Nu har jag testat själv. Provade aldrig routeCourse förut när jag upptäckte den för det brukar vara så bökigt men nu när Strava släppt en egen app så kändes det mer lockande. Så det är den enda jag provat nudå då jag hoppade över den andra.
https://apps.garmin.com/sv-SE/apps/945c964a-314b-41fa-9a13-32a1f7931335
Det var ganska lätt att installera och använda den. Bortsett från en sak. Den synkar ju via Garmin Connect i telefonen (hädanefter kallat GC). Så GC måste ha tillåtelse att koppla upp mot Strava. Det kunde ju varit lätt om allt funkade som det ska, men.... här kommer iaf en steg-för-steg anvisning. Förutsatt att du redan har GC på luren och appen på Edgen installerade då.
1) Starta appen i Edgen. Den kommer säga till dig att starta GC i telefonen.
2) Se till att telefonen är synkad mot Edgen och starta GC. Jag fick av någon anledning det inte att fungera via WiFi utan startade Bluetooth och då gick det.
3) Nu kommer en luring, det kommer (för mig iaf) en gömd notis om att GC behöver access till Strava. I GC tryck på notis-symbolen så ser du det meddelandet och då kommer du till en Strava-inloggningsruta och "tillåt"-knapp.
4) Nu ska det fungera, i din Edge. Där ska det nu komma upp dina rutter i Strava. Se bild. Resten är väl ganska självförklarande.
Får hoppas det fungerar smidigare nästa gång när detta väl är gjort och att WiFi funkar. Men det borde det ju göra för jag synkar ju alla rides via WiFi. Så isf borde detta vara grymt smidigt.
Bökigt annars att skapa rutten, ladda ner GPX. Koppla Edge till datorn, hoppas att det funkar att få upp den som enhet i Windows, vilket failar 2 ggr av 3. Sedan kopiera över filen till Edge.
Happy riding!