Stulet Uppsala - Rosa riserstyre

JojjeM

Aktiv medlem
Det här var så knäppt så jag måste dela med mig.

När jag kom ut från kontoret idag hade någon tagit sig omaket att stjäla styret från min skrotpendlare. Ett gammalt rosa Race Face riser köpt på k&s av @pnkcow.

Totalt 8 insex var noggrannt urskruvade, bromshandtagen hängde i sina slangar och styret borta.
Hittade några skruvar och klämmorna till bromshandtagen på marken, men faceplaten till stammen var försvunnen.

20240201_164019.JPG

Man blir nästan nyfiken på vem som stjäl ett gammalt styre och varför ?. En hel cykel, eller nya fina delar kan man förstå, men det här är bara konstigt. Kanske en skrupellös retrobyggare som härjar. Cykelstället är dessutom i direkt anslutning till en ganska trafikerad cykel- och gångbana så inte helt riskfritt.

/johan

det här är varför jag runddrar alla skruvar
Haha, ja, det hade sannolikt stoppat den här incidenten.

Hittade för övrigt en bild från 2016 när styret i fråga tjänstgjorde på sonens hoj en kort tid.
20161108_230211-EDIT.jpg

Skav från bygellås hängande på styret har tillkommit sen dess och knappast höjt värdet.

/J

Haha, ja, det hade sannolikt stoppat den här incidenten.

Hittade för övrigt en bild från 2016 när styret i fråga tjänstgjorde på sonens hoj en kort tid.
Visa bilaga 678671

Skav från bygellås hängande på styret har tillkommit sen dess och knappast höjt värdet.

/J

Man måste dock medger att det är ett unikt styre!

Race Face gör riktigt fina färger. Tyvärr har jag avmonterad mitt fina Atlas styre i Money Kash Gold för att den var lite för styvt.

Ja faktiskt. Skarpögt.
Kommer inte ihåg om det är en 1x1 eller Instigator. Men den har både skivbromsfäste och v-bromspinnar, för 26" för den rätta pendlarbastardkänslan.

/J
Borde vara en instigator? den korta 1x1 gaffeln hade böjda gaffelben

Trodde det var en troll först, men den saknade fästen

En kompis till mig kom ut från krogen och konstaterade att någon tagit hans pakethållarkorg, inget konstigt med det. Cyklade hem men inser morgonen efter att det inte var någon som lyft av korgen utan någon som nogsamt skruvat av hela pakethållaren. En enkel fabriksmonterad hållare som säkert var värd 200sek ny. Folk är onekligen underliga.

Sjukt.
Jag har en driva med gamla styren av skrotpremiumkvalitét om du är intresserad. Inget rosa eller bling dessvärre

Schysst? . Har inte hunnit inventera min egen driva, men återkommer om jag inte hittar något där.

Har du några fiender? Är det cykelkollektivets svar till handgranater på ytterdörren?

Haha. Ja, man kan ju fundera. Eller så dyker styret upp i sängen en dag.

Försökte kika runt efter fler skruvar och resten av stammen i dagsljus idag, men inga fynd.

/J

Är du säker på att det är styret och inte gaffeln? ?

Säg till om det trillar ut på K&S

Det tror jag. Kör nu också OneUp på min stig-HT och det känns bättre dämpad. Verkligen testet är i bike park, men tror att det kommer att hjälpa mycket.

Styret i Money Kash Gold är så vackert att jag hellre inte säljer det, men det ligger nu väl bara och samlar damm ...

EDIT: kan dock vara personligt, en happyit i GBG kör samma styret på sin HT och kör riktigt hård.

Det här var så knäppt så jag måste dela med mig.

När jag kom ut från kontoret idag hade någon tagit sig omaket att stjäla styret från min skrotpendlare. Ett gammalt rosa Race Face riser köpt på k&s av @pnkcow.

Totalt 8 insex var noggrannt urskruvade, bromshandtagen hängde i sina slangar och styret borta.
Hittade några skruvar och klämmorna till bromshandtagen på marken, men faceplaten till stammen var försvunnen.

Visa bilaga 678666

Man blir nästan nyfiken på vem som stjäl ett gammalt styre och varför ?. En hel cykel, eller nya fina delar kan man förstå, men det här är bara konstigt. Kanske en skrupellös retrobyggare som härjar. Cykelstället är dessutom i direkt anslutning till en ganska trafikerad cykel- och gångbana så inte helt riskfritt.

/johan
Jag har ett gammalt raiser du kan få av mig. Finns i flogsta. Bara komma och hämta.

Tillbaka
Topp