Stulen Giant XTC 29" Lindvallen 17/8

ason

Medlem
Någon djävel snodde min XTC 29er natten före CV i Lindvallen. Jag har givetvis polisanmält det hela och kommer att hålla koll på blocket närmaste tiden. Happykollektivets ögon och öron är ju kända för att fånga upp både det ena och andra så om någon hör eller ser något som kan göra att cykeln återfås är jag tacksam, skicka pm isf. Har inte så stort hopp att få tillbaka cykeln men men....

Det som skiljer cykeln när den blev stulen mot bilden är att det satt på en Aliante XM sadel isf Arione. Framdäcket var ett Spec. Fast Track och bak sitter ett Conti. x-king protection, båda 2,2". Flatbaren och barendsen är utbytta mot ett Easton EC 70 lowriser och styrstamme!n är en Ritchey WCS 4-axis wet look. Den där hemska sadelväskan är oxå borta för övrigt och på kedjestaget sitter det ett Leyze skydd.

Edit : rubrik

DSC_0773.JPG

Senast ändrad:
toker skrev:
-------------------------------------------------------
> skulle du cykla cv med den?

Tror du jag släpar med en cykel 40 mil om jag inte skall cykla på den?

Beklagar verkligen stölden, dels förlusten av en värdefull cykel samt även att det loppet du satsat på gick om intet.
Cykeltjuvar borde nästan behandlas på samma sätt som hästtjuvar gjordes i Amerika under 1800-talet:)

@ason. Någon tog ett gäng fina cyklar ur cykelförådet på SkiLodge Lindvalllen inför AimChallenge nu 2:a Aug. Det verkar som mer än ett sammanträffande och att man passar på vid stora tävlingar. Vart i Lindvallen hände det?

Kan tyvärr inte tillföra något angående stölden.. Men om det är fler som blivit av med cyklar under CV-helgen kanske ni borde försöka gå ihop? Som någon form av internet/blocket-garde? Jag vet inte..
Kanske höra med Skilodge om dom vet nåt mer angående deras stölder?

crust skrev:
> Kan tyvärr inte tillföra något angående
> stölden.. Men om det är fler som blivit av med
> cyklar under CV-helgen kanske ni borde försöka
> gå ihop? Som någon form av
> internet/blocket-garde? Jag vet inte..
> Kanske höra med Skilodge om dom vet nåt mer
> angående deras stölder?

Bra tänkt med Skilodge. En av anledningarna att jag lade ut stölden här var att kolla om det fanns fler som råkat illa ut

Edit: uppdaterat trådtiteln

Senast ändrad:
ason skrev:
> toker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > skulle du cykla cv med den?
>
> Tror du jag släpar med en cykel 40 mil om jag
> inte skall cykla på den?

Med tanke på att jag inte känner dig så är det omöjligt för mig att veta vad din tanke med cykeln var. Så vitt jag vet kunde du bo i Lindvallen och därmed inte kört 40 mil. Även om jag hade vetat att du kört 40 mil så skulle det inte per automatik vara så att det är DEN cykeln du skulle cykla på. Eftersom jag inte känner dig så skulle du kunna var tveksam om du skulle kört med HT eller FS. Därför tog du med båda cyklarna.

@ason

http://www.dt.se/nyheter/malungsale...nbikes-stulna-under-multisporttavling?m=print

Om du vill komma i kontakt med de drabbade under Aim så maila arrangörerna av Aim. Tror de lånade ut cyklar till de drabbade så borde veta deras namn. Jag överhörde att de ville att Skistar skulle ta sin del av ansvar pga den låga säkerheten på deras anläggning. Det borde vara i skistars intresse att hjälpa här om de vill bygga upp sina anläggningar som cykelcenter på sommaren.

toker skrev:
> ason skrev:
> -----
> > toker skrev:
> >
>
> > -----
> > > skulle du cykla cv med den?
> >
> > Tror du jag släpar med en cykel 40 mil om jag
> > inte skall cykla på den?
>
>
> Med tanke på att jag inte känner dig så är det
> omöjligt för mig att veta vad din tanke med
> cykeln var. Så vitt jag vet kunde du bo i
> Lindvallen och därmed inte kört 40 mil. Även om
> jag hade vetat att du kört 40 mil så skulle det
> inte per automatik vara så att det är DEN cykeln
> du skulle cykla på. Eftersom jag inte känner dig
> så skulle du kunna var tveksam om du skulle kört
> med HT eller FS. Därför tog du med båda
> cyklarna.

Vad har din fråga med stölden att göra, leder den någonstans?

Fritz. Sista fösöket. Vill du pedalerna du betalt men inte hämtat? Jag har skickat PM, mailat skrivit på forum och din blogg...

Sur stöld. Jag hade blivit TOKIG! :(

Jag snackade med en kille i startfållan som bott på högfjällshotellet. han sa att det varit flera cyklar stulna från takräcken under natten utanför högfjällshotellet. Låsen på Thuleställen är verkligen inget att lita på. Är du en av dem?
Själv låste jag mitt ställ i Grums vid lunchen och måste ha tappat nyckeln. När jag kom upp till Sälen fick jag ringa Thule, de tipsade mig om att sticka in en skruvmejsel i låset och vrida om. Sagt och gjort, löjligt dåliga lås för att vara en så populär High-end produkt. (Thule freefride 591)

Vad förväntar ni er för den.pengen? Ett överjävligt lås, tokstabilt, lätt montering, billigt?!

Ganska uppenbart att de är rätt lätt att bryta upp....

Tyvärr

och tokers kommentarer har.ju.visat sig vara ganska korkade ibland....

Om det nu är flera cyklar som stulits vid dessa två tillfällen är ju det sammanlagda värdet rätt stort och ur ett totalt värde borde det strax räknas som grov stöld (tror + 100kSek). Ni drabbade borde försöka driva gemensam linje för att få polisen att vakna.

Lita INTE på låsen på thule-ställen, dvs lämna inte cykeln olåst och oövervakad över natten (vilket de är om ni lämnar dem på taket)

Glömde mina nycklar hemma vid Långa Lugnet i falun, en stor skruvmejsel och vrida om så bryter man upp låset. Tar typ 2 sekunder...

pwrdesign skrev:
> Lita INTE på låsen på thule-ställen, dvs
> lämna inte cykeln olåst och oövervakad över
> natten (vilket de är om ni lämnar dem på taket)
>
>
> Glömde mina nycklar hemma vid Långa Lugnet i
> falun, en stor skruvmejsel och vrida om så bryter
> man upp låset. Tar typ 2 sekunder...

Nä precis och enligt mitt försäkringsbolag är inte låsen på takräcken godkända som cykellås enligt vilkoren. Åtminstone enligt Länsförsäkringar i mitt län. Så även om cykeln är fastlåst i takräcket ska den ha cykellås på. Hängsel och livrem.

toker skrev:
>
>
> Med tanke på att jag inte känner dig så är det
> omöjligt för mig att veta vad din tanke med
> cykeln var. Så vitt jag vet kunde du bo i
> Lindvallen och därmed inte kört 40 mil. Även om
> jag hade vetat att du kört 40 mil så skulle det
> inte per automatik vara så att det är DEN cykeln
> du skulle cykla på. Eftersom jag inte känner dig
> så skulle du kunna var tveksam om du skulle kört
> med HT eller FS. Därför tog du med båda
> cyklarna.

Om någon skriver jag har blivit av men utrustningen XX inför tävlingen/arrangemanget YY skulle ivf jag utgå från att dom skulle använda XX på YY, men det jag det.

Du har rätt i att jag inte skrev var jag bor och hur långt jag hade åkt till CV men den informationen och en lista på cyklar jag äger finns en knapptryckning bort. Var? Du kommer nog på det själv ;-). När du hittar den kommer du inse att denna cyklen var det enda rimliga alternativet att köra CV på.

upct skrev:
> har ni möjlighet kolla norska blocket eller
> motsvarande,sälen ligger hyfsat nära norska
> gränsen.

Finn.no heter det.

/T

Tillbaka
Topp