STULEN Scott Scale 50

Naitsabes

Ny medlem
STULEN Scott Scale 50
Min Scott Scale 50 -09 blev stulen mellan den 20-22 augusti i skrapan på södermalm. Det satt handbars på den och reflexerna i hjulen var borta annars var den orginal. Den är VIT, SVART och lite GULDRIG. Någon som ser eller hör någonting får gärna höra av sig.

Nu måste jag ju köpa en ny bike (om jag inet får tillbaka den innan månadens slut!)
Någon som har några rekommendationer?
Jag var väldigt nöjd med denna och funderar därför på en lika dan fast årets modell, någon som har några erfarenheter av Scale 50 -10 eller har några tipps om någon annan cykel i samma prisklass

Mvh
W

STULEN Scott Scale 50
var du nöjd med din förra scale 50, varför inte köpa en likadan?

förövrigt så bör du nog se över hur du förvarar cykeln så inte nästa cykel går samma dystra slut till möte.

STULEN Scott Scale 50
Jo jag var ju nöjd med denna så därför funderar jag skarpt på en till. Men har inte någon jättestor erfarenhet av så många andra cyklar så tänkte om det var någon som hade ett konkret tipps. Men som du sa så finns det ingen anledning att bryta ett vinnande koncept.

När det gäller förvaringen så tror jag inte jag kunde göra så mycket mer. Då jag har lite lägenhet så får jag inte plats med den där. Men jag förvarade den i ett förråd två våningar under mark, man var tvungen att ha en elektronisk nyckel för att ta sig igenom tre dörrar. Väl inne i förrådet hade jag den i en gallerbur med ett iof vanligt hänglås på. Sen var cykeln låst med ett vajerlås och ett ABUS granit X-plus. Så dessa människor ville verkligen åt min cykel!

Till den nya cykeln blir det att sätta frugan i förrådet och cykeln i lägenheten, får vi se hur pass mycket dom vill åt henne!

//W

STULEN Scott Scale 50
Problemet vid cykelstölder är ju alltid ersättningen.
Har cykeln några år på nacken så blir det avdrag för det samt avdrag för självrisk.

Vilken årsmodell var det på cykeln?
Du bör kunna få en 2010 Scale 50 för i runda slängar 10000 kr nu på rea.

Ett alternativ är annars denna som har likvärdiga komponenter som Scale 50 http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23185/zr-team-60.html

Jag bytte till en sådan efter att ha kört Scale 50-2009 och Scale 70-2010.

Är riktigt nöjd.

Ett alternativ i allafall.

STULEN Scott Scale 50
Det var Scale 50 -09 som jag hade så den han inte ens att bli ett år gammal och tyvärr så han den inte bli så använd heller så dom gjorde ett väldigt kap där. Mina förhoppningar är väll att jag ska kunna få en scale 50 -10 för någon tusenlapp på försäkringen, inräknat med självrisken då...

Den Radon såg intressant ut, vet du om dom har någon återförsäljare här i Sverige?

Tack för tippset!

STULEN Scott Scale 50
Då bör du kunna få ut en Scale 50-10 på försäkringen tycker jag.
Radon cyklarna säljs endast via Bike-Discount.

STULEN Scott Scale 50
Vad sur man blir!! Ett tips är att kolla stadium köpte min scale 50 i Örebro på deras rea nersatt till 8000 om man sen öppnade ett stadium kort så fick man 10% ytterligare samt en månads fri betalning! 7200kr!!!

STULEN Scott Scale 50
Naitsabes skrev:
-------------------------------------------------------
> jag kunde göra så mycket mer. Då jag har lite
> lägenhet så får jag inte plats med den där.
> Men jag förvarade den i ett förråd två
> våningar under mark, man var tvungen att ha en
> elektronisk nyckel för att ta sig igenom tre
> dörrar. Väl inne i förrådet hade jag den i en
> gallerbur med ett iof vanligt hänglås på. Sen
> var cykeln låst med ett vajerlås och ett ABUS
> granit X-plus. Så dessa människor ville
> verkligen åt min cykel!

Jag ber om ursäkt om jag strör salt i såren men om du
förvarar din nya cykel du får ut på försäkringen
på samma sätt så blir du av med den också.

Regel 1: "finare" cyklar kan inte förvaras i lägenhetsförråd,
cykelförråd etc, då blir de stulna, oavsett hur de är låsta

Regel 2: "finare" cyklar kan inte lämnas utom synhåll utomhus, då blir de
stulna, oavsett hur de är låsta

Tråkigt? Jävligt? Tragiskt?

Javisst, men det är verkligheten (i princip helt utan undantag).

/Fedde

Tillbaka
Topp