[STULEN] En till Gary Fisher... :(((((

42Hz

Aktiv medlem
Någon satans lobotomerad taskig ursäkt till 'människa' med långa fingar har stulit min låsta Gary Fisher Paragon, må tusen och åter tusen flugmaggotar besöka hans ruttnande hjärna!!!

Såg ut precis som på bilden, samma prylar... :(((

file=30311

file=30312

file=30313

file=30314

file=30315

file=30316

Har bara sett några enstaka hojjar med den ramen så målar de inte om den lär den vara lätt att identifiera, jag har nyligen fixat till lacken vet jag exact var alla märken satt!!

Uschja, man tror inte det är sant först men sen sjunker insikten in. :(...

Nä, nu måste jag ut och trampa bort ilskan! *Ghargh!*

öga för ett öga.....hoppas någon klipper av fingrarna på gärningsmannen just som denne gjorde med låset ditt.

Nej, tnt, det var ingen tröst, påminn mig att fråga dig varför du inte hade bilen i ett garage ifall du får inbrott i den... :(

Synd, fy faan, jävla skit, lider med dig. Jag ska hålla koll utanför MCDonalds kupolen där alla cyklar dyker upp.

Fan vad trist!
Om det är småglin som snott den får vi hoppas att de ställer tillbaka hojen när de inser att den inte har en massa tuffa växlar.

Tack för sympatierna, stulen i Ludvika, polisanmält, hade väl inte fått mycket för ramen, sprojtans ny ThudBuster, relativt nytt bakhjul och singlespeed prylarna svider ju mest förutom det emotionella, min första 'riktiga' MTB..

Hej!

Det skulle vara ganska intressant att veta hur och med vad ni har låst era stulna cyklar, iallfall skulle jag tycka det var intressant!

Ps. Jag jobbar INTE på något försäkringbolag....

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Bumpar lite i ren desperation...

skit också, jag som hoppades på goda nyheter.

Attans Harri, fan vad trist. Jag har inte varit så mycket på forumet på sistone så jag har missat det här. Hoppas du får tag på cykeln igen.

Jag bor i Malmö. Håller ögonen öppna om utifall den skulle dyka upp här nere. Mirakel har faktiskt hänt...

Måste berätta en historia från i somras när jag hade fått min skraltiga mtb stulen. Cykel var borta i ca. 2 veckor när jag plötsligt ser cykeln framföras på gågatan i centrala Malmö. På cykeln sitter en välklädd man i 30-årsåldern. Jag har min Cove Stiffee och har precis kommit hem från en träningstur. Cyklar ikapp honom bakifrån och kommer upp jämsides, prejar/klämmer in honom i ett träskjul och säger: "är du medveten om att du cyklar omkring på en polisanmäld och stulen cykel - min cykel?" Jag är så förbannad att jag kunde klippt till honom rätt på näsan. "Öhhh, nej det visste jag inte..." stammar han fram. "Hur har du fått tag i den här" säger jag. "Öhhh, jag hittade den olåst bakom Centralstationen.." Yeah right.

Det hela slutar med att jag ber honom hoppa av cykeln och lämna över den till mig, vilket han gör. OK, jag hade kunnat ringa polisen och satt dit honom men jag orkade inte gå igenom hela den processen.

Men känslan av att se cykeltjuven cykla omkring på min skraltiga mtb och sedan preja upp honom i skjulet och ta tillbaka det som var mitt, ja det var faktiskt en oerhört skön känsla. Snacka om att man var förbannad!

Vi håller tummarna för 42Hz!!!

pewe skrev:
OK, jag hade kunnat ringa polisen och satt
> dit honom men jag orkade inte gå igenom hela den
> processen.
>
> Men känslan av att se cykeltjuven cykla omkring
> på min skraltiga mtb och sedan preja upp honom i
> skjulet och ta tillbaka det som var mitt, ja det
> var faktiskt en oerhört skön känsla. Snacka om
> att man var förbannad!
>
> Vi håller tummarna för 42Hz!!!

Ett. fan va gôtt! måste ha kännts grymt bra!

Två. nej du kunde inte "satt dit honom", bevis saknas helt enkelt. Men du hade fått tillbaks cykeln tack vare nya god tro lagstiftningen. Som i princip säger att "köp i god tro" inte existerar och att rättmätig ägare alltid skall få tillbaks sin egendom.

Intressant video ovan. Sverige är inte mycket bättre...jag hade låst in nycklarna till min volvo 240 och höll säkert på i en timma innan jag lyckades bryta mig in, utan att någon ifrågasatte vad jag gjorde.

Mårten skrev:
> Atlas_Sthlm: Köp i god tro existerar i allra
> högsta grad. Dock inte när det gäller
> stöldgods...

;-) Det vore lite jobbigt annars.... ICA Typ; är den här mjölken verkligen inte stulen? Är det säkert att jag får köpa den ärligt av dig? Kan jag få se ditt inköpskvitto från arla? Gör det något om jag ringer polisen och kollar stöldanmälan..

Tänkte iofs mer på när man köper en bil begagnat som egentligen är leasad.

Men mjölkexemplet var roligare. :D

Edit: Men bilar är iofs jävligt svårt att godtrosförvärva... Dator är ett bättre exempel.

Senast redigerad av en moderator:
Shit, det här hade jag missat... Håller med oxr, det känns som en epok gått i graven!
Måste vara en av happys mest fotade cyklar.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp