråd med den här på Happy med: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2567332/2567518
Kommentera gärna vad ni tycker :)

Storskogsfilmer
Tack för den länken, filmen var så bra att jag stack ut och cyklade!

olle/frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Finska stigcyklister från storskogen som gör
> precis såna moutainbikefilmer jag vill se. Utan
> Red Bull-vingar men med cykling som man känner
> igen sig i.
>
> g1euVA
>
> Måsste erkänna, jag är lite uttråkad på de
> flesta mountainbikefilmerna. Visst, alla de där
> våghalsiga typerna som gör alla dessa
> dödsföraktande stunsten och massiva dropsen är
> ganska imponerande. Men jag kan inte relatera till
> dem. Jag känner inte igen mig. Jag är ingen dirt
> jumper, jag bär inte fullkropsrustning och cyklar
> på en motocrosshoj utan motor. Jag vill se filmer
> som visar mer den typ av cykling jag håller på
> med; episka turer med vackra vyer, långa
> vindlande stigar i skogen. Kort sagt: jag vill ha
> mountainbikefilmer som Mint Suace kunde vara med
> i.

Storskogsfilmer
Väldigt trevliga filmer, tack!

Var är det för cykel han kör i denna? Måste vara stål? Om jag skaffar en sådan blir jag nog lika duktig.

Tillbaka
Topp