Stulen: Omnium Cargo Classic - Hittad / Stulen igen!

Bornlikethis

Aktiv medlem
Hej min gode väns mörkgröna Omnium Cargo Classic stals för en timme sen vid Slussen, Stockholm. Ser någon den på Blocket eller stan får ni gärna hojta till.

Ser ut såhär
8D0E311F-33C5-40B2-8E88-F96C853DBD8C.jpeg
48F42D90-C732-4F38-9473-77B313C23384.jpeg

Tack på förhand ?

Cykeln stals vid St Paulsgatan vid Slussen där den stod låst i sig själv med ett Kryptonite-lås och delvis under uppsikt. Min vän efterlyste den på diverse sociala medier och jag här hos det kära happykollektivet. En bekant såg den parkerad vid Östgötagatan. Innerslangarna på "pakethållaren" var bordskurna och tjuven hade låst cykeln med ett hänglås på kedjan - riktigt klassiker. Det verkar alltså som att det varit mer av en opportunistisk cykeltjuv snarare än en stöldliga som var i farten.

Vet inte om kundgruppen i östeuropa har blivit tillräckligt hipstriga för såna där cyklar än. Men pundarvänlig är den verkligen.

Kan rekommendera att sätta en airtag på ett gömt ställe för framtiden om du använder iphone! Riktigt skönt att den kom tillbaka kan jag tänka mig.

Plocka bort kännetecken tänker jag.

Otroligt fint att den kom tillbaka!
Tror också det var anledningen.

Tänker samma.
Så kul att den kom tillbaka!
Verkligen! Känns dessvärre för ovanligt

Kan rekommendera att sätta en airtag på ett gömt ställe för framtiden om du använder iphone! Riktigt skönt att den kom tillbaka kan jag tänka mig.
Jag har inte orkat läsa hela Airtag tråden men funkar det verkligen för sånt här? Om det gör det ska jag rekommendera det för min vän.

I det här fallet hade nog en airtag varit spot-on. Mitt i stan i ett område där det finns mycket appleprodukter. Man hade kunnat få en bra indikation på var cykeln tagit vägen.

Tror också det var anledningen.

Verkligen! Känns dessvärre för ovanligt

Jag har inte orkat läsa hela Airtag tråden men funkar det verkligen för sånt här? Om det gör det ska jag rekommendera det för min vän.

Jag skulle nog ändå vilja påstå det. Du har väl fortfarande åtminstone ett dygn på dig att hitta cykeln innan högtalaren börjar pipa. Ifall du inte plockar bort högtalaren. Då kan den ju sitta där tills tjyven hittar den

Centralt i sthlm så lär du kunna följa den i realtid vart den än tar vägen också. Har lånat ut min cykel till kollegor och kunnat se precis vart dom är när jag tittar i hitta-appen :)

En airtag vore kanske lämplig?

Är så otymplig att gå in så lär ju bara stå på gatan eller i ett cykelförråd. Lär bli "pingad" väldigt ofta av förbipasserande.

EDIT: Har en på min egna hoj. Överlevt 5-6 parkdagar och 4-6h enduro körning i veckan. Suttit på sedan i Juli.

Jag har en airtag på min Bullitt. Funkar bra om man bor i hyfsat tätbebott område. Platsen uppdateras iallafall några gånger i timmen. Det verkar som att det tar åtminstone några dagar innan den börjar tjuta dessutom. För mig är det helt klart värt 350kr för sinnets skull. Men kom ihåg att montera den utanpå ramen med något plastfäste, signalen försämras ganska mycket beroende på var man placerar den.

Ska tillägga att jag pendlar med min cykel dagligen och airtagen har suttit på sen någon månad tillbaka.

Senast ändrad:
Hej igen! Nu har vännens Omnium stulits igen. Den stals vid östra Södermalm Stockholm från en innergård. Min (edit rättstavat) vän brukar ha en Airtag på men hade just kvällen innan bytt batteri och inte satt tillbaka Airtagen igen.

Sist var det någon lokal södertjuv som tagit cykeln och sannolikt även så denna gång. Om någon ser en mörkgrön Omnium Cargo på stan/ marketplace/blocket får ni gärna höra av er!

Bilagor

• 9F1B7D7E-36CE-462E-A2C6-A6197C55B3AE.jpeg
    9F1B7D7E-36CE-462E-A2C6-A6197C55B3AE.jpeg
    268.7 KB · Besök: 81
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp