Strul med datum för Långa Billingeracet

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast de verkar ju bara säga att det är
> beklagligt att folk har missförstått hur
> processen går till, inte att de ska ändra på
> sitt beslut... eller?

"Vi ämnar att på bästa tänkbara sätt korrigera problemet och vi har en god kontakt med samtliga berörda parter och hoppas på en lösning snarast möjligt. "

Jag tolkar det som att de ska försöka i a f.

Jag fastnar mer på följande:

"Borlänge CK har i hela processen varit medgörliga för förflyttning av datum......."

Jag undviker min tolkning av hela artikelns möjliga planerade retoriska effekt...

/JPL

Så fint förbundet uttrycker sig. Om det då är sant, att de arbetar med "intresse för cykelsportens bästa" och "beklagar uppstådd konflikt" så borde det vara möjligt att låta Skövde ck köra sin tävling den 24 maj.
Jag väntar fortfarande på en officiell förklaring på varför båda tävlingarna inte kan gå samma dag.

Jag undrar om SCF:s generalsekreterare kan stå rak i ryggen och säga att han jobbar för cykelsportens bästa när han just favoriserat sin egen klubb.
Varför lägger man bara inte ner SCF och startar ett nytt förbund? Man kan handplocka eldstjälar som brinner mer för cykling än för att utöva makt och få utlopp för kontrollbehov.

Det viktiga är att vi inte släpper frågan utan fortsätter att ligga på och pressar (vänligt men bestämt) SCF till att låta Billingeracet ligga kvar den 24e.

ething skrev:
-------------------------------------------------------
> Det viktiga är att vi inte släpper frågan utan
> fortsätter att ligga på och pressar (vänligt
> men bestämt) SCF till att låta Billingeracet
> ligga kvar den 24e.

+1

fortsätt e-posta!

Det mesta är väl sagt så här långt. Nu hoppas jag bara på ett definitivt besked så jag kan planera mitt tävlingsår. Kan bara hålla med, fortsätt e-posta.

Vi ses i Skövde...

Problemet är löst i samförstånd med övriga arrangörer. Lite pusslande fram o tillbaks så har vi alla fått till det.

Mer info kommer på scfs hemsida i morgon förmiddag.

Andas ut
Billingeracet går den 24 maj som planerat. Det går att läsa på Skövde ck:s hemsida. Skönt för alla inblandade.

Nu vågar till och med tävlingsledaren andas ut. Jag ser fram emot ett femte långlopp på Billingen i slutet av maj och hoppas att vi i år får bättre tumme med vädret. Frågan är om det kan bli värre än vad det var 2008?

Nu fortsätter vi jobbet med tävlingen så att vi förhoppningsvis kan bjuda upp till de bästa möjliga förhållandena på tävlingsdagen. Vi lovar på tävlingens hemsida lika många uppförs- och nedförsbackar som förut, inte ett uns av lättnad i sikte = samma härliga bana som förut. Du kan möjligen hitta lite andra alternativ men grundkonceptet ändrar vi inte. Långlopp för alla. Riktig MTB-cykling.

Jag vill passa på att tacka alla för den support och den omtanke som visats oss i arrangörsleden. Jag tänker inte glömma övriga berörda klubbar eller för all del tävlingskommitténs ordförande eller som jag sa till honom i telefon i morse - "lika arg som jag var på dig för två veckor sedan - lika nöjd är jag med det prestigelösa, snabba och handlingskraftiga sätt som du löst frågan".

Välkomna till Skövde och Billingen den 24 maj.

Dag Bränfeldt
tävlingsledare

Tillbaka
Topp