Strava GC och Tapiriik

micro553

Medlem
Strava GC och Tapiriik
Hej

Kanske är jag slut i skallen men har följande problem.

Använder Garmin 800 samt Strava och har Tapiriik med följande tjänster på sutosync

- ride with gps
- Strava Premium
- Garmin Connect

Har även lagt in kopplingen till Strava i GC.

Igår när jag körde två pass på totalt 13 mil blev det helt knäppt.

Det dök upp 4 pass i Strava och i GC.

Ett fick rätt namn dvs det jag döpte det till i Strava appen
Ett fick morning ride - trots att jag döpte det till annat i Strava appen
Två pass fick namnet namnlös

Så jag fick ta bort två pass manuellt vilket var lite surt.

Enligt Tapiriiks FAQ så ska du känna igen så det inte blir dubletter dvs om man loggar via två tjänster samma pass så spara bara ett så att säga.

Hur ska jag göra för att få ett pass varje gång?

Skulle ju kunna bara använda Garminen och sen syndar den till Strava men samtidigt vill jag ju vara på den säkra sidan så kör gärna strava via mobilen medan jag kör också.

Säkert nån kunnig som kan hjälpa mig lösa detta.

Jag förstår ju att det blir nån bubbelgång med synaningen man kan ej lista ut vad som är fel.

tack på förhand.

Strava GC och Tapiriik
Det känns lite meningslöst att synka Strava både via GC och Tapiriik. Det leder ofelbart till denna typen av problem. Använd GC och fimpa Tapiriik är mitt råd.

Strava GC och Tapiriik
.A. skrev:
-------------------------------------------------------
> Det känns lite meningslöst att synka Strava
> både via GC och Tapiriik. Det leder ofelbart till
> denna typen av problem. Använd GC och fimpa
> Tapiriik är mitt råd.

Fast vill man logga påse strava via telefonen och edgen så är ger det ju ofelbart dubbletter när GC skickar in sina pass till strava.
Skippa GC->Strava kopplingen och kör bara tapiriik så finns det iaf en chans att du slipper dubbletter.

Strava GC och Tapiriik
Tog bort sync via Tapiriik
GC -Strava
Sträva - GC

Men inser att det ändå kommer bli dubletter iom GC - Strava kopplingen men utan den missar jag ju PR och sufferscore i Strava.

Ett alt är att bara köra med Edge 800 och skita i Strava via mob samtidigt.

Strava GC och Tapiriik
Är det nån skillnad på infon som syncas? mellan

1. GC - Strava Kopplingen

2. Tapiriik Kopplingen

Kanske smartare att göra som ovan dvs bara köra Tapiriik.

Strava GC och Tapiriik
Jag har kört med en Garmin 910XT några år nu och körde tapiriik först, men när GC började synka automatiskt med Strava slutade jag med det. Känns inte allt för vågat att bara köra Garmin för det har aldrig försvunnit något pass för mig iaf.

Strava GC och Tapiriik
Kör du både via Edge och GC och samtidigt använder Stravaappen på mobil blir det ju två aktiviteter. Varför blanda in Tapiriik sedan GC synkar med Strava förstår jag inte vitsen med. Edgens aktiviteter kan ju synkas när som helst. Blir något knas går det utmärkt att exportera från GC och importera i Strava.

Tillbaka
Topp