[STULET] Easton HT4 i Lerum, Aspedalens station

Daniel S

Medlem
Idag blev min hoj som tar mej till pendelstationen stulen. Brukar parkera den på norra cykelparkeringen vid Aspedalens station i Lerum.

Det känns riktigt trist då den är en stor del av min cykelhistoria. Som så ofta så har hojen ett högt affektionsvärde. Något större ekonomiskt värde har nog den nog inte, vare sig för mig eller för den som tog den, en sliten mtb från 2000 kan inte ge så mycket kosing. Att sno den för att cykla på känns märkligt när den är ganska lätt att känna igen.

Det är en gammal Easton HT4 som jag köpte på Cykelcity. Då kändes den ganska fräck men nu för tiden så sitter det skärmar, cykelvagnsfäste och fäste för en barnsits på den.
Ramen är svart-gul och gaffeln är en röd Judy Race. Baktriangeln är svetsad i fyrkantsrör med "frästa" detaljer. Nu för tiden har den mekaniska skivbromsar, plattisar, svarta skärmar och en svart-gul Flite sadel täckt med ett regnskydd från Lerums kommun. Hjulen är Mavic Crossland med Conti Sportcontact på.

Om någon ser hojen får man mer än gärna skriva en rad här eller PM'a mig.

Ha det gott / Daniel

EASTON_HT4.jpg

Tackar, har cyklat och kollat runt och plötsligt känns Lerum stort...
Jag gissar att chansen att hitta den är liten när den har stulits på dagen.
I morron blir det samtal med försäkringsbolaget, tror inte det finns så mycket att hämta efter att självrisken är dragen. Men vem vet? Kanske räcker det för att fixa till nästa gamla hoj så det går att hämta barnen på förskolan.

Tackar!
Skönt med lite hjälp, har dålig koll på var cyklar kan tänkas dumpas. Om det nu finns något sådant ställe?

Tillbaka
Topp