STULEN Merida Cyclocross 3 Disc - Sthlm 9/3-12

Update: ram.nr WC801923F

cc3disc.jpg
Idag stals min kära pendlarhoj mitt på blanka dan i Sthlms innerstad brevid Park Hotell, Karlav :-( Fastlåst i stålställning, knappt 10 meter från där vår G4S-vakt sitter avskräckte föga. Vad ska man säga...

Hursom...om nån skulle se en Merida CC3 Disc till salu på Blocket e dyl (MY2011, stl 55, svart styrtape, Schwalbe-dubb, A530-pedaler samt barnstolsfäste eller märken av sådant) - hör av dig så att jag kan jaga Polisen på fanskapet. Tack!!

Pelle

Senast ändrad:
Med det låset gissar jag att det satt en vajer runt stålstolpen? En vajer, oavsett vilken i princip, kan man klippa upp med en nagelsax, typ.

MEN det betyder inte att jag inte lider med dig, surt som fan!
(och så kanske jag har fel dessutom)

Njae...vajer genom framhjulet, bygellåset satt runt ett stag i cykelställningen.

Förbannar mig själv gör jag hur som. Vi har haft flera stölder kring fastigheten under höst/vinter, men de har skett när det varit mörkt. Ett knep de kört med har varit att sticka träflisor i låsen, så att man inte kan få upp det. Sen kommer de och sågar på natten. Men nu var det som sagt mitt på dan, massor av folk, säkerhetsvakt på armlängds avstånd. Borde inte låtit mig invaggas nån falsk trygghet av det...

Känns naket utan cykel :-/ Tur att jag har ett bygge snart klart hos Cycling på Norrtullsgatan.

Tråkigt att du inte får ha prylarna ifred. Asgamar är vad de är.

Lagligt eller inte. Jag skulle älska att montera en tuschbomb på cykeln när man märker att träflisorna väl sitter i låset. Klipper man vajern så sprutar det tusch åt alla håll. Till med väktaren kanske märker något då. Tjuvhelvetet borde väl hålla sig lugn ett par veckor i alla fall tills tuschen börjar blekna.

Alltså, inte för att vara negativ. Men även om man hittar cykeln på blocket så gör polisen ingenting åt det.
Man får lösa det på egen hand.

Polisanmäler gör man för försäkringens skull, inget annat.

> Polisanmäler gör man för försäkringens skull,
> inget annat.

Mja, även om Polisen inte aktivt utreder cykelstölder har det sin poäng att ge dem ram.nr. OM de skulle få in cykeln kan man ju få tillbaka den.

Men det är klart, om jag snubblar på hojen på nätet lär jag försöka lösa det medborgaringripnade-style.

Stegling var annars en populär metod förr i tiden. Lämpligt nog på hjul.

Om tjuvjäveln var en printer:

Om tjuvjäveln hette Tim Robbins (tredje tagningen):

:)

Nej, stegling är alldeles för humant mot cykeltjuvsdjävlarna.

Rådbråkning är ett lämpligare straff.

/Fedde

Tillbaka
Topp