Strava Premium Kvitto?

Strava Premium Kvitto?
Jag skulle kvittoredovisa till Benify.

Men det verkar svårt att få till, först krävde Benify att namnet ska stå på kvittot. Visst, det kan man ju förstå. Men nu har jag fått avslag igen för det är otydligt specat vad man köpt.

Det räcker inte att det står "All access", det ska framgå exakt vad man köpt för något.

Men, liksom, det ger ju sig själv om man bara vet vad Strava är, det är en tjänst, man köper tillgång till tjänsten. Men de går inte med på det!! Fruktansvärt irriterande.

Verkar ungefär som att den som sitter och ska godkänna detta inte har någon aning om vad Strava är, trots att det uttryckligen står att "träningsapp" är godkänt i deras lista över godkända saker.

Någon som råkat ut för liknande problem? Har det stått på erat kvitto lite mer vad det är ni köpt?

Strava Premium Kvitto?
Har aldrig ens funderat på att dra Strava som friskvårdsförmån. (Benify här också)
Enligt reglerna som skatteverket satt upp skall det tydligt framgå vad man köpt och vem som köpt det.
Inte bara namn utan även personnummer. (vilket gör det svårt med utländsk leverantör)
Jag tar ut min förmån på gymkortet istället.

Strava Premium Kvitto?
Har tagit Premium (nu Summit) som friskvårdsbidrag i tre år nu utan problem. Mejlar supporten varje gång för att få ett kvitto. Lämnar in det tillsammans med utdrag från internetbanken.

Strava Premium Kvitto?
Sambal Oelek sa:
Jag skulle kvittoredovisa till Benify.

Men det verkar svårt att få till, först krävde Benify att namnet ska stå på kvittot. Visst, det kan man ju förstå. Men nu har jag fått avslag igen för det är otydligt specat vad man köpt.

Det räcker inte att det står "All access", det ska framgå exakt vad man köpt för något.

Men, liksom, det ger ju sig själv om man bara vet vad Strava är, det är en tjänst, man köper tillgång till tjänsten. Men de går inte med på det!! Fruktansvärt irriterande.

Verkar ungefär som att den som sitter och ska godkänna detta inte har någon aning om vad Strava är, trots att det uttryckligen står att "träningsapp" är godkänt i deras lista över godkända saker.

Någon som råkat ut för liknande problem? Har det stått på erat kvitto lite mer vad det är ni köpt?

Spännande! Skickade in stravakvittot innan julen till Benify. Hoppas min rövhatt har bättre koll ?

Strava Premium Kvitto?
Pyspunka82 sa:
För mig räckte en printad skärmdump från förvisso Runkeeper som visade att min nivå och utskrift från bankkontot
Jaså, vad bra, var det också Benify? Vad stod på kvittot att du hade köpt?

glitch sa:
Spännande! Skickade in stravakvittot innan julen till Benify. Hoppas min rövhatt har bättre koll ?
Jag håller tummarna, återkom gärna om hur det gick :)

De skrev i mailet såhär:

Benify sa:
Vi måste tydligt se vad för friskvårdsaktivitet du har köpt, "All access", är ett väldigt omfattande begrepp och kan betyda mycket olika saker. Vänligen återkom med ett intyg vad för typ av friskvårdsaktivitet som "All access" avser. Om det är en träningsavgift måste detta framgå.

Jag kan ju tycka att visst, "all access" kan betyda många olika saker om man lyfter det ur sitt sammanhang. Men om man sätter orden "Fitness app: " framför vilket liksom är underförstått (??) så kan det ju knappast vara otydligt. Eller? Så extremt kinkiga kan de väl inte vara, jag undrar vad det står på alla andra kvitton de får in. Om det är så mycket extra tydligt det.

Strava Premium Kvitto?
Okej, efter att ha djupdykt i detta. Benify har uppdaterat sin godkända aktiviteter-lista och länkar till Skatteverkets information. Den infon de länkar till är dock specifik för träning i bostaden. Vilket är ett specialfall av detta. Den allmänna infon är detta:

2019_01_07_11_52_09_Window.png

Källa:
https://skatteverket.se/privat/skat...ard.4.7459477810df5bccdd4800014540.html#Text7

Tycker det är ganska tydligt att en app om så bara för att registrera sin träning är godkänt! Det borde ju betyda att om det står på kvittot "workout log app" så borde det räcka. Ska prova med det så får vi se vad de säger.

Strava Premium Kvitto?
Sambal Oelek sa:
Tycker det är ganska tydligt att en app om så bara för att registrera sin träning är godkänt! Det borde ju betyda att om det står på kvittot "workout log app" så borde det räcka. Ska prova med det så får vi se vad de säger.
haha! det funkade. Lade till texten, se bild. Så gick det igenom hos Benify. Hallelujah!

Untitled-1.png

Strava Premium Kvitto?
Jag hade inga problem att få stravakvittot godkänt.
Ooms du har aldrig funderat på att trycka ut bajskorven så den slipper ligga och retas?
Blir nog dryga böter och fängelsestraff för rättshaveristen Sambal ?

Strava Premium Kvitto?
glitch sa:
Ooms du har aldrig funderat på att trycka ut bajskorven så den slipper ligga och retas?
Nä, men om förfalskningen uppdagas exvis vid en revision/audit så ser nog arbetsgivaren allvarligt på det hela (då de per definition då begått skattebrott). Brott mot sin arbetsgivare är grund för avsked. Men du verkar tycka det är helt ok. Vilka övriga brott tycker du är ok att begå mot sin arbetsgivare?

Strava Premium Kvitto?
ooms sa:
glitch sa:
Nä, men om förfalskningen uppdagas exvis vid en revision/audit så ser nog arbetsgivaren allvarligt på det hela (då de per definition då begått skattebrott). Brott mot sin arbetsgivare är grund för avsked. Men du verkar tycka det är helt ok. Vilka övriga brott tycker du är ok att begå mot sin arbetsgivare?

Jag tror inte de ser så allvarligt på att han förtydligt att det är en träningsapp. Det är inte att han hittat på att det är en träningsapp. Hoppas verkligen skatteverket fokuserar på lite allvarligare brott.

Strava Premium Kvitto?
glitch sa:
ooms sa:
glitch sa:

Jag tror inte de ser så allvarligt på att han förtydligt att det är en träningsapp. Det är inte att han hittat på att det är en träningsapp. Hoppas verkligen skatteverket fokuserar på lite allvarligare brott.
Det finns andra sätt att förtydliga än att förfalska kvittot, t.ex. skriva en kommentar med länk, etc, när man registrerar det (så funkade det iaf när jag använde benify). Det känns onödigt att riskera jobbet för 500kr, det är därför jag kommenterar så att ev efterföljare kan tänka till en extra gång.

Tillbaka
Topp